Výrobce nabíjecích stanic rozšíří kapacity a vytvoří vývojové centrum

  • 0
Inženýrská společnost DEL vyrábějící ve Žďáře nad Sázavou nabíjecí stanice výrazně rozšíří svoje kapacity. V roce 2020 plánuje zahájení výstavby moderní montážní haly. Představila také plány na vznik vývojového centra, technologické laboratoře a dvoupatrového parkovacího domu s více než 250 místy.

Stávající parkoviště pro zaměstnance a zákazníky ustoupí moderní montážní hale o celkové výměře 2 750 metrů čtverečních. Současná kapacita už nestačí a firma si musí pronajímat další prostory, což komplikuje hlavně logistiku. Nová hala bude určená ke kompletaci technologických celků, které společnost vyrábí.

„Hala nám pomůže nejen navýšit zhruba o polovinu naše současné výrobní kapacity, ale také zdokonalit a rozšířit portfolio našich řešení pro automobilový průmysl, lehké i těžké strojírenství či energetický průmysl,“ uvedl předseda představenstva společnosti DEL Jiří Kabelka. Investice ve výši mezi 130 a 150 miliony korun bude zahrnovat také vývojové centrum.

Ve žďárské firmě nyní pracuje přes tři sta lidí, další jsou v obchodně-technických pobočkách v Praze, Brně, Ostravě, Hlubočkách u Olomouce a servisním středisku v Mladé Boleslavi. Navíc před třemi roky DEL koupil slovenskou firmu NES Nová Dubnica, kde pracuje dalších 125 lidí. Proniká také na Ukrajinu.

A s plánovanými investicemi se počet zaměstnanců dále rozšíří. „Už nyní nám chybí až padesát lidí, od zámečníků a profesí ve výrobě až po konstruktéry či programátory,“ prozradil Kabelka.

Počítá se s růstem o sto i více zaměstnanců. Průměrná mzda ve firmě se nyní pohybuje kolem čtyřiceti tisíc korun.

Na rozvoj elektromobility není Česko připravené, zní z firmy

Vedení firmy v poslední době hodně sází na rozvoj elektromobility. DEL se stal prvním českým výrobcem nabíjecích stanic. Spolupracuje na nich se svou slovenskou dceřinou společností. Pro oba typy už získal certifikaci. Nabíjecí stanici z této firmy najdeme například na centrálním žďárském parkovišti ve středu města.

„Vyvíjíme střídavé i stejnosměrné, tedy rychlonabíjecí stanice pro elektromobily. Jde o to, abychom stanice nabízeli jako celek včetně fotovoltaiky a bateriových úložišť,“ představil plány obchodní ředitel Zdeněk Králíček.

Podle něj zatím Česko není na rozvoj připravené. DEL chce proto nabízet komplexní alternativní řešení bez nutnosti napojení do elektrické sítě.

Zatímco střídavé nabíječky už jsou standardem a DEL jich vytvořil několik desítek, výroba těch stejnosměrných se kvůli náročné certifikaci teprve rozbíhá. První stanice chtějí žďárští inženýři dodat zákazníkům během letošního léta. Plánují s nimi také expanzi do zahraničí.

Obrovský růst má společnosti zajistit top manažer Tatry

Firma má však další smělé plány. Angažovala kvůli tomu i bývalého top manažera Tatry Metalurgie Pavla Svoreně, který se od letošního ledna stal výkonným ředitelem žďárské společnosti. Zastával také funkci prezidenta Svazu kováren České republiky.

Dosavadní šéf a spolumajitel firmy Kabelka se v čele představenstva bude soustředit na strategické směřování a další rozvoj.

„Přišel jsem DEL připravit na obrovský růst, který se připravuje a předpokládá,“ uvedl nový výkonný ředitel Pavel Svoreň. Zaměřit se chce na železniční produkci, zemědělství a více než dosud také na energetickou část.

Obrat společnosti DEL byl loni 848 milionů korun, meziročně přitom vzrostl o čtyřiadvacet procent.

Společnost vznikla v roce 1995, když se ze sousedního strojírenského gigantu Žďas oddělila jeho elektrotechnická divize.

Patří mezi lídry takzvané čtvrté průmyslové revoluce. DEL je spoluzakladatelem Národního centra průmyslu 4.0 a také partnerem Českého institutu informatiky, robotiky a kybernetiky.

Mezi jeho zákazníky patří například většina evropských automobilek. Podílí se i na projektu Mezinárodního termonukleárního experimentálního reaktoru ve Francii.