„Situaci sleduji od rána a nestačím se divit. Zatím, co mám výstupy, tak to vypadá velmi dobře,“ pochvaloval si náměstek primátora pro oblast dopravy Vratislav Výborný.
Objízdná trasa, která při uzavírce klíčového mostu vede po ulicích Okružní na největším jihlavském sídlišti Březinky přes Havlíčkovu, Fritzovu, Jiráskovu, Dvořákovu a Hradební byla po většinu dne plynule průjezdná.
Pouze ráno zhruba kolem půl osmé se v Okružní ulici vytvořila delší kolona, která však stále pomalu popojížděla. Místo obvyklých zhruba tří minut trvala jízda ulicí deset minut.
Po zbytek dne byla naopak celá objízdná trasa zcela volná. Výrazně ji nezahustila ani očekávaná dopravní špička kolem třetí hodiny odpoledne. Ta byla dokonce slabší než v běžné pracovní dny před začátkem opravy Brněnského mostu.
„Zřejmě zafungovala výzva, aby lidé nechali raději auta doma,“ domnívá se Výborný.
Podle policie mohl zapůsobit i fakt, že řidiči byli dopředu dobře informovaní. „Proto ti, kteří tam nemuseli, přes Březinky zřejmě nejeli. V Jihlavě totiž existuje řada objízdných tras,“ uvedla krajská mluvčí policie Dana Čírtková.
Provoz může kdykoliv zkomplikovat nehoda na dálnici
Policejní hlídky monitorovaly situaci na šesti vytipovaných místech a také ony nehlásily žádné závažnější problémy. Pouze někteří motoristé měli první dny problémy s novým značením pruhů pro autobusy na silnici.
„Zatím jsem se situací spokojený,“ tvrdí náměstek Výborný. Slůvko zatím je však klíčové.
Situace se totiž může kdykoliv zhoršit. „Provoz by zkomplikovalo, kdyby do města vjížděly kamiony nebo se něco stalo na dálnici,“ uvědomuje si Čírtková.
Další komplikací pak může být rekonstrukce mostu na dálničním přivaděči, který překlenuje ulici Romana Havelky. Při ní bude doprava na komunikaci svedena na jednu polovinu vozovky.
Momentálně opravovaný Brněnský most patří k nejvíce vytíženým komunikacím v Jihlavě, denně po něm projede 16 tisíc aut. Vede po něm silnice směrem na Žďár nad Sázavou, Velké Meziříčí a k dálnici D1.
Modernizovat ho nechává Kraj Vysočina. Práce budou stát 47,7 milionu korun bez daně. Most byl postaven v roce 1956, větší opravou prošel naposledy před 20 lety.