Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Modernizace zrychlí trať z Brodu na Prahu, vlaky pojedou až stovkou

Správa železniční dopravní cesty letos pokračuje v modernizaci železnice mezi Havlíčkovým Brodem a Okrouhlicí. Už za týden začne na jedné z kolejí hlavní trati na Kolín dlouhá výluka. Až oprava úseku skončí, zvýší se povolená rychlost na trati až na 120 kilometrů v hodině.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D82a61v29i42d 67P61e60c95a 1575694391256

Docela by mě zajímalo, když na sždc plánují těch 200 vlaků denně v roce 2030 jestli budou v tom roce také tříměsiční výluky traťových kolejí. Nemysleli spíš 50 vlaků a 150 autobusů denně?

0/0
6.3.2018 9:34

D92a18v16i12d 52P86e60c95a 1885794891376

Ano, opravdu se státní organizace v roce 2018 chlubí tím, že zvedne rychlost na úroveň italské lokálky. Zajímavá by byla studie srovnání za kolik miliard se zrychlí trať o pár kilometrů ve srovnání se stavbou , nebo přeložkami staré trati na rychlost alespoň 200 kmh. Já vím, výkup pozemků, evropské zákony, ekologové, politicky nestabilní situace, Já vím, já vím.

0/0
6.3.2018 9:27

J48o80s74e28f 39H66o89n68e28š 7151752870443

Pro elektrické lokomotivy na 25kV by kopcovitý profil neměl být problém.Problém je klikatý profil-pokud by se trat napřímila hodně by to pomohlo.Třeba v okolí Řikonína je dost velké převýšení a na rychlosti to skoro není poznat.Pro srovnání bych uvedl trat z Bolzana do Brennera,kde je převýšení okolo 700m a vlaky to zvládají i když nevím jestli se tam jezdí na 3 kV nebo na vyšší napětí

0/0
6.3.2018 8:19

J93i98ř17í 98C28e22n33i72g32a 1551542787

U takové trati je rychlost 100-120 km/h naprosto dostatečná. Přes tuto trať jezdí max rychlíky a navíc je sklonově a výškově tak náročná, že modernizace na vyšší rychlost je v podstatě hození peněz do ohně. Navíc když už existuje taková trať přes ČT. Tato trať má navíc sloužit primárně nákladní dopravě, kterou by odvedla ze silně přetíženého prvního koridoru (tratě 010 a 270). Takže za mě modernizace jak má u takové tratě být.

+2/0
5.3.2018 20:33

D87a20v93i87d 54P58e12c71a 1905934851866

Jak to vypadá z Chocně na Parník, pořád 70 kmh?

0/0
6.3.2018 9:30

J41i65ř89í 78K70o96v86a42ř27í66k 5580860524959

Zrychlení trati Havlíčkův Brod - Kolín probíhá už delší dobu a např. úseky Vlkaneč - Golčův Jeníkov a Golčův Jeníkov - Čáslav již byly dokončeny. Kvůli přetížení koridoru přes Pardubice a Českou Třebovou, tato trať má ovšem sloužit spíš pro nákladní přepravu. Pro zajímavost, starosta Okrouhlice se možná stará o protihlukové zdi, ale že první ranní a poslední večerní osobní vlak v Okrouhlici ve všední dny projíždí jak rychlík, to ho zřejmě nebolí. Možná jezdí autem. Pokud ovšem začne být tato trať zajímavá i pro soukromé dopravce, možná se dočkáme i zkvalitnění osobní dopravy ze strany ČD a.s.

+2/0
5.3.2018 20:18

D69a67v65i63d 26P35e29c49a 1515554951806

Myslíš Jirko, že by odstavili patráky? Vždyť to je moderna a retro v jednom.

0/0
6.3.2018 9:29

J73i56ř72í 26V52a98c23a 7292663617311

Do prahy je lepší Vysočinu objet přes trebovou. Kdo potřebuje NA vysočinu bude rád za každé zlepšení.

+2/0
5.3.2018 18:59

M54i12l34a67n 21K60o30i61š 4167442571880

Profil tratí odpovídá době jejich vzniku. Modernizace tudíž na vyšší rychlosti není možná. U takovýchto hlavních tratí by se mělo začít napřimováním oblouků a umožnit tak dosažení vyšších rychlostí. Přeci jen 100 km/h není v 21.století nijak závratná rychlost a tyhle investice snad děláme do budoucnosti.

Pokud má železnice zůstat konkurenceschopná, musí být nejen komfortní, ale hlavně i rychlá.

+4/0
5.3.2018 18:05

P44e15t37r 77V60a66r90g24a 3445813890330

Nemusí pršet, jen když kape. Když to srovnáme se silnicemi - tak D1 ještě dlouho nebude dálnicí, tak jak si myslíme, že by v 21. století měla vypadat. D7 nikdy dálnicí nebude (nikdy nesplní parametry) ať Ťok chce jak chce a ať jí přejmenoval jak chtěl. Dokud tam nebudou připojovací a odbočovací pruhy a budou tam autobusové zastávky, tak to dálnice nikdy nebude. Dtto dálnice na MB a dál.

Takže když tuto modernizaci srovnáte s modernizacemi našich dálnic, tak to pořád konkurence schopné je :-)

+2/0
5.3.2018 18:50

M40i69l10a23n 58K73o32i38š 4177452211610

Pro mnoho lidí je určujícím faktorem tzv. dojezdová doba. Tedy doba, kterou stráví v dopravním prostředku při přesunu z místa A do místa B.

A tady na tom zatím železnice vychází nejhůře.

+1/0
5.3.2018 19:21

P90e67t18r 87V30a93r88g45a 3255663380210

Ale to máte na hodně místech - z Kladna do Prahy to vlakem také trvá nejdéle. A že se to má zmodernizovat se mluví od 70. letech (diskuse a studie z první republiky už raději nezmiňuji). A i kdyby byl srovnatelně rychlý s busem (s autem nikdy nebude), tak zase docházková vzdálenost (alespoň na Kladně) je mnohem, mnohem horší než na autobus).

Železnice musí přidat nejen v rychlosti vlaků, ale i v mnohem dalším - co třeba takové nástupiště?

0/0
5.3.2018 19:35

V25á30c62l62a74v 47S86v71o22b11o36d50a 3591169120420

Jsem vyprskl smíchy jen u nadpisu, sorry jako :)

+2/0
5.3.2018 17:31

M21a28r80t98i92n 75S86m91í58š13e92k 7492912530174

Zde přispělo pár jedinců,kteří tuto trať neznají!!!!Hlavně mezi Havl.Brodem a G.Jenikovem je nesmysl trať na 160km/h.Doporucuji projet než zde budete psát nesmysli!!!!Jen by se měla zlepšit úroveň osobních vlaků,ta je katastrofální.

0/0
5.3.2018 17:16

T73o41m88á97š 37M21o69r62a69v57č48í48k 3887406663385

Jenže tohle je Havl. Brod - Světlá nad Sázavou, až Světlá nad Sázavou Golčův Jeníkov je klikatice.

+1/0
5.3.2018 17:22

M24a90r56t34i95n 84K38v27e49t43k69o 8133711535479

Hura vlaky pojedou stovkou a pendolino, ktere tudy nejezdi bude moci jet i 120 no to je slava. Rekl nekdo SZDC ze je rok 2018 a ne 1918?

Ja chapu, ze udrzba je potreba ale nazyvat toto modernizaci je trochu prehnane

Myslim, ze nase zeleznicni infrastruktura je super, narozdil od jinych statu, pojdme se domluvit ze budeme vrazet prachy tam kde to ma opravdu smysl. Chapu ze by lidi chteli byt za hodinu z Brna v Praze, aby se jim rozsiril konkurencni potencial, ale je to realne? Neni! Radsi vrazte prachy do vlaku at uz ten cas straveny na ceste je trochu blize dobe ve ktere zijeme a nevyhazujte penize z okna. Ono koridor Praha-Ceska trebova je take misty staveny na 200 ale tak rychle se jednit u nas nesmi, takze ta teoreticka 100ka bude stejne jenom teoreticka ;-)

0/0
5.3.2018 17:12

F78r68a92n62t19i70š18e73k 30F51l64i21n51t53a 1364960619903

Je vidět, že se na celou věc díváte laickýma očima. Modernizace této trati má velký význam. Koridorová trať Praha - Česká Třebová - Brno je na hranici kapacity a s tratí Kolín - Havl. Brod - Brno je počítáno jako s alternativní tratí pro zejména pro nákladní dopravu. A aby byla tato sklonově náročná trať atraktivnější pro dopravce, je uvažováno i o nižším poplatku za použití železniční cesty.

+5/0
5.3.2018 17:23

M73a78r57t45i28n 21K87v12e70t57k93o 8503651905259

Ano, nejsem odbornik, jenom casto cestuji a tak preferuji kvalitu pred moznou budouci kvantitou :-)

0/0
5.3.2018 17:34

J19i69ř79í 95Š76v57e66h15l27a 1354824402726

O těch sklonech si budu muset něco nastudovat, to je asi zajímavá věc, jak velký vliv to má.

+1/0
5.3.2018 17:44

P86e73t23r 46V17a22r97g73a 3885433490810

Neplakejte, jsou utratě, na které se nesáhlo i 150 let (a vedou do Prahy, abyste si nemyslel, že mluvím o zapadlé trati z Horní Dolní). Konkrétně třeba na trati z Phy do Kladna a Rakovníka se ani teoreticky stovkou nebude jezdit ani za dalších 20 let. Co bychom za zrychlení na 100km/h dali.

+1/0
5.3.2018 18:53

M74i17l10a59n 79Z78e84l73e95n41k83a 1556114838439

Sto mil?

+1/−1
5.3.2018 17:09

V17o72j40t19ě45c79h 24M24o96r44a57v43e52c 5915514306355

100 m/s!!;-D

+2/0
5.3.2018 17:11

P40e23t12r 49V66a55r46g55a 3965663760550

Oba jste přestřelili - správně je 10 m/s tj. 36km/h aneb když vlak (no vlak - 810 nebo regionova) stoupá z Prahy-Dejvic do Veleslavína.

0/0
5.3.2018 18:56

Š88t67ě45p32á78n 89D10o57l33e13ž11a59l 2916131255312

Zní to příšerně, nicméně pro argumenty typu proč to neudělali na 160 km./h je třeba vzít v potaz pár věcí. Hlavní koridor Praha - Brno vede severně přes Třebovou a bylo v něm již utopeno desítky miliard a stále není hotový (např. se čeká na tunelovou variantu Choceň - Ústí, což bude pořádně drahá sranda). V tomto úseky by zvýšení traťové rychlosti na 160 km/h nevyhnutelně vedlo k vedení trasy mimo současnou stopu, což by obnášelo nákladnou stavbu tunelů a mostů. Za třetí plánovaná VRT povede pravděpodobně mimo tyto dvě trasy. Čili mít 2x trasu 160 km/h z Prahy do Brna a jednu nad 300 km/h je hodně velký a hlavně drahý luxus.

+10/−1
5.3.2018 16:57

T41o80m53á20š 57M24o86r81a92v50č27í92k 3627476233465

Ano, pokud bude VRT v blízké době, dávalo by to smysl. Pokud to chtějí oddalovat ještě takových 30 let, tak už ne. Doufejme, že výkon/cena je v tomto případě opravdu ve vynikajícím poměru, protože u koridorů toho dnes litují a nové trasy už dělají pokud možno na 200 km/h. Navíc ty trasy nebudou paralelní, tahle trať, pokud zvítězí VRT varianta přes Benešov, bude obsluhovat jiná města.

0/0
5.3.2018 17:04

P17e75t22r 20V73a12r50g72a 3125373220510

Minus za tu víru ve VRT. Tak za 20 let bychom mohli začít reálně kreslit, za dalších 10 let bychom mohli začít s výkupem pozemků a tak za 50 let (ode dneška) by ta VRT mohla vést z Prahy někam k Poděbradům

0/0
5.3.2018 18:58

M57i63l40a25n 19M65a84j32e44r41č52í57k 1500850494826

Až na to, že článek je o trati přes Havl.Brod, což je až 2. hlavní železniční trať jižně od Poděbrad, přes něž vede trať na můj rodný Hradec králové a budování případné VRT tímto směrem je asi až 6. či 7. VRT v ČR (1. z Německa přes Ústí nad Labem do Prahy, 2. Praha - Brno, 3. Brno - Břeclav - Víděň v ČR pohou medernizací stávajícího koridoru zrušením posledních pár přejezdů a instalací modernějšího zabezpečovacího zařízení, 4. Brno - Přerov - Ostrava, 5. Praha - Plzeň - Německo, a pak teprve ta VRT na/přes Hradec Králové či ještě dřív na/přes Budějovice)

Přes Havl Brod by teoretickym mohla vést VRT na Brno, ale vede praktičtější varianta z Prahy na Benešov (kde by se pak mohla větvit VRT na/přes Budějovice) a z něj spíš na Jihlavu než Havl. Brod - maximálně stanice může být mezi těmi městy a její návaznost na ty města zajistí modernizace současné tratě mězi těmi městy.

0/0
6.3.2018 21:45

R63o70m64a87n 22N33o94v48a19k 6359661782136

nic proti urcite potrebne modernizaci...lec v dnesni dobe(zvlast na dulezite spojnici fungujici jako zaloha mezi Brnem a Prahou) bych ocekaval modernizaci na 160km/h pro vsechny vlaky...ne na ubohych 100km/h - takova modernizace ztraci smysl

+4/−3
5.3.2018 16:42

T47o55m86á74š 40M45o85r85a77v52č81í38k 3247336743335

Pak už by to ale nebyla záloha Praha-Brno. Předpokládám, že by lidé raději volili kratší jízdní dobu.

0/0
5.3.2018 16:50

O63n69d87ř61e66j 18K40n71í33ž38e33k 7678907155834

Je zde ponechaná rezerva pro budoucí "upgrade".

Kdyby všechnu práci zvládli najednou, co by pak dělali? ;-)

+1/0
5.3.2018 16:51
Foto

M97a15r29e96k 85C65e82r19n49y 5628956847

Opravdu? Pozor aby se cestujici to rychlosti nezadusili. Zni to jak reklama z roku 1885.....;-D

+11/0
5.3.2018 16:39

T98o30m25á55š 65M78o26r45a38v24č24í50k 3117216283935

Neblbněte, kdyby to celé zrekonstruovali na 160 km/h, bylo by to z Prahy do Brna rychlejší než po hlavní trati/koridoru přes Třebovou;-)

+6/0
5.3.2018 16:49

M75a58r29t88i83n 67K70v50e42t18k38o 8443111225579

No to by byl pru... :-D

+2/0
5.3.2018 17:06

P98e37t14r 73V40a57r74g16a 3405273740150

Ale teď trochu vážněji - kdyby začali uvažovat, že to celé postaví na 160 km/h, tak ani nezačnou. Ani dnes, ani za 20 let. Podívejte se jak dlouho nám od prvního výkopu trvá postavit D1. Nebo tu "slavnou" nedávno dokončenou D8 - první plán vznikl v roce 1938! V roce 1968 jsme si řekli, že ji fakt chceme (vládní usnesení) a reálně se koplo v dubnu 1984 (16! let od druhého rozhodnutí to postavit). A dokončeno v prosinci 2016. Čili postavit 94 km nám trvalo 32 let od momentu prvního výkopu a 48 let od momentu, kdy vláda rozhodla to postavit. (tj. 3, resp. 2 km za rok !!!)

+1/0
5.3.2018 19:08



Najdete na iDNES.cz