Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Jihlava protáhne trať trolejbusové linky až k areálu společnosti Bosch

Dojet trolejbusem až k pávovskému závodu strojírenské společnosti Bosch Diesel. Toto přání se možná v nejbližších letech splní Jihlavanům. Rada města se totiž rozhodla, že využije možnosti čerpat dotaci až 100 milionů korun na natažení nových trolejí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P40a89v47e23l 43L90á40n67í87k 5619575382677

To by nejdřív ale něco mohli udělat z infrastrukturou ... Silnice přímo k Boschi je ve strašným stavu plná děr, bez chodníku a zbytečně úzká, zvlášť když tam jezdí kamiony. Samotný kruhový objezd je taky malý a kdo tam pracuje tak ví jaká je to pohádka jet ať autem, či autobusem domů hlavně po ranní směně ... Vystát si tam hezky v koloně.

0/0
29.1.2018 14:18

J55a42n 89V38a10l60o96u96c89h 6552927898330

Jak často tam budou trolejbusy jezdit? Celodenně min. 4 páry spojů do hodiny (zatím tam vidím jen jednu linku s takovým intervalem pouze ve špičku a 8 účelových spojů jiných linek na návoz na směny)? Pokud ne, nakopat do pr... a žádnou dotaci. Na menší počet spojů jsou trolejbusy s baterkami, které se ve městě pod trojejí nabijí a konec jedou z baterek. Funguje to mj. ve Zlíně, Plzni, hradci, teď začíná Ostrava, Opava. Ale vlastě - dotace to zaplatí a peníze na údržbu (hodně drahé v přepočtu na spoj, když jich tam jezdí málo) už bude starostí dalších radnic...

+1/0
29.1.2018 9:12

P29e55t40r 82V34a85r67g16a 3475983240730

A elektrobus nepotřebuje údržbu? A ty baterky do něj jsou snad levné? A vzhledem k tomu, že v Jihlavě jezdí trolejbusy více než 50 let (možná 70 let), tak asi jistou zkušenost s tím mají - provozně i investičně. Takže bych to jako rozhodnutí od stolu neviděl.

+1/−2
29.1.2018 9:56

Z39d81e11n46ě97k 79S19ý60k85o13r29a 1256864338238

Tak ve Vámi vyjmenovaných městech mauí zkušenosti s provozem na diesel-agregát, tzn. naftový motor pohání alternátor vyrábějící proud pro provoz trolejbusu. Spotřeba nějakých 50l nafty na 100km, což odpovídá spotřebě městského autobusu.

Využití akumulátorů se začalo rozvíjet až s nástupem normy Euro 6, která klade nároky na doplňková zařízení motoru a už se to do vymezeného prostoru trolejbusu vše nevešlo. Proto se začalo koketovat s akumulátory. Ekonomika a provozní zkušenosti hovoří jasně. Životnost trolejbusu 15 let, životnost akumulátoru 5, cena na zajímavý dojezd je kolem 2 mil, takže za akumulátory dáte za životnost trolejbusu 6 mega x 7 trolejbusů.... Životnost tratě je 40 a více let. V Jihlavě je plno sloupů pamatujících zahájení provozu 19.12.1948 a stále nesou trolej. Z tohot jasně vyplývá, že výhodnější je postavit dráty až do A. Dolu, ale souhlasím s nákupem vozů s akumulátory. Pro případné mimořádnosti je to dobrá věc, není nutné hledat autobusy, které mnohdy nejsou na plné pokrytí výpadku. Uvědomte si, že za tu trať zaplatí město méně, než by dalo za výměnu pouličního osvětlení, na které dotace není... A akumulátory pro trakční účely jsou ve vývoji více jak 40 let a kýžený vývojový skok zatím nenastal.

0/0
2.2.2018 11:45







Najdete na iDNES.cz