Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu
Zobrazit příspěvky: Doporučované
Čekáme na více doporučených příspěvků
Všechny podle vláken Všechny podle času

P26a21v51e75l 88L96á21n65í65k 5229605232637

To by nejdřív ale něco mohli udělat z infrastrukturou ... Silnice přímo k Boschi je ve strašným stavu plná děr, bez chodníku a zbytečně úzká, zvlášť když tam jezdí kamiony. Samotný kruhový objezd je taky malý a kdo tam pracuje tak ví jaká je to pohádka jet ať autem, či autobusem domů hlavně po ranní směně ... Vystát si tam hezky v koloně.

0/0
doporučit
29.1.2018 14:18

J78a56n 28V42a31l30o46u57c74h 6622577928850

Jak často tam budou trolejbusy jezdit? Celodenně min. 4 páry spojů do hodiny (zatím tam vidím jen jednu linku s takovým intervalem pouze ve špičku a 8 účelových spojů jiných linek na návoz na směny)? Pokud ne, nakopat do pr... a žádnou dotaci. Na menší počet spojů jsou trolejbusy s baterkami, které se ve městě pod trojejí nabijí a konec jedou z baterek. Funguje to mj. ve Zlíně, Plzni, hradci, teď začíná Ostrava, Opava. Ale vlastě - dotace to zaplatí a peníze na údržbu (hodně drahé v přepočtu na spoj, když jich tam jezdí málo) už bude starostí dalších radnic...

+1/0
doporučit
29.1.2018 9:12

P55e72t49r 28V60a97r77g50a 3695143120920

A elektrobus nepotřebuje údržbu? A ty baterky do něj jsou snad levné? A vzhledem k tomu, že v Jihlavě jezdí trolejbusy více než 50 let (možná 70 let), tak asi jistou zkušenost s tím mají - provozně i investičně. Takže bych to jako rozhodnutí od stolu neviděl.

+1/−2
doporučit
29.1.2018 9:56

Z84d73e12n81ě69k 49S12ý12k92o81r27a 1176434588738

Tak ve Vámi vyjmenovaných městech mauí zkušenosti s provozem na diesel-agregát, tzn. naftový motor pohání alternátor vyrábějící proud pro provoz trolejbusu. Spotřeba nějakých 50l nafty na 100km, což odpovídá spotřebě městského autobusu.

Využití akumulátorů se začalo rozvíjet až s nástupem normy Euro 6, která klade nároky na doplňková zařízení motoru a už se to do vymezeného prostoru trolejbusu vše nevešlo. Proto se začalo koketovat s akumulátory. Ekonomika a provozní zkušenosti hovoří jasně. Životnost trolejbusu 15 let, životnost akumulátoru 5, cena na zajímavý dojezd je kolem 2 mil, takže za akumulátory dáte za životnost trolejbusu 6 mega x 7 trolejbusů.... Životnost tratě je 40 a více let. V Jihlavě je plno sloupů pamatujících zahájení provozu 19.12.1948 a stále nesou trolej. Z tohot jasně vyplývá, že výhodnější je postavit dráty až do A. Dolu, ale souhlasím s nákupem vozů s akumulátory. Pro případné mimořádnosti je to dobrá věc, není nutné hledat autobusy, které mnohdy nejsou na plné pokrytí výpadku. Uvědomte si, že za tu trať zaplatí město méně, než by dalo za výměnu pouličního osvětlení, na které dotace není... A akumulátory pro trakční účely jsou ve vývoji více jak 40 let a kýžený vývojový skok zatím nenastal.

0/0
doporučit
2.2.2018 11:45







Najdete na iDNES.cz