Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Brod si po dvaceti letech zvyká na novou MHD. Zaznívá chvála i nadávky

V Havlíčkově Brodě se po dvaceti letech změnil systém městské hromadné dopravy. Dosavadních devět linek nahradilo od neděle šest a půl nových a kratších, vozy ve špičkách jezdí v desetiminutových intervalech, častější jsou přestupy. Mnoho cestujících si však zvyká špatně, jiní děkují.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

B73r27o94n47i19s79l42a10v 65G66a70b25r62y49š 2472359241

Podle dokumentů města je 50% nárůst počtu spojů jednoznačně plus. Ale jak píše pan Krátký, po 22. hodině MHD už nefunguje a spojení s nádražím by si město zasloužilo i v noci.

Když jsem se díval na vývěsní tabule, po 22. hodině odjíždí z Havlíčkova Brodu ještě 5 vlaků. Naopak do Brodu přijíždí po 22. hodině 6 vlaků, z toho poslední R 965 v 0:08 z Prahy-Smíchova. Podle počtu vystupujících je na zvážení, zda by i na tento poslední vlak měl navazovat nějaký městský autobus.

Na novém schématu je vidět i zpracovatel Czech Consult, jejich zpráva o novém systému MHD by mě zajímala.

+1/0
15.12.2017 12:13

P39a23v76e43l 12Ř13a35p96e63k 7652256679405

Ta studie a zpráva by mě také zajímala, ale nikde není k nalezení. Abychom viděli, co firma navrhovala, a co z toho Honzárkové nakonec upekli.

0/0
15.12.2017 13:07
Foto

B75r64o80n92i19s78l41a55v 17G60a89b71r44y89š 2862299671

Podle toho, co píšete Vy a pan Krátký, usuzuju, že se podrobnější průzkum mobility nekonal. Pokud bych nějaký takový systém MHD vypracovával, okamžitě se ptám, kdo odkud kam jezdí, ale ne stylem "zastávka - zastávka", ale "adresa - adresa". Taky bych se jich ptal, za jakých podmínek by použili MHD místo auta.

0/0
15.12.2017 13:10

P43a19v11e40l 53Ř97a59p67e71k 7242696499555

Tak. Co jsem měl možnost vidět, jen vzali staré trasy a podle toho dovozovali, kam kdo jezdí a jak moc. Takže nový systém vznikl v rámci starého nevyhovujícího. Už tím byly jasně stanoveny mantinely a bylo jasné, že nic rozumného z toho nevzejde.

Tady je potřeba do toho říznout mnohem odvážněji. Možná ty linky vést jinak, nedělat všechno výchozí z Dopravního terminálu, zavést nové zastávky, kde to dopravní situace dovoluje atd. Dělala se rekonstrukce Humpolecké, místo toho, aby se tam udělala zastávka u Helaxu, která by obsloužila nejméně 10 bytových domů na Humpolecké a Ledečské a několik ulic, se prostě neudělalo nic. Bylo by to na dlouhou debatu.

0/0
15.12.2017 13:29
Foto

B23r26o42n35i89s15l44a69v 39G68a92b68r31y61š 2862709661

Jsem si jistý tím, že Czech Consult by novou MHD udělal od podlahy, ale hlavní roli v tom jistě sehrála i cena za projekt. Pokud byla nízká, pak asi nemohli udělat zázraky.

Byla by pro mě výzva, kdybych se do něčeho takového pustil. :-)

Potřeboval bych k tomu ale spoustu dat. A otázkou je, jestli by takové razantní "říznutí" překouslo i vedení města.

+1/0
15.12.2017 13:33

P22a48v77e94l 32Ř16a65p98e32k 7652306349475

Tou studií myslím těch údajných 7 variant, nikoli jen tu, kterou nakonec vybrali a zpatlali.

0/0
15.12.2017 13:25

F63r70a15n60t47i73š38e19k 98K80r84á96t13k50ý 9172717315468

Osobně vidím v MHD v H.Brodě několik zásadních problémů, které se neřeší.

1) Je obsluhována jen část města.

2) Spoje MHD nově naprosto nenavazují na rychlíky.

3) Chybí spoj po 22. hodině z terminálu jak v pracovní dny tak i v sobotu.

4) Pokud si chci koupit předplatní jízdenku musím do informační kanceláře kam ani MHD nejezdí a pracovní doba je taková, že se tam pracující člověk nedostane. V případě dobití EP je obdobný problém, při nabíjení v autobusech je to ,,hrozný,, problém.

5) Pokud chci platit hotově, tak musím mít napočítané drobné. Díky zastaralé odbavovací technice nelze platit platební kartou, nelze zavést jízdenky přes mobilní aplikace, přestupní jízdenky, které půjdou platit i hotově, ale také internetové dobíjení čipových karet.

6) Celá MHD je postavená na stylu ,,cestující poklekni, popros a možná tě milostivě přepravíme.

Výsledek je takový, že cesta autem je jednodušší.

A to co dělají v HB s veřejnou dopravou v Čechovce a na Humpolecké je neuvěřitelné. Z nějakého důvodu tam probíhá cílená likvidace veškeré hromadné dopravy.

+1/0
14.12.2017 23:49

P95a14v11e31l 71Ř60a90p20e76k 7352676499235

Bohužel v Brodě končí svět dole na křižovatce u pumpy. Co je dál směrem na Humpoleckou a Lidickou, to už radní nezajímá. Několikatisícová čtvrť se spoustou podniků má spojení do města horší než kdejaká zapadlá vesnička za Brodem.

Pak brečí, že je v Brodě všude plno aut. No jistě, když MHD je k ničemu. Nevím, proč přežívá ten 30 let starý socialistický pohled, že Čechovka je jen pár domků a kasárna. Dnes je to čtvrť jen o málo menší než Perknov, přitom do Perknova jezdí několik busů za hodinu.

0/0
15.12.2017 6:30

P45a90v14e32l 62Ř70a24p22e41k 7572226669915

Nebo si vezměte areál Amylonu a B-Group, tam ve všední den parkuje nejméně 200 aut. No jistě, protože zastávka tam nikde není a nic tam nejezdí. Tohle by měli konečně řešit, že tahle oblast už dávno není jako za socialismu. Na radnici však socialismus vesele kvete dál. Oni si zaplatí firmu, která řekne, že linkou 4 nikdo nejezdí, tak ji necháme jak je. Ale že by lidé rádi jezdili, kdyby bylo čím a kam, tak to už nechtějí vidět.

+1/0
15.12.2017 6:34

P96a28v64e57l 37Ř11a29p57e37k 7432626499435

A od Humplecké nebo Lidické se pomocí MHD do centra dostanu kdy? Zřejmě budu muset počkat až do 24. století. Nebo to si fakt někdo myslí, že když budu chtít třeba do nemocnice, tak pojedu linkou 4, která jede asi 4x denně, na nádraží, tam budu trčet, abych pak mohl dalším busem k nemocnici (k zastávce, ke které ani nevede chodník). To je výprava na hodinu, to radši každý sedne do auta.

Taky jsem slyšel, že chtějí přesunout zastávku Stavební škola k centru, takže tím celý jih přijde i o poslední zbytky možnosti, jak se někam dostat, zejm. linkovými autobusy. Fakt paráda.

Nevím, proč při rekonstrukci Humpolecké zrušili zastávku Stavba ve směru z města. Naopak měli linkové autobusy jezdící k nádraží provázat s tarifem MHD a všechny spoje linky 4 přesměrovat do centra. Dále zrušili zastávku Humpolecká, ačkoli lépe by bylo ji přemístit o kus dál k Helaxu, kde by obsluhovala i část Ledečské.

Celá MHD zůstává jako jeden velký nedodělek, chybí zastávky, spousta jich je jednosměrných, takže je logicky nikdo nepoužívá (když někam jedu, také se chci stejným způsobem vrátit). Takhle by se dalo pokračovat donekonečna. Ale má to smysl? Dva roky jim trvá, než odjezdy od Dopravního terminálu uzpůsobí jízdnímu řádu rychlíků. Tak co od takových lidí chcete...

0/0
14.12.2017 17:44

V10í56t 62J61ů82z41a 8412716611218

Opravdu, z odpoledních se tam nejezdí!

0/−1
14.12.2017 14:49

P29a69v67e59l 79Ř73a80p35e30k 7452166299715

Nemáte pravdu.

0/0
14.12.2017 17:54







Najdete na iDNES.cz