Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pokuta 600 korun za rychlost o 8 km/h vyšší. Je to šikana, zlobí se řidič

Za překročení rychlosti o osm kilometrů v hodině pokuta 600 korun. Chotěboř je vůči řidičům nemilosrdná. Skoro polovina peněz při tom jde firmě, která vlastní zdejší radary. V polovině srpna na ně doplatil i René Liška z Kuřimi. Pokutu zaplatil, ale ohradil se proti ní. Postup města označil za šikanu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A23n79t80o26n14í58n 94Š97v13i46h35n20o26s 8938187911922

Státní správa je asi nesvéprávná. To si opravdu obec neumí takový systém spravovat sama? Viz mýtné brány. To by ale nezbylo nic pro kamarádíčky.

0/0
2.9.2017 12:18

R37o18m41a33n 10Š90p84o16k 5903937395714

Kecy v kleci. Tolerance radaru je 3 km takže mu reálně naměřili 61. Odchylka tachometru cca 5 km. V době měření tedy měl na tachometru v obci cca. 66 km/h. Na co si stěžuje??? Až tam budou všichni jezdit podle předpisů, firma nevydělá..... jestli Vám to vadí jim platit, tak proč nezpomalíte? Pak to muže být každému jedno.

+6/−2
31.8.2017 22:17

M13i42l45o52š 79B25é33m 6824989242353

Až tam budou všichni jezdit podle předpisů, bude se musel rychlost snížit, protože mít tam prodělečnej radar – to by asi místní mafioso nebyli rádi...

+3/−2
1.9.2017 7:25

V58l90a74d85i67m24í96r 48F78i13b59i39g73e93r 5134851701494

Pokud je úsek označen, tak je to jen hloupost toho kdo jel rychle. Je to férovější, než když policie měří za bukem. Ale co mi vadí je, že ten radar vydělává půlku peněz z pokut soukromé firmě. Ro si to město nemůže koupit samo? Pokud je tam několik desítek přestupků denně se sazbou od 600, tak by byl radar za pár měsíců splacen.

+4/0
31.8.2017 19:36

M92i13l66o20š 90B21é52m 6944479222613

Může, ale oni chtějí z těch pokut taky něco mít, tak jich půlku vyvedou přes firmu mimo rozpočet. ;-)

+1/−1
1.9.2017 7:36

O72t48o 23S21t83r57á33n85s65k35ý 1251250178715

A panu starostovi, případně dalším obhajovatelům tohoto systému se to určitě nějak nenápadně vrátí v nějakém šikovném benefitu od dotyčné firmy. Vždyť takhle to funguje v celým státě. Proč asi platí na stavbách řidiči náklaďáků polírovi z každé týdenní faktury pár procent do jeho kapsy? Protože by v pondělí už nemuseli být potřební... Tak to holt v tomhle pidistátečku chodí. A nejen tady. ;-€

0/0
8.9.2017 13:16

P56e16t92r 65M48o29l84á58k 9888951377634

Jedna se o usekovy radar, takže tech 58 je průměr a na začátku tam mohl mít klidně i něco kolem kilca. Takže asi tak!

+3/−4
31.8.2017 19:17

M19a96r71t29i57n 32R84ů95ž83i64č47k77a 9114541888739

a nebo jel 58 celých 250 m :)

kilo tam nemohl mít ... moc krátký úsek, ale počítat to nebudu

0/−1
31.8.2017 19:22

P85e91t69r 26M11o83l75á95k 9448331907164

Ano mate pravdu, ale upozorňuji na fakt, že se jedna o prumer. Co uděláte když uvidíte kameru přibrzdite. Takže udělat 58 je o tom, že na začátku tam mohl mít daleko více. Ať borci i pošlou rychlost na první kameře a nebo ať ji uveřejní. A pak se tady par lidi chytí za čum.k

+1/−1
31.8.2017 19:29
Foto

S67t16a98n92i35s34l67a36v 58D11o26n27á53t 6873243347310

Jasně, vlítnul tam 140 a zbytek projel dvacítkou :-D

0/0
31.8.2017 19:36

P83e81t17r 57M43o16l62á77k 9278371547274

I to muže byt. To vi jen ten dotyčný. Každopádně on ma máslo na hlavě!

+1/−1
31.8.2017 19:41

M72a55r88t60i60n 73R40ů19ž94i55č95k48a 9604331428679

ale on to přiznal, že jel víc

+1/0
31.8.2017 20:12

P10e67t57r 51M56o18l66á84k 9708331257204

Ale já to nezpochybňuji. Jen někteří zdejší diskutující se rozčiluji, ze dostal pokutu za 58km/h.

0/−1
31.8.2017 20:18

A27n76t34o30n94í33n 97Š89v97i70h50n77o42s 8458317191502

Nemohou poslat rychlost z první kamery, systém neměří rychlost, ale čas průjezdu daným úsekem, ze kterého vypočítává právě tu průměrnou rychlost.

0/0
2.9.2017 12:14

M97a61r87e19k 24D26e93m93č86á27k 9155974466145

Spáchal přestupek? Spáchal. A že má skoro půlku z pokuty soukromá firma? Pokud proběhlo nějaké výběrové řízení a nebylo zmanipulované, nevidím v tom problém. Navíc bych si tipnul, že výnos z těch pokut bude časem klesat, zejména po té medializaci si dá většina řidičů pozor.

+2/−4
31.8.2017 18:25

M51a17r55t47i70n 39R85ů30ž82i97č22k71a 9764681678539

no spíš: zaplatil? zaplatil, tak souhlasil :)

0/0
31.8.2017 18:26

Z85d67e88n52ě35k 12P16e68r29n25i46c20a 1809160140

Volně pobíhající důchodci? Dost dobrý 

+5/0
31.8.2017 18:06

V94l20a52d45a 79S94i41m78o12n93i59k 3909573333935

I smlouva je otázkou dobrých mravů. Soukromá firma poskytuje radary a zřejmě obsluhu. Má tedy dostat fixní částku, nemá a nesmí být jakkoliv zainteresována na tom, kolik se vybere pokut. V tom je jádro pudla. Ale teď to vypadá, že měřiči jedou na "hektary".

+3/0
31.8.2017 17:59
Foto

S94t81a25n49i45s39l91a27v 83H28y13s22k67ý 2337269102671

Proč nejdete do politiky? Takové rozumbrady berou furt.

0/0
1.9.2017 5:30

V61l11a89d69a 64S71i42m42o31n19i56k 3939323133735

Děkuji, jsme zatím spokojen tam, kde se na dobré mravy většinou hledí - v moderním strojní průmyslu.

0/0
1.9.2017 11:30

P68e34t87r 85K86o73n19v23a93l13i98n49a 1125235948830

prekrocil o 8 tzn na tachaku musel mit neco kolem 65 na padesatce. to neni zrovna moc sikana ...

+3/−2
31.8.2017 17:43
Foto

S90t47a32n34i16s92l73a43v 79D35o79n80á67t 6583843627190

A proč řešíte, kolik měl "na tacháku"? To je důležité?

+2/0
31.8.2017 18:00

P56a28v45e29l 51S41l43e73z25á12k 6953544582483

Pro něho jo, on podle něj jezdí ;-D

+1/−1
31.8.2017 18:01
Foto

S39t31a68n53i79s37l29a82v 30D11o62n78á93t 6983743427680

Tak já se podle něj také orientuji, ale nevím, co to má společného se změřenou rychlostí. Jel 58, tečka.

+3/0
31.8.2017 18:04
Foto

J32i28ř81í 53D37v42o74ř43á29k 5865149640608

Nechápu, na co reaguješ ? Petr Konvalinka prostě napsal, že si dotyčný řidič si musel být vědom " porušení maximálně povolené rychlosti".

Pokud jel 58. km/h, musel mít na tachometru víc, než šedesát.

A pokud vyhrožuje, že v daném městě nebude podnikat, měl možná auto s tempomatem.

Je velký problém, při vjezdu do obce, si na tempomatu " odkliknout " padesátku ?

0/−2
31.8.2017 18:12
Foto

S39t68a64n32i83s35l18a20v 55D40o49n13á47t 6173103687200

Vyznělo mi to tak, že vlastně jakoby jel 65, když je měl na tachometru. Jinak maximální povolená rychlost není dogma. Tedy aspoń pro mě ne. Spíš taková orientační informace. A co se týká toho přetupku, vadí mi na tom hlavně ten princip, soukromá firma měří auta, město to kasíruje a jdou pěkně napůl. Nejde o žádnou bezpečnost, lae o naplnění pokladny a přihrát prachy kámošům.

+2/−1
31.8.2017 18:29
Foto

J41i20ř45í 18D95v79o26ř78á16k 5135869100518

Takže zákon pro tebe není dogma. Řídíš se jím, pokud ti to vyhovuje.

Dofám, že se nepotkáme někde na silnici. Mám svůj život rád.

+4/−2
31.8.2017 18:32
Foto

S94t54a48n11i24s57l24a43v 68D15o76n45á48t 6913723427810

Považuji za důležitější jiné věci na silnici, než striktně dodržovat rychlost. A bát se nemusíte, jezdím víc než 20 let, s jedním malým ťukancem kdysi dávno :).

0/−4
31.8.2017 19:14

M11a34r40t80i78n 14R94ů49ž97i58č29k24a 9864551908419

ten řidič to v článku i přiznával, že jel více ...

0/0
31.8.2017 20:11
Foto

M48a37r62t12i94n22a 55D29v19o26ř61á30k74o36v73á 2485423669200

Pokuta v pořádku ;-) Ale tři stovky z toho soukromé firmě? 8-o Neskutečný Absurdistán :-/ Člověk se až diví, jak se u nás dají vydělávat peníze 8-o

+3/−1
31.8.2017 17:30
Foto

J23i67ř69í 92D29v18o29ř45á53k 5295929700568

A proč ne ? Radnice, zastupitelstva, v menších obcích nemusí mít v rozpočtu peníze.

Pokud se něco podobného provozuje v mezích platných zákonů ?

Je možnost ignorovat řidiče, kteří porušují zákon, ohrožují obyvatele, nebo spolupracovat se soukromou firmou. Státní policie tam prostě nemůže kontrolovat rychlost 24. hodin denně, 365.224 dní v roce ?

Já osobně s tím nemám problém. Pokud je někde padesátka, jedu podle tachometru padesát. I když vím, že reálná rychlost je menší.

+5/−7
31.8.2017 18:05
Foto

J57i31ř60í 46D80v10o42ř73á71k 5375859660578

Chtěl jsem poprosit mínusující, aby mě prozradili, co je špatného na mém komentáři.

Ale pokud bych tak učinil, zase bych byl smazán za : Komentář mimo téma diskuze.

Nedodržujte zákony, zjistěte si trestní sazbu, náklady na pohřeb.

+3/−1
31.8.2017 18:36

J75a40r80o95m97í48r 60S81t51a97n81ě27k 8486442357

Zákon chce bezpečnost na cestách. Zájem obce je vybrat prachy. Je to v naprostém rozporu. Pro obec je nejlepší vybírat na bezpečných úsecích protože tam jezdí řidiči bezpečně rychleji.

+1/−1
31.8.2017 19:14

P28e36t21r 88M80o18l11á81k 9648261907204

A vy to tam znáte?!

0/0
1.9.2017 6:44

K15a73m41i66l 36J29e56r79o42n77ý94m 52P61á89l59k58a 5821101639389

Nechápu, jsk může říkat šikana, když evidentně překročil povolenou rychlost. Kdyby jel podle předpisů, jak jezdí slušní lidé, tak by nic neplatil. Jj, jak se říká: "Za blbost se vždycky platí"!!

+7/−1
31.8.2017 17:29

J12o60s56e33f 91Š60o47l31t63e51s 8984878960663

Ono kdyby všichni řidiči automaticky odmítali pokuty a chodili všichni do správních řízení, tak se nikdo pokuty nakonec nedočká, protože se z toho ty úřady zhroutí.

0/0
31.8.2017 17:19

J94a65r60o86m75í52r 16S77t97a98n78ě40k 8556122227

To by byla veliká krása. Taky by to šlo řešit tím, že řidiči budou striktně dodržovat zákon. A jak psal D-FENS, radary které mohou být umístěny pouze v nebezpečných místech zasluhují od řidičů reakci takovou jakou vyžaduje zákon. Troubením upozornit ostatní řidiče na nebezpečný úsek na silnici. Pokud by svou zákonnou povinnost plnili všichni do jednoho, sami občané žijící v blízkosti těchto nebezpečných úseků zajistí zvýšení jejich bezpečnosti a tudíž i odstranění zbytečných radarů :)

+4/0
31.8.2017 17:25
Foto

S57t29a73n65i42s37l14a19v 12D64o74n71á33t 6873813397730

Velmi zajímavá myšlenka. Ale svoji logiku má - pokud je někde radar, jistě jde o nebezpečné místo a je potřeba na něj upozornit za každou cenu, tedy i troubením. Geniální :)

+2/0
31.8.2017 17:36

P88e20t90r 70S61p25a15t97z77i24e84r13e26r 7244612485524

a tak by to mělo fungovat...pokud radar zjistí vyšší rychlost, počítač to zaznamená a automaticky odesílá pokutu. Neexistuje smlouvání jak někde u cikánů...pak by se lidi naučili jezdit jak mají...to že se vymlouvá na hlídku..tím jen říká, že to je slabý článek a ty by ukecal...počítač se ukecat nedá...a tak to má být.....to kam ty peníze jdou je samozřejmě jiný problém.

+4/−1
31.8.2017 17:15

J33i94ř95í 75Ž48á46k 7309984272591

V jihoamerických a středoamerických zemích jsou poměrně časté retardéry na začátku i v průběhu vesnic. Jsou tak velké, že si každý rozmyslí je přejet rychle.

Jenže to by do pokladen obcí a soukromých firem nepřitékal bezplatný příjem.

0/−1
31.8.2017 17:05

J70a43r13o23m33í36r 55S52t73a71n48ě68k 8196822947

Doporučuji za flašku rumu zapsat na své vozidlo jako provozovatele nějakého bezdomovce s milionovými dluhy. Tomu už nějaká ta tisícikoruna navíc nebude vadit.

0/0
31.8.2017 17:15

J80o22s98e20f 34Š49o88l68t16e72s 8294908300643

Tak tak. V Mexiku mají některé retardéry tak velké, že jsem o ně drhnul prahy auta...

0/0
31.8.2017 17:17
Foto

E24l93e94n22a 77V83o98j60a63n24o68v22á 4106381213958

Existuje něco co se jmenuje materiální znak skutkové podstaty přestupku. To znamená, že pro to, aby mohlo být nějaké jednání definováno jako přestupek, je nutno, aby naplnilo nejen znaky formální (tam, kde byla rychlost omezena na 50km/h jel rychlostí tuto přesahující), ale také znaky materiální. Tedy že jeho jednání bylo společensky škodlivé, resp. že tím, že překročil maximální povolenou rychlost ohrozil provoz na silniční komunikaci.

V situaci, kdy například řidič vyjíždí z obce na rovném přehledném obousměrně dvouproudovém úseku (kde obvykle bývá rychlost upravena na 70km/h), v době, kdy se v dané oblasti pohybuje minimum vozidel a výskyt chodců je více než ojedinělý, a je změřen deset metrů "před tabulí" (resp. koncem obytné zóny), přičemž jede 53km v hodině (tachometrových 56-58) nelze uvažovat o tom, že by materiální znak skutkové podstaty přestupku.

(viz rozsudek Nejvyššího správního soudu (NSS) ze dne 14. 12. 2009 pod č.j. 5 As 104/2008 – 45.)

+3/0
31.8.2017 16:54
Foto

E80l31e33n37a 78V36o47j13a46n47o70v33á 4786721433678

*nelze uvažovat o tom, že by materiální znak skutkové podstaty přestupku byl naplněn.

Krucifix, myslím rychleji než píšu....

+1/0
31.8.2017 16:55

J48a78r53o80m27í14r 94S87t98a67n43ě25k 8206722857

Nutno slečno poznamenat že zde se určitě nejednalo o přestupek ale o správní delikt tak, jak byl definován před zavedením nového přestupkového zákona. No a ten zavinění nepotřeboval

+1/0
31.8.2017 16:57
Foto

E74l98e92n72a 89V79o34j82a92n69o66v43á 4506461943238

Nemluvíme zde o zavinění, ale o ekvivalentu "společenské nebezpečnosti", v mnou citovaném případě bylo zavinění nepochybné, minimálně v rovině nedbalostní. Avšak co scházelo, byla právě materiální stránka podstaty. Teriminologicky je v tomto případě zcela jedno, zda se jednalo o jiný správní delikt nebo o přestupek, způsob projednání zde byl stejný - správní řízení

+1/0
31.8.2017 17:04

J26a52r45o43m37í94r 52S57t12a76n52ě20k 8746412587

Ano zavinění neřešíme, už je pozdě měl bych jít spát, zapletly se mi do sebe dva různé texty, omlouvám se :)

+1/0
31.8.2017 17:12
Foto

E14l78e14n55a 22V15o86j67a68n54o15v63á 4116921303128

Oceňuji schopnost uznat, že se mýlíte. To v těchhle anonymních diskuzích umí málokdo. Omluva přijata, i když vlastně nedošlo k zavinění ;-D

0/0
31.8.2017 17:14
Foto

S28t41a33n91i77s25l59a68v 32D62o59n45á94t 6363753807250

Jak jste přišel na správní delikt? Co je to za pitomost?

0/0
31.8.2017 17:07

J27a56r67o19m87í90r 44S22t96a33n37ě49k 8366832127

Správní delikt provozovatele vozidla, taková ta krásná věc při které v zákonem daných situacích lze trestat provozovatele za to, že nezajistil aby jeho vozidlem nebyly páchány specifické přestupky. Veliká krása.

+1/0
31.8.2017 17:14







Najdete na iDNES.cz