Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

D1 na Prahu byla uzavřena. Dodávka nedobrzdila a zranilo se devět lidí

Dálnice D1 na Vysočině byla kvůli vážné nehodě několik hodin uzavřena. Na 125. kilometru ve směru na Prahu se srazila dodávka a kamion. Tři vrtulníky a několik sanitních vozů odvezlo devět zraněných. Policisté dopravu odkláněli v Měříně, zpět se vozy vraceli až u Jihlavy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R24o92b47e70r69t 38H58o41m34o59l59k17a 2420982732781

Kolony jsou tvořené hlavně tím omezením na 80. Být tam 110 a více řidičů na úkor točvolantů, tohle by se nedělo...

0/0
5.4.2017 7:02

M62a83r39e97k 89H12r81u64b59y 6727832331228

Nojo, D1 je orisek i pro cizince z divokeho vychodu. Dobra prace, RSD, neprojdou:-P

0/0
4.4.2017 23:03

F22r77a87n75t77i60š72e14k 21S91c48h63l56i62c85h39t88s 9785342951675

Jel jsem do Čech z Olomouce. Měl jsem na výběr - po D1 nebo po 35 a 34.

Přes Svitavy a Vysočinu pak naprostá pohoda, minimální provoz., D1 v Humpolci již taky. Díky Bohu! Ale, už aby byla paralelní D35!

"Buduje" se to 30 let a bohužel, zatím nic!

0/0
4.4.2017 20:44
Foto

J55i51ř87í 28D30v21o21ř82á20k 5955549340298

A všíchni inteligenti sjeli z D1 už před Velkým Meziříčím. A přes město jeli hodinu.

+1/0
4.4.2017 17:39

P21e81t70r 40B63á48č11a 8735506915895

Objizdet dalnici pres VM je vzdycky velice inteligentni pocin.

Zacpou cely mesto, nehnou se tam ani ti co tam musi jet a ve vysledku tam prostoji jeste dele.

0/0
4.4.2017 19:37

L44i42b48o94r 34F70i93l59á37k 6541666350989

Tak ta dodávka určitě není devítimístná.

0/0
4.4.2017 17:14

P57e56t48r 60B31á11č94a 8935386375515

Zase ti cizinci Rv

+1/0
4.4.2017 16:49

S14t68a57n24d84a 93D92o14l59e97ž82a86l 9723256570486

V těchto případech by možná pomohl lepší přístup dopravní policie, kdyby na těchto úsecích (zpomalení ) byla vidět, místo kontrol na výjezdu či příjezdu z Jihlavy viz. ul. Humpolecká.

Dopravní" pomáhat a chránit " by se vůbec mohla více exponovat na krizových místech , hlavně mimo obce ( plná čára, vzdálenost mezi vozidly), a ne měřit rychlost těsně u značky obce.

+1/−4
4.4.2017 16:26

R12o94s96t74i54s55l70a82v 16C10a50h52a 6493967957161

A jak pomuze pocicajt, kdyz dodavkar necumi na cestu?

+3/0
4.4.2017 16:33

P15e96t90r 65B22á78č73a 8425606615755

Kdyz nejake moldavan cumi kdo vi kam, tak v techto pripadech nepomuze vubec nic.

+2/0
4.4.2017 16:49

S11t74a68n74i44s72l61a92v 98O41u61l95e57h96l74a 9170839538504

Po dálnici jezdím denně do práce z Měřína do Jihlavy a zpět. Kolem nehody jsem jel, když jsem se z práce vracel. Souhlasím, že každý řidič musí dodržovat vzdálenost a dávat pozor co se před ním děje, no zkrátka být stoprocentně soustředěn na řízení ještě když veze spoustu dalších lidí a naše D1 vypadá tak jak vypadá. Chápu, že se musí dálnice zrenovovat, když je již po stavu životnosti, ovšem dnes když jsem jel z Jihlavy jsem si všiml, že asi na 121 km ve směru na Prahu stálo velké dálničářské auto a kolem byly kužely. Přišlo mi to dost necitlivé, dělat další omezení, když jsou již zúžené renovované úseky od Jihlavy 112 km po Velký Beranov 119 km a pak 134 Měřín do 144 Velké Meziříčí. Každý zde nabere ztrátu času a pak se to mezi těmito úseky snaží dohnat a když je ještě tam další nečekané omezení je neštěstí hodně blízko.

0/0
4.4.2017 16:22

P64e62t12r 76B81á75č34a 8915356335305

Tem je to uplne ukradeny, ti si rozbali nadobicko, jsou tam tri a 5-7km dalnice stoji, bezna praxe u Brna, kdyz se tam motaji kolem svodidel.

+2/0
4.4.2017 16:51
Foto

A63l23e92š 78H68o17d46i35n15a 9780869138954

nedávat dostatečně pozor + nedodržovat bezpečnou vzdálenost ("já to zvládnu") = smrtelná kombinace

+7/0
4.4.2017 15:58

J74i52r10i 42B67o47r70o88v88y 7207956237983

Vyškov směr Brno mezi Vyškov-západ a Rousínov; havarované vozidlo; na 125,5 km; Platnost do 4. 4. 2017 15:35 hodin - 4.04.2017 14:23

Brno směr Vyškov mezi Holubice a Rousínov; havarované vozidlo; na 215 km; Platnost do 4. 4. 2017 14:15 hodin - 4.04.2017 14:16

Více na http://www.zk4.cz/7G

0/0
4.4.2017 15:56

P97a86v98l20a 80K35v69a77p76i48l12o77v37á 7669698584487

Dodávka nedobrzdila, jak jinak. 90% nehod na dálnici je způsobeno nedodržením bezpečné vzdálenosti, a ještě v kombinaci s předjíždějícími kamiony. Jsem na dálnici několikrát týdně tedy opravdu hodně. Bezpečnou vzdálenost nedodržuje tak 80% řidičů. Já jezdím s odstupem min. 100 m. Pokud jedu už v kolně pomaleji, vzdálenost zmenším, ale i když jedu krokem, nejdu pod 20 m. Velmi často jsem terčem nepochopení problikávajícíh řidičů. Zvláštní je, že to policii nechává v klidu. Přitom by při současných technických možnostech nebylo složité to pokutovat. Jak kamiony, tak vzdálenost. Jde to natočit a pak použít ke stíhání. Pokuty za to jsou minimální, body žádné. No ale měřit rychlost je nejjednodušší ....

+10/−2
4.4.2017 15:27

T70o77m58á15š 11K39u74c91h33a87ř 3617401738131

Jezdím po D1 denně. Průměrný dodržovaný rozestup je cca 1 sekunda, někteří si ale jedou úplně na nárazníku. Na druhou stranu ale musím konstatovat, že kdyby se dodržovalo na D1 pravidlo dvou sekund, tak se provoz na D1 ve špičce kolem Brna zastaví a zablokují se nájezdy a následně i celé Brno, protože se na D1 jednoduše nevlezeme. :-/

+2/−4
4.4.2017 15:38

R96o65s69t19i59s35l93a97v 60C43a28h96a 6143967637401

IMHO v tomto pripade nebyly problem v malem rozestupu, ale v nepozornosti ridice dodavky, pokud tam bylo tolik zranenych. Nepredpokladam, ze by na konci kolony brzdil kamion se svou brzdnou drahou na posledni chvili. A pocet zraneni a vrtulniky tomu taky nasvedcuji - tj. ze to napalil v temer plne rychlosti do vyrazne pomalejsiho (nebo stojiciho kamionu). Kdyz je totiz rozestup maly a oba jakz takz jedou, tak rozdil jejich rychlosti neni velky.

0/0
4.4.2017 15:50

J79a10n 39T50a48r27a64b93a 4956576339289

V tom se zásadně mýlíte. Naopak, zvýší se propustnost, protože při větším rozestupu se zvyšuje rychlost kolony a především výrazně klesá kolísání rychlosti kolony.

+5/−1
4.4.2017 15:52

R56o47s17t46i12s44l15a22v 67C57a20h33a 6533727277241

To se mylite. Propustnost dalnice roste s klesajici rychlosti (do urcite urovne), pokud mluvime o poctu aut. Dvojnasobny rozestup totiz znamena polovicni pocet aut na danem useku. Ale urcite neni mozne pri dvojnasobnem rozestupu jet dvojnasobnou rychlosti. To je ostatne duvod, proc se chytrymi znackami omezuje rychlost na dalnici - aby se zvysila propustnost.

0/−1
4.4.2017 16:04

J85a14n 34T76a37r92a18b60a 4106336649789

Tak to už jste úplně mimo.

+2/0
4.4.2017 16:23

R11o74s23t12i12s75l50a23v 36C81a93h68a 6913517727321

Aha, opravdu? Pokud nizsi rychlost vede k nizsi propustnosti, pak by musely pred zuzenim vznikat kolony, ktere by se neustale prodluzovaly. Kupodivu, to zuzeni s 80 pojme vcelku dobre vsechna auta, ktera prijedou a to i v usecich, kde je mereni a tudiz vlevo skoro nikdo nepredjizdi a tudiz ani nejede.

0/−3
4.4.2017 16:32

R89o16s96t74i10s49l18a91v 32C55a89h63a 6383567457781

A tady mate odkaz na odborniky:

https://www.asb-portal.cz/inzenyrske-stavby/doprava/evropska-komise-inteligentni-dalnice-a-plovouci-vozidla

Liniové řízení dopravy je založené na sběru a vyhodnocování dopravních dat (intenzity, rychlosti a skladby dopravního proudu) na delším úseku komunikace a regulaci dopravního proudu změnou rychlosti pomocí proměnných dopravních značek typu B20a Nejvyšší povolená rychlost. Tato regulace má za úkol harmonizovat dopravní proud snižováním rychlosti, čímž se zvyšuje kapacita komunikace. Ta je nejvyšší pro rychlosti okolo 70 km/h.

0/0
4.4.2017 17:26

P79a35v20l91a 44K17v30a76p31i13l87o14v19á 7659848844307

No 1 sekunda je žalostně málo! a máte pravdu většina tak jezdí. To je při 130 km/h asi 36 m. Jak říkám jezdím normálně na 100 m (dva patníky). Na váš argument tvorby kolon vám odpověděl výborně pan Tabara. Kolony se tvoří právě kvůli nedostatečné plynulosti. Jen kvůli pitomýmu sekání trávy se může vytvořit kolona jen proto, že si ňákej JEDEN trouba chce prohlídnout traktůrek.

+2/0
4.4.2017 16:06

A85n69t92o36n88i78n 60C66h30a79l55o85u86p83k79a 8458256889650

Min. 100m? Tak to prosim jezdete jenom vpravo

+1/−1
4.4.2017 16:08

R40o79s87t82i85s29l52a95v 61C13a81h65a 6693147427521

To je ovsem brzdna draha pri normalnim pocasi....

0/0
4.4.2017 16:09

A85n51t51o89n56i59n 34C23h37a73l90o44u29p17k67a 8928766289540

A pred vama snad nekdo zastavi na místě??

+1/0
4.4.2017 16:13

R49o96s86t17i16s45l81a97v 63C48a23h84a 6803537407931

Nikdy jste nevidel kamion, ktery prorazil stredova svodidla a vjel do protismeru? Pokud to nakrosi pred auto jedouci pred Vami, tak Vam garantuji, ze ten pred Vami zastavi na miste. To je jen priklad. Situaci, kdy se tomu pred Vami stane neco, co ho zastavi temer na miste je docela dost.

+1/−2
4.4.2017 16:18

J93a72n 97T19a80r55a73b54a 4216386189769

Musíte jet vždy jen takovou rychlostí, abyste dokázal zastavit na vzdálenost, na kterou máte rozhled. Což platí nejen na horizontu, v zatáčce, ale i za jiným vozidlem. 2 sekundy jsou úzus, v Německu je stanoveno odstup v metrech = polovina hodnoty rychlosti v km/h, což je cca 1,8 sekundy.

Při 90km/h byste tedy měl udržovat odstup (2s) = 50m., Při 130km/h ca 70m.

+4/0
4.4.2017 16:27

J54a45k87u88b 51Š59a92f54a97n43d44a 7545737601701

100M? A z jaké rychlosti? Za 100km/h musíte zabrzdit pod 50m.

0/0
4.4.2017 16:38

R74o23s88t20i89s88l23a73v 29C77a19h73a 6933337427951

Brzdna draha je pod 50m, ale je potreba pripocist reakcni dobu.

Brzdna draha Fabie Combi: 42 m (http://www.repubblica.it/popup/servizi/2007/motori/frenata.html)

Reakcni doba je cca 1s, to je 28 metru.

A ted uvazte, ze cim tezsi naklad a horsi pocasi, horsi gumy, nespravne nahustene, atd. atd., tim delsi drahu potrebujete.

+2/0
4.4.2017 16:46

J77a37k15u53b 27Š59a33f43a30n60d84a 7945597381531

A ono to auto před vámi zastaví na fleku?

0/0
4.4.2017 16:51

R45o29s83t98i40s32l27a27v 87C40a71h67a 6213417847971

Uz jsem na to odpovidal jinde. Jsou situace, kdy skoro ano. A ono i po narazu, pokud jedete mezi odpadky, co z auta opadaly, se ucinost brzdeni zhorsuje.

+1/−1
4.4.2017 16:53

R31o65s47t66i27s68l17a52v 24C89a54h88a 6393137287231

Navic Chaloupka mluvi o jizde na dalnici, tam tedy, pokud to jde, jedu o poznani rychleji. Pri vyssi rychlosti roste rychleji brzdna draha (kvadraticky).

0/0
4.4.2017 16:47

J90a34k73u54b 19Š33a11f73a59n19d27a 7235557901221

Tak jestli jezdíte s odstupem 100m, OK. Ale nevnucujte to každému, toto už je extrémně velký rozestup. A 20m když popojíždíte (tedy rychlost do 10km/h) už je opravdu extrém. Kdyby jel takto každý, je propustnost silnice tak 1/4 a kolony by byly dost velké.

+1/−1
4.4.2017 16:40
Foto

J12a44r61o62m39í22r 71H36l76u21b41e83k 2506760384871

Stačí se dívat víc dopředu, nejen na koncová světla auta před Vámi. Pak nemusíte jet 100 metrů, ale bude Vám stačit dvacet a nikdo Vás nebude problikávat. Sledovat provoz periferně, ne jako kůň s klapkami na očích.

0/0
4.4.2017 17:21

P83a22v57l76a 85K67v40a88p97i63l72o16v18á 7509938964337

Jasně že sleduju. Mám najeto cca 800 tis., takže už

opravdu nějaký zkušenosti mám. Ale ani dálnice není bez horizontů, přes dodávku nevidíte, když za ní

pojedete 20 m a za kamion už vůbec ne. Mmch průměrná brzdná dráha bude tak cca 40 - 50 m plus min sekunda reakční rychlost, tj plus dalších 36 m to máte s rezervou mých 100. Když

pojedete 20 m za dodávkou a ona zastaví, jste na kaši a ten chytrák 20 m za vámi taky. A já budu dost naštvaná kvůli zácpě. Vy mi budete ukradenej.

0/0
4.4.2017 18:14
Foto

P52e53t76r49a 87Š11e29v97č96í42k77o48v59á 2954304306421

Zrovna u Měřína je zúžení... Paráda, a zase to tam nějakej borec prasil a teď to stojí.. Už tak je na D1 spousta omezení a pak se ještě přidá nehoda, takže když jedu někam na čas, abych si přidala tak 2 hodiny rezervu :(

0/−1
4.4.2017 15:20

L10a96d24i35s43l14a72v 64T74r48i64s28k35a 4275437600

Sám sebe se ptám, kdy už konečně novináři pochopí rozdíl mezi termíny "zranit se" a "být zraněn". Zranit se znamená, že si to zranění daná osoba způsobí sama svým přičiněním (například neopatrností atd.), zatímco být zraněn znamená, že dané osobě zranění způsobí svou činností někdo jiný.

Narazí-li tedy jedno vozidlo do druhého, potom osoby, které tuto srážku nezpůsobily byly "zraněny".

+3/0
4.4.2017 15:13

F72r34a84n20t43a 33T56i56m87a70n 7970208581140

K tomu bych ještě dodal, že žádný řidič nemá jediné právo zraňovat svou jízdou jiné osoby a skoro vždycky může za nehodu pouze ten řidič. Měl zranit pouze sebe. Jak k tomu přijdou ti ostatní, když nemůžou cokoliv dělat? Soudu se ten řidič, co to způsobil, asi nevyhne a osobně bych za toto takové řidiče zavíral na hodně dlouho.

0/0
4.4.2017 15:20

J76a84n 86Š18e92s98t19á51k 3188489149844

ale že jsou zranění marod, to pochopili jistě všichni čtenáři...

+1/0
4.4.2017 15:25

R22o61s64t78i71s25l43a87v 85C70a45h19a 6973767507661

A jak ma novinar pocitat, kolik lidi se zranilo a kolik jich bylo zraneno?8-o

0/−1
4.4.2017 15:25

V46a72š16k62o 15R70e71k79t40o26r 7349447501311

Může psát o zraněných. Do té množiny se vejdou jak ti, co se zranili sami, tak ti, kteří byli zraněni někým druhým.

+1/0
4.4.2017 15:29

R26o45s16t57i21s94l91a18v 98C81a75h70a 6273157487761

1) je to titulek

2) jsou i horsi veci, ktere novinari pisi

+1/0
4.4.2017 15:52

J19a26n 57T51a14r44a42b51a 4796506889839

ad 1) že je to titulek není omluva

ad 2) neprofesionalita a diletantství není měřitelné. Novinář je buď profesionál s kvalitním výstupem, nebo není. v CZ v 98+% není.

+2/0
4.4.2017 15:55

R48o54s89t98i46s63l54a10v 13C49a64h54a 6743377737331

ad 2) pak Vam nezbyva, nez ceska media zhusta ignorovat

0/0
4.4.2017 16:05

L85a43d53i66s40l63a16v 18T85r97i26s80k12a 4645777690

Novinář může psát o počtu zraněných a nebo o počtu lidí, kteří byli zraněni. Protože za srážku většinou může jeden řidič, bylo by použití výrazu "bylo zraněno xy osob" vhodnější, protože pokud máme celkem 5 zraněných, pak pravděpodobně těch, co byli zraněni je 4 nebo 5 a tedy více než těch, co se zranili (0 až 1).

0/0
4.4.2017 15:51

R16o17s69t53i90s76l33a62v 60C48a73h69a 6603137767761

jo jasne, berte to tak, ze je to titulek, ten musi byt kratky. 'D1 na Prahu' taky neni moc dobre vyjadreni....

0/0
4.4.2017 15:54

V70o19j64t45ě96c31h 53M84o47r81a22v48e47c 5725964486715

Přesně tak, už si toho všimnul i Oliva... :-/

https://www.novinky.cz/veda-skoly/417395-cestina-s-olivou-ono-se-zranilo.html

0/0
4.4.2017 15:25

L93a48d67i66s29l41a19v 19T89r16i90s88k46a 4565827310

Díky za odkaz. Je vidět, že nejsem sám, komu tento novinářský nešvar strašně vadí.

0/0
4.4.2017 15:45

R49o20s92t98i41s72l83a62v 84C16a19h63a 6843257867511

To byste mel rozporovat i toto: "se srazila dodávka a kamion"

Je to ve stylu 'samo se to....'

0/0
4.4.2017 15:53







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.