Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

D1 na Prahu byla uzavřena. Dodávka nedobrzdila a zranilo se devět lidí

Dálnice D1 na Vysočině byla kvůli vážné nehodě několik hodin uzavřena. Na 125. kilometru ve směru na Prahu se srazila dodávka a kamion. Tři vrtulníky a několik sanitních vozů odvezlo devět zraněných. Policisté dopravu odkláněli v Měříně, zpět se vozy vraceli až u Jihlavy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R70o18b80e28r49t 71H86o38m70o54l22k15a 2840242902551

Kolony jsou tvořené hlavně tím omezením na 80. Být tam 110 a více řidičů na úkor točvolantů, tohle by se nedělo...

0/0
5.4.2017 7:02

M34a75r81e44k 10H84r18u85b18y 6197102931738

Nojo, D1 je orisek i pro cizince z divokeho vychodu. Dobra prace, RSD, neprojdou:-P

0/0
4.4.2017 23:03

F23r30a82n46t64i33š32e33k 82S13c81h83l32i69c65h59t38s 9915152641915

Jel jsem do Čech z Olomouce. Měl jsem na výběr - po D1 nebo po 35 a 34.

Přes Svitavy a Vysočinu pak naprostá pohoda, minimální provoz., D1 v Humpolci již taky. Díky Bohu! Ale, už aby byla paralelní D35!

"Buduje" se to 30 let a bohužel, zatím nic!

0/0
4.4.2017 20:44
Foto

J21i78ř20í 28D38v85o10ř94á20k 5405719920648

A všíchni inteligenti sjeli z D1 už před Velkým Meziříčím. A přes město jeli hodinu.

+1/0
4.4.2017 17:39

P56e33t39r 67B29á89č67a 8325516725985

Objizdet dalnici pres VM je vzdycky velice inteligentni pocin.

Zacpou cely mesto, nehnou se tam ani ti co tam musi jet a ve vysledku tam prostoji jeste dele.

0/0
4.4.2017 19:37

L59i76b24o51r 35F78i26l93á38k 6801116510719

Tak ta dodávka určitě není devítimístná.

0/0
4.4.2017 17:14

P27e36t47r 32B37á72č72a 8205896675225

Zase ti cizinci Rv

+1/0
4.4.2017 16:49

S42t30a69n72d24a 96D68o69l16e21ž68a60l 9703576690406

V těchto případech by možná pomohl lepší přístup dopravní policie, kdyby na těchto úsecích (zpomalení ) byla vidět, místo kontrol na výjezdu či příjezdu z Jihlavy viz. ul. Humpolecká.

Dopravní" pomáhat a chránit " by se vůbec mohla více exponovat na krizových místech , hlavně mimo obce ( plná čára, vzdálenost mezi vozidly), a ne měřit rychlost těsně u značky obce.

+1/−4
4.4.2017 16:26

R23o76s63t82i54s80l66a49v 91C52a44h94a 6773107877691

A jak pomuze pocicajt, kdyz dodavkar necumi na cestu?

+3/0
4.4.2017 16:33

P19e12t19r 14B19á53č79a 8415216415455

Kdyz nejake moldavan cumi kdo vi kam, tak v techto pripadech nepomuze vubec nic.

+2/0
4.4.2017 16:49

S60t58a75n76i73s66l41a58v 43O36u84l66e60h63l29a 9790719618734

Po dálnici jezdím denně do práce z Měřína do Jihlavy a zpět. Kolem nehody jsem jel, když jsem se z práce vracel. Souhlasím, že každý řidič musí dodržovat vzdálenost a dávat pozor co se před ním děje, no zkrátka být stoprocentně soustředěn na řízení ještě když veze spoustu dalších lidí a naše D1 vypadá tak jak vypadá. Chápu, že se musí dálnice zrenovovat, když je již po stavu životnosti, ovšem dnes když jsem jel z Jihlavy jsem si všiml, že asi na 121 km ve směru na Prahu stálo velké dálničářské auto a kolem byly kužely. Přišlo mi to dost necitlivé, dělat další omezení, když jsou již zúžené renovované úseky od Jihlavy 112 km po Velký Beranov 119 km a pak 134 Měřín do 144 Velké Meziříčí. Každý zde nabere ztrátu času a pak se to mezi těmito úseky snaží dohnat a když je ještě tam další nečekané omezení je neštěstí hodně blízko.

0/0
4.4.2017 16:22

P91e15t32r 97B51á67č48a 8655316695955

Tem je to uplne ukradeny, ti si rozbali nadobicko, jsou tam tri a 5-7km dalnice stoji, bezna praxe u Brna, kdyz se tam motaji kolem svodidel.

+2/0
4.4.2017 16:51
Foto

A31l70e23š 45H15o90d26i74n70a 9370459518544

nedávat dostatečně pozor + nedodržovat bezpečnou vzdálenost ("já to zvládnu") = smrtelná kombinace

+7/0
4.4.2017 15:58

J25i57r38i 63B95o89r46o55v63y 7767656277333

Vyškov směr Brno mezi Vyškov-západ a Rousínov; havarované vozidlo; na 125,5 km; Platnost do 4. 4. 2017 15:35 hodin - 4.04.2017 14:23

Brno směr Vyškov mezi Holubice a Rousínov; havarované vozidlo; na 215 km; Platnost do 4. 4. 2017 14:15 hodin - 4.04.2017 14:16

Více na http://www.zk4.cz/7G

0/0
4.4.2017 15:56

P88a24v41l96a 87K51v33a73p15i76l40o91v66á 7459358344627

Dodávka nedobrzdila, jak jinak. 90% nehod na dálnici je způsobeno nedodržením bezpečné vzdálenosti, a ještě v kombinaci s předjíždějícími kamiony. Jsem na dálnici několikrát týdně tedy opravdu hodně. Bezpečnou vzdálenost nedodržuje tak 80% řidičů. Já jezdím s odstupem min. 100 m. Pokud jedu už v kolně pomaleji, vzdálenost zmenším, ale i když jedu krokem, nejdu pod 20 m. Velmi často jsem terčem nepochopení problikávajícíh řidičů. Zvláštní je, že to policii nechává v klidu. Přitom by při současných technických možnostech nebylo složité to pokutovat. Jak kamiony, tak vzdálenost. Jde to natočit a pak použít ke stíhání. Pokuty za to jsou minimální, body žádné. No ale měřit rychlost je nejjednodušší ....

+10/−2
4.4.2017 15:27

T17o38m20á90š 43K92u59c19h22a88ř 3107921758611

Jezdím po D1 denně. Průměrný dodržovaný rozestup je cca 1 sekunda, někteří si ale jedou úplně na nárazníku. Na druhou stranu ale musím konstatovat, že kdyby se dodržovalo na D1 pravidlo dvou sekund, tak se provoz na D1 ve špičce kolem Brna zastaví a zablokují se nájezdy a následně i celé Brno, protože se na D1 jednoduše nevlezeme. :-/

+2/−4
4.4.2017 15:38

R93o16s84t45i86s77l90a58v 61C88a79h19a 6803977707381

IMHO v tomto pripade nebyly problem v malem rozestupu, ale v nepozornosti ridice dodavky, pokud tam bylo tolik zranenych. Nepredpokladam, ze by na konci kolony brzdil kamion se svou brzdnou drahou na posledni chvili. A pocet zraneni a vrtulniky tomu taky nasvedcuji - tj. ze to napalil v temer plne rychlosti do vyrazne pomalejsiho (nebo stojiciho kamionu). Kdyz je totiz rozestup maly a oba jakz takz jedou, tak rozdil jejich rychlosti neni velky.

0/0
4.4.2017 15:50

J54a21n 30T10a68r36a16b41a 4556316819869

V tom se zásadně mýlíte. Naopak, zvýší se propustnost, protože při větším rozestupu se zvyšuje rychlost kolony a především výrazně klesá kolísání rychlosti kolony.

+5/−1
4.4.2017 15:52

R74o61s33t79i39s24l46a85v 81C98a48h56a 6703587757301

To se mylite. Propustnost dalnice roste s klesajici rychlosti (do urcite urovne), pokud mluvime o poctu aut. Dvojnasobny rozestup totiz znamena polovicni pocet aut na danem useku. Ale urcite neni mozne pri dvojnasobnem rozestupu jet dvojnasobnou rychlosti. To je ostatne duvod, proc se chytrymi znackami omezuje rychlost na dalnici - aby se zvysila propustnost.

0/−1
4.4.2017 16:04

J21a34n 22T61a47r82a43b88a 4726746919669

Tak to už jste úplně mimo.

+2/0
4.4.2017 16:23

R98o52s89t65i95s13l82a98v 65C98a78h65a 6613847567541

Aha, opravdu? Pokud nizsi rychlost vede k nizsi propustnosti, pak by musely pred zuzenim vznikat kolony, ktere by se neustale prodluzovaly. Kupodivu, to zuzeni s 80 pojme vcelku dobre vsechna auta, ktera prijedou a to i v usecich, kde je mereni a tudiz vlevo skoro nikdo nepredjizdi a tudiz ani nejede.

0/−3
4.4.2017 16:32

R72o73s39t20i60s84l30a31v 19C29a49h91a 6273437167641

A tady mate odkaz na odborniky:

https://www.asb-portal.cz/inzenyrske-stavby/doprava/evropska-komise-inteligentni-dalnice-a-plovouci-vozidla

Liniové řízení dopravy je založené na sběru a vyhodnocování dopravních dat (intenzity, rychlosti a skladby dopravního proudu) na delším úseku komunikace a regulaci dopravního proudu změnou rychlosti pomocí proměnných dopravních značek typu B20a Nejvyšší povolená rychlost. Tato regulace má za úkol harmonizovat dopravní proud snižováním rychlosti, čímž se zvyšuje kapacita komunikace. Ta je nejvyšší pro rychlosti okolo 70 km/h.

0/0
4.4.2017 17:26

P32a78v85l38a 19K81v59a67p74i75l64o21v54á 7559108624367

No 1 sekunda je žalostně málo! a máte pravdu většina tak jezdí. To je při 130 km/h asi 36 m. Jak říkám jezdím normálně na 100 m (dva patníky). Na váš argument tvorby kolon vám odpověděl výborně pan Tabara. Kolony se tvoří právě kvůli nedostatečné plynulosti. Jen kvůli pitomýmu sekání trávy se může vytvořit kolona jen proto, že si ňákej JEDEN trouba chce prohlídnout traktůrek.

+2/0
4.4.2017 16:06

A88n26t98o45n80i16n 24C32h67a56l75o63u90p80k31a 8928246439810

Min. 100m? Tak to prosim jezdete jenom vpravo

+1/−1
4.4.2017 16:08

R97o28s45t89i23s70l44a83v 30C18a76h62a 6293857657381

To je ovsem brzdna draha pri normalnim pocasi....

0/0
4.4.2017 16:09

A27n17t28o50n71i71n 16C51h35a82l13o83u93p42k28a 8398226279640

A pred vama snad nekdo zastavi na místě??

+1/0
4.4.2017 16:13

R17o52s36t84i73s45l32a92v 23C90a92h56a 6773357517141

Nikdy jste nevidel kamion, ktery prorazil stredova svodidla a vjel do protismeru? Pokud to nakrosi pred auto jedouci pred Vami, tak Vam garantuji, ze ten pred Vami zastavi na miste. To je jen priklad. Situaci, kdy se tomu pred Vami stane neco, co ho zastavi temer na miste je docela dost.

+1/−2
4.4.2017 16:18

J84a94n 91T20a36r22a93b63a 4406676609889

Musíte jet vždy jen takovou rychlostí, abyste dokázal zastavit na vzdálenost, na kterou máte rozhled. Což platí nejen na horizontu, v zatáčce, ale i za jiným vozidlem. 2 sekundy jsou úzus, v Německu je stanoveno odstup v metrech = polovina hodnoty rychlosti v km/h, což je cca 1,8 sekundy.

Při 90km/h byste tedy měl udržovat odstup (2s) = 50m., Při 130km/h ca 70m.

+4/0
4.4.2017 16:27

J87a89k46u49b 11Š31a57f85a90n31d54a 7145497771911

100M? A z jaké rychlosti? Za 100km/h musíte zabrzdit pod 50m.

0/0
4.4.2017 16:38

R59o41s35t35i57s51l37a42v 43C29a17h37a 6943587717541

Brzdna draha je pod 50m, ale je potreba pripocist reakcni dobu.

Brzdna draha Fabie Combi: 42 m (http://www.repubblica.it/popup/servizi/2007/motori/frenata.html)

Reakcni doba je cca 1s, to je 28 metru.

A ted uvazte, ze cim tezsi naklad a horsi pocasi, horsi gumy, nespravne nahustene, atd. atd., tim delsi drahu potrebujete.

+2/0
4.4.2017 16:46

J16a84k42u15b 33Š54a52f55a55n77d65a 7235627501871

A ono to auto před vámi zastaví na fleku?

0/0
4.4.2017 16:51

R69o57s29t43i31s14l41a12v 47C59a56h12a 6303937927611

Uz jsem na to odpovidal jinde. Jsou situace, kdy skoro ano. A ono i po narazu, pokud jedete mezi odpadky, co z auta opadaly, se ucinost brzdeni zhorsuje.

+1/−1
4.4.2017 16:53

R36o28s76t48i29s16l72a68v 15C88a79h78a 6793847237791

Navic Chaloupka mluvi o jizde na dalnici, tam tedy, pokud to jde, jedu o poznani rychleji. Pri vyssi rychlosti roste rychleji brzdna draha (kvadraticky).

0/0
4.4.2017 16:47

J92a41k46u79b 75Š24a49f49a73n81d94a 7545757511321

Tak jestli jezdíte s odstupem 100m, OK. Ale nevnucujte to každému, toto už je extrémně velký rozestup. A 20m když popojíždíte (tedy rychlost do 10km/h) už je opravdu extrém. Kdyby jel takto každý, je propustnost silnice tak 1/4 a kolony by byly dost velké.

+1/−1
4.4.2017 16:40
Foto

J60a62r25o39m93í84r 12H67l62u83b59e38k 2426340624321

Stačí se dívat víc dopředu, nejen na koncová světla auta před Vámi. Pak nemusíte jet 100 metrů, ale bude Vám stačit dvacet a nikdo Vás nebude problikávat. Sledovat provoz periferně, ne jako kůň s klapkami na očích.

0/0
4.4.2017 17:21

P61a45v76l19a 87K56v22a84p22i78l37o74v46á 7219288924627

Jasně že sleduju. Mám najeto cca 800 tis., takže už

opravdu nějaký zkušenosti mám. Ale ani dálnice není bez horizontů, přes dodávku nevidíte, když za ní

pojedete 20 m a za kamion už vůbec ne. Mmch průměrná brzdná dráha bude tak cca 40 - 50 m plus min sekunda reakční rychlost, tj plus dalších 36 m to máte s rezervou mých 100. Když

pojedete 20 m za dodávkou a ona zastaví, jste na kaši a ten chytrák 20 m za vámi taky. A já budu dost naštvaná kvůli zácpě. Vy mi budete ukradenej.

0/0
4.4.2017 18:14
Foto

P65e28t26r64a 55Š29e93v90č72í82k95o26v84á 2174254216591

Zrovna u Měřína je zúžení... Paráda, a zase to tam nějakej borec prasil a teď to stojí.. Už tak je na D1 spousta omezení a pak se ještě přidá nehoda, takže když jedu někam na čas, abych si přidala tak 2 hodiny rezervu :(

0/−1
4.4.2017 15:20

L43a18d98i42s44l14a49v 40T26r25i57s36k30a 4515647660

Sám sebe se ptám, kdy už konečně novináři pochopí rozdíl mezi termíny "zranit se" a "být zraněn". Zranit se znamená, že si to zranění daná osoba způsobí sama svým přičiněním (například neopatrností atd.), zatímco být zraněn znamená, že dané osobě zranění způsobí svou činností někdo jiný.

Narazí-li tedy jedno vozidlo do druhého, potom osoby, které tuto srážku nezpůsobily byly "zraněny".

+3/0
4.4.2017 15:13

F75r76a15n45t67a 15T26i82m27a24n 7730268681360

K tomu bych ještě dodal, že žádný řidič nemá jediné právo zraňovat svou jízdou jiné osoby a skoro vždycky může za nehodu pouze ten řidič. Měl zranit pouze sebe. Jak k tomu přijdou ti ostatní, když nemůžou cokoliv dělat? Soudu se ten řidič, co to způsobil, asi nevyhne a osobně bych za toto takové řidiče zavíral na hodně dlouho.

0/0
4.4.2017 15:20

J71a22n 63Š86e76s20t93á29k 3308249769344

ale že jsou zranění marod, to pochopili jistě všichni čtenáři...

+1/0
4.4.2017 15:25

R38o13s45t63i51s40l40a59v 19C39a20h74a 6913387907251

A jak ma novinar pocitat, kolik lidi se zranilo a kolik jich bylo zraneno?8-o

0/−1
4.4.2017 15:25

V24a30š39k32o 70R89e53k45t72o43r 7739537721551

Může psát o zraněných. Do té množiny se vejdou jak ti, co se zranili sami, tak ti, kteří byli zraněni někým druhým.

+1/0
4.4.2017 15:29

R89o68s42t75i23s46l63a71v 42C84a19h26a 6413117877941

1) je to titulek

2) jsou i horsi veci, ktere novinari pisi

+1/0
4.4.2017 15:52

J48a29n 77T14a10r83a53b62a 4486586989909

ad 1) že je to titulek není omluva

ad 2) neprofesionalita a diletantství není měřitelné. Novinář je buď profesionál s kvalitním výstupem, nebo není. v CZ v 98+% není.

+2/0
4.4.2017 15:55

R18o66s85t85i63s83l29a16v 58C62a76h78a 6603577967461

ad 2) pak Vam nezbyva, nez ceska media zhusta ignorovat

0/0
4.4.2017 16:05

L61a73d22i43s83l47a35v 34T94r50i54s15k24a 4795367630

Novinář může psát o počtu zraněných a nebo o počtu lidí, kteří byli zraněni. Protože za srážku většinou může jeden řidič, bylo by použití výrazu "bylo zraněno xy osob" vhodnější, protože pokud máme celkem 5 zraněných, pak pravděpodobně těch, co byli zraněni je 4 nebo 5 a tedy více než těch, co se zranili (0 až 1).

0/0
4.4.2017 15:51

R46o72s62t74i98s32l62a56v 81C81a46h85a 6513977537521

jo jasne, berte to tak, ze je to titulek, ten musi byt kratky. 'D1 na Prahu' taky neni moc dobre vyjadreni....

0/0
4.4.2017 15:54

V86o16j11t73ě46c65h 16M69o41r61a90v22e38c 5245904776355

Přesně tak, už si toho všimnul i Oliva... :-/

https://www.novinky.cz/veda-skoly/417395-cestina-s-olivou-ono-se-zranilo.html

0/0
4.4.2017 15:25

L23a41d87i93s31l47a38v 21T64r61i12s11k48a 4815957960

Díky za odkaz. Je vidět, že nejsem sám, komu tento novinářský nešvar strašně vadí.

0/0
4.4.2017 15:45

R12o28s17t78i62s27l80a65v 91C43a46h40a 6493287677891

To byste mel rozporovat i toto: "se srazila dodávka a kamion"

Je to ve stylu 'samo se to....'

0/0
4.4.2017 15:53







Najdete na iDNES.cz