Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Z velké revoluce v MHD se stala malá, lidé nechtěli autobusy u zahrady

Nechtěli, aby před jejich domy jezdil autobus městské hromadné dopravy. Sepsali proto i petici. A uspěli, radnice jim ustoupila. Revoluce v havlíčkobrodské MHD tak bude o něco méně revoluční, protože autobusy oproti původním plánům nebudou obsluhovat nově vznikající sídliště Rozkoš.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P50e59t49r 50N58o83v26a57k 9403103736919

tak zítra je další asi poslední schůze ohledně MHD tak se přijdte vyjádřit, určitě nejsem pro to, aby MHD do oblasti ROzkoš zajížděla 40 x denně - ale třeba 3 - 5 pro školáky a se školáky by tedy mohli a nebo udělat nový chodník přístupovou cestu k zastávce psychiatrická léčebna - zde odkaz

http://www.muhb.cz/vismo/dokumenty2.asp?id=850756&n=radnice-jeste-jednou-zopakuje-setkani-s-obcany-na-tema-noveho-systemu-mestske-hromadne-dopravy

0/0
10.4.2017 19:48

P52e54t66r 15N62o20v13a12k 9733503376949

Zajímala by mě ta vaše petice, žádná se v naší ulici neresila? V oblasti téměř nikdo nebydli, každý se soustředí na stavbu a o ničem takovém nevi. Zajímalo by mě až se letos nástehuje třeba 50-100 rodin, které mají děti, které chodí na zizkov ci do sadu apod. do školy a rano pujdou na zastávku k psychiatrické léčebne, kde ale není žádný chodnik na strane u nově stavenych domu, takže dítě ráno bude muset 2 x přejít. Na rozkosske meri rychlost jen občas, žádné usekove radary tam nejsou, co mi tady budete tvrdit, až na podzim ci v zimě ráno nějaké dítě v tomto úseku auto srazi? Ano máme super bydlení a denně budou naše děti přecházet nebezpečnou silnici.

U nás v ulici Bechynova už zrovna pět rodin chce, aby jsem školní autobus zajizdel do oblasti Rozkoš, samozřejmě ne 3 x za hodinu, ale třeba 3 x za den. Takže město řeší nějakou petici v oblasti, kde bydlí minimum lidí a nemůžou se k tomu v tuto chvíli vyjádřit.

Nechápu proč někdo nějakou vymyslenou petici řeší hned zákaz na 20 let? Za dva, tři roky bude oblast obydlena, 7 činžovních domu, nejsou tam žádná parkoviště pro nové bydlící lidi a naopak bude třeba i převaha lidi, kteří autobusem jezdit budou. To jako na městě budou vycházet z nějaké smyšlené petice?

0/0
28.3.2017 10:29

P66a57v47e54l 89Ř64a36p49e18k 7182546439765

Ze strany radnice je to celé jen výmluva a důkaz naprosté nekompetence a ignorantství. Obsluha MHD na Rozkoši se měla řešit už ve chvíli, kdy byla tato čtvrť projektována, a to samozřejmě nikoli tím způsobem, že autobusy budou kličkovat mezi domy, ale že se vybuduje zastávka u hlavní silnice a udělá se k ní pořádný přístup.

Po tom, co slyším od obyvatel tohoto města, mám bohužel pro všechny jen jednu radu - nestěhujte se tam, to město je v naprostém rozkladu.

0/0
28.3.2017 10:53

P27e42t36r 44N59o69v11a51k 9643833936659

Souhlasím s vámi přeci je blbost tam posilat 3 autobusy za hodinu.

Ale bude tam 7 bytových domů, hrozně moc lidí, nebudou mít kde parkovat a doprava tam zkolabuje.

Na druhou stranu, aby radnice podepsala někomu nějakou petici na 20 let, s tím, že 20 let se tam nebude moct jezdit MHD je taky blbost.

Počkejte 2-3 roky až bude vše obydlené a situace bude třeba úplně jiná.

V tuto chvíli to chce aspoň chodník po obou stranách silnice na rozkosske, aby se nechalo ráno pro děti jit na zastávku psychiatrická léčebná bez přecházení silnice a MHD nechat otevřené a ne že město bude teď vykřikovat, chteli jste 20 let zákaz tak to budete mít, vždyť v obytné zóně Rozkoš zatím skoro nikdo nebydli a nemyslím si, že bude každý vozit děti do školy autem.

Autobus by měl jen projet oblasti a ne se tam otáčet a jet zpět, co je to za blbost?

+2/0
28.3.2017 11:17

P82a56v37e70l 60Ř28a54p91e90k 7122136939615

Já jsem také toho názoru, že MHD tam bude potřeba, takže to, co pan radní vypustil z úst, dává opravdu tristní obrázek o jeho smýšlení. Aby MHD měla smysl, musí být zároveň rozumně rychlá a neobtěžující, což je v rozporu s tím návrhem, aby tam všechny autobusy zajížděly a v nevyhovujících podmínkách se otáčely. Takhle prostě funkční MHD nevypadá, a je to o to smutnější, že jde o novou čtvrť, kde se ty věci daly s předstihem řešit. Ze všech stran je pořád slyšet naříkání, jak je Brod ucpaný auty. Já věřím tomu, že ti lidé by z většiny jezdili veřejnou dopravou, kdyby tam ovšem nějaká rozumná doprava byla. Čekal bych, že město natolik zmítané dopravou a zácpami, bude mít výstavní MHD, a ona je to místo toho ostuda.

0/0
28.3.2017 12:02
Foto

B31r90o90n64i46s18l76a49v 71G36a74b53r42y72š 2982719201

To je téměř všude. A nedaří se mi smířit se se stavem, kdy nikdo nic nechce pro to dělat. Velké spoustě městům chybí koncepce.

0/0
28.3.2017 12:09

P72a91v64e96l 62Ř93a75p30e62k 7262636419735

O revoluci bude možné hovořit, až radnice opustí nesmyslný koncept Dopravního terminálu jako hlavního přestupního místa a výchozího uzlu MHD, a zřídí hlavní přestupní uzel v blízkosti centra města, s garantovanou návazností na další linky. Návrh v dnešní podobě nepřináší prakticky nic pozitivního. K čemu jsou linky z okrajových čtvrtí minoucí centrum a mířící na Dopravní terminál, kde kromě nádraží a Kauflandu nic není, navíc i souběžně s linkovou dopravou? Ano, k ničemu. Budou opět vozit vzduch a radní budou fabulovat, že o MHD není zájem. Celá jižní část města nadále zůstává bez spojení do centra a ke všem institucím. Takže z celé "revoluce" se stává promarněná příležitost. Dvě hlavní linky budou nesmyslně zajíždět do Perknova, zatímco srovnatelná čtvrť na jihu města zůstane bez spojení.

Ale hlavně že to je na koho svést - na obyvatele z Rozkoše. Upřímně, na hlavní silnici to mají asi 50 až 200 metrů, to snad není problém ujít pěšky. Za takových podmínek bych také nechtěl, aby mi bus jezdil kolem baráku, navíc tam kličkováním zbytečně nabere zpoždění. Jestli tohle navrhli stejní "experti", tak už se ničemu nedivím. Rv

+2/0
28.3.2017 10:06

D33a80v14i53d 67K15a63č42í87r44e31k 1396170138948

Ať pan zastupitel taky řekne jak by ty autobusy přes Rozkoš jezdily....40autobusů dolů a zas 40autobusů nahoru. Hlavně přes vyvýšenou křižovatku, kde škrtá autobus podvozkem...

+1/0
28.3.2017 9:14
Foto

B97r60o56n44i29s98l47a16v 40G67a54b69r38y48š 2822769131

A to snad vadí? Je těch 40 autobusů hodně? Pak si lidé budou stěžovat, že je město ucpané, protože všichni ti, kteří autobus odmítli, budou jezdit autem.

Lidé si stěžují, že nemohou využít služeb MHD, protože jsou daleko zastávky nebo linky mají mizerné intervaly. Tou peticí lidé dobrou dopravní obsluhu města prostě zabili sami.

0/0
28.3.2017 9:35

D26a90v31i31d 84K37a18č66í83r75e50k 1626560938678

Jakože proto že autobus od blázince nepojedu z kopce dolů až ke kruháku a pak zas stejnou cestou nahoru, se zabila MHD v Brodě...to jako vážně ;-D

0/0
28.3.2017 9:46
Foto

B94r25o72n28i96s63l92a67v 91G22a59b82r39y66š 2802649831

Zkuste psát příště srozumitelněji - třeba zapracovat na písemném projevu. Ale z toho, čemu jsem aspoň trochu z Vašeho příspěvku rozuměl, říkám, že to myslím vážně. Může to být počátek tzv. anulační spirály. Když někdo bojkotuje rozšiřování systému hromadné dopravy, pak to může jít s MHD z kopce. MHD v Havlíčkově Brodě mohla být lepší.

0/0
28.3.2017 11:25

P27e40t18r 84N27o67v88a92k 9723683776469

Píši na mobilu, kde mi to SwiftKey upravuje, omlouvám se

0/0
28.3.2017 11:28
Foto

B90r21o72n71i39s95l19a50v 28G83a45b34r77y70š 2482549701

Ale to nebyla reakce na Vás. :-)

0/0
28.3.2017 11:31

D37a12v98i57d 20K54a70č75í98r16e31k 1106590288278

Najděte si mapu. Jinak mi tam chybí jedno písmenko. Dle plánu MHD v HB je Rozkoš jen odbočka z hlavní trasy s absolutně nesmyslnou jízdou zkrz celou oblast a zpětnou otočkou na kruháku - je to kvuli novým barákům dole pod silnicí - opět přes celou zónu zpět. Ono totiž Perknovští to jinak nedovolí. Nedejbože aby tam se měnila jen jediná zastávka

+1/0
28.3.2017 11:37
Foto

B11r55o28n50i29s85l30a25v 61G79a47b92r61y46š 2462719961

Koukám na mapu, předpokládám, že by mělo jít o budoucí zástavbu ulic Králíčkova a Šupichova. Jenže kolik lidí z nové zástavby zastávku využije?

0/0
28.3.2017 12:07

J61a90n 72V20a66l90o30u45c72h 6652187958590

Linka by měla mít (podle údajů v článku) interval 20 minut ve špičku, čili 3 páry spojů za hodinu. Kolik tam projede za stejnou dobu jiné dopravy?

0/0
28.3.2017 9:41

D32a11v82i89d 16K37a51č62í34r54e75k 1316610648588

Občas nějaké auto nebo autobus co 20minut 2x je rozdíl.

MHD neni daleko, je kousek po hlavní ulici. Autem jezdí všichni, hlavní problem jsou kamiony a ty by měl vyřešit obchvat.

0/0
28.3.2017 9:44

M18a34r13t12i53n 40Č36a48p60e35k 6800191547844

Jak je ten schod vysoký? V Pardubicích na Dukle a u univerzity "skáčeme" s autobusy přes zvýšené přechody, které mají zhruba 30 cm na výšku a neškrtáme.

0/0
28.3.2017 9:51

D21a88v69i91d 59K96a56č86í34r93e83k 1476510858688

Nejde o výšku, ale umístění...obě kola autobusu jsou na slinici a střed autobusu na vyvýšení

0/0
28.3.2017 9:56

M21a55r18t82i95n 41Č70a21p76e69k 6200711747114

Takže jde o výšku. Nebo si myslíte, že máme v Pardubicích přechody dlouhé 8 metrů?

Pokud tam autobusy opravdu "škrtají", tak je problém u projektanta, protože je to moc vysoké a škrtá tam všechno co má větší rozvor než délka přechodu.

0/0
29.3.2017 8:44

P79e60t52r 40N72o63v62a25k 9343143766349

Přesně jak říkáte, nejaky schod je bezpredmetny, vše se nechá upravit, snížit -))).

Jinak teď tam jezdí sem tam nějaké auto, no až tam bude bydlet 500 lidi i víc tak to bude vše zcela jiné. Proto nechápu že město reaguje na nějakou petici z oblasti, kde žije zatím třeba 30-40 lidi -))) na druhou stranu proč by tam letos zavadelo dopravu 3 x za hodinu, když se tam všichni budoucí obyvatelé budou stěhovat převážně až koncem roku 2017 a spis v roce 2018. A v článku radni bude vykrikovat chtěli jste to na dvacet let, tak to budete mít.

Kdo to chtěl na 20 let? Těch pár lidi?

Celou situaci bych řešil a město bude muset za pár let. Do té doby aspon vybudovat kvalitní chodník na 200 metrů vzdálenou zastávku psychiatrická léčebna....

0/0
29.3.2017 10:55







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.