Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Stát opět hledá trasu budoucího rychlovlaku. Na Vysočině zastavovat nemusí

Správa železniční dopravní cesty si nechá vyhodnotit všechny možné trasy rychlovlaku z Prahy do Brna - a hned na tři stupně rychlosti. Zastávka v kraji bude zřejmě jen v případě, když zvítězí „pomalejší“ varianta na 250 kilometrů v hodině, tuší radní Jan Hyliš. A to pouze jedna u Jihlavy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V13á81c59l11a98v 84D42e88m62e58l19e 6549667204755

1.4 už bylo tak zase za rok.Ale sen o rychlovaku je alespoň reálnější než jeho realizace.Pondolino je """narvané """ cestujícími a ostatní vlaky prázdné.

Rychlovlak v této podobě by pro náš stát měl smysl pokud by jízdné bylo na okolo současných cen což je nereálné tak zbývá jediná cesta _trať jako tranzitni pro rychlovlaky jinych.

0/0
2.4.2017 9:01

S44l17a56v65o11m14í18r 58Š97t33ě34p44á33n 1358364132164

Pokud to má v republice zastavit jen dvakrát, je škoda pozemků, které to zabere. Raději nižší rychlost a více zastávek, pokud už to musí být..... to bude více přínosem pro ČR než rekordní rychlost v naší minizemičce

0/0
6.3.2017 11:00

H40e31d42v28i47k37a 46O56c88h64t85á49b14c77o86v35á 5724509350

Pro kraj Vysočina žádný přínos, tak alespoň co nejmenší škody a ohrožení životního prostředí. Nejlépe pod zem...:-/

+1/0
5.3.2017 18:37

J46i66ř85í 42V14o57r34l65í74č58e16k 9847564283876

;-) ;-) v Jihlavě, Havlíčkův Brod ;-), ty zastupitelé žijí v 19 století. Takový spoj je určen pro spojení metropolí, vy "sedláci" a ne aby stavěl v kdejakých kotěhůlkách.

0/0
28.2.2017 5:49

R21i47c72h47a97r59d 67P11ů25ž63a 9140799210978

už jste někde ve světě byl a rychlovlakem jel? Navíc, co je u nás metropole, je ve světě vesnice jelikož měst, větších než naše celá republika, není zrovna málo...

0/0
28.2.2017 10:47

D61a93v97i88d 68P27e72c35a 1725184611716

Tak ať si to platí metropole, ne z našich daní :-)

0/0
4.3.2017 10:37

A77l39e71š 41K46r97a38t65i14n48a 1366231810348

Aby byla veřejná doprava v ČR co nejatraktivnější, potřebuje být konkurenceschopná k automobilové dopravě. Není cílem se srovnat, ale být rychlejší a to včetně dopravy z domu na nádraží (proto záměr vést některé spoje přes "Jihlava-město"). A k tomu páteř vysokorychlostních tratí může výrazně pomoci. Když už trať povede přes Vysočinu, je nutné, abychom se na ní napojili. Podobně jako u dálnice u ní budou sjezdy a žádné významnější sídlo tak nebude vynecháno, včetně Havlíčkova Brodu a Třebíče. Souběžný provoz rychlé vrstvy na 350 km/h a pomalejších regionálních expresů na 200 či 250 km/h je reálný a v zahraničí vyzkoušený.

Nezlobte se, ale diskuse o tom, že VRT bude přes Vysočinu pouze projíždět je přece úplně o ničem.

Kdo má zájem může si na našich stránkách www.regio2020.cz projít závěry mezinárodní konference k VRT, která proběhla v roce 2016 v Náměšti nad Oslavou.

+4/−3
27.2.2017 20:48

O30t13a 81S62u92k 5594728708764

Už by měli v Jihlavě pochopit, že rychlovlak mezi Prahou a Brnem zastavovat nebude, jinak to nebude rychlovlak.

+1/−1
27.2.2017 17:16
Foto

L69u46k67á83š 91F24a13t84r 2110698678873

Otiku, ja uz te sleduju delsi dobu v diskuzich idnesu Vysocina. Ty jsi hodne zapsklej vid? Minusy jen tak, protoze ma nekdo jinej nazor, vse co se tyka Jihlavy je automaticky spatne, kraj Vysocina je spatne... priznej se, odkud pak jsi?

0/−1
27.2.2017 21:49

R35i63c27h35a47r75d 71P70ů47ž21a 9720689640448

tipuji třebíč :-)

+1/−1
28.2.2017 10:50

P20a41v23e44l 90K94o18l92á13č57e53k 9824344792131

Kraj Vysočina je především územně-správní nepodarek, protože je velmi necitlivě vymezen. Nerespektuje přirozenou spádovost na Brno a ještě zcela nesmyslně rozděluje moravské regiony a slepuje je s těmi v Čechách.

0/0
28.2.2017 20:59

L78u68d34ě56k 69Š13i77š43á85k 3317888349584

Při srovnatelné ceně jízdenky, jako letadlem to moc lidí z Vysočiny ani využívat nebude. :-)

0/−1
27.2.2017 16:28

V13l10a80d32i72m60í10r 67K93r16á60l 4743836760202

nezastavujeme, máme spoždění

0/0
27.2.2017 16:16

M43i10l66o71s91l12a23v 64U13r64b86a11n 4338209340203

Jestliže to má plnit funkci rychlovlaku, tak to nemůže stavět u každé meze.

+1/−1
27.2.2017 15:14

M41a90r17t22i80n 83R92u82z65i85c96k27a 1932508786597

To bych tak netvrdil, na VRT mohou jezdit vlaky s rychlosti 350km/h i 250km/h... Funguje to tak bezne, napr. japonsko, Hikari, Nozomi, Kodama na Tokaido/Sanyo Shinkansen, ale i v nemecku nebo francii jsou zastavkove pomalejsi a prime rychlejsi vlaky...

+1/0
28.2.2017 2:36

P69a77t76r23i38k 86P21í92c98h45a93l 4312496507

Kdyby takovým tempem stavěli ostatní tak jezdí ještě na uhlí. V roce 2030 se bude lítat :-)

+1/0
27.2.2017 14:51

R75o57b62e24r53t 61H13o92m27o60l44k80a 2740732172711

Nebude. Letecká doprava bude naopak na vnitrokontinentálních linkách postupně upadat, pokud nepřijde nějaká revoluce v pohonu letadel.

0/0
27.2.2017 19:15

R85u53d94o18l33f 19P80e47k97a47r 6909709274585

osobní vznášedla? Budeme jak broučci Pytlíčci kličkovat přeplněným vzdušným prostorem v pásmu osobních létacích prostředků.

0/0
28.2.2017 4:28

R44o51b16e17r33t 82H73o41m47o84l42k18a 2430952482631

Jop, přesuneme kolony ze země do vzduchu. Super! :-D Asi by bylo víc možností objízdných tras v případě nehody, ale jinak to neřeší problém s pohonem...

0/0
28.2.2017 9:36

T78o48m17á55š 50H84o96r40á68k 5383581241329

Zajimalo by me jak p. radni Hylis prisel na to, ze pri rychlosti 300km/h zastavka nema smysl, ale pri 250km/ uz ano? Tohle se vsechno musi poradne spocitat a ne jen tak nastrelit to co kdekomu prijde do hlavy...

+6/0
27.2.2017 14:28

A81l44e53š 58K74r53a36t57i91n10a 1756341100208

Aha! Jakt o, že to např. v Německu takto funguje?

+2/−2
27.2.2017 14:21

M85a74r37t70i26n 68C58h40o45v30a41n61e13c 3821776581186

Protože jsou hloupí a nevědí, že to nejde. Popírají tam fyziku.

0/0
28.2.2017 8:01

M59a90r95t92i36n 67W63a17l47l55n63e12r 6245160454630

Jestli to nebude stavět v Průhonicích, tak jsem radiálně proti!!!

0/0
27.2.2017 14:12

R69a69d52i69m 10K83ř86i60v12á91n54e90k 4752764481411

Rychlovlak tam přece nemusí mít zastávku, prostě jen může u Jihlavy odbočit a skončit na místním nádraží, pokud bude dost zájemců a tento zvláštní vlak zaplatí.

+4/0
27.2.2017 14:07

J19i78ř41í 72P52r31ů67š88a 7245622655449

Už by si opravdu měly přestat snít ten sen o zastávce rychlovku. Jestli má mít VRT smysl tak jedině pro rychlost 300km/hod a zastávky opravdu jen Praha, Brno, Ostrava. Cokoliv navíc je ekonomický nesmyl a plýtvání zdroji. Smíšený provoz konvenčních vlaků pro 200 - 230 km/hod a rychlovlaků pro 300 km/hod je komplikovaný a prakticky nemožný.

+5/−1
27.2.2017 14:05

P33e98t66r 32Š91i43m39r18a58l 4337727405935

Ona se tam původně plánovala šílenost. VRT měla vést přímo a z ní měla být odbočka do Jihlavy města, dále do Jihlavy a mělo se to pak zase napojovat do VRT. Je to děsně drahé a ulehčí to pár lidem.

Zastávka u Jihlavy by ale dle mého názoru měla být, stejně jako u Vlašimi a Velkého Meziříčí.

Klidně může jezdit každou půlhodinu vlak rychlý, bez zastávek rychlostí 300 km/h s jízdní dobou cca 57 minut a každou půlhodinu vlak zastávkový (Praha hl.n. - Praha Zahradní město - Vlašim - Jihlava - Velké Meziříčí - Brno hl.n.) s rychlostí 250 km/h a s jízdní dobou 1:24.

Stanice na VRT si nepředstavuji jako běžná nádraží ve městě, ale právě naopak někde v polích za městem, kde bude veliké parkoviště a napojení hromadnou dopravou.

Z VRT pak v místě přiblížení se konvenčních tratí budou sjezdy pro umožnění etapové výstavby a pro zavedení vlaků nových relací.

+2/0
27.2.2017 17:09

T11o81m75á87š 39H97o23r54á33k 5823421911419

Petre, moc se divate na televizi...

0/0
27.2.2017 17:22

P51e79t54r 88Š13i64m59r86a93l 4797107215615

To ani ne. Já se na to dívám z toho nejpřednějšího místa včetně zkušeností s německými a francouzskými VRT : - )

+1/0
27.2.2017 18:35

H67o28n24z68a 77K84a39r90á76s43e38k 1895101182428

Závlek přes Jihlavu je obdobný budoucímu závleku přes Coburg, není-liž pravda? :-)

0/0
27.2.2017 20:15

R60i90c17h34a79r21d 87P49ů14ž92a 9730859450248

by pak šlo logicky namítnout, proč to mají platit ostatní daňoví poplatníci, když to bude jen pro pražáky, brňáky a ostraváky ;)

0/0
28.2.2017 10:49

M10i70c23h30a20l 82B54r75ň47á52k 6514254977228

No pokud by ty vlaky měly stát v každém městě, které má víc jak deset tisíc obyvatel a leží v okruhu třiceti kilometrů od plánované trasy, pak to stavět nemusíme, protože rychleji pak vyjde i stávající koridor přes Českou Třebovou. :-P

+2/0
27.2.2017 13:56

D88a53v80i70d 13P68e78c68a 1985874321216

To je koridor jen podle jména. Jinak proč by nemohl jet třeba v celou projíždějící a o půle vlak, který mezi Brnem a Prahou jednou zastaví? To se jako doženou, při cca 3 minutách zastavení? I když bude jistě dobržďování a rozjezd...

+2/0
27.2.2017 14:31







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.