Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Stát opět hledá trasu budoucího rychlovlaku. Na Vysočině zastavovat nemusí

Správa železniční dopravní cesty si nechá vyhodnotit všechny možné trasy rychlovlaku z Prahy do Brna - a hned na tři stupně rychlosti. Zastávka v kraji bude zřejmě jen v případě, když zvítězí „pomalejší“ varianta na 250 kilometrů v hodině, tuší radní Jan Hyliš. A to pouze jedna u Jihlavy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V14á45c52l98a85v 54D34e41m36e20l97e 6419337274395

1.4 už bylo tak zase za rok.Ale sen o rychlovaku je alespoň reálnější než jeho realizace.Pondolino je """narvané """ cestujícími a ostatní vlaky prázdné.

Rychlovlak v této podobě by pro náš stát měl smysl pokud by jízdné bylo na okolo současných cen což je nereálné tak zbývá jediná cesta _trať jako tranzitni pro rychlovlaky jinych.

0/0
2.4.2017 9:01

S19l25a90v71o90m75í40r 61Š73t93ě63p71á66n 1908214692284

Pokud to má v republice zastavit jen dvakrát, je škoda pozemků, které to zabere. Raději nižší rychlost a více zastávek, pokud už to musí být..... to bude více přínosem pro ČR než rekordní rychlost v naší minizemičce

0/0
6.3.2017 11:00

H95e29d20v31i49k83a 85O42c84h32t51á47b74c98o45v50á 5214129570

Pro kraj Vysočina žádný přínos, tak alespoň co nejmenší škody a ohrožení životního prostředí. Nejlépe pod zem...:-/

+1/0
5.3.2017 18:37

J47i17ř93í 13V38o14r90l34í91č89e61k 9737444973386

;-) ;-) v Jihlavě, Havlíčkův Brod ;-), ty zastupitelé žijí v 19 století. Takový spoj je určen pro spojení metropolí, vy "sedláci" a ne aby stavěl v kdejakých kotěhůlkách.

0/0
28.2.2017 5:49

R23i37c96h29a87r74d 17P84ů58ž89a 9180199350288

už jste někde ve světě byl a rychlovlakem jel? Navíc, co je u nás metropole, je ve světě vesnice jelikož měst, větších než naše celá republika, není zrovna málo...

0/0
28.2.2017 10:47

D63a36v26i79d 19P21e79c87a 1345164911446

Tak ať si to platí metropole, ne z našich daní :-)

0/0
4.3.2017 10:37

A91l61e49š 93K69r77a12t76i70n31a 1236231820698

Aby byla veřejná doprava v ČR co nejatraktivnější, potřebuje být konkurenceschopná k automobilové dopravě. Není cílem se srovnat, ale být rychlejší a to včetně dopravy z domu na nádraží (proto záměr vést některé spoje přes "Jihlava-město"). A k tomu páteř vysokorychlostních tratí může výrazně pomoci. Když už trať povede přes Vysočinu, je nutné, abychom se na ní napojili. Podobně jako u dálnice u ní budou sjezdy a žádné významnější sídlo tak nebude vynecháno, včetně Havlíčkova Brodu a Třebíče. Souběžný provoz rychlé vrstvy na 350 km/h a pomalejších regionálních expresů na 200 či 250 km/h je reálný a v zahraničí vyzkoušený.

Nezlobte se, ale diskuse o tom, že VRT bude přes Vysočinu pouze projíždět je přece úplně o ničem.

Kdo má zájem může si na našich stránkách www.regio2020.cz projít závěry mezinárodní konference k VRT, která proběhla v roce 2016 v Náměšti nad Oslavou.

+4/−3
27.2.2017 20:48

O71t98a 18S54u47k 5954808988734

Už by měli v Jihlavě pochopit, že rychlovlak mezi Prahou a Brnem zastavovat nebude, jinak to nebude rychlovlak.

+1/−1
27.2.2017 17:16
Foto

L35u34k57á64š 88F26a43t48r 2720228948403

Otiku, ja uz te sleduju delsi dobu v diskuzich idnesu Vysocina. Ty jsi hodne zapsklej vid? Minusy jen tak, protoze ma nekdo jinej nazor, vse co se tyka Jihlavy je automaticky spatne, kraj Vysocina je spatne... priznej se, odkud pak jsi?

0/−1
27.2.2017 21:49

R25i33c18h94a47r41d 32P51ů92ž15a 9120659350518

tipuji třebíč :-)

+1/−1
28.2.2017 10:50

P17a87v25e61l 54K48o20l62á75č68e45k 9294474862531

Kraj Vysočina je především územně-správní nepodarek, protože je velmi necitlivě vymezen. Nerespektuje přirozenou spádovost na Brno a ještě zcela nesmyslně rozděluje moravské regiony a slepuje je s těmi v Čechách.

0/0
28.2.2017 20:59

L87u74d50ě70k 73Š41i83š84á45k 3517588499754

Při srovnatelné ceně jízdenky, jako letadlem to moc lidí z Vysočiny ani využívat nebude. :-)

0/−1
27.2.2017 16:28

V32l42a29d54i97m62í74r 35K59r56á59l 4493916140702

nezastavujeme, máme spoždění

0/0
27.2.2017 16:16

M42i36l12o21s84l63a49v 27U37r25b64a76n 4758149400263

Jestliže to má plnit funkci rychlovlaku, tak to nemůže stavět u každé meze.

+1/−1
27.2.2017 15:14

M12a88r70t85i53n 35R25u74z48i33c78k61a 1242928206347

To bych tak netvrdil, na VRT mohou jezdit vlaky s rychlosti 350km/h i 250km/h... Funguje to tak bezne, napr. japonsko, Hikari, Nozomi, Kodama na Tokaido/Sanyo Shinkansen, ale i v nemecku nebo francii jsou zastavkove pomalejsi a prime rychlejsi vlaky...

+1/0
28.2.2017 2:36

P49a79t23r13i25k 56P37í89c67h91a12l 4272816977

Kdyby takovým tempem stavěli ostatní tak jezdí ještě na uhlí. V roce 2030 se bude lítat :-)

+1/0
27.2.2017 14:51

R96o59b55e26r43t 47H12o43m83o87l10k85a 2460452392691

Nebude. Letecká doprava bude naopak na vnitrokontinentálních linkách postupně upadat, pokud nepřijde nějaká revoluce v pohonu letadel.

0/0
27.2.2017 19:15

R65u22d32o53l52f 35P33e27k23a86r 6429429954845

osobní vznášedla? Budeme jak broučci Pytlíčci kličkovat přeplněným vzdušným prostorem v pásmu osobních létacích prostředků.

0/0
28.2.2017 4:28

R43o22b57e65r35t 80H11o68m75o75l85k46a 2460382242241

Jop, přesuneme kolony ze země do vzduchu. Super! :-D Asi by bylo víc možností objízdných tras v případě nehody, ale jinak to neřeší problém s pohonem...

0/0
28.2.2017 9:36

T69o90m53á38š 31H46o14r59á53k 5533331311989

Zajimalo by me jak p. radni Hylis prisel na to, ze pri rychlosti 300km/h zastavka nema smysl, ale pri 250km/ uz ano? Tohle se vsechno musi poradne spocitat a ne jen tak nastrelit to co kdekomu prijde do hlavy...

+6/0
27.2.2017 14:28

A30l60e69š 11K87r13a66t73i87n79a 1146881630528

Aha! Jakt o, že to např. v Německu takto funguje?

+2/−2
27.2.2017 14:21

M55a76r66t88i86n 87C97h71o71v50a51n56e21c 3741526161806

Protože jsou hloupí a nevědí, že to nejde. Popírají tam fyziku.

0/0
28.2.2017 8:01

M37a76r46t76i55n 34W75a44l49l20n56e95r 6135730344420

Jestli to nebude stavět v Průhonicích, tak jsem radiálně proti!!!

0/0
27.2.2017 14:12

R81a60d13i75m 86K44ř44i20v31á87n96e59k 4462564551971

Rychlovlak tam přece nemusí mít zastávku, prostě jen může u Jihlavy odbočit a skončit na místním nádraží, pokud bude dost zájemců a tento zvláštní vlak zaplatí.

+4/0
27.2.2017 14:07

J44i73ř32í 60P86r16ů77š31a 7415222515479

Už by si opravdu měly přestat snít ten sen o zastávce rychlovku. Jestli má mít VRT smysl tak jedině pro rychlost 300km/hod a zastávky opravdu jen Praha, Brno, Ostrava. Cokoliv navíc je ekonomický nesmyl a plýtvání zdroji. Smíšený provoz konvenčních vlaků pro 200 - 230 km/hod a rychlovlaků pro 300 km/hod je komplikovaný a prakticky nemožný.

+5/−1
27.2.2017 14:05

P87e24t75r 47Š76i31m77r91a91l 4127147495415

Ona se tam původně plánovala šílenost. VRT měla vést přímo a z ní měla být odbočka do Jihlavy města, dále do Jihlavy a mělo se to pak zase napojovat do VRT. Je to děsně drahé a ulehčí to pár lidem.

Zastávka u Jihlavy by ale dle mého názoru měla být, stejně jako u Vlašimi a Velkého Meziříčí.

Klidně může jezdit každou půlhodinu vlak rychlý, bez zastávek rychlostí 300 km/h s jízdní dobou cca 57 minut a každou půlhodinu vlak zastávkový (Praha hl.n. - Praha Zahradní město - Vlašim - Jihlava - Velké Meziříčí - Brno hl.n.) s rychlostí 250 km/h a s jízdní dobou 1:24.

Stanice na VRT si nepředstavuji jako běžná nádraží ve městě, ale právě naopak někde v polích za městem, kde bude veliké parkoviště a napojení hromadnou dopravou.

Z VRT pak v místě přiblížení se konvenčních tratí budou sjezdy pro umožnění etapové výstavby a pro zavedení vlaků nových relací.

+2/0
27.2.2017 17:09

T12o66m34á45š 78H84o13r63á11k 5963671101119

Petre, moc se divate na televizi...

0/0
27.2.2017 17:22

P80e94t54r 35Š54i55m31r91a71l 4437737315225

To ani ne. Já se na to dívám z toho nejpřednějšího místa včetně zkušeností s německými a francouzskými VRT : - )

+1/0
27.2.2017 18:35

H68o34n77z16a 52K70a27r21á54s13e21k 1955941432668

Závlek přes Jihlavu je obdobný budoucímu závleku přes Coburg, není-liž pravda? :-)

0/0
27.2.2017 20:15

R44i33c23h78a79r76d 30P95ů96ž46a 9760599920198

by pak šlo logicky namítnout, proč to mají platit ostatní daňoví poplatníci, když to bude jen pro pražáky, brňáky a ostraváky ;)

0/0
28.2.2017 10:49

M20i94c90h71a56l 71B44r39ň33á90k 6244394827698

No pokud by ty vlaky měly stát v každém městě, které má víc jak deset tisíc obyvatel a leží v okruhu třiceti kilometrů od plánované trasy, pak to stavět nemusíme, protože rychleji pak vyjde i stávající koridor přes Českou Třebovou. :-P

+2/0
27.2.2017 13:56

D49a51v24i57d 60P87e35c37a 1205594521426

To je koridor jen podle jména. Jinak proč by nemohl jet třeba v celou projíždějící a o půle vlak, který mezi Brnem a Prahou jednou zastaví? To se jako doženou, při cca 3 minutách zastavení? I když bude jistě dobržďování a rozjezd...

+2/0
27.2.2017 14:31







Najdete na iDNES.cz