Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: Poryv převrátil náklaďák s přívěsem. Vznesl jsem se, popsal řidič

Poryv větru nabral na Vysočině nákladní auto s přívěsem, nadzvedl ho a otočil přes silnici. Převrácený kamion blokoval hlavní tah mezi Havlíčkovým Brodem a Jihlavou dvě hodiny. Kvůli další nehodě byla neprůjezdná i silnice u Obrataně na Pelhřimovsku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P98a57v17e38l 42Z57o73u70h28a67r 5438804444889

Předpokládám , že poliši obvinili řidiče . Měl předvídat a neměl v tomto počasí s takovým "érem" vůbec vyjíždět na silnici a nemusel se "vznášet". ;-D

0/0
25.2.2017 9:17

J65o37s11e14f 54L26a53n58z 8855851934688

Milí chytrolíni co byste "jeli pomalu" apod. , ta souprava má na délku cca 15 metrů , na výšku 4 metry a těžiště zhruba v 0,8 metru , váha může být odhadem kolem 10 tun max. Ten vítr při nějakém extrémním poryvu to může převrátit i když bude stát na nějakém nekrytém místě.

+2/0
24.2.2017 22:50

L28i83b58o47r 33F17i41l54á41k 6481926220969

Náklaďák s polystyrenem. Může bejt rád, že nevzlítnul.

0/0
24.2.2017 20:16

M16a12r54e18k 84H40r54u77b68y 6327182361578

Zeby jedna z mala nehod kamionu, za kterou nemuze ridic?;-)

+1/−3
24.2.2017 15:44

M48i74c22h14a87e87l 53K82a19d50e63r86a22v11e42k 8501764688314

RvRv

+1/0
24.2.2017 16:45

L98i59b46o41r 22N14á18b27ě71l60e91k 3365203712202

Silný vítr je potvora, nicméně ten šofc podle mne jel moc rychle. Kdyby jel pomaleji, vítr ho neshodí.

0/−4
24.2.2017 14:38

M12i52c66h86a64e82l 70K42a29d88e52r75a43v63e85k 8551694718704

3 nápravy je přesně to co vítr má rád.Ve Francii je pravidelně při větších poryvech větru zákaz jízdy vozidel pokud mají méně než 15 tun.Dálnice A9 Perpignan - Montpelier. ;-D;-D;-D;-D

0/0
24.2.2017 16:47
Foto

J93i44ř43í 66D93v42o37ř95á27k 5725479390608

Základní škola, hodiny fyziky ?

+1/0
24.2.2017 19:33

D43a55v24i76d 67P15e35c12a 1195174701976

Takovej polystyren, ten sakra spěchá. Někdo si potřebuje rychle něco obalit.

0/−4
24.2.2017 14:05

M57a28r61t57i98n 88B96ř90e75z14i26n69a 8258705690912

https://www.youtube.com/watch?v=cPuazM1vYiU

0/0
24.2.2017 13:59

M45i41r81o84s43l38a97v 75M58e60d 3534596

Na tom že vítr převrátil náklaďák není nic divného - není náklaďák jako náklaďák. Hodně totiž záleží na tom, o jaký náklaďák se jedná. Běžné kamiony jsou stavěny na poměrně velkou nosnost (to jsou ta mnohatunová monstra, která na silnicích běžně potkáváme), nicméně existují i náklaďáky (ať již s návěsy a nebo přívěsy), které jsou stavěny na převoz objemného, nicméně lehkého zboží - v podstatě je to tak, že malý náklaďák sice dostačuje nosností, nicméně nemá dostatečnou velkost ložné plochy a tak se "nafoukne" (prodlouží se ložná plocha a zvedne plachta) a vznikne tak vozidlo, které je sice poměrně velké, nicméně pořád se vlastně jedná o lehký náklaďák (většinou se to pozná podle toho, že má na svou velikost poměrně malá kola a méně náprav). No a ten náklaďák na fotkách mi připadá jako něco takového. Já po zmiňované silnici jezdím takřka denně a před pár lety jsem jen o pár kilometrů dál viděl, jak vítr převrátil lehký přívěs (a zase se jednalo o takovou konstrukci - dvě nápravy, pár hliníkových nosníků a vysokánská plachta).

+3/0
24.2.2017 13:59

J64i98ř95í 85T25o15m46e42š 5472980353952

Malá kola má hlavně kvůli snížení korby a jednoduššímu nakládání, kde nejsou rampy.

0/0
24.2.2017 14:25

M42i23r90o27s83l53a83v 31M73e52d 3264756

No, já se možná vyjádřil nepřesně - je pravdou, že (ty co myslíš ty) mají malý průměr, nicméně jsou hodně široké a návěs má (většinou) tři nápravy. Ty které jsem zmiňoval mají spíš "galusky" a náprav méně (takže přesnější by bylo, kdybych napsal, že mají užší pneumatiky než běžné kamiony).

0/0
24.2.2017 14:34
Foto

J77i71ř32í 98D67v18o96ř43á88k 5105149600988

Co tady plácáš ?

0/0
24.2.2017 19:40

A78l36o76i71s 43S94p13á27č89i67l 1589832249

Máte pravdu, je to Mercedes Atego, což je v podstatě podobná váhová kategorie jako Avia. Přitom je na tom posazená nástavba rozměrově patřící na auto velikosti Liazu, takže je to typická velkoobjemová souprava tak, jak jste ji popsal. Navíc je v článku uvedeno, že vezl polystyren a přesně pro tyto potřeby se velkoobjemové soupravy stavějí - převoz lehkého ale objemného materiálu.

0/0
24.2.2017 20:00

M53a84r17t36i83n 86B36ř72e86z56i95n48a 8988575970312

https://www.youtube.com/watch?v=0k2T8CBjhbY

0/0
24.2.2017 13:55

R45o42m43a63n 49Š22e20s87t28á55k 5624589263933

Ti, kdož mají pochybnosti o dojmu řidiče, že souprava se vznesla, nechť se podívají na titulní fotografii zde:

http://auto.idnes.cz/vitr-na-silnici-rizeni-0bz-/automoto.aspx?c=A170224_122443_automoto_fdv

+1/0
24.2.2017 13:41

J57i77ř24i60n81a 23S56a61v37o27v13a 1131405376293

polystyrenem - tak to není divu, že plachtil ;-)

0/0
24.2.2017 13:39

J73o21s59e69f 82H36u27m45m72e35l 9345386542760

tak nevím, je to na draka ?

0/0
24.2.2017 13:18

A66d92a78m 94P72o95s24p34í51š94i70l 1140422390139

Za normalnich okolnosti bych napsal ze je nesmysl aby vitr prevratil nakladak, ale dnes rano cestou z prace po nocni jsem musel jet 50 km/hod protoze ten vitr byl vazne silny a citil jsem jak to ma tendenci auto skutecne prevratit. Doma jsem byl svedkem tragikomicke sceny kdy sla pani s malym pejskem na voditku a ten vitr ho doslova odfouknul takze pejsek letel vzduchem a pani vsi silou drzela voditko. No proste jako kdyz deti pousti papiroveho draka. Kdo nevidel neuveri.

0/0
24.2.2017 13:10

J35a30r48o97s38l57a72v 35K41a79d30l32e53c 5841169142561

Co se diví, když s tím valí jako kamioňák...:-P Kamion převrácený větrem vypadá jinak chlapče...

+1/−11
24.2.2017 12:55

M63a82r41t53i16n 87J16u85r33e12č17k27a 2403794111951

Řidičem kamionu bych být nechtěl, všichni tlačí na čas, protože čas jsou peníze. Rozpoznat, kdy se může souprava převrátit si nemyslím že je až tak jednoduché. Stačí ale jeden silný poryv větru a kamion aby jel vůči větru v jiném směru a je na boku a pak je tady akorát hromada chytráků. Tak jak jízda na ledě, je potřeba i zkušenost jízdy za vichru, jenže kde tu má člověk získat.

+3/0
24.2.2017 13:05

M96i73c95h75a64e28l 45K85a71d55e50r86a89v20e77k 8871214388594

Souhlas a R^R^velké plus. R^R^

0/0
24.2.2017 16:48

R35o50b95e49r96t 45K90r21o27s 4926347445828

Taky se mi zda ze aby vitr nadzvedl kamion to uz by muselo byt male tornado. Prevratit kamion kvuli vetru jsem videl ale aby se vznesl. Jestli pan ridic nahodou nebumbal.

+1/−10
24.2.2017 12:32

J55i35ř76í 29Š86t67ě69d90r37a 5890652261777

Řidič tvrdí, že měl pocit jako by se vznesl. To, že se vznesl, je jen v titilku.

0/0
24.2.2017 12:38
Foto

J37i96ř21í 73D57v90o89ř82á60k 5975609820848

Tak se podívej na závěs, spojovací prvek. Pokud se mu začal převracet vlek, zákonitě to muselo zvednout i tažné vozidlo.

+3/−2
24.2.2017 19:47

P58a71v92l11í13n25a 29N73o67v12o52t18n95á 6839471921183

S polystyrénem se musí dneska jezdit rychle, údajně se opět od 1.3. zdražuje.

+1/−4
24.2.2017 12:25

B71ě68l51a 85H70o43r29á36k19o72v45á 1318712499270

R^ rychle a doslova létat;-)

+1/0
24.2.2017 13:46

J56i92n66d65ř74i17š26k97a 23B35u29r10g36e36r63o81v28á 3245184228895

Já z práce kolo vedla, mám to jen 3km mezi poli. Míjely mě dva kamiony a málem jsem skončila v příkopu. Řidiči to prali prostředkem jen to fičelo.

0/0
24.2.2017 12:22

R49a65d32o61v30a64n 81T53á78b56o20r18s85k51ý 2314751313939

Jestli, jak říkáte , jeli prostředkem, tak Vám nechali ještě větší kus silnice, než normálně.;-D;-D

+2/0
24.2.2017 13:24

J94i46ř48í 51T58o43m78e46š 5182940633332

Takhle cestovat celé 3 km, to je sebevražda.

0/0
24.2.2017 14:27

K41a32r83e94l 93P72o11k83o31r37n68ý 7879157493772

a dali policajti tomu větru dýchnout?

+1/0
24.2.2017 12:02

J78a59n 15H68r86u80z74a 8664628559697

Věřím, že poslanecká sněmovna hned po zákazu igelitek projedná zákaz jízdy kamionů s polystyrénem.;-D

+2/0
24.2.2017 11:54

M29i23l66a65n 41V50o30t94a61v25a 5454836661982

ten vítr každý řidič cítí, ale půlku těchto řidičů nenapadne sundat nohu z plynu a prostě ubrat. Ono je pak rozdíl kočírovat rozkymácený tahač s návěsem při rychlosti o třetinu nižší

+1/−6
24.2.2017 11:39

M47a61r16t88i95n 70H72o98u38b20a 6583361309968

kdyz pises naves, tak je evidentni, ze jsi tim nikdy nejel

+4/−1
24.2.2017 11:41

M69i84l61a64n 80V37o17t69a43v10a 5424176721682

takže co je špatně? má přidat plyn? ach jo

0/−4
24.2.2017 11:46
Foto

I64v20a78n 22V53e61s96e84l13ý 4936638274597

Jde asi o to, že to nebyl žádný návěs, ale přívěs (viz titulek, vyjádření řidiče v textu a ještě jednou v textu a je to i na obrázcích). To bude asi "jádro pudla".

Jinak ty poryvy byly tak nenadálé, že by musel jet pomaleji asi pořád a nemusí být jisté, že by nižší rychlost pomohla. Třeba by ten poryv to auto převrátil i pokud by stálo.

+3/−1
24.2.2017 12:21

M69i86l46a67n 70V64o68t39a79v86a 5384246331972

zatím tu žádný poryv stojící auto nepřevrátil. A jádro pudla, jestli to byl závěs, návěs nebo přívěs je jen v tom, že se pouze snažíte dělat chytrého v názvech, ale ve fyzice to pokulhává.

+1/−6
24.2.2017 12:47
Foto

J15i54ř43í 30D41v60o92ř85á84k 5575609510268

Pár desítek let se kolem těch náklaďáků motám. A viděl jsem i přípojná vozidla převrácená i na parkovišti. I v ČR.

+4/0
24.2.2017 19:43

K13a16r67e11l 94W93a90t48z98k77o 9416137367846

Njn, nákladní auta jsou čím dál tím víc lehčí, ložná plocha delší a při zaplachtování je z toho slušné rogalo. ;-D

+1/0
24.2.2017 11:33

A40n50t85o79n16í98n 28Z76e52l52e10n76ý 2424123181446

Houbičky.

+3/−1
24.2.2017 11:10
Foto

R29o64b63e96r66t 44Š85i95n88d24e54l66k12a 2272579880

Policie to uzavře s tím, že nepřizpůsobil rychlost stavu a povaze počasí a větru ;-D

+16/−1
24.2.2017 11:03

M89i74l23a79n 84V38o82t97a73v12a 5384356981852

ale ono to tak je, tyhle umělce nenapadne sundat nohu z plynu

+2/−5
24.2.2017 11:36

M59a70r82t44i80n 73J67u50r88e51č35k40a 2233144801701

Když bych jel 1x za rok někde s kamionem a bylo toto počasí, tak bych jel určitě opatrněji, protože nemám odhad co se může stát, stejně jako na ledu. Když jezdím ale denně a poryvy větrů jsou celkem časté a dnešek je jen o něco horší než co už tady X krát bylo, tak o moc jinak bych asi nejel. Vy tady uvádíte "umělce nenapadne sundat nohu z plynu", jako by se tady kamiony válely po boku "každý den", vždyť je to ojedinělý případ, ke kterému mohlo dojít díky několika okolnostem, které se potkaly. Samozřejmě, dotyčný kdyby jel pomaleji, tak by k tomu patrně nedošlo, rychlost ale nebyla jediným důvodem, proč se kamion převrátil. Až tady budou padat kamiony jako jablka na podzim, tak proti Vaše názoru nebudu mít námitek.

+3/−1
24.2.2017 14:26

J87a62r76o86s96l56a72v 35K45a55d61l34e70c 5671589362341

Tak je to v pořádku.

0/−1
24.2.2017 12:57

L15i79b73o91r 43N76á67b46ě63l43e98k 3745143662932

Nechci Vám brát iluze, ale vyšší rychlost byla i v tomto případě příčinou nehody. Nevěřím, že celou cestu bylo bezvětří a najednou ho to sfouklo. Pokud se vítr opře do tak velké plochy, jako u náklaďáku, je to velmi cítit.

0/0
24.2.2017 14:41

T45h95e25o41d78o35r 59C23o25l31l19i19n16o 2184244646

Silničáři zase zaspali :-D:-D

+10/0
24.2.2017 11:03

B45ě55l66a 30H69o14r13á50k97o43v86á 1318512159400

S tím vznášením to přehání, ale fakt je, že při jízdě na pravých kolech byl v kabině výš...;-)

+1/−13
24.2.2017 10:50

M10a59r45t92i91n 41J97u22r19e83č69k63a 2853344621121

kdyby jste to zažila, patrně by jste zážitek líčila podobně

+10/−1
24.2.2017 10:59

B11ě18l76a 78H14o10r63á52k46o62v38á 1198362299290

Stát se může všelicos, ale já bych v tomto vichru nepřevážela polystyren větší rychlostí. Max 50km/h nebo lépe nejet a oželet prémie;-)

+1/−11
24.2.2017 11:16







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.