Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Z Dukovan vyrazil extrémně těžký náklad, pod kterým se prohýbají mosty

V úterý večer vyrazil z jaderné elektrárny v Dukovanech 174 tun vážící náklad. Na více než čtyřsetkilometrovou pouť do Plzně míří stator generátoru. Po šesti letech provozu ho čeká u výrobce servisní kontrola. Nadměrný náklad se pohybuje výhradně v noci, kvůli hmotnosti a rozměrům musí jet oklikou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P86e70t95r 40Š98e62b27e72s53t88a 1745756984

Zahrádkáři Kersku ;-D

0/0
17.2.2017 11:45

M22i47l51o88š 15Ř32e52h15á78k 8666238587245

Přeprava nákladu z Moravy do Čech. Českomoravskou hranici náklad překročí v Jihlavě.

0/0
16.2.2017 23:19

H51o10d23a 93E55m52a 8563403559443

Podivné, že se "odstaví blok" v době smogu... a po šesti letech se veze do Škodovky... a všude kolem ticho... jasné indicie. Tak je to s tou bezpečnou jadernou energií...!!

0/0
16.2.2017 8:58

J13a39r82o96m71i83r 74F72a82r77e56k 4682173577

Ano, ve skutecnosti to tam bouchlo a odvazeji jen kovovy srot...... boze do cehos to dusi dal.......

+1/0
16.2.2017 11:00

P65a83t15r12i50k 17E14g82e80r 2848200269591

Není mi úplně jasná trasa proč Čelákovice - Brandýs nad Labem - Mělník to nešlo přes Benešov - Beroun? Chápu, že jde o velkou věc, ale tato trasa by byla jednodušší nebo snad ne?

+1/−1
15.2.2017 20:27

L59u43d31ě29k 67N66ě12m48e59c 8323340791316

Tedy to je pěkně kličkovaná cesta.

+1/0
15.2.2017 18:33

J14a92n 39J80e66č82m91í64n37e71k 3479531891476

Nebude lepší přestěhovat plzeňskou továrnu,než za pár kontrol stavět desítky poničených mostu?

+1/−3
15.2.2017 18:31

M40a29r57t96i86n 55J34u24r39e60č58k87a 2113154191161

Pane, kolik mostů převoz poškodil? Říká Vám něco projektované zatížení? Akorát tady nadpis zvolili tak, aby z převozu udělali senzaci a lidem podsunuli riziko závažnosti převozu.

+1/0
15.2.2017 18:53

P60e79t32r 29N13o20v52o10t27n36y 1331930311

Určité riziko to samozřejmě je.

0/0
15.2.2017 18:56

M70a83r75t77i29n 71J28u12r35e47č34k95a 2893624781311

Z mého pohledu pořád lepší, jestli se nějaký defekt nebo skrytá vada mostu projeví při podobné akci, než aby most za pět let spadl pod nějakou standardní nákladní soupravou nenadále. Od toho jsou právě výpočty a následné měření statiků, jak se most chová, aby se ověřilo, zda je most v pořádku nejen co do období těsně po převozu, ale především co do svého standardního stavu a životnosti. Proto se také dělají zatěžkávací zkoušky mostů před jejich otevřením. Není proto naškodu si to i někdy pak zopakovat, jestli se něco nezměnilo. Maximální hmotnost standardní jízdní soupravy je 48t, už pokud se na mostě potkají dvě tyto soupravy (např. každá v jednom směru), tak mají hmotnost ne o moc jinou než tento nadměrný náklad. Zas takový extrém pro mosty tento převoz proto není. Samozřejmě jedná jízdní nadměrná souprava hmotnost rozloží jinak než vícero standardních aut.

+2/0
15.2.2017 19:03

P78e80t86r 55N31o21v66o31t69n44y 1291760561

100 vs 200 tun mi nepřijde jako "ne o moc jiné". Ale nejde přece jenom o mosty. Někde níž je odkaz na převrácený nadměrný náklad na obyčejné rovné silnici.

0/0
15.2.2017 19:37
Foto

M78a59r31t39i92n 67P76i82š19t81o42r89a 8138348426979

Tak to už není stator.

0/0
15.2.2017 18:12

F32r22a56n73t77i48š55e45k 47M10o59s27s 8532183839519

Tady někdo kecá. Není normální, aby se stator (i takto velký) musel už po 6ti letech odvést zpátky do fabriky.

Ta servisní prohlídka bude asi jen taková kulišárna pro opravu nějakého vážného poškození či konstrukční chyby.

+1/0
15.2.2017 17:52

J51a54n 56M87o12u65c96a 1938117481

Taky bych to tak tipoval jako opravu v záruce, ne běžný servis.

+1/0
15.2.2017 18:24

M68a97r53t64i27n 85J34u33r47e31č72k12a 2783394131851

Tady píšou, že to je plánovaná oprava v rámci plánované odstávky:

http://trebicsky.denik.cz/zpravy_region/trebici-projede-obri-stator-generatoru-z-dukovan-20170213.html

0/0
15.2.2017 19:08

M91a92r18t58i38n 11J96u90r48e58č77k53a 2953654251611

Myslím si, že hlavní problém je v tom, že se nejedná o běžnou sériovou výrobu, kde by se případné potíže daly odsledovat od dalších vyrobených kusů a tím odhadnout spolehlivost a životnost výrobku. Vše má svou životnost, když se mohou pokazit běžné elektrické věci po několika letech provozu, tak nevím, proč vám přijde divné, že po 6-ti letech jde stator na kontrolu.

+2/0
15.2.2017 19:13

P71a39v79e56l 90B81e81r73n92á30š70e62k 4773488744263

Celý problém statoru jestli nebude v tom, že při nějakém zemním spojení se nevypálili statorové plechy a nepoškodila izolace vinutí. Také můžou být některé svazky plechů vyhřáté od nerovnoměrného mg. pole, ........

+2/0
15.2.2017 17:27

P84a25v73e14l 85B52e20r66n11á62š26e67k 4173798364803

Prosím, může mi pan Martin Vokáč, píšící o technických raritách, oznámit, kde leží obec Kersk, někde u Kolína a Poděbrad? Odtud má náklad vyrazit cituji z boxu: 20:00 - odjezd Kersk. Pan Vokáč by se měl omluvit panu Hrabalovi a pozorně se podívat na film Slavnosti sněženek a zvýšit si znalosti místopisu.

+5/0
15.2.2017 17:16

L15u21d39ě49k 58N55ě93m19e20c 8433650171406

Rusofil by to jinak nenapsal.

0/0
15.2.2017 22:01

A44d22a98m 82R60y68c79h90l21ý 1748297289233

To ti servisní technici nemohli přijet k tomu statoru?

0/−1
15.2.2017 16:53

V55á38c65l23a65v 22S93v88o56b66o19d35a 5676388319

Asi ti servisní technici jsou tak těžcí,že by je žádný most neudržel.;-D

+3/0
15.2.2017 17:17

P63e92t51r 85K13u35b65i49š26t84a 7559218565881

Aby to nedopadlo jako tehdy tady: http://www.ceskatelevize.cz/ct24/domaci/1450286-nehoda-nadmerneho-nakladu-blokuje-silnici-u-slaneho

0/0
15.2.2017 16:02

V93í45t19ě30z44s10l64a53v 96K77l52o23z51í86k 3541899564927

Tohle má jezdit po kolejích a ne po silnici

+1/−15
15.2.2017 15:13

M40a57r37t28i33n 42F24i87a88l87a 7494386204117

Moc velke do sirky aj do vysky. Za prve se nevleze pod trolej a ani do tunelu.

+8/−1
15.2.2017 15:20

J46i10ř62í 31K98o14c32u38r65e20k 6955734435898

Breitspurbahn nám ale Dolfi nepostavil. Nejsme ani v USA. A to je USA vyčítáno, že musejí mít všecko největší za každou cenu.

0/0
15.2.2017 16:16
Foto

V83o78j94t35ě37c61h 79P97a61v75l22í76k 5154561204758

Překvapuje mne, že není jednodušší dovézt do Dukovan techniky, kteří by revizi provedli.

Pravděpodobně je to proto, že potřebují vybavení, které by do Dukovan bylo ještě náročnější dopravit, než stator do Plzně, ale i tak by mne zajímalo, co je to za vybavení a jak revize probíhá.

+14/−1
15.2.2017 14:49

M14a68r66t50i75n 51F33i33a90l52a 7704126914267

Nebudete daleko od pravdy. Toho technologickeho zazemi bude v pomeru ke statoru asi jako vybaveni stanice technicke kontroly vuci automobilu. Obrazne receno.

+1/0
15.2.2017 15:11
Foto

V32o58j98t34ě13c20h 92P23a10v57l30í48k 5474861194318

Také to implikuje, že ono vybavení bude velmi nákladné, jinak by se totiž vzhledem k ceně jedné cesty a počtu za dobu životnosti elektrárny vyplatilo vybudovat revizní stanici přímo v areálu elektrárny.

+4/0
15.2.2017 15:22

M98a74r27t88i16n 36F16i91a24l42a 7544716434847

Presne tak. Uz samotny stator bude radove drazsi nez cena prepravy... Coz teprve vybaveni pro jeho vyrobu/kontrolu/generalni opravu...

0/0
15.2.2017 15:40

K90a77r16e44l 53B62a76m80b52u10l82a 4893679197299

a co když se nějaký most nevrátí do původní polohy ?

+6/0
15.2.2017 14:05

M36a13r46t23i68n 53P94o83s12p20í94š52i16l 8205701646317

Uzavřou, omezí nosnost ...?

+2/0
15.2.2017 14:20

I79v25a65n51a 42E12i43n56š53p27i32g27l16o25v68á 8950715866386

Ještě jsem neslyšela, že by se "nevrátil". Ač to tak nevypadá, nadměrný náklad není až taková hrůza pro ten most, mnohem horší je "běžný kamionový provoz"

+7/−1
15.2.2017 14:56

M18a57r73t41i95n 93J14u34r57e20č70k69a 2803444601201

Pokud je most projektován na danou nebo vyšší hmotnost, tak se vrátit zpět musí. Stejně tak je přesně spočítáno o kolik se most musí prohnout při určitém zatížení. Takže to není tak, že most se "může" prohnout až..., ale most se musí prohnout přesně tak jak je spočítán. Pokud by se prohnul více nebo nevrátil zpět, tak je něco špatně a most je vadný. Pokud se jim nevrátí zpět, tak se tento defekt aspoň odhalí a zjistí, že most není bezpečný co do dalšího užívání.

+4/0
15.2.2017 16:06

J51i52ř77í 93K10o12c66u25r35e71k 6655944945358

I tak se to dá podat. Vlastně máte provozní zatěžkávací zkoušku zdarma.

+4/0
15.2.2017 16:17

M55a43r33t41i55n 73J15u83r69e57č37k77a 2843454821571

R^

0/0
15.2.2017 16:20

M50i81l55a14n 27V53o93l91e38k 5169903586159

Také mě napadlo, kdo by to platil.

0/0
15.2.2017 16:16

M33a38r18t39i32n 64J36u46r48e88č86k15a 2663814291651

Nikdo, tedy potažmo provozovatel mostu, když most má mít určitou nosnost, tak ji musí mít. Když je na běžném mostě nosnost 20tun a poškodil by se pod Tatrou která celkově tuto hmotnost váží, tak by po majiteli Tatry taky nikdo nemohl nic chtít.

0/0
15.2.2017 16:20

M32a26r30t41i77n 31K82a49r89á18s11e48k 9418133488828

On se vrati, pokud neni "rozbity", ale pro jistotu je potreba to zkontrolovat....

0/0
15.2.2017 16:40

M55i77r46o28s29l48a62v 80B55e21d11n92á67ř 6987599704731

Klobouk dolů před škodováky. Něco takového vymyslet a vyrobit.

+3/0
15.2.2017 13:04

P35e15t88r 69N27o37v11o54t68n48y 1241620861

Na Temelíně je ještě daleko větší. A nevím, jestli ho vozí na revize.

0/0
15.2.2017 13:16

J14a45n 49M14o58u88c45a 1118467831

Ten stator vyrobil nejspíše Brush.

+1/0
15.2.2017 18:06

L63u49d84ě66k 29N89ě80m90e57c 8403730161976

Což je ovšem odkoupená část Škodovky.

0/0
15.2.2017 21:56

P58e22t38r 49N45o73v60o98t47n28y 1671160651

A reaktorová nádoba se taky přepravuje na revize do fabriky?

+3/−12
15.2.2017 13:02
Foto

V52o63j49t70ě35c72h 87P31a35v30l41í70k 5814641864568

Ne, ta se nemůže kvůli radiaci vyndavat, vozí se celá budova reaktorového bloku elektrárny i s betonovým containmentem.

+20/0
15.2.2017 14:50
Foto

M65a31r23t97i46n 89K90l29u48m10p37a85r 5836258317264

NajsR^;-D

0/0
15.2.2017 16:37

M59i62c47h27a51l 86T15o11m27i76n33s91k96ý 9771625187734

Tohleto nejvíc ze vše poškozuje silnice a dálnice.

Naruší to podloží a pak se opotřebení silnic zrychlí.

A zaplatí to obyčejní motoristé (v daních a v dálničních známkách) co osobákem podloží dálnic a silnic ani nepolechtají.

+3/−29
15.2.2017 12:58

M51i81c95h54a17l 28T61o71m29i31n35s45k12ý 9461195987244

Taková firma by měla zaplatit za přejezd na opravu silnic a dálnic tak minimálně jednu miliardu Kč.

+1/−24
15.2.2017 13:00

J21a28k27u68b 15Š77a26f21a79n69d66a 7985327691461

Jste normální?

+15/0
15.2.2017 13:15

M28i22c41h43a34l 71T52o43m84i55n31s65k78ý 9641255397234

200km dálnice stojí třeba i 200 miliard.

Běžná auta jí rozhodně neopotřebují.

Ke zkáze začne docházet, když se v ní buď vyjedou koleje, nebo poškodí podloží, dostane se tam voda a td.

1 miliardu jsem přehnal, to je fakt. Ale alespoň takových 10 milionů určitě by měli za přejezd zaplatit do kasičky na příští opravu.

+1/−11
15.2.2017 13:20

J91a81n 66P44š90e14n46i13č78k42a 2360578943712

Tak urcite. A co by se jako stalo? Jako kazdy naklad by se i tato castka promitla do ceny elektriny. Takze dopad pro CEZ 0,- pokud by si k tomu pro jistotu neco neprihodili. Z vyssi ceny energie by se odvadela vyssi DPH. Takze jedine stat by na tom vydelal 2x. Nakonec by to dopadlo tak ze si poslanci pridaji, pac uz to dlouho neudelali.

+5/0
15.2.2017 15:11







Najdete na iDNES.cz