Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Z Dukovan vyrazil extrémně těžký náklad, pod kterým se prohýbají mosty

V úterý večer vyrazil z jaderné elektrárny v Dukovanech 174 tun vážící náklad. Na více než čtyřsetkilometrovou pouť do Plzně míří stator generátoru. Po šesti letech provozu ho čeká u výrobce servisní kontrola. Nadměrný náklad se pohybuje výhradně v noci, kvůli hmotnosti a rozměrům musí jet oklikou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P25e25t95r 53Š54e37b56e72s62t83a 1435106174

Zahrádkáři Kersku ;-D

0/0
17.2.2017 11:45

M62i21l47o86š 49Ř95e98h15á75k 8156858147585

Přeprava nákladu z Moravy do Čech. Českomoravskou hranici náklad překročí v Jihlavě.

0/0
16.2.2017 23:19

H62o30d71a 26E70m11a 8393413959183

Podivné, že se "odstaví blok" v době smogu... a po šesti letech se veze do Škodovky... a všude kolem ticho... jasné indicie. Tak je to s tou bezpečnou jadernou energií...!!

0/0
16.2.2017 8:58

J16a10r75o18m95i78r 38F93a27r92e20k 4662403187

Ano, ve skutecnosti to tam bouchlo a odvazeji jen kovovy srot...... boze do cehos to dusi dal.......

+1/0
16.2.2017 11:00

P59a60t83r86i25k 49E20g19e48r 2958740369101

Není mi úplně jasná trasa proč Čelákovice - Brandýs nad Labem - Mělník to nešlo přes Benešov - Beroun? Chápu, že jde o velkou věc, ale tato trasa by byla jednodušší nebo snad ne?

+1/−1
15.2.2017 20:27

L45u22d41ě70k 75N66ě13m41e85c 8733860121366

Tedy to je pěkně kličkovaná cesta.

+1/0
15.2.2017 18:33

J46a20n 67J21e47č94m88í63n66e20k 3279511261566

Nebude lepší přestěhovat plzeňskou továrnu,než za pár kontrol stavět desítky poničených mostu?

+1/−3
15.2.2017 18:31

M96a95r61t78i43n 69J77u92r80e84č31k44a 2103374761721

Pane, kolik mostů převoz poškodil? Říká Vám něco projektované zatížení? Akorát tady nadpis zvolili tak, aby z převozu udělali senzaci a lidem podsunuli riziko závažnosti převozu.

+1/0
15.2.2017 18:53

P85e95t83r 87N12o98v51o36t57n78y 1461460771

Určité riziko to samozřejmě je.

0/0
15.2.2017 18:56

M11a24r28t59i19n 15J45u34r93e53č42k58a 2533384811881

Z mého pohledu pořád lepší, jestli se nějaký defekt nebo skrytá vada mostu projeví při podobné akci, než aby most za pět let spadl pod nějakou standardní nákladní soupravou nenadále. Od toho jsou právě výpočty a následné měření statiků, jak se most chová, aby se ověřilo, zda je most v pořádku nejen co do období těsně po převozu, ale především co do svého standardního stavu a životnosti. Proto se také dělají zatěžkávací zkoušky mostů před jejich otevřením. Není proto naškodu si to i někdy pak zopakovat, jestli se něco nezměnilo. Maximální hmotnost standardní jízdní soupravy je 48t, už pokud se na mostě potkají dvě tyto soupravy (např. každá v jednom směru), tak mají hmotnost ne o moc jinou než tento nadměrný náklad. Zas takový extrém pro mosty tento převoz proto není. Samozřejmě jedná jízdní nadměrná souprava hmotnost rozloží jinak než vícero standardních aut.

+2/0
15.2.2017 19:03

P12e94t60r 85N93o33v30o66t37n53y 1961530341

100 vs 200 tun mi nepřijde jako "ne o moc jiné". Ale nejde přece jenom o mosty. Někde níž je odkaz na převrácený nadměrný náklad na obyčejné rovné silnici.

0/0
15.2.2017 19:37
Foto

M31a63r32t40i24n 79P70i13š84t89o31r41a 8478918526519

Tak to už není stator.

0/0
15.2.2017 18:12

F38r58a69n68t47i54š83e84k 59M83o77s92s 8602313659179

Tady někdo kecá. Není normální, aby se stator (i takto velký) musel už po 6ti letech odvést zpátky do fabriky.

Ta servisní prohlídka bude asi jen taková kulišárna pro opravu nějakého vážného poškození či konstrukční chyby.

+1/0
15.2.2017 17:52

J72a88n 20M27o38u58c21a 1858277141

Taky bych to tak tipoval jako opravu v záruce, ne běžný servis.

+1/0
15.2.2017 18:24

M39a54r55t40i77n 25J97u94r37e84č86k75a 2793464801401

Tady píšou, že to je plánovaná oprava v rámci plánované odstávky:

http://trebicsky.denik.cz/zpravy_region/trebici-projede-obri-stator-generatoru-z-dukovan-20170213.html

0/0
15.2.2017 19:08

M11a76r51t63i34n 24J50u47r29e62č41k21a 2293214571611

Myslím si, že hlavní problém je v tom, že se nejedná o běžnou sériovou výrobu, kde by se případné potíže daly odsledovat od dalších vyrobených kusů a tím odhadnout spolehlivost a životnost výrobku. Vše má svou životnost, když se mohou pokazit běžné elektrické věci po několika letech provozu, tak nevím, proč vám přijde divné, že po 6-ti letech jde stator na kontrolu.

+2/0
15.2.2017 19:13

P43a63v79e24l 14B18e21r25n83á86š74e26k 4363358484103

Celý problém statoru jestli nebude v tom, že při nějakém zemním spojení se nevypálili statorové plechy a nepoškodila izolace vinutí. Také můžou být některé svazky plechů vyhřáté od nerovnoměrného mg. pole, ........

+2/0
15.2.2017 17:27

P89a74v13e64l 61B16e40r62n43á43š34e32k 4523678734313

Prosím, může mi pan Martin Vokáč, píšící o technických raritách, oznámit, kde leží obec Kersk, někde u Kolína a Poděbrad? Odtud má náklad vyrazit cituji z boxu: 20:00 - odjezd Kersk. Pan Vokáč by se měl omluvit panu Hrabalovi a pozorně se podívat na film Slavnosti sněženek a zvýšit si znalosti místopisu.

+5/0
15.2.2017 17:16

L62u22d27ě72k 98N41ě10m28e34c 8983600441946

Rusofil by to jinak nenapsal.

0/0
15.2.2017 22:01

A63d78a86m 57R19y82c70h94l91ý 1828367339263

To ti servisní technici nemohli přijet k tomu statoru?

0/−1
15.2.2017 16:53

V69á83c88l71a25v 22S53v62o24b17o74d11a 5586748839

Asi ti servisní technici jsou tak těžcí,že by je žádný most neudržel.;-D

+3/0
15.2.2017 17:17

P39e61t55r 94K67u79b64i46š73t43a 7849138365701

Aby to nedopadlo jako tehdy tady: http://www.ceskatelevize.cz/ct24/domaci/1450286-nehoda-nadmerneho-nakladu-blokuje-silnici-u-slaneho

0/0
15.2.2017 16:02

V39í90t49ě81z60s40l44a45v 36K44l31o50z11í63k 3791829184337

Tohle má jezdit po kolejích a ne po silnici

+1/−15
15.2.2017 15:13

M95a20r61t30i80n 37F58i10a14l46a 7244386404197

Moc velke do sirky aj do vysky. Za prve se nevleze pod trolej a ani do tunelu.

+8/−1
15.2.2017 15:20

J27i90ř83í 25K34o28c97u44r48e93k 6355204725268

Breitspurbahn nám ale Dolfi nepostavil. Nejsme ani v USA. A to je USA vyčítáno, že musejí mít všecko největší za každou cenu.

0/0
15.2.2017 16:16
Foto

V77o10j65t89ě35c60h 17P25a18v19l20í22k 5334591354978

Překvapuje mne, že není jednodušší dovézt do Dukovan techniky, kteří by revizi provedli.

Pravděpodobně je to proto, že potřebují vybavení, které by do Dukovan bylo ještě náročnější dopravit, než stator do Plzně, ale i tak by mne zajímalo, co je to za vybavení a jak revize probíhá.

+14/−1
15.2.2017 14:49

M30a97r14t22i33n 19F79i63a57l88a 7354606714677

Nebudete daleko od pravdy. Toho technologickeho zazemi bude v pomeru ke statoru asi jako vybaveni stanice technicke kontroly vuci automobilu. Obrazne receno.

+1/0
15.2.2017 15:11
Foto

V94o70j63t41ě31c13h 79P34a13v79l12í12k 5814731154228

Také to implikuje, že ono vybavení bude velmi nákladné, jinak by se totiž vzhledem k ceně jedné cesty a počtu za dobu životnosti elektrárny vyplatilo vybudovat revizní stanici přímo v areálu elektrárny.

+4/0
15.2.2017 15:22

M94a47r19t50i73n 36F15i60a92l68a 7304116424457

Presne tak. Uz samotny stator bude radove drazsi nez cena prepravy... Coz teprve vybaveni pro jeho vyrobu/kontrolu/generalni opravu...

0/0
15.2.2017 15:40

K34a55r52e50l 24B49a57m90b38u31l27a 4953949347209

a co když se nějaký most nevrátí do původní polohy ?

+6/0
15.2.2017 14:05

M30a36r15t58i45n 92P87o51s31p93í67š64i13l 8485621826777

Uzavřou, omezí nosnost ...?

+2/0
15.2.2017 14:20

I90v66a54n55a 58E41i59n65š63p14i18g86l32o76v41á 8800495716416

Ještě jsem neslyšela, že by se "nevrátil". Ač to tak nevypadá, nadměrný náklad není až taková hrůza pro ten most, mnohem horší je "běžný kamionový provoz"

+7/−1
15.2.2017 14:56

M24a52r95t51i46n 13J31u56r55e83č54k51a 2753474491141

Pokud je most projektován na danou nebo vyšší hmotnost, tak se vrátit zpět musí. Stejně tak je přesně spočítáno o kolik se most musí prohnout při určitém zatížení. Takže to není tak, že most se "může" prohnout až..., ale most se musí prohnout přesně tak jak je spočítán. Pokud by se prohnul více nebo nevrátil zpět, tak je něco špatně a most je vadný. Pokud se jim nevrátí zpět, tak se tento defekt aspoň odhalí a zjistí, že most není bezpečný co do dalšího užívání.

+4/0
15.2.2017 16:06

J38i78ř63í 71K94o55c91u81r88e78k 6635974265358

I tak se to dá podat. Vlastně máte provozní zatěžkávací zkoušku zdarma.

+4/0
15.2.2017 16:17

M82a62r75t31i68n 35J94u24r18e51č37k84a 2143804191611

R^

0/0
15.2.2017 16:20

M42i49l82a72n 13V11o84l10e45k 5689593246629

Také mě napadlo, kdo by to platil.

0/0
15.2.2017 16:16

M66a48r32t39i29n 11J90u75r53e78č23k18a 2233704221441

Nikdo, tedy potažmo provozovatel mostu, když most má mít určitou nosnost, tak ji musí mít. Když je na běžném mostě nosnost 20tun a poškodil by se pod Tatrou která celkově tuto hmotnost váží, tak by po majiteli Tatry taky nikdo nemohl nic chtít.

0/0
15.2.2017 16:20

M20a51r21t71i37n 46K24a25r53á32s80e76k 9748843108748

On se vrati, pokud neni "rozbity", ale pro jistotu je potreba to zkontrolovat....

0/0
15.2.2017 16:40

M80i60r50o12s14l54a83v 79B27e85d87n69á68ř 6637889404721

Klobouk dolů před škodováky. Něco takového vymyslet a vyrobit.

+3/0
15.2.2017 13:04

P65e35t26r 48N51o35v29o34t16n85y 1961290231

Na Temelíně je ještě daleko větší. A nevím, jestli ho vozí na revize.

0/0
15.2.2017 13:16

J10a68n 77M48o37u62c29a 1198397641

Ten stator vyrobil nejspíše Brush.

+1/0
15.2.2017 18:06

L66u40d53ě50k 57N53ě56m88e42c 8503140191586

Což je ovšem odkoupená část Škodovky.

0/0
15.2.2017 21:56

P82e36t38r 35N30o77v96o68t86n59y 1141840291

A reaktorová nádoba se taky přepravuje na revize do fabriky?

+3/−12
15.2.2017 13:02
Foto

V91o29j35t36ě20c63h 35P70a59v17l96í83k 5714791594958

Ne, ta se nemůže kvůli radiaci vyndavat, vozí se celá budova reaktorového bloku elektrárny i s betonovým containmentem.

+20/0
15.2.2017 14:50
Foto

M63a78r19t89i19n 94K22l98u36m97p41a42r 5946798797494

NajsR^;-D

0/0
15.2.2017 16:37

M64i37c61h36a63l 15T40o50m82i87n33s28k40ý 9501585977464

Tohleto nejvíc ze vše poškozuje silnice a dálnice.

Naruší to podloží a pak se opotřebení silnic zrychlí.

A zaplatí to obyčejní motoristé (v daních a v dálničních známkách) co osobákem podloží dálnic a silnic ani nepolechtají.

+3/−29
15.2.2017 12:58

M71i32c80h94a93l 20T95o17m36i10n21s31k92ý 9741785367564

Taková firma by měla zaplatit za přejezd na opravu silnic a dálnic tak minimálně jednu miliardu Kč.

+1/−24
15.2.2017 13:00

J28a43k27u33b 42Š57a47f68a17n30d70a 7935677841491

Jste normální?

+15/0
15.2.2017 13:15

M42i94c33h57a97l 54T69o27m64i28n36s15k28ý 9281885237534

200km dálnice stojí třeba i 200 miliard.

Běžná auta jí rozhodně neopotřebují.

Ke zkáze začne docházet, když se v ní buď vyjedou koleje, nebo poškodí podloží, dostane se tam voda a td.

1 miliardu jsem přehnal, to je fakt. Ale alespoň takových 10 milionů určitě by měli za přejezd zaplatit do kasičky na příští opravu.

+1/−11
15.2.2017 13:20

J90a82n 32P24š80e23n39i73č43k36a 2860898353232

Tak urcite. A co by se jako stalo? Jako kazdy naklad by se i tato castka promitla do ceny elektriny. Takze dopad pro CEZ 0,- pokud by si k tomu pro jistotu neco neprihodili. Z vyssi ceny energie by se odvadela vyssi DPH. Takze jedine stat by na tom vydelal 2x. Nakonec by to dopadlo tak ze si poslanci pridaji, pac uz to dlouho neudelali.

+5/0
15.2.2017 15:11







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.