Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Když projel rychlík, ozval se pískot. Rozhněvaní cestující demonstrovali

Přibližně čtyři stovky cestujících se v úterý odpoledne sešly na vlakovém nádraží v Křižanově na Žďársku. Protestovaly proti zrušení zastavování rychlíků ve stanici. Zájemci zde zároveň podepisovali petici. Nádražní halou se strhl největší povyk, když po kolejích prosvištěl rychlík.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M56i27l29a51n 65V62o17l52e79k 5369313956219

To je obecný problém, který bude i u VRT. Aby byla krátká jízdní doba, musí mít dopravní prostředek co nejméně zastávek a my se vždy tváříme, že všichni bydlí u nádraží velkých měst.

+3/0
28.12.2016 9:53

J66i11ř34í 37B61í97l64i22k 6449191391523

Rychlíky by v Křižanove zastavovat měly. Nicméně ne veškeré, některé časy je tam frekvence téměř nulová a tehdy projizdi Rka opravnene. Nicmene jsou i časy v dobe spicky kdy pravidelně nastupovalo v KN. i pres 15 cestujich a to pak to zastaveni ma silny potencial.

0/0
28.12.2016 8:04

H21o62n27z33a 33K28a40r15á33s59e32k 1345191132988

A nejsou ty spoje s nízkým počtem nástupu a výstupu cestujících spoji, ve kterých obecně jede méně lidí? Tzn. o to méně jich nastupuje i vystupuje v jiných stanicích?

+1/0
28.12.2016 11:48

I33v56o 28Ž95i48ž85k38a 8263847471171

Slabá demonstrace, když nechali projet rychlík bez následků. To se potom nedivím, že nikdo výše postavený nemá zájem dorazit. Minimálně měla být úplně zastavena doprava a v kolejišti hořet oheň.

0/−1
28.12.2016 2:10
Foto

Z77b55y86n33ě22k 18M89e98l53i98c89h28a56r 9185897905869

A mně se zdálo, že tam ten vlak nezastavil... a ono se mi to nezdálo... / zastavování vlaku vyjednává obec, ne?

0/−1
28.12.2016 1:16

H16o77n98z28a 57K97a41r65á25s22e89k 1665821452418

Ne.

0/0
28.12.2016 11:48

F85i25l49i84p 28S10m47o24l44a 9197598981437

A kdy zruší rychlíky ve Skalici nad Svitavou, vesnici s 500 obyvateli? Pravidelně zde nastupuje a vystupuje maximálně deset lidí na rychlíkový spoj a přípoje z Boskovic stejně navazují na osobáky do Brna.

0/0
27.12.2016 22:52

H37o71n87z57a 94K50a20r17á47s88e30k 1565551672958

Možná vcelku brzy - po dokončení Boskovické spojky. Potom do Skalice ani žádné vlaky z Boskovic nepřijedou.

0/0
28.12.2016 0:02

T94o98m42á70š 62K57a42l40a67s 2154719869

Myslím, že takový nával křižanovské nádraží od svého vzniku nezaznamenalo....

+7/0
27.12.2016 22:04

R68i63c64h19a97r98d 96M37i52c33h42a71l41o35w34s48k36i 1291389715426

Co čekáte od čd, když nejsou schopni prodat jizdenku přes e-shop. Nejraději by zrušili všechny zastávky, aby ušetřili.

+1/−4
27.12.2016 22:00

M50a28r45t76i87n 45K84o94ž41í30n 1525326631500

Není tohle náhodou záležitost krajů?

+1/0
27.12.2016 23:07

R53o82m79a31n 57P57o39l52á71č66e70k 5396379335

ČD zastaví všude, kde si to objednatel (MD, kraj, obec) zaplatí...

+7/−1
27.12.2016 23:46

H93o14n48z75a 98V54r27á44n28a 5411207624221

Ta nevím... Já si párkrát jízdenku pře e-shop koupil a to růžné druhy, včetně aplikace in25 a neměl jsem nikdy problém. Vy ano?

+1/0
28.12.2016 9:03

R42i21c13h88a48r77d 83T80r64e56f96i79l 4241125979560

Jseš mimo mísu a to hodně. Rychlíky si objednává stát, aten řekne kde budou zastavovat a kde ne.

+1/0
28.12.2016 9:14

M78i15c57h18a61l 11M36e80s75i32c18e33k 4183634476218

zrusil bych i zastavovani v Pribyslavi,to je dalsi zbytecna stanice.zajimalo by me kolik z tech protestujich ty rychliky vyuzivalo???moc jich zrejme nebylo kdyz se zrusilo zastavovani rychliku v Krizanove

+1/−3
27.12.2016 21:53

H94o44n95z41a 67K76a31r61á52s52e38k 1565501942848

Kraj i MD sice každý uvádějí jinou příčinu zrušení zastavování, ale ani v jednom případě není uvedeno, že by to bylo kvůli údajně nízkému počtu lidí.

+3/0
27.12.2016 22:39
Foto

Z51b29y87n49ě36k 61M53e60l41i83c31h23a26r 9685607715119

S tím já nesouhlasím. Z/do Přiby jezdí desítky lidí a město poctivě za zastavování rychlíků platí...

+1/0
28.12.2016 1:19

J19a85n 84W78a16s65s87e11r83b95a65u18e71r 4792406791476

Přesně tak nemusí ten rychlík stavět v každé vesnici.... už tak to jede pomalu

+1/0
28.12.2016 10:29

E66v14a 30D23r20o58z50d83o64v56á 7459637145925

Demonstraci jsem viděla v televizi. 80% zúčastněných bylo ve věku 70+. Kam ti lidi jezdí rychlíkem? Na univerzitu třetího věku?

+6/−9
27.12.2016 21:34

T91e79r37e47z64a 20H15o45l62á 4984473513657

jak jsem mladá, tak mě to podprahové napadání lidí vyššího věku neskutečně sejří. Vám může být, paninko, naprosto jedno, kam ti lidé jezdí. Třeba za příbuznými. Třeba za doktory. Třeba za úřady. Třeba za přivýdělkem. Třeba na univerzitu třetího věku. Překročením důchodového věku člověk nepřestává být aktivní, nepřestává cestovat a nepřestává být oprávněn veřejně dát najevo svůj názor a přihlásit se o své potřeby.

+8/−1
27.12.2016 23:56

E87v51a 69D14r90o42z78d11o55v51á 7869977365445

Nevím, kolik jste toho vlakem najezdila, ale já na školu přes celou republiku stovky hodin a tisíce kilometrů. Takže vím, jaká věková kategorie ve vlaku převažuje. Místní důchodci...ani se nevyslíkají, protože za dvě stanice vystupují. Pro ty mohou sloužit lokálky.

A jelikož na dlouhé trase nechci, aby mi vlak stavěl na nádraží, kde nastoupí tři lidi, tak mi to jedno není.

+2/−4
28.12.2016 1:08

K94a51r19e51l 47V78e13č73e38ř44a 8413756697416

Místní důchodce ze Žďáru vystoupí z rychlíku za dvě stanice.To jest v Brně.:-)

+1/0
28.12.2016 9:10

P31a50v30e74l 68K92o62l42á94č52e54k 9304354902451

"Tuto vzdálenost porovnal například s tratí z Jihlavy do Jindřichova Hradce. Na prvních třiceti kilometrech tam rychlíky staví hned čtyřikrát."

Zajímavé. Kolik lidí jezdí z Vysočiny do Č. Budějovic a zpět? Naproti tomu přirozená spádovost na Brno zasahuje víceméně dobrou půlku kraje Vysočina. Ovšem tady se kupodivu návaznost na páteřní rychlíkovou dopravu na Brno omezuje. ?

+4/0
27.12.2016 21:28

L37a49d49i37s74l19a92v 53L56a10k72e61r 2233229345716

Cituji: "„To zásadně odmítám. My rychlíky neobjednáváme a ani neurčujeme, na kterých zastávkáchmají zastavovat,“ brání se nařčení, že by byl problém na straně kraje, hejtman Jiří Běhounek.

Pan hejtman je zjevně zcela nekompetentní osoba. Snad tomu popletovi ušlo, že veřejnou dopravu v kraji Vysočina dotuje - hádejte kdo? - nu ano, kraj Vysočina. Seznam dotovaných dopravců je vyvěšen zde: https://www.kr-vysocina.cz/dopravni-obsluznost/ds-301266/p1=34024.

Ano, mezi dopravci zajišťujícími veřejnou skužbu pro kraj Vysočina jsou i České dráhy.

Takže jak místní zastupitelé v Křižanově, tak i pan hejtman tvrdě zaspali. Když si ČD změnily jízdní řády a vyškrtly stanici Křižanov ze zastávek rychlíků, mohl s tím kraj něco udělat. Vždyť kdo platí, ten si diktuje podmínky.

0/−7
27.12.2016 19:35

M25a71r46t79i14n 30Š21u39l43c 2807629560655

Jenže kraj opravdu vlaky linky R9 neobjednává a neplatí. Ty objednává a platí Ministerstvo dopravy. To, že dopravcem jsou také České dráhy na situaci nic nemění.

Ale hejtman je skutečně nekompetentní, protože na vámi odkazované stránce je k nalezení Dopravní plán 2017 - 2021 a v něm se píše:

V prvním úseku Kraj Vysočina od počátku platnosti JŘ 2016/2017 přikročil ke koncepční změně, kterou v Křižanově nově sleduje přípoje mezi osobními vlaky v uzlu L:00.

....

Zachovávání předchozí koncepce s přípoji na R ve směru Brno by neúnosně prodlužovalo přestupní dobu mezi vlaky regionální dopravy, neboť s postupující rozsáhlou rekonstrukcí hlavní tratě budou dálkové vlaky linky R9 Křižanovem projíždět ve stále dřívějších časových polohách (ve směru Brno).

+5/0
27.12.2016 20:06

K96a26r53e21l 37Z10e93m91a48n 8936316371969

To mají rychlíky stavět v každém bezvýznamném městečku? U nás staví jen rychlíky, a to máme 9.000 obyvatel. Žádné EC, IC, EX, SC...... Jedná se o hlavní koridor Praha - Česká Třebová.

+10/−4
27.12.2016 18:25

H73o74n94z40a 48K29a69r79á39s58e87k 1215401162388

Neuvedl jste, o které město jde. Nemáte na mysli Český Brod (ten se těmi 9 tis. obyvatel blíží nejvíc)? Pokud ano, tak kdyby tam zastavovaly rychlíky, tak by byly přeplněny před Prahou, ale po většinu trasy by soupravy jezdily o to prázdnější. Ono to není jen o počtech obyvatel, ale i o dalších faktorech. V okolí velkých měst rychlíky zastavují spíše méně často, ale v méně zalidněných oblastech zastavují i v relativně menších obcích. 56kilometrová "nezastavovací díra" mezi Žďárem a Tišnovem je rekordním extrémem, který se u rychlíků v ČR nikde jinde nevyskytuje.

+8/−1
27.12.2016 19:12

K19a92r93e56l 46Z86e58m82a29n 8496856211409

Ne, jde o Choceň...

0/−3
27.12.2016 19:39

H79o76n77z24a 51K17a56r46á43s13e41k 1435851852678

Pardon, přehlédl jsem si údaj "u nás STAVÍ jen rychlíky". Tím víc si nemáte nač stěžovat.

+5/0
27.12.2016 22:40

T67o64m10á95š 93K65a81l54a10s 2744899209

"nezastavovací díra", jak říkáte, tak znám ještě větší... Praha-Holešovice až Ústí nad Labem hl. n., cca 80 km bez zastávky (jedná se o relaci PRG-UNL-Cheb)

0/−3
27.12.2016 22:08

T24o90m75á89š 62K17a39l10a61s 2804739689

tam ale jezdí následně rychlíky Praha-Děčín, které staví i v těch menších městech na trase...

+4/0
27.12.2016 22:10
Foto

R33i59c90h75a89r61d 23P60o11l90á25š64e49k 9884273730969

Koukl jsem se do mapy o co vlastně jde a docela by mě zajímalo kolik tam každý den nastupovalo a vystupovalo lidí na to aby tam musely stát rychlíky.

+12/−2
27.12.2016 18:13

T31o76m49á60š 95K42a54p67l22a78n 8353569843153

Ono možná kdyby místo jedné demonstrace s transparenty těmi vlaky jezdili, tak by tam třeba ta zastávka byla považována za důležitější a nebyla by rušena

+5/−7
27.12.2016 17:56

H86o89n40z72a 43K73a16r63á47s61e39k 1195331752218

Ministerstvo uvedlo jiný argument pro zrušení zastavování než údajně nízký počet cestujících.

+2/0
27.12.2016 19:03

M50i73r88o64s13l40a13v 34Č18a36p27e46k 2183775818865

Již jednou jsem psal a teď znovu, přeloženo do češtiny, my, zodpovědní na vás jako daňové poplatníky, kteří nám přispíváte na naše platy, z vysoka kašleme. Pamatujte si to do dalších voleb. Prostě železničáři a modrá armáda byla vždy hodna přívlastku paka. Krajští úředníci a MD s Ťokem taky, a ministr může mít dovolenou, ti přece mají sloužit celý rok 24 hodin. Tak to slibují před volbami. A systémová chyba je v tom, že rychlíky objednává MD místo krajů. Rv

+2/−10
27.12.2016 17:43

M13a25r84t38i73n 18Š25u83l98c 2907669380865

Systémová chyba je v tom, že Kraj Vysočina do svého dopravního plánu napsal, že nechce vazbu na rychlíky v Křižanově, že chce vazbu na Os. Aby byl rychlík ze Žďáru v Brně za 60 minut. Což v KrPoli je.

+4/0
27.12.2016 20:12

K31a86r18e78l 55V70e15č46e90ř81a 8743826657326

Laskavě se nenavážejte do zaměstnanců.Vaším výrazem -cituji- že jako železničář jsem "pako" ,se cítím uražen natolik,že Vás žádám o Vaše osobní údaje a oznámím Vás na přestupkovou komisi.Nenechám se beztrestně urážet.

+2/0
27.12.2016 20:15

K45a26r37e97l 85V64e73č35e93ř47a 8463466417576

Nic samozřejmě neočekávám,kdo nepochopil nadsázku...Ovšem nechápu někoho,kdo s mizivou znalostí problematiky uráží...

+1/0
27.12.2016 20:32

P15e64t22r 72Ž73á46k 1858492185669

tak ve stanici, kde se dělí trat na Velké Meziříčí je opravdu stupidní nápad zrušit zastávku rychlíků....

+17/−3
27.12.2016 17:34

J61a16r76o50s22l42a19v 54M17i85n79á66ř 4713911793738

Mohu trochu jiný pohled na věc?

Jezdím vlakem denně z VelMezu do Žďáru. Před lety, kdy v Křižanově nestavěly rychlíky, byl přestup na Žďár otázkou pěti, v jistém období dokonce třech minut. Po zavedení Integrovaného Systému JMK začaly zastavovat rychlíky. Sekvence v Křižanově vypadá takto - rychlík od Žďáru, za pár minut osobák od Žďáru, za pár minut osobák od Brna na Žďár, za pár minut rychlík od Brna na Žďár. Přípoj od VelMezu (a tedy já) přijede k prvnímu rychlíku, zde musím čekat 15-17 minut na osobák, který je ve Žďáře dřív, než rychlík. Odpoledne jedu osobákem ze Žďáru (rychlíkem bych musel dřív a o to déle čekat v Křižanově) a Křižanově čekám 15 minut, protože se čeká na osobák a pak na rychlík od Brna.

Stav po zrušení rychlíků v prosinci mi opět přinesl mírné zlepšení.

Chápu, že jiný pohled mají Křižanováci (a nemám jim to za zlé), protože více používají směr na Brno. Mimochodem, z VelMezu do Brna je rychlejší i levnější jet autobusem.

Jistě je příjemné, mít příležitostnou možnost vazby na rychlík, nicméně 200 - 250 dní v roce (dle obsahu služebních cest) jedu na Žďár, kdy mi rychlík v minulých letech cestu zpomalil.

+4/0
27.12.2016 19:16

J23a94r92o69s41l18a39v 56M40i35n69á11ř 4193291453958

Zapomněl jsem dodat, že lidí jako já je několik a rovněž odpoledne se od Žďáru vrací do VelMezu skupina studentů.

0/0
27.12.2016 19:25

H17o69n45z79a 87K33a23r60á37s91e39k 1555761472928

Také jste zapomněl dodat, že jedno se s druhým nevylučuje. Rychlíky tam mohly dál zastavovat i bez přípojů od Velkého Meziříčí ( = váš přestup by byl kratší).

+1/0
27.12.2016 22:42

J29a91r10o32s90l55a47v 35M52i76n29á19ř 4853711183458

Ano, i to je možné. Reagoval jsem na příspěvek pana Žáka, že právě vazba na VelMez by měla být hlavním důvodem zastávky rychlíků.

Rovněž se dřív vlaky od Žďáru a od Brna v Křižanově časově potkávaly. To už postupem času tak docela neplatí a rovněž to natahuje přestup na VelMez. To je však otázka načasování po celé trati.

0/0
28.12.2016 10:12

P87e49t82r 58Ž11á56k 1108842895809

no zrovna ještě když je tam trat od VelMezu tak zrušení rychlíku je opravdu nápad kreténa....

+9/−2
27.12.2016 17:33

O41t42a 48S78u82k 5784928418504

Je to nápad nejvyššího papaláše a komunisty Běhounka a jeho týmu úředníků, rozhodujících od zeleného stolu.

0/0
27.12.2016 21:45

K18a95r54e50l 69M44o92k13r67y23k 3376878293

no rychlík je od slova rychle nee takže nemůže zastavovat v každý díře!

+6/−14
27.12.2016 17:31

P56e50t16r 93M87a91x72a 8916242427199

Proto si náskok odstojí jinde. Jak úchvatné.

+10/−3
27.12.2016 17:37







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.