- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
V souvislosti s čerpáním benzínu v minulosti je zajímavý rovněž film Ženy u benzínu.
U nás čerpací pumpu vedl majitel drogerie. Mám pocit, že už byl dávno znárodněn, ale nechali ho v tom krámku dál. Krámek měl na náměstí, takže když přijel řidič, zatroubil, majitel vyběhl, načerpal a zas šel do krámku ukecat babky v obchodě, že již dlouho nemalovaly, a měly by si koupit nějaké to vápno na malování, či sádru na opravy zdí.
I v Praze přežívají zajímavé pumpy .
Např. Ruská ulice Dva stojany u "autobusového" zálivu.
V Itálii jsou běžné benzínky přímo na chodníku ve městě. Dva stojany, rozkládací židlička... tankující řidič zastaví v jízdním pruhu.
Z toho by se naši úředníci asi zbláznili :)
Ve Vídni by benzínku na náměstí nikdy nedali a proto je tam funkční benzínka OMW v centru v přízemí nádherné novorenesanční budovy bývalé burzy.
Benzínová pumpa na náměstí je v obci Chvalšiny u Českého Krumlova.
Jak to jen tenkrát dokázali, že nafta stála třetinu toho co benzín?
Nebylo to tím, že tenkrát byla nafta skutečný odpad při výrobě benzínu a dieselové motory nebyly tak rozšířené?
V Brně byla na Reneské,tam jsem chodil já
Slušný rozdíl v ceně benzínu a nafty
nafta tenkrát a dnes - to je rozdíl, tu tehdejší naftu bych asi do jaguára nelil...
U nás byla pumpa (a to skutečně PUMPA, kde paní obsluhující musela velkou ruční pákou benzín napumpovat) na náměstí ještě na začátku 70. let. Do pionýra jsme tehdy brali "plnou" přesně za 10 korun československých - i s olejem!
aj oveľa neskôr mali pumpy páku - pri výpadku elektriny ju nasadili - presne ako štartovanie auta (ešte 1000mb).