Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: Přes hráz přehrady jedou auta po vlnovce, zajišťuje odtok vody

Jako na houpačce se mohou cítit řidiči, kteří přejíždějí opravenou korunu hráze Dalešické přehrady. Asfalt je samá vlna. A je to tak schválně, projekt s tím počítal. Má to být účinný způsob, jak silnici odvodnit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R39a41d59i37m 30N67e58b97e88l 5826295459769

Nic nového! V Ostravě máme takto upravenou dálnici už několik let! :-)

0/0
29.11.2016 16:11
Foto

M61a38r29t22i40n 41V22y85s67t39r37č67i52l 1849757468

23.11. jsem tam jel max povolenou rychlostí která tam je, a žádný extrémní houpání nebylo ani cítit. Jen slabé pohupování. Nicméně, když tam pojedete 100 km/h už to pocítíte. A to se tam běžně taky tak jezdilo..ono to není moc příjemný pro chodce a turisty, kerejch tam bývá dost na chodníku. Takže to vítám, zpomalí to auta. Na dálnicích bývají vyfrézovaný drážky ke krajnici, tady by to taky šlo asi udělat, ale tohle je velky usek a proto myslim tohle možná levnější řešení...nemám s tím problém.

0/0
25.11.2016 16:37

D60a67n39i63e96l 28P44a50n38e66k 6832911922570

Uz tem inteligetum nekdo vysvetlil, ze kdyby se naklonila silnice treba o stupen na kazdou stranu a udelal se oddtokovy zlab, ze by to bylo vyrazne efektivnejsi nez tam jezdit jako na houpacce? ;-D

+2/−2
25.11.2016 9:36

J97a65n 63J81a52n96e35č34e86k 9220413530716

Bezvadná výmluva, takhle zprasený je od začátku most na Pražském okruhu u Modletic. :-P

0/0
25.11.2016 9:24

F11r32a69n77t82a 81N60u38d24l88i80s 5785433938777

Áááájéje, tady je zas stavebních odborníků ;-D;-D;-D

+2/0
25.11.2016 8:27

J83a72n 57Č29e92k20a41l 7709135694414

Tak nám vysvětlete, proč je zrovna tady potřeba větší sklon vozovky, než jinde?

+1/0
25.11.2016 8:35

P78e20t35r 80K27o32v53a56ř43í28k 1681883119207

Taky koukám, že tu každý z fleku ví, jak se co má stavět, má plnou kapsu peněz atd. To nechápu, jak může někdo komentovat tak specifickou věc, jako je technologie odvodnění svršku hráze ... 8-o

+1/0
25.11.2016 8:49

K41a28r82e75l 81N13o19v13á56k 8500236632213

Takhle se z bugu dělá featura ;-D

Hlavně že to auto jede skoro po prostředku...

0/−2
25.11.2016 6:54

T60o61m68a60s 65S17v50o13b49o12d43a 5717585355857

Proc ji celou nenaklonili? Tohle je sverazne reseni ...

+7/−1
25.11.2016 6:37

M60i59c25h83a55l 19T60o90m58i93n30s66k32ý 9741635847664

a co třeba tu silnici naklopit do strany v úhlu 1-2 stupně co není moc poznat ale voda steče do stružky kolem ?

+5/−1
25.11.2016 1:41

T62o20m91á94š 73J66a12n80í60r17e90k 8260497146339

Heh tak to je dobre vysvetleni:o) A ja doted myslel, ze treba na Jihlavske v Brne pred semaforem na Novy Liskovec, jsou ty pulmetrove hrby z kopce dolu na jedne z nejfrekventovanejsich ulic v Brne, vysledkem expertizy, kde chcou co nejvic nehod nebo novych aut (protoze se opravdu nevyplati brzdit, kdyz na semaforu skoci cervena a jste rozjeti smerem z kopce po tom tankodromu) nebo jen hole diletantstvi, ze takovou zasadni chybu na tak frekventovane ulici, nejsou schopni uz roky opravit:o) A ono je treba mozna vysvetleni, ze je to kvuli odvodneni (legrace samozrejme).

+4/−1
25.11.2016 0:01

J76i32ř52í 95C34á39s18e12k 7989697209653

Pane Janirek, tu křižovatku jste naprosto nepochopil.

1/ zpomalovací prvek. Na tom se nedá brzdit, takže kdo to zna musí brzdit dřiv a přijet tam pomalu. A čím dýl to tam bude tím víc lidí to bude znát.

2/ Za jeden lístek na bus máte i lístek na "kolotoč". Takové pohoupání nenajdete.

3/ Test nervů. Když nedávno dělali nový nájezd na D1, ale těch 5m udělat zároveň s tím nemohli.

4/ Test tlumičů, pérování a náprav. Pokud Vám tam něco neupadne, tak je auto způsobilé dalšího provozu.

Jak vidíte, tak křižovatka má mnoho pozitiv.

0/0
25.11.2016 15:44

T44o50m28á37š 85J26a76n18í47r42e90k 8850927226129

Hehe ... na tu 3ku jsem taky cumel jak pero z budiku. Cele to rozkopali, tak si rikam, ze to konecne spravi, ale udelali novy najezd, ktery byl naprosto v poradku:o) Stale si myslim, ze slo o nejakou chybu, kdy nejaky opilec s bagrem vytrhal kus spatne cesty o 20 metru vedle, tak uz nezbylo nez to spravit a na opravu useku, ktery se opravovat mel, uz prachy nezbyly ..... skoro ani nevim, jestli je to vtipne:o) Kazdopadne je to tam stale extremne nebezpecne ....

0/0
25.11.2016 22:21

T93o12m 68S73e18h89n96a88l 4981324665596

Tohle je nadherna vymluva na zfusonanou silnici. To vam na povodi vymyslel Tonda Blanik?

+6/−2
24.11.2016 21:38

P36e53t18r 92O34t63r10u67b40a 6426788152985

Porovnavat silnici se strechou po ktere se pohybuji maximalne ptaci, to je tedy sila.

+12/−2
24.11.2016 21:01

M71i94l85a44n 41C65h13a22l37u23p10a 7394956117753

Existuje obrovské množství liniových odvodňovacích systémů, ale správci komunikací se jim brání, protože jsou dražší a prý dle nich náročnější na údržbu než obyčejné vpusti. Tady by se pár kaček navíc určitě hodilo. Bylo by to bez vlnek. Asi se holt šetřilo a bůhví kam ty ušetřené penízky šly.

+5/−6
24.11.2016 19:29

M46i60l28a14n 29K66o50i63š 4387492661320

Kam by asi šly?

Prostě naplánujte opravu koruny hráze tak, aby to splnilo účel a moc nestálo.

Drahá nebo dražší řešení vám ekonomové hodí na hlavu

+2/−2
24.11.2016 20:11

J91a53k70u61b 32Š63a74f46a93n21d54a 7665667621471

A ty vlnky něčemu vadí? Stejně je tam určitě omezená rychlost. A nevidím, že by se to auto nějak houpalo. Ono dlouhým sklem dokážete udělat pěkné efekty.

0/−2
25.11.2016 7:41

M97i39l18a62n 38C62h34a30l79u23p73a 7844426317413

Nevadí, pokud nevezete pacienta erzetou nebo nespěcháte k požáru. Houpání může být protivné pokud jezdíte tudy linkovou denně do šichty. Nevím co to bude dělat s busem. Jen jsem chtěl svým předchozím příspěvkem upozornil,že existují i elegantnější řešení než horská dráha.

+4/0
25.11.2016 7:53

J56a93k74u42b 20Š67a65f61a76n75d30a 7645807351151

Myslím, že i přes tyto vlny půjde o lepší povrch než drtivá většina ostatních silnic stejné třídy.

0/0
25.11.2016 8:06







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.