Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: Přes hráz přehrady jedou auta po vlnovce, zajišťuje odtok vody

Jako na houpačce se mohou cítit řidiči, kteří přejíždějí opravenou korunu hráze Dalešické přehrady. Asfalt je samá vlna. A je to tak schválně, projekt s tím počítal. Má to být účinný způsob, jak silnici odvodnit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R72a39d67i80m 97N27e10b47e57l 5846605299319

Nic nového! V Ostravě máme takto upravenou dálnici už několik let! :-)

0/0
29.11.2016 16:11
Foto

M74a68r53t47i16n 14V59y43s82t72r84č84i68l 1619807828

23.11. jsem tam jel max povolenou rychlostí která tam je, a žádný extrémní houpání nebylo ani cítit. Jen slabé pohupování. Nicméně, když tam pojedete 100 km/h už to pocítíte. A to se tam běžně taky tak jezdilo..ono to není moc příjemný pro chodce a turisty, kerejch tam bývá dost na chodníku. Takže to vítám, zpomalí to auta. Na dálnicích bývají vyfrézovaný drážky ke krajnici, tady by to taky šlo asi udělat, ale tohle je velky usek a proto myslim tohle možná levnější řešení...nemám s tím problém.

0/0
25.11.2016 16:37

D91a54n51i65e16l 38P29a30n47e31k 6162171172270

Uz tem inteligetum nekdo vysvetlil, ze kdyby se naklonila silnice treba o stupen na kazdou stranu a udelal se oddtokovy zlab, ze by to bylo vyrazne efektivnejsi nez tam jezdit jako na houpacce? ;-D

+2/−2
25.11.2016 9:36

J30a64n 36J38a13n15e25č17e71k 9330263520386

Bezvadná výmluva, takhle zprasený je od začátku most na Pražském okruhu u Modletic. :-P

0/0
25.11.2016 9:24

F55r93a95n22t58a 47N65u73d91l15i76s 5645673398337

Áááájéje, tady je zas stavebních odborníků ;-D;-D;-D

+2/0
25.11.2016 8:27

J36a74n 55Č63e30k41a33l 7779775764474

Tak nám vysvětlete, proč je zrovna tady potřeba větší sklon vozovky, než jinde?

+1/0
25.11.2016 8:35

P78e42t89r 84K90o73v52a35ř92í58k 1691603569717

Taky koukám, že tu každý z fleku ví, jak se co má stavět, má plnou kapsu peněz atd. To nechápu, jak může někdo komentovat tak specifickou věc, jako je technologie odvodnění svršku hráze ... 8-o

+1/0
25.11.2016 8:49

K31a60r47e46l 84N82o54v63á44k 8980116802483

Takhle se z bugu dělá featura ;-D

Hlavně že to auto jede skoro po prostředku...

0/−2
25.11.2016 6:54

T41o90m26a23s 87S94v24o66b96o32d77a 5547425535257

Proc ji celou nenaklonili? Tohle je sverazne reseni ...

+7/−1
25.11.2016 6:37

M56i59c77h15a93l 16T57o20m71i40n41s91k64ý 9341775547844

a co třeba tu silnici naklopit do strany v úhlu 1-2 stupně co není moc poznat ale voda steče do stružky kolem ?

+5/−1
25.11.2016 1:41

T88o91m14á92š 11J41a55n72í60r57e63k 8620247676399

Heh tak to je dobre vysvetleni:o) A ja doted myslel, ze treba na Jihlavske v Brne pred semaforem na Novy Liskovec, jsou ty pulmetrove hrby z kopce dolu na jedne z nejfrekventovanejsich ulic v Brne, vysledkem expertizy, kde chcou co nejvic nehod nebo novych aut (protoze se opravdu nevyplati brzdit, kdyz na semaforu skoci cervena a jste rozjeti smerem z kopce po tom tankodromu) nebo jen hole diletantstvi, ze takovou zasadni chybu na tak frekventovane ulici, nejsou schopni uz roky opravit:o) A ono je treba mozna vysvetleni, ze je to kvuli odvodneni (legrace samozrejme).

+4/−1
25.11.2016 0:01

J49i11ř47í 86C49á32s75e53k 7359437169513

Pane Janirek, tu křižovatku jste naprosto nepochopil.

1/ zpomalovací prvek. Na tom se nedá brzdit, takže kdo to zna musí brzdit dřiv a přijet tam pomalu. A čím dýl to tam bude tím víc lidí to bude znát.

2/ Za jeden lístek na bus máte i lístek na "kolotoč". Takové pohoupání nenajdete.

3/ Test nervů. Když nedávno dělali nový nájezd na D1, ale těch 5m udělat zároveň s tím nemohli.

4/ Test tlumičů, pérování a náprav. Pokud Vám tam něco neupadne, tak je auto způsobilé dalšího provozu.

Jak vidíte, tak křižovatka má mnoho pozitiv.

0/0
25.11.2016 15:44

T56o63m31á12š 72J53a32n68í53r60e21k 8630587466589

Hehe ... na tu 3ku jsem taky cumel jak pero z budiku. Cele to rozkopali, tak si rikam, ze to konecne spravi, ale udelali novy najezd, ktery byl naprosto v poradku:o) Stale si myslim, ze slo o nejakou chybu, kdy nejaky opilec s bagrem vytrhal kus spatne cesty o 20 metru vedle, tak uz nezbylo nez to spravit a na opravu useku, ktery se opravovat mel, uz prachy nezbyly ..... skoro ani nevim, jestli je to vtipne:o) Kazdopadne je to tam stale extremne nebezpecne ....

0/0
25.11.2016 22:21

T31o55m 10S55e18h25n72a61l 4241334395676

Tohle je nadherna vymluva na zfusonanou silnici. To vam na povodi vymyslel Tonda Blanik?

+6/−2
24.11.2016 21:38

P45e65t26r 59O67t67r35u14b25a 6956358612895

Porovnavat silnici se strechou po ktere se pohybuji maximalne ptaci, to je tedy sila.

+12/−2
24.11.2016 21:01

M69i45l70a95n 50C36h33a89l85u26p31a 7784426597423

Existuje obrovské množství liniových odvodňovacích systémů, ale správci komunikací se jim brání, protože jsou dražší a prý dle nich náročnější na údržbu než obyčejné vpusti. Tady by se pár kaček navíc určitě hodilo. Bylo by to bez vlnek. Asi se holt šetřilo a bůhví kam ty ušetřené penízky šly.

+5/−6
24.11.2016 19:29

M90i69l86a48n 23K64o32i86š 4437602941890

Kam by asi šly?

Prostě naplánujte opravu koruny hráze tak, aby to splnilo účel a moc nestálo.

Drahá nebo dražší řešení vám ekonomové hodí na hlavu

+2/−2
24.11.2016 20:11

J20a53k16u59b 73Š93a27f54a36n90d28a 7825137431541

A ty vlnky něčemu vadí? Stejně je tam určitě omezená rychlost. A nevidím, že by se to auto nějak houpalo. Ono dlouhým sklem dokážete udělat pěkné efekty.

0/−2
25.11.2016 7:41

M79i10l38a87n 34C75h71a83l14u65p73a 7504556797473

Nevadí, pokud nevezete pacienta erzetou nebo nespěcháte k požáru. Houpání může být protivné pokud jezdíte tudy linkovou denně do šichty. Nevím co to bude dělat s busem. Jen jsem chtěl svým předchozím příspěvkem upozornil,že existují i elegantnější řešení než horská dráha.

+4/0
25.11.2016 7:53

J18a17k74u37b 10Š75a71f25a29n67d64a 7245857631771

Myslím, že i přes tyto vlny půjde o lepší povrch než drtivá většina ostatních silnic stejné třídy.

0/0
25.11.2016 8:06







Najdete na iDNES.cz