- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Taková VRT přes oblast českomoravské vrchoviny by byla výhra pro města jako je Třebíč a Bíteš, ale i samotnou Jihlavu. Ač má přirozenou spádovost k Brnu, je jaksi uměle vyčleňována. Možná za to může i D1, ale spíš krajší lídři. Jenomže... ať peníze budou či ne, ať budou i pozemky, bude pořád chybět souhlas pana Kratochvíla. On je sice nesvéprávný, ale svoji firmu má pevně v rukou a jeho pomahači z jihlavského magistrátu mu budou vždy nápomocni. O kterou společnost se jedná a o které pomahače jde místní ví.
Náměstek Kalina ji mimo. V Něměcku samzořejmě ICE do měst zajíždějí. Ne ruchlostí 300 km/h. Po normální trati niždí rychlostí. Pokud je pro něj těžké si to představit, ať si to představít jako autobus sjíždějící s dálnice. Dneska sna autobusy taky nemají zastávku na dálnici.
Ve Francii občas zastávka za městem je. Ale nemají s tím dobré zkušenosti. Cestující dávají přednost zastávkám ve městě - viz např. Lyon Part Dieu versus Lyon St. Exupéry.
4 zastávky na Vysočině? to by VRT docela zabilo, ne? nebo si tu někdo plete jablka s hruškami?
To ničemu nevadí. Prostě tam nebude stavět každý vlak.
Pokud je pro vás těžké si to představit, pak si uvědomte, že dnes je např. na trati Praha-Pardubice zastávek 31 a přesto to nebrání provozu vlaků, které jedou nonstop.
Podmínka akorát je, aby rozdíl cestovních rychlostí vlaků nebyl tak velký, aby si při daném intervalu a konfiguraci stanic/spojek/sjezdů překážely.
„Přivedení VRT do centra města by bylo obrovským zásahemdo tváře Jihlavy."
když může do tváře Jihlavy beztrestně zasahovat Prior, tak může celkem bez problémů i koridor.
U Jihlavy nebudou zastavovat vysokorychlostní vlky, to by pak postrádalo smysl, brzdit a rozjíždět se z/na 350 km/h po pár desítkách kilometrů od Prahy nebo Brna - mezi Prahou a Brnem je každé zastavení vysokorychlostního vlaku nesmysl, bude to jen hodina jízdy. Do Jihlavy mají zajíždět pouze rychlé vlaky z Prahy nebo z Brna, které vysokorychlostní trať částečně využijí. To ale ještě asi jihlavští magistrátní a vlastně i krajští papaláši nepochopili.
Zastavování VRT vlaků někde okolo Stříteže pro celou oblast JI-HB smysl má, týkalo by se pomalejší vrstvy VRT vlaků. Rychlejší vrstav by jela Pha- Brno bez zastávky. Do stanice VRT přípoje vlaky JI-HB, autobusy z menších míst a auty na P+R.
Pokračování části vlaků z VRT přes Jihlavu na Třebíč nebo Znojmo rovněž smysl má. Jihlavané mohou jet takovým vlakem bez přestupu ve "Stříteži"
Pokračování vlaků do stanice Jihlava město smysl nemá, zabije se tím rychlé spojení třebíčska a znojemska nejen s Prahou, ale konec konců i s tou Jihlavou. Nebo si někdo myslí, že by mělo smysl pokračování přes Kostelec do Telče?
V Kocourkově nevědí, co je to vysokorychlostní trať. Budova nádraží Jihlava město z 19. století je super argument.
VRT musí spojovat Prahu s Brnem nejkratším a technicky a ekonomicky nejvýhodnějším směrem, většinou mimo sídla. Skrz Jihlavu povede jen ode dneška do nejbližších voleb.
Efekt napojení Vysočiny přesto bude dvojí:
1. Nádraží v oblasti Vysočiny mimo zástavbu umožní parkování dojíždějících z velké oblasti, kombinace dojíždění vlak a auto má silně rostoucí tendenci. Současně tam může být přestup na příměststé vlaky (třeba Jihlava - Havlíčkův Brod)
2. VRT je kompatibilní s běžnými tratěmi, takže vlak rychle opustí Prahu, u Brodu sjede na klasickou trať a může pokračovat přes Jihlavu do Třebíče či Znojma. Za peníze, ušetřené za "průtah" VRT Jihlavou se můžou tyto tratě zmodernizovat na vyšší rychlost a elektrickou trakci a ještě hodně miliard zbyde. Jihlava město má smysl jen pro kočící vlaky, směrem na Horní Cerekev není kam moc tranzitovat a do Č. Budějovic asi VRT nebude, že?
Shrnutí: VRT pha - Brno mimo Jihlavu, přípoje skrz Jihlavu dál přes stávajici hlavní nádraží. Na technické a ekonomické realitě komická virtuální realita politiků nic nezmění. Je třeba si to uvědomit, hlavní nádraží kvalitně a kapacitně lépe napojit na městskou dopravu a vyřešit parkování pro cestující.
Naopak, Kocourkovem je stavět nádraží někde v poli, odkud máte minimum přípojů a to maximálně jednou za hodinu a bez auta se odtud téměř nikam snadno nedostanete. A jak velké byste musel mít parkoviště, pokud většina cestujících přijede na nádraží autem? Dostat vlaky téměř do centra se snadným přestupem na městskou a příměstskou dopravu by mělo být prioritou, a to i za cenu o něco delší jízdní doby, když přes město v blízkosti nádraží, kde stejně zastavují, pojedou pomaleji. Návazná doprava a snadnost přestupu za to stojí a dopad na okolí by se příliš nelišil od klasických tratí. Ty nejrychlejší, přímé vlaky Praha Brno, by samozřejmě přes město nejezdily.
Pokud argumentujete přímými vlaky z Prahy na Třebíč, trasa přes městské nádraží by byla kratší a pravděpodobně i rychejší než oklikou někde přes Střítež. Navíc pro většinu cestujících z Jihlavy a okolí je městské nádraží dostupnější než současné hlavní nádraží, takže by tyto vlaky byly využitelné i pro regionální dopravu mezi Jihlavou a Třebíčí, což se o vlacích přes hlavní nádraží říct nedá. Podobně i pro vlaky Praha - Jihlava - Havlíčkův Brod, které by sice v trase přes městské nádraží byly asi mírně pomalejší, ale opět by mnohem lépe posloužily cestujícím z Jihlavy a regionální dopravě.
eh...Jihlava řeší, jestli bude vlak stavět v centru města nebo na okraji...to se bavíme o jakým rozdílu? 300 metrů? 400?
omluvou za neznalost vám budiž nevzdělanost nebo hloupost? ;)