Diskuze

Na vedení vysokorychlostní trati městem se jihlavští náměstci neshodnou

Přivést do Jihlavy rychlé vlaky na trati z Prahy do Brna, to nebude jen záležitost modernizace městského nádraží. Vysoké sumy by měly padnout i na výstavbu dvojkolejných mostů a na modernizaci trati z hlavního na městské nádraží. K tomu je třeba připočíst velice široké ochranné pásmo procházející městem.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
IP

I63v19o 97P43l86a24č74e77k

3. 9. 2016 21:37

Taková VRT přes oblast českomoravské vrchoviny by byla výhra pro města jako je Třebíč a Bíteš, ale i samotnou Jihlavu. Ač má přirozenou spádovost k Brnu, je jaksi uměle vyčleňována. Možná za to může i D1, ale spíš krajší lídři. Jenomže... ať peníze budou či ne, ať budou i pozemky, bude pořád chybět souhlas pana Kratochvíla. On je sice nesvéprávný, ale svoji firmu má pevně v rukou a jeho pomahači z jihlavského magistrátu mu budou vždy nápomocni. O kterou společnost se jedná a o které pomahače jde místní ví.

0 0
možnosti
RJ

Náměstek Kalina ji mimo. V Něměcku samzořejmě ICE do měst zajíždějí. Ne ruchlostí 300 km/h. Po normální trati niždí rychlostí. Pokud je pro něj těžké si to představit, ať si to představít jako autobus sjíždějící s dálnice. Dneska sna autobusy taky nemají zastávku na dálnici.

Ve Francii občas zastávka za městem je. Ale nemají s tím dobré zkušenosti. Cestující dávají přednost zastávkám ve městě - viz např. Lyon Part Dieu versus Lyon St. Exupéry.

4 0
možnosti
ZM

4 zastávky na Vysočině? to by VRT docela zabilo, ne? nebo si tu někdo plete jablka s hruškami?

2 2
možnosti
RJ

To ničemu nevadí. Prostě tam nebude stavět každý vlak.

Pokud je pro vás těžké si to představit, pak si uvědomte, že dnes je např. na trati Praha-Pardubice zastávek 31 a přesto to nebrání provozu vlaků, které jedou nonstop.

Podmínka akorát je, aby rozdíl cestovních rychlostí vlaků nebyl tak velký, aby si při daném intervalu a konfiguraci stanic/spojek/sjezdů překážely.

3 0
možnosti
Foto

L96u35k55á28š 17F74a66t33r

29. 8. 2016 13:13

„Přivedení VRT do centra města by bylo obrovským zásahemdo tváře Jihlavy."

když může do tváře Jihlavy beztrestně zasahovat Prior, tak může celkem bez problémů i koridor.

3 0
možnosti
OS

O48t36a 92S97u38k

29. 8. 2016 13:04

U Jihlavy nebudou zastavovat vysokorychlostní vlky, to by pak postrádalo smysl, brzdit a rozjíždět se z/na 350 km/h po pár desítkách kilometrů od Prahy nebo Brna - mezi Prahou a Brnem je každé zastavení vysokorychlostního vlaku nesmysl, bude to jen hodina jízdy. Do Jihlavy mají zajíždět pouze rychlé vlaky z Prahy nebo z Brna, které vysokorychlostní trať částečně využijí. To ale ještě asi jihlavští magistrátní a vlastně i krajští papaláši nepochopili. ;-)

3 2
možnosti
RK

Zastavování VRT vlaků někde okolo Stříteže pro celou oblast JI-HB smysl má, týkalo by se pomalejší vrstvy VRT vlaků. Rychlejší vrstav by jela Pha- Brno bez zastávky. Do stanice VRT přípoje vlaky JI-HB, autobusy z menších míst a auty na P+R.

Pokračování části vlaků z VRT přes Jihlavu na Třebíč nebo Znojmo rovněž smysl má. Jihlavané mohou jet takovým vlakem bez přestupu ve "Stříteži"

Pokračování vlaků do stanice Jihlava město smysl nemá, zabije se tím rychlé spojení třebíčska a znojemska nejen s Prahou, ale konec konců i s tou Jihlavou. Nebo si někdo myslí, že by mělo smysl pokračování přes Kostelec do Telče?:-)

6 0
možnosti
RK

V Kocourkově nevědí, co je to vysokorychlostní trať. Budova nádraží Jihlava město z 19. století je super argument.

VRT musí spojovat Prahu s Brnem nejkratším a technicky a ekonomicky nejvýhodnějším směrem, většinou mimo sídla. Skrz Jihlavu povede jen ode dneška do nejbližších voleb.

Efekt napojení Vysočiny přesto bude dvojí:

1. Nádraží v oblasti Vysočiny mimo zástavbu umožní parkování dojíždějících z velké oblasti, kombinace dojíždění vlak a auto má silně rostoucí tendenci. Současně tam může být přestup na příměststé vlaky (třeba Jihlava - Havlíčkův Brod)

2. VRT je kompatibilní s běžnými tratěmi, takže vlak rychle opustí Prahu, u Brodu sjede na klasickou trať a může pokračovat přes Jihlavu do Třebíče či Znojma. Za peníze, ušetřené za "průtah" VRT Jihlavou se můžou tyto tratě zmodernizovat na vyšší rychlost a elektrickou trakci a ještě hodně miliard zbyde. Jihlava město má smysl jen pro kočící vlaky, směrem na Horní Cerekev není kam moc tranzitovat a do Č. Budějovic asi VRT nebude, že? :-)

Shrnutí: VRT pha - Brno mimo Jihlavu, přípoje skrz Jihlavu dál přes stávajici hlavní nádraží. Na technické a ekonomické realitě komická virtuální realita politiků nic nezmění. Je třeba si to uvědomit, hlavní nádraží kvalitně a kapacitně lépe napojit na městskou dopravu a vyřešit parkování pro cestující.

3 1
možnosti
JZ

Naopak, Kocourkovem je stavět nádraží někde v poli, odkud máte minimum přípojů a to maximálně jednou za hodinu a bez auta se odtud téměř nikam snadno nedostanete. A jak velké byste musel mít parkoviště, pokud většina cestujících přijede na nádraží autem? Dostat vlaky téměř do centra se snadným přestupem na městskou a příměstskou dopravu by mělo být prioritou, a to i za cenu o něco delší jízdní doby, když přes město v blízkosti nádraží, kde stejně zastavují, pojedou pomaleji. Návazná doprava a snadnost přestupu za to stojí a dopad na okolí by se příliš nelišil od klasických tratí. Ty nejrychlejší, přímé vlaky Praha Brno, by samozřejmě přes město nejezdily.

Pokud argumentujete přímými vlaky z Prahy na Třebíč, trasa přes městské nádraží by byla kratší a pravděpodobně i rychejší než oklikou někde přes Střítež. Navíc pro většinu cestujících z Jihlavy a okolí je městské nádraží dostupnější než současné hlavní nádraží, takže by tyto vlaky byly využitelné i pro regionální dopravu mezi Jihlavou a Třebíčí, což se o vlacích přes hlavní nádraží říct nedá. Podobně i pro vlaky Praha - Jihlava - Havlíčkův Brod, které by sice v trase přes městské nádraží byly asi mírně pomalejší, ale opět by mnohem lépe posloužily cestujícím z Jihlavy a regionální dopravě.

0 3
možnosti
LF

eh...Jihlava řeší, jestli bude vlak stavět v centru města nebo na okraji...to se bavíme o jakým rozdílu? 300 metrů? 400?

0 0
možnosti
RP

omluvou za neznalost vám budiž nevzdělanost nebo hloupost? ;)

3 0
možnosti