Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Na vedení vysokorychlostní trati městem se jihlavští náměstci neshodnou

Přivést do Jihlavy rychlé vlaky na trati z Prahy do Brna, to nebude jen záležitost modernizace městského nádraží. Vysoké sumy by měly padnout i na výstavbu dvojkolejných mostů a na modernizaci trati z hlavního na městské nádraží. K tomu je třeba připočíst velice široké ochranné pásmo procházející městem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

I30v73o 74P51l77a63č89e95k 7474218621635

Taková VRT přes oblast českomoravské vrchoviny by byla výhra pro města jako je Třebíč a Bíteš, ale i samotnou Jihlavu. Ač má přirozenou spádovost k Brnu, je jaksi uměle vyčleňována. Možná za to může i D1, ale spíš krajší lídři. Jenomže... ať peníze budou či ne, ať budou i pozemky, bude pořád chybět souhlas pana Kratochvíla. On je sice nesvéprávný, ale svoji firmu má pevně v rukou a jeho pomahači z jihlavského magistrátu mu budou vždy nápomocni. O kterou společnost se jedná a o které pomahače jde místní ví.

0/0
3.9.2016 21:37

R60a67d65e71k 14J11a35n39a34t37a 9755756924582

Náměstek Kalina ji mimo. V Něměcku samzořejmě ICE do měst zajíždějí. Ne ruchlostí 300 km/h. Po normální trati niždí rychlostí. Pokud je pro něj těžké si to představit, ať si to představít jako autobus sjíždějící s dálnice. Dneska sna autobusy taky nemají zastávku na dálnici.

Ve Francii občas zastávka za městem je. Ale nemají s tím dobré zkušenosti. Cestující dávají přednost zastávkám ve městě - viz např. Lyon Part Dieu versus Lyon St. Exupéry.

+4/0
29.8.2016 16:33
Foto

Z97b89y45n14ě97k 97M38e17l46i68c42h54a86r 9845887975609

4 zastávky na Vysočině? to by VRT docela zabilo, ne? nebo si tu někdo plete jablka s hruškami?

+2/−2
29.8.2016 14:27

R80a92d95e38k 67J10a65n86a27t95a 9205306924972

To ničemu nevadí. Prostě tam nebude stavět každý vlak.

Pokud je pro vás těžké si to představit, pak si uvědomte, že dnes je např. na trati Praha-Pardubice zastávek 31 a přesto to nebrání provozu vlaků, které jedou nonstop.

Podmínka akorát je, aby rozdíl cestovních rychlostí vlaků nebyl tak velký, aby si při daném intervalu a konfiguraci stanic/spojek/sjezdů překážely.

+3/0
29.8.2016 16:37
Foto

L98u58k28á65š 10F60a42t23r 2640358528303

„Přivedení VRT do centra města by bylo obrovským zásahemdo tváře Jihlavy."

když může do tváře Jihlavy beztrestně zasahovat Prior, tak může celkem bez problémů i koridor.

+3/0
29.8.2016 13:13

O96t39a 59S23u50k 5504368758944

U Jihlavy nebudou zastavovat vysokorychlostní vlky, to by pak postrádalo smysl, brzdit a rozjíždět se z/na 350 km/h po pár desítkách kilometrů od Prahy nebo Brna - mezi Prahou a Brnem je každé zastavení vysokorychlostního vlaku nesmysl, bude to jen hodina jízdy. Do Jihlavy mají zajíždět pouze rychlé vlaky z Prahy nebo z Brna, které vysokorychlostní trať částečně využijí. To ale ještě asi jihlavští magistrátní a vlastně i krajští papaláši nepochopili. ;-)

+3/−2
29.8.2016 13:04

R82a96d30k39o 89K78ř27i79v11á27n86e53k 7690433945670

Zastavování VRT vlaků někde okolo Stříteže pro celou oblast JI-HB smysl má, týkalo by se pomalejší vrstvy VRT vlaků. Rychlejší vrstav by jela Pha- Brno bez zastávky. Do stanice VRT přípoje vlaky JI-HB, autobusy z menších míst a auty na P+R.

Pokračování části vlaků z VRT přes Jihlavu na Třebíč nebo Znojmo rovněž smysl má. Jihlavané mohou jet takovým vlakem bez přestupu ve "Stříteži"

Pokračování vlaků do stanice Jihlava město smysl nemá, zabije se tím rychlé spojení třebíčska a znojemska nejen s Prahou, ale konec konců i s tou Jihlavou. Nebo si někdo myslí, že by mělo smysl pokračování přes Kostelec do Telče?:-)

+6/0
29.8.2016 13:12

P28a88v47e27l 66S38t70a84v46j13a36n36í13k 6558695937261

...Slavonice, Frátres a VÍDEŇ :-).

No a máme to vymyšlený, proč jezdit na Prahu?

0/0
29.8.2016 19:56

R13a25d61k97o 35K19ř80i25v42á62n17e65k 7760363955630

V Kocourkově nevědí, co je to vysokorychlostní trať. Budova nádraží Jihlava město z 19. století je super argument.

VRT musí spojovat Prahu s Brnem nejkratším a technicky a ekonomicky nejvýhodnějším směrem, většinou mimo sídla. Skrz Jihlavu povede jen ode dneška do nejbližších voleb.

Efekt napojení Vysočiny přesto bude dvojí:

1. Nádraží v oblasti Vysočiny mimo zástavbu umožní parkování dojíždějících z velké oblasti, kombinace dojíždění vlak a auto má silně rostoucí tendenci. Současně tam může být přestup na příměststé vlaky (třeba Jihlava - Havlíčkův Brod)

2. VRT je kompatibilní s běžnými tratěmi, takže vlak rychle opustí Prahu, u Brodu sjede na klasickou trať a může pokračovat přes Jihlavu do Třebíče či Znojma. Za peníze, ušetřené za "průtah" VRT Jihlavou se můžou tyto tratě zmodernizovat na vyšší rychlost a elektrickou trakci a ještě hodně miliard zbyde. Jihlava město má smysl jen pro kočící vlaky, směrem na Horní Cerekev není kam moc tranzitovat a do Č. Budějovic asi VRT nebude, že? :-)

Shrnutí: VRT pha - Brno mimo Jihlavu, přípoje skrz Jihlavu dál přes stávajici hlavní nádraží. Na technické a ekonomické realitě komická virtuální realita politiků nic nezmění. Je třeba si to uvědomit, hlavní nádraží kvalitně a kapacitně lépe napojit na městskou dopravu a vyřešit parkování pro cestující.

+3/−1
29.8.2016 11:40

J54i31ř61í 88Z57a37t54l36o45u92k86a52l 3898769541576

Naopak, Kocourkovem je stavět nádraží někde v poli, odkud máte minimum přípojů a to maximálně jednou za hodinu a bez auta se odtud téměř nikam snadno nedostanete. A jak velké byste musel mít parkoviště, pokud většina cestujících přijede na nádraží autem? Dostat vlaky téměř do centra se snadným přestupem na městskou a příměstskou dopravu by mělo být prioritou, a to i za cenu o něco delší jízdní doby, když přes město v blízkosti nádraží, kde stejně zastavují, pojedou pomaleji. Návazná doprava a snadnost přestupu za to stojí a dopad na okolí by se příliš nelišil od klasických tratí. Ty nejrychlejší, přímé vlaky Praha Brno, by samozřejmě přes město nejezdily.

Pokud argumentujete přímými vlaky z Prahy na Třebíč, trasa přes městské nádraží by byla kratší a pravděpodobně i rychejší než oklikou někde přes Střítež. Navíc pro většinu cestujících z Jihlavy a okolí je městské nádraží dostupnější než současné hlavní nádraží, takže by tyto vlaky byly využitelné i pro regionální dopravu mezi Jihlavou a Třebíčí, což se o vlacích přes hlavní nádraží říct nedá. Podobně i pro vlaky Praha - Jihlava - Havlíčkův Brod, které by sice v trase přes městské nádraží byly asi mírně pomalejší, ale opět by mnohem lépe posloužily cestujícím z Jihlavy a regionální dopravě.

0/−3
30.8.2016 1:59

L91u36k66á27š 43F69i92a78l65a 3123331744625

eh...Jihlava řeší, jestli bude vlak stavět v centru města nebo na okraji...to se bavíme o jakým rozdílu? 300 metrů? 400?

0/0
29.8.2016 11:33

R28i69c76h40a71r57d 34P17ů15ž68a 9740709350618

omluvou za neznalost vám budiž nevzdělanost nebo hloupost? ;)

+3/0
29.8.2016 12:24

J42o32s38e34f 65D17o58h72n49a68l 6773307832371

To je divný! Všichni řeší jak to z centra dostat na okraj a Jihlava chce vlaky dostat do centra? To myslí vážně!?

0/−2
29.8.2016 15:30

R82a33d55e14k 79J72a26n32a20t21a 9285286304492

Naopak.

V Evropě je snaha dostat co nejvíce vlaků do centra, na jednu stanici, a dělají se kvůli tomu i docela nákladné akce (např. projekt Stuttgart 21 nebo nové vídeňské hlavní nádraží).

I Praha jde tímto směrem a už před cca 5 lety všechny dálkové vlaky začaly jezdit na hlavní nádraží (zatímco dříve některé jely do Holešovic, některé na Masaryčku, ještě předtím některé končily i ve Vysočanech).

+1/0
29.8.2016 16:41







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.