Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nádraží se změní k nepoznání. A cesta do Brna zrychlí o desítky minut

Jít se podívat na bagry místo vlaků. To je v současnosti velmi častý důvod vycházek Třebíčanů k místnímu nádraží. Tak „rozbombardované“ totiž nebylo od konce 19. století, kdy je mocnářství nechalo postavit. Na třebíčském nádraží po rekonstrukci trati na Brno nezůstane kámen na kameni.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

H59o79n29z55a 96K22a58r50á88s73e88k 1385141642658

Řada úseků se zmodernizuje na rychlost 100 km/h... :-) Ve skutečnosti půjde pouze o dva úseky v úhrnné délce asi 4 km. Ach, ti novináři.

Dojezdové časy se dají pouhou elektrizací zkrátit na polovinu? Tedy namísto 60 minut (po revitalizaci, bez elektrizace) dojede rychlík z Třebíče do Brna za 30 minut? Ach, ti novináři (kteří na konci článku píšou o tom, že to ve skutečnosti má být 45 minut).

Podchod v Třebíči bude budován až do června 2017? Nesmysl, vše musí být hotové do prosince 2016. Na jaře 2017 pak bude modernizován jiný úsek (Náměšť - Zastávka). Ach, ti novináři.

Trať vede okolo Ptáčova? :-) Jeden z těch dvou přejezdů zmizel už na přelomu let 2015 a 2016 (nedaleko silničního přejezdu I/23, směrem od něj ke skalám nad silnicí). Ach, ani toho si novináři nevšimli.

Parkoviště naproti nemocnici používají "zhusta" návštěvníci nemocnice? A proč ne? Nikde není psáno, že by je místo toho vždy využili lidé jedoucí od vlaku/na vlak. Navíc, návštěvníci nemocnice většinou parkují jen na kratší čas, zatímco lidé jedoucí autem k vlaku zaparkují "zhusta" na celý den, ne-li na více dní.

Zkrácením cestovní doby max. o 1/3 navýšit počet cestujících na dvojnásobek? Zajímavá elasticita poptávky. Ach, ti... vlastně ne, zde novináři jen citují toho pana vedoucího. Takže tady je to o podivném myšlení toho vedoucího.

0/0
12.8.2016 16:11

H78o39n68z71a 55K40a78r46á69s26e80k 1485941972138

A největší perlou je "v současnosti si to vlaky mezi Brnem a Jihlavou šinou rychlostí 60 km/h" (rychlost 60 km/h platila právě jen pro úsek Zastávka - Okříšky; jinak mezi okrajem Brna a Střelicemi 90 km/h, Střelice - Zastávka 80 km/h, totéž pak Okříšky - Jihlava). Ach, ti novináři.

0/0
12.8.2016 22:57

I28v16o 13P89l21a13č27e11k 7224228621875

Není pravda, že by elektrifikace neměla význam, trať je však rozdělena do dvou krajů (i když je celá trasa na Moravě) a jak známo, vlaky objednávají kraje a rychlíky stát. Takže, v jihomoravské IDS budou vlaky pendlovat do Zastávky a později do Náměště po elektrifikované trati, s čímž se počítá a zbytek bude neelektrifikovaný. Takový je plán. Takže pokud chceme trať do Jihlavy smysluplnou s plnohodnotným spojením Brno - Jihlava, musíme odstranit vliv pana Joukla, spřátelené společnosti nesvéprávného manažera ICOM a samostatný záměr jihomoravského Hejtmana s IDSkou do Zastávky. Pokud nepřestanou bojůvky a dohazovačky krajských lídrů, tak si přes Moravu nezajezdíme, neboť je rozdělena do jakýchsi nesmyslných celků

+2/0
5.8.2016 20:25

I84v47a67n 70H73o16l69a42s 5377507618727

Proč se pořád veřejnosti vnucuje myšlenka, že elektrifikace je spásou podobných tratí? On spíš opak je pravdou - trať je v řadě úseků nevhodně trasována a postavením trolejového vedení se to o to více zakonzervuje. A modernizace zabezpečovacího zařízení už nemá se zadrátováním trati vůbec nic společného. Přitom provoz ani po očekávaném nárůstů rozhodně není takový, aby se elektrifikace ekonomicky vyplatila.

+3/0
4.8.2016 18:21







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.