- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Problém je evidentně ve specializovaném školství. Pokud tam nejsou schopni pracovat individuálně s méně postiženými, tak je chyba tam.
Maminka sice může být šťastná, že její devítileté dítě v pololetí znalo všechny písmena a napočítalo do pěti, ale zdravé šestileté dítě tou dobou čte a sčíta a odčítá min. do deseti, někdo i přes deset. A jak asi bude taková třída fungovat? Naprosto stačí současná situace, když je ve třídě někdo třeba s ADHD.
Matka je laik a zcela nevhodně generalizuje. Mizerná redakční práce, nic víc.
Z článku je zřejmé, že pokrok u dítěte nenastal v žádném případě kvůli inkluzi, jak se nesprávně domnívá matka.
Pokrok nastal teprve když dítě ve svých devíti letech mentálně dosáhlo stupně, který odpovídá vývojovému stupni průměrného šestiletého prvňáka. Teprve pak se mu začalo dařit učení v první třídě.
Nejde tedy v žádném případě o úspěch inkluze, jak vyznívá amatérsky napsaný článek. Inkluze je pouze takové zaklínadlo. Kdyby dnes nastoupil jako devítiletý v kterékoliv první třídě v kterékoliv základní škole, prospíval by tam nejspíše úplně stejně i bez paní učitelky Kremláčkové.
Jde o to, že tyto děti se prostě vyvíjejí jiným tempem. A to tempo je často natolik odlišné, že v šesti, sedmi či osmi letech věku ten človíček není ještě zralý pro první třídu. Co na tom rodiče neumějí pochopit? Proč se snaží za kždou cenu dítě "inkludovat" a způsobovat mu stresy? Pro průměrné děti v průměrné třídě je pak utrpením neustálé zpomalování v hodinách, kdy se trpělivě čeká až to pochopí i ten inkludovaný.
Autistum pomaha zlepsit jejich stav lactobacilus ROITERI.
Současná praxe je ale taková, že skoro každý, kdo začlenit šel, už začleněný je. Teď půjde o děcka, která půjde začlenit je těžko a zároveň ztratí svůj kolektiv a šanci na hlavní motivaci - pocit z úspěchu. PS: Podívejte se, kde je v celosvětových srovnávacích vzdělávacích textech ČR a kde premianti v inkluzi ze Skandinávie v čele se Švédskem:
https://en.wikipedia.org/wiki/Programme_for_International_Student_Assessment
Podoba toho kluka s ministrem Pelikánem je čistě náhodná
Chlapec měl vyjímečně štěstí,že se dostal do třídy s méně dětmi na dobrou učitelkou.Ale jinak inkluze rozhodně není rozumné řešení Tak se nedivím, že ho jiné. školy ho odmítaly..
Jako kdybyste rekla, ze ji odmitaji, protoze nemaji dobre ucitelky.....
Je rozdíl mezi "globální" inkluzí a individuálním posouzení jednotlivých případů
Vsak ona neni globalni - kdo bude chtit, ten prejde. Kdo nebude chtit, neprejde.