Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nebojte se inkluze, říká matka autisty, kterému běžná škola prospěla

Čtyřiatřicetiletá Lenka Nekolová z Jihlavy je zastánkyní inkluze. Sama se totiž přesvědčila, jak může postiženým dětem prospět. Svému autistickému synovi sama do běžné základní školy pomohla, přestože to tehdy vůbec nebylo snadné. Dnes si to rozhodnutí nemůže vynachválit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M70i45c61h41a71e58l93a 65H71a78n67u12š22o67v62á

Problém je evidentně ve specializovaném školství. Pokud tam nejsou schopni pracovat individuálně s méně postiženými, tak je chyba tam.

Maminka sice může být šťastná, že její devítileté dítě v pololetí znalo všechny písmena a napočítalo do pěti, ale zdravé šestileté dítě tou dobou čte a sčíta a odčítá min. do deseti, někdo i přes deset. A jak asi bude taková třída fungovat? Naprosto stačí současná situace, když je ve třídě někdo třeba s ADHD.

0/0
26.7.2016 11:00

J73a51n67e53k 68W56a27g28n80e15r 7329169634808

Matka je laik a zcela nevhodně generalizuje. Mizerná redakční práce, nic víc.

+3/0
22.7.2016 7:20

L25a42d91i11s64l29a29v 40L64a52k39e62r 2353769405216

Z článku je zřejmé, že pokrok u dítěte nenastal v žádném případě kvůli inkluzi, jak se nesprávně domnívá matka.

Pokrok nastal teprve když dítě ve svých devíti letech mentálně dosáhlo stupně, který odpovídá vývojovému stupni průměrného šestiletého prvňáka. Teprve pak se mu začalo dařit učení v první třídě.

Nejde tedy v žádném případě o úspěch inkluze, jak vyznívá amatérsky napsaný článek. Inkluze je pouze takové zaklínadlo. Kdyby dnes nastoupil jako devítiletý v kterékoliv první třídě v kterékoliv základní škole, prospíval by tam nejspíše úplně stejně i bez paní učitelky Kremláčkové.

Jde o to, že tyto děti se prostě vyvíjejí jiným tempem. A to tempo je často natolik odlišné, že v šesti, sedmi či osmi letech věku ten človíček není ještě zralý pro první třídu. Co na tom rodiče neumějí pochopit? Proč se snaží za kždou cenu dítě "inkludovat" a způsobovat mu stresy? Pro průměrné děti v průměrné třídě je pak utrpením neustálé zpomalování v hodinách, kdy se trpělivě čeká až to pochopí i ten inkludovaný.

+6/0
22.7.2016 6:23

B45l53a84n57k87a 92B72a98u18e52r52o27v80a 4351490529407

Autistum pomaha zlepsit jejich stav lactobacilus ROITERI.

0/−1
21.7.2016 20:19
Foto

J84a55n 46H74o10l57o48v43s43k86ý 6247249161

Současná praxe je ale taková, že skoro každý, kdo začlenit šel, už začleněný je. Teď půjde o děcka, která půjde začlenit je těžko a zároveň ztratí svůj kolektiv a šanci na hlavní motivaci - pocit z úspěchu. PS: Podívejte se, kde je v celosvětových srovnávacích vzdělávacích textech ČR a kde premianti v inkluzi ze Skandinávie v čele se Švédskem:

https://en.wikipedia.org/wiki/Programme_for_International_Student_Assessment

+5/0
21.7.2016 15:35

J31o50s86e68f 68P77o31l15í92v32k68a 9921923211751

Podoba toho kluka s ministrem Pelikánem je čistě náhodná??

0/0
21.7.2016 14:37

H11e59l39e13n86a 31K49a30v93k45o45v95á 5456233540166

!!Chlapec měl vyjímečně štěstí,že se dostal do třídy s méně dětmi na dobrou učitelkou.Ale jinak inkluze rozhodně není rozumné řešení Tak se nedivím, že ho jiné. školy ho odmítaly..!!

+1/0
21.7.2016 13:31

R58o84s11t31i12s40l21a65v 70C30a34h90a 6323767817161

Jako kdybyste rekla, ze ji odmitaji, protoze nemaji dobre ucitelky.....

+1/−1
21.7.2016 14:05

O45d71s42t82r56a20n37ě83n80ý 29U91ž33i33v80a85t91e48l

Uživatel požádal o vymazání
+1/0
21.7.2016 13:20

O26d20s17t90r89a73n70ě47n72ý 42U65ž95i58v97a26t62e38l

Uživatel požádal o vymazání
+13/−1
21.7.2016 12:51

A59l73e80š 70V58y47s57l27o49u81ž47i87l 6418886449

Je rozdíl mezi "globální" inkluzí a individuálním posouzení jednotlivých případů

+5/0
21.7.2016 12:42

R42o51s16t66i74s24l55a96v 70C45a83h77a 6703867317311

Vsak ona neni globalni - kdo bude chtit, ten prejde. Kdo nebude chtit, neprejde.

0/−2
21.7.2016 12:44

D75a69n94a 31S21m20é77k66a72l59o73v49á 5917326593402

Tak to mi prosím vysvětlete. Pokud se zruší tzv. speciální školy, jak pak budou moci přecházet sem nebo tam, když už to nebude existovat? Neznám problematiku nijak do hloubky, jen co se dalo dočíst v médiích, takže uniklo mi něco?

+5/0
21.7.2016 12:55

O52d31s63t16r90a59n87ě23n14ý 75U19ž35i74v69a85t40e27l

Uživatel požádal o vymazání
0/0
21.7.2016 13:10

R60o71s27t46i67s32l31a73v 49C93a25h50a 6153157487841

Specialni skoly se nerusi

+1/−3
21.7.2016 13:10

O52d34s49t33r25a40n25ě81n80ý 26U45ž11i51v91a12t72e42l

Uživatel požádal o vymazání
+1/0
21.7.2016 13:13

R32o41s60t41i93s84l97a41v 42C51a65h72a 6723977707701

Nesmite cist pouze titulky!!!! Prectete si, co v clanku pise EDUin

Titulek psal nejaky chytry novinar, co ani inkluzi nemel

+1/−1
21.7.2016 13:27

O49d32s45t46r16a12n30ě55n45ý 65U50ž86i30v31a56t90e51l

Uživatel požádal o vymazání
0/−1
21.7.2016 14:10

O17d82s73t86r53a58n48ě50n91ý 81U87ž59i19v18a28t73e40l

Uživatel požádal o vymazání
0/0
21.7.2016 13:18

Z12d69e66n35ě36k 29N20u14t95z 3384448216206

Jo neruší a proč nedostávají peníze, nejsou pro ně granty a proč se třeba shazuje jejich kredit třeba právě tímto článkem????VVVVVV

+4/0
21.7.2016 14:53

H20a93n73a 30U64l25r95y82c95h73o95v95á 9240293418948

Tak ono je taky rozdíl, jestli je ve třídě maximálně jedno podobné dítě a nebo jestli je tam 5 neviditelných s "lehkou" demencí a s neochotou rodičů s tím cokoliv dělat.

+5/0
21.7.2016 11:50

O36d57s32t22r89a29n86ě33n26ý 80U62ž62i82v56a29t14e39l

Uživatel požádal o vymazání
+3/0
21.7.2016 11:57

J80i71ř93í 85P87l52a12v77s57k15ý 9950706391219

nu, a v osmnacti to pak u voleb hodi vandasovi, nebot ta specifika pozna na vlastni kuzi ...

+5/0
21.7.2016 12:03

D98a78n18a 68S80m22é97k30a90l17o49v13á 5837626433102

Ano, a pokud to neudělá (a nedej bože by si třeba stěžovalo, že kvůli někomu nestíhají nebo že se mu zhoršily výsledky, protože ho někdo ruší), pak ho prý špatně vychováváme... Normální je údajně "nevyčnívat, kráčet s davem" - ehm, nebyla tu tahle hláška už před čtvrt stoletím??? :-/

+5/0
21.7.2016 12:58

O48d53s90t65r43a57n47ě19n47ý 14U29ž44i42v24a90t62e85l

Uživatel požádal o vymazání
0/0
21.7.2016 13:21

H69a62n82a 73U87l48r91y41c60h80o85v45á 9830683488438

Ale to není nic nového, když jsem maturovala, tak nám zakázali nosit maturitní stužky, protože se tím povyšujeme nad dělnickou mládež. Pak dělnické mládeži zavedli učební obor s maturitou a degradovali střední školství. A od té doby to jde od deseti k pěti

+1/0
21.7.2016 14:11

D56a65n52a 78S73m76é51k41a98l30o75v91á 5627876763252

R^

+1/0
21.7.2016 14:31

O86d27s24t98r59a35n60ě14n98ý 34U82ž76i60v73a62t45e80l

Uživatel požádal o vymazání
+8/0
21.7.2016 11:49

I11v84a57n48a 82K22u91l21h51á74n66k72o10v77á 5716148693572

Zatím je velmi brzy mluvit o úspěchu. Chlapec sice chodí do běžné školy, ale jeho vývoj standardní úplně není. Nadšení rodičů je pochopitelné, ale hodnotit bude možné po absolvování základní školy, nikoli po absolvování prvního ročníku, kde chlapec pokroku dosáhl, zajisté, ale udržet tempo se spolužáky bude pro něj čím dál tím těžší. Velmi často se stává, že tyto děti sice absolvují běžnou ZŠ, ale s podstatně horší sumou vědomostí, než kdyby se jim věnovali pedagogové ve škole speciální.

Ale rodiče jsou šťastní, protože "zvládl" běžnou základní školu. No. Je to jejich rozhodnutí.

+5/0
21.7.2016 11:44

B66o53h49u83s31l15a47v 78K48r93á73l79í34k 2671390219616

Ono záleží spíš na tom, jestli natrefí na dobrého pedagoga, na typu školy záleží mnohem méně.

+2/0
21.7.2016 11:48

M13a28g76d13a 14K31a87t17z60o92v40á 9986551209728

Zase. Když bude jeden a nebude mít nějak výrazné poruchy chování, tak to jistě půjde. Ale jsou oblasti s převahou našich nepřizpůsobivých s intelektem v pásmu debility. Pokud se k jednomu autistovi přidá pár takových zlatíček, tak to nezvládne sebelepší pedagog.

+5/0
21.7.2016 11:53

B89o25h95u90s40l26a62v 51K10r13á72l96í46k 2701490989426

Poté působil na školách Ústřední matice školské v severních Čechách, v Hostomicích u Bíliny a pak jako zatímní učitel v Mostě. Napsal sociologickou studii Sociální postavení dětí v severočeském revíru, která byla otištěna v revui pro vědu, umění a život sociální Naše doba, Praha, roč. VIII, roku 1901. Psal o zdejší krajině, která má nejen vzduch zkažený dýmem, ale také o zpustlých dětech, které tu jsou postrachem vychovateli, kouří, jakmile se naučily běhat, kořalku pijí s dospělými zároveň, lžou, podvádějí, jsou do krajnosti drzé, surové, ukradnou i hodinky učiteli, z učitele si nic nedělají (vědí, že je nesmí tělesně potrestat a jiný trest na ně nepůsobí), policajtům utekou, a rodiče děti vychovávají jen bitím. Pedagogické neúspěchy v tomto prostředí jej vedly ke snaze tyto děti pochopit a převychovat. Zde se zrodila jeho myšlenka škol v přírodě a k výchově pohybovými aktivitami a manuální prací, jíž se přirozená „expanze pohybová“ nejen vybije, ale i užitečně využije. Z ankety mezi žáky dospěl k názoru, že klíčovým problémem je nedostatek pohybu, proto začal chodit s žáky na čerstvý vzduch. Upřímným zájmem si získal důvěru mnohých dětí. Roku 1902 zveřejnil v Naší době další studii, podle níž 12 % dětí spí na zemi, 14–18 % žáků nesnídá a 14–50 % žáků neobědvá a většina žáků bydlí v místnosti obydlené velkým počtem lidí, 5 až 14, často spolu s nemocnými. Došel k závěru, že pomoci může jen učitel, a že jeho styk s dětmi by měl být přátelského rázu, aby ho žáci přestali nenávidět. Jednou z jeho prvních speciálních metod byly besedy po vyučování, na které zpočátku bral nejvýše čtyři žáky, později více, a probíral s nimi jejich problémy. Také postupně dospěl k tomu, že školský systém je zaměřen pouze na mechanickou paměť, ale nepěstuje reflexi, pozorování, obsahovou paměť a vůli.

Zpočátku prožíval v severních Čechách osobní krizi, poté se však opět zapojil do veřejného života, účastnil se přednášek a psal pedagogické studie. (Wikipedie: Eduard Štorch)

0/0
21.7.2016 12:02

B88o26h68u84s92l54a61v 32K60r75á69l21í17k 2791920829116

Mimochodem - jednalo se v tomto případě o českou menšinu v německojazyčném prostředí.

+1/0
21.7.2016 12:08

M89a19g70d48a 79K44a49t76z76o10v41á 9346501469218

Zajímavé. O tom si počtu.

+1/0
21.7.2016 12:10

D93a96n20a 39S51m87é96k70a43l68o78v50á 5927406913332

No vida! Když tak vidím před školou ty houfy kouřících puberťáků, mezi nimiž koluje láhev coly (určitě v ní není rum - pardon, tuzemák -, určitě) a agresivním chováním; když čtu průzkumy, kolik dětí nesnídá (dokonce neobědvá), řekla bych, že se za poslední století (a kousek) moc věcí nezměnilo... ;-D

+1/0
21.7.2016 13:03

I79v23a45n80a 39K37u93l18h80á29n18k25o53v30á 5976208393582

Ale kdepak, pokud mám za úkol vzdělávat třídu s 25 - 29 dětmi, je to naprosto jiné, než ve třídě s 8 - 14 dětmi. V běžné třídě musí učitel volit, buď se věnuje všem stejně, což znamená, že na postižené dítě je mnohem míň času, než potřebuje, nebo se rozhodne "to zvládnout" a další děti jsou po velkou část hodiny pracovat samostatně. Nadané děti v tomto případě standardní učivo zvládnou. Ale co ty nadané míň, a co šedý průměr?

+2/0
21.7.2016 11:59
Foto

H27a19n69a 62M41a23l92i47c36h79o10v93a 9550467833753

Proč jejich úspěch zpochybňujete?

0/−4
21.7.2016 11:53

I60v20a15n64a 80K65u13l11h57á31n79k80o26v23á 5706688213442

O jakém úspěchu hovoříte? Vzdělání je běh na dlouhou trať a o úspěchu se může mluvit až v cíli. Ten je v tomto případě hodně daleko.

+5/0
21.7.2016 12:01

B22o82h63u26s81l32a87v 90K10r24á18l86í72k 2711400779696

Cíl máme všichni až v hrobě. Ale třeba u některých aut je hlavním bodem úspěchu právě to, že se vám je podaří nastartovat.

+2/−2
21.7.2016 12:06

O87d14s73t76r61a16n67ě15n19ý 42U21ž31i23v19a40t81e21l

Uživatel požádal o vymazání
0/0
21.7.2016 12:08

I33v11a22n43a 38K82u76l88h64á88n92k70o58v17á 5496488523822

Paní učitelka je asi velmi empatická a prostě si spolu porozuměli. Velmi dobře. Start. Ale co bude dál. Start není cíl.

+1/0
21.7.2016 12:12

O64d46s66t60r76a94n21ě71n88ý 76U69ž85i15v76a14t60e47l

Uživatel požádal o vymazání
0/0
21.7.2016 12:13

D39a64n35a 58S31m96é86k95a26l74o43v60á 5357706823702

Nebo neziskovka ;-D ;-)

+1/0
21.7.2016 13:05

I35v75a45n53a 72K34u26l32h65á92n10k29o77v83á 5256658963692

A ještě dodávám: já jsem na straně toho hocha.

+1/0
21.7.2016 12:14

O20d82s27t33r42a49n78ě63n59ý 30U76ž20i63v15a86t25e78l

Uživatel požádal o vymazání
+2/−1
21.7.2016 12:07

M11a68g16d74a 14K47a13t91z37o96v67á 9286421589778

Však ze Západu se sem přivalí spousta takových gynekologů. ;-(

+2/0
21.7.2016 12:11

B62o64h60u98s52l12a42v 94K73r19á74l95í54k 2551390939426

Řekl bych, že v oborech, kde je třeba úzce zaměřená inteligence a vysoká specializace, rutina, šikovnost a vysoce kapacitní paměť, mají autisté už dnes vysoké zastoupení.

+1/−1
21.7.2016 12:14

O61d14s24t96r89a94n15ě44n24ý 40U15ž52i21v44a26t71e98l

Uživatel požádal o vymazání
+2/0
21.7.2016 12:28

R57o97s54t86i72s75l67a72v 42C64a39h51a 6573467967121

Dosahli casto velkou oklikou

0/−1
21.7.2016 12:46

J35a66n 37F44r79o72l69í54k 6636370715374

Je to jeden případ, z kterého nelze vyvozovat závěry jak to činí idnes a matka hocha. Především zde vidím rozdíl v tom, že zatím co ve speciální škole neměli asistenty v poměru 1:1 na žáka na té obyčejné ano. To je ten základní rozdíl. Pokud se ale všichni žáci ze speciálky přesunou do základních tak tento komfort zanikne. A snad každý rodič i zdravého dítěte ví jaké úsilí musel v předškolním a ranně školním věku vyvinout, aby svoji ratolest naučil všem dovednostem. Nemluvím o rozdílu mezi dítětem zdravotně postiženém a gaunerům, kteří se učit nechtějí a rodinné prostředí je vychovává směrem k životu za cizí peníze. Ti budou hlavním problémem ve třídách. Ne zdravotně postižení.

+5/0
21.7.2016 11:56







Najdete na iDNES.cz