Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nebojte se inkluze, říká matka autisty, kterému běžná škola prospěla

Čtyřiatřicetiletá Lenka Nekolová z Jihlavy je zastánkyní inkluze. Sama se totiž přesvědčila, jak může postiženým dětem prospět. Svému autistickému synovi sama do běžné základní školy pomohla, přestože to tehdy vůbec nebylo snadné. Dnes si to rozhodnutí nemůže vynachválit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M78i73c18h30a79e42l39a 74H42a95n68u98š58o37v28á

Problém je evidentně ve specializovaném školství. Pokud tam nejsou schopni pracovat individuálně s méně postiženými, tak je chyba tam.

Maminka sice může být šťastná, že její devítileté dítě v pololetí znalo všechny písmena a napočítalo do pěti, ale zdravé šestileté dítě tou dobou čte a sčíta a odčítá min. do deseti, někdo i přes deset. A jak asi bude taková třída fungovat? Naprosto stačí současná situace, když je ve třídě někdo třeba s ADHD.

0/0
26.7.2016 11:00

J30a24n96e51k 93W45a71g98n23e34r 7179489184658

Matka je laik a zcela nevhodně generalizuje. Mizerná redakční práce, nic víc.

+3/0
22.7.2016 7:20

L31a39d54i46s36l76a38v 60L64a94k91e34r 2583169885286

Z článku je zřejmé, že pokrok u dítěte nenastal v žádném případě kvůli inkluzi, jak se nesprávně domnívá matka.

Pokrok nastal teprve když dítě ve svých devíti letech mentálně dosáhlo stupně, který odpovídá vývojovému stupni průměrného šestiletého prvňáka. Teprve pak se mu začalo dařit učení v první třídě.

Nejde tedy v žádném případě o úspěch inkluze, jak vyznívá amatérsky napsaný článek. Inkluze je pouze takové zaklínadlo. Kdyby dnes nastoupil jako devítiletý v kterékoliv první třídě v kterékoliv základní škole, prospíval by tam nejspíše úplně stejně i bez paní učitelky Kremláčkové.

Jde o to, že tyto děti se prostě vyvíjejí jiným tempem. A to tempo je často natolik odlišné, že v šesti, sedmi či osmi letech věku ten človíček není ještě zralý pro první třídu. Co na tom rodiče neumějí pochopit? Proč se snaží za kždou cenu dítě "inkludovat" a způsobovat mu stresy? Pro průměrné děti v průměrné třídě je pak utrpením neustálé zpomalování v hodinách, kdy se trpělivě čeká až to pochopí i ten inkludovaný.

+6/0
22.7.2016 6:23

B19l77a75n23k41a 62B23a63u16e18r16o73v93a 4951720939307

Autistum pomaha zlepsit jejich stav lactobacilus ROITERI.

0/−1
21.7.2016 20:19
Foto

J18a20n 66H24o62l32o59v89s68k58ý 6117589691

Současná praxe je ale taková, že skoro každý, kdo začlenit šel, už začleněný je. Teď půjde o děcka, která půjde začlenit je těžko a zároveň ztratí svůj kolektiv a šanci na hlavní motivaci - pocit z úspěchu. PS: Podívejte se, kde je v celosvětových srovnávacích vzdělávacích textech ČR a kde premianti v inkluzi ze Skandinávie v čele se Švédskem:

https://en.wikipedia.org/wiki/Programme_for_International_Student_Assessment

+5/0
21.7.2016 15:35

J85o65s20e94f 24P39o71l94í34v68k25a 9891393271701

Podoba toho kluka s ministrem Pelikánem je čistě náhodná??

0/0
21.7.2016 14:37

H63e65l68e32n97a 13K49a95v31k14o55v54á 5266333710136

!!Chlapec měl vyjímečně štěstí,že se dostal do třídy s méně dětmi na dobrou učitelkou.Ale jinak inkluze rozhodně není rozumné řešení Tak se nedivím, že ho jiné. školy ho odmítaly..!!

+1/0
21.7.2016 13:31

R22o15s46t31i50s63l98a80v 42C31a35h83a 6503517337331

Jako kdybyste rekla, ze ji odmitaji, protoze nemaji dobre ucitelky.....

+1/−1
21.7.2016 14:05

I15v88a 35K13r88i77s60t66o46f68o88v89á 7685833552702

http://www.ucitelskenoviny.cz/?archiv&clanek=4452

.

Moc hezké čtení.

+1/0
21.7.2016 13:20

I62v64a 13K84r91i94s29t10o66f87o88v75á 7765653542792

Od 1. září 2016 nastane ráj na Zemi. Konečně si budou všichni lidé rovni a všichni budou stejně inteligentní. Vesmír nám bude ležet u nohou, beznohým dorostou končetiny, slepí prozří a socialistická hvězda zazáří na východě. R^V

+13/−1
21.7.2016 12:51

A79l32e49š 36V96y67s24l43o53u79ž84i80l 6748186219

Je rozdíl mezi "globální" inkluzí a individuálním posouzení jednotlivých případů

+5/0
21.7.2016 12:42

R57o75s63t30i85s48l48a40v 19C68a35h45a 6103877837881

Vsak ona neni globalni - kdo bude chtit, ten prejde. Kdo nebude chtit, neprejde.

0/−2
21.7.2016 12:44

D79a24n18a 19S45m44é28k73a93l50o68v40á 5227196483352

Tak to mi prosím vysvětlete. Pokud se zruší tzv. speciální školy, jak pak budou moci přecházet sem nebo tam, když už to nebude existovat? Neznám problematiku nijak do hloubky, jen co se dalo dočíst v médiích, takže uniklo mi něco?

+5/0
21.7.2016 12:55

I57v75a 41K98r23i45s68t40o41f91o40v66á 7715323232542

R^

0/0
21.7.2016 13:10

R69o90s15t65i65s98l75a23v 57C89a35h44a 6783187277981

Specialni skoly se nerusi

+1/−3
21.7.2016 13:10

I30v10a 86K33r56i84s75t44o55f76o77v52á 7135603112712

http://zpravy.idnes.cz/pristi-rok-zaniknou-zvlastni-skoly-tisice-deti-pujdou-do-beznych-trid-1m1-/domaci.aspx?c=A150921_211159_domaci_fer

.

Opravdu?

+1/0
21.7.2016 13:13

R37o24s70t31i14s81l69a58v 10C27a50h32a 6193337617321

Nesmite cist pouze titulky!!!! Prectete si, co v clanku pise EDUin

Titulek psal nejaky chytry novinar, co ani inkluzi nemel

+1/−1
21.7.2016 13:27

I74v40a 46K71r44i88s96t83o25f69o20v87á 7305323192952

Přečtěte si článek. ;-)

0/−1
21.7.2016 14:10

I87v62a 17K64r47i95s94t47o39f38o33v39á 7435523342312

http://www.ucitelskenoviny.cz/?archiv&clanek=4452

0/0
21.7.2016 13:18

Z25d54e77n72ě23k 39N37u47t26z 3854168436716

Jo neruší a proč nedostávají peníze, nejsou pro ně granty a proč se třeba shazuje jejich kredit třeba právě tímto článkem????VVVVVV

+4/0
21.7.2016 14:53

H81a38n77a 17U54l43r56y26c95h84o77v44á 9980413168648

Tak ono je taky rozdíl, jestli je ve třídě maximálně jedno podobné dítě a nebo jestli je tam 5 neviditelných s "lehkou" demencí a s neochotou rodičů s tím cokoliv dělat.

+5/0
21.7.2016 11:50

I66v50a 71K45r88i71s74t53o46f82o58v35á 7685473602892

Včera jsem se dozvěděla, že to není pravda. Vaše hodné dítě se musí sžít a naučit tolerovat specifika "postižených". ;-);-D

+3/0
21.7.2016 11:57

J60i75ř57í 98P55l32a88v19s77k14ý 9280696981379

nu, a v osmnacti to pak u voleb hodi vandasovi, nebot ta specifika pozna na vlastni kuzi ...

+5/0
21.7.2016 12:03

D24a97n30a 81S58m44é43k97a81l19o62v33á 5707706843302

Ano, a pokud to neudělá (a nedej bože by si třeba stěžovalo, že kvůli někomu nestíhají nebo že se mu zhoršily výsledky, protože ho někdo ruší), pak ho prý špatně vychováváme... Normální je údajně "nevyčnívat, kráčet s davem" - ehm, nebyla tu tahle hláška už před čtvrt stoletím??? :-/

+5/0
21.7.2016 12:58

I56v57a 33K87r83i32s82t16o19f44o61v62á 7665833522152

Vychováváte ho zcela jistě špatně. Chcete, aby vaše dítě něco umělo a tím se vyvýšilo nad dítě, které "na to nemá". ;-)

0/0
21.7.2016 13:21

H53a18n67a 60U14l85r88y26c55h61o92v48á 9460323618278

Ale to není nic nového, když jsem maturovala, tak nám zakázali nosit maturitní stužky, protože se tím povyšujeme nad dělnickou mládež. Pak dělnické mládeži zavedli učební obor s maturitou a degradovali střední školství. A od té doby to jde od deseti k pěti

+1/0
21.7.2016 14:11

D34a56n57a 69S45m20é53k90a24l24o72v24á 5827806403972

R^

+1/0
21.7.2016 14:31

I65v56a 78K61r13i33s26t69o68f17o42v31á 7395443682862

To je masírka.

+8/0
21.7.2016 11:49

I89v23a73n42a 74K30u94l81h88á52n98k24o10v40á 5866118383772

Zatím je velmi brzy mluvit o úspěchu. Chlapec sice chodí do běžné školy, ale jeho vývoj standardní úplně není. Nadšení rodičů je pochopitelné, ale hodnotit bude možné po absolvování základní školy, nikoli po absolvování prvního ročníku, kde chlapec pokroku dosáhl, zajisté, ale udržet tempo se spolužáky bude pro něj čím dál tím těžší. Velmi často se stává, že tyto děti sice absolvují běžnou ZŠ, ale s podstatně horší sumou vědomostí, než kdyby se jim věnovali pedagogové ve škole speciální.

Ale rodiče jsou šťastní, protože "zvládl" běžnou základní školu. No. Je to jejich rozhodnutí.

+5/0
21.7.2016 11:44

B31o61h78u54s85l41a48v 52K30r71á82l86í45k 2961360879366

Ono záleží spíš na tom, jestli natrefí na dobrého pedagoga, na typu školy záleží mnohem méně.

+2/0
21.7.2016 11:48

M56a94g74d67a 11K44a62t79z43o81v29á 9376791489808

Zase. Když bude jeden a nebude mít nějak výrazné poruchy chování, tak to jistě půjde. Ale jsou oblasti s převahou našich nepřizpůsobivých s intelektem v pásmu debility. Pokud se k jednomu autistovi přidá pár takových zlatíček, tak to nezvládne sebelepší pedagog.

+5/0
21.7.2016 11:53

B41o64h43u24s66l44a37v 42K92r31á10l32í97k 2121160129866

Poté působil na školách Ústřední matice školské v severních Čechách, v Hostomicích u Bíliny a pak jako zatímní učitel v Mostě. Napsal sociologickou studii Sociální postavení dětí v severočeském revíru, která byla otištěna v revui pro vědu, umění a život sociální Naše doba, Praha, roč. VIII, roku 1901. Psal o zdejší krajině, která má nejen vzduch zkažený dýmem, ale také o zpustlých dětech, které tu jsou postrachem vychovateli, kouří, jakmile se naučily běhat, kořalku pijí s dospělými zároveň, lžou, podvádějí, jsou do krajnosti drzé, surové, ukradnou i hodinky učiteli, z učitele si nic nedělají (vědí, že je nesmí tělesně potrestat a jiný trest na ně nepůsobí), policajtům utekou, a rodiče děti vychovávají jen bitím. Pedagogické neúspěchy v tomto prostředí jej vedly ke snaze tyto děti pochopit a převychovat. Zde se zrodila jeho myšlenka škol v přírodě a k výchově pohybovými aktivitami a manuální prací, jíž se přirozená „expanze pohybová“ nejen vybije, ale i užitečně využije. Z ankety mezi žáky dospěl k názoru, že klíčovým problémem je nedostatek pohybu, proto začal chodit s žáky na čerstvý vzduch. Upřímným zájmem si získal důvěru mnohých dětí. Roku 1902 zveřejnil v Naší době další studii, podle níž 12 % dětí spí na zemi, 14–18 % žáků nesnídá a 14–50 % žáků neobědvá a většina žáků bydlí v místnosti obydlené velkým počtem lidí, 5 až 14, často spolu s nemocnými. Došel k závěru, že pomoci může jen učitel, a že jeho styk s dětmi by měl být přátelského rázu, aby ho žáci přestali nenávidět. Jednou z jeho prvních speciálních metod byly besedy po vyučování, na které zpočátku bral nejvýše čtyři žáky, později více, a probíral s nimi jejich problémy. Také postupně dospěl k tomu, že školský systém je zaměřen pouze na mechanickou paměť, ale nepěstuje reflexi, pozorování, obsahovou paměť a vůli.

Zpočátku prožíval v severních Čechách osobní krizi, poté se však opět zapojil do veřejného života, účastnil se přednášek a psal pedagogické studie. (Wikipedie: Eduard Štorch)

0/0
21.7.2016 12:02

B22o14h40u16s63l20a30v 27K25r74á51l58í29k 2241500339116

Mimochodem - jednalo se v tomto případě o českou menšinu v německojazyčném prostředí.

+1/0
21.7.2016 12:08

M55a80g62d22a 30K90a28t61z80o45v10á 9216631769378

Zajímavé. O tom si počtu.

+1/0
21.7.2016 12:10

D78a42n25a 74S18m74é77k53a23l95o50v68á 5857826733162

No vida! Když tak vidím před školou ty houfy kouřících puberťáků, mezi nimiž koluje láhev coly (určitě v ní není rum - pardon, tuzemák -, určitě) a agresivním chováním; když čtu průzkumy, kolik dětí nesnídá (dokonce neobědvá), řekla bych, že se za poslední století (a kousek) moc věcí nezměnilo... ;-D

+1/0
21.7.2016 13:03

I59v98a95n56a 34K49u74l90h22á21n53k81o74v29á 5156608973232

Ale kdepak, pokud mám za úkol vzdělávat třídu s 25 - 29 dětmi, je to naprosto jiné, než ve třídě s 8 - 14 dětmi. V běžné třídě musí učitel volit, buď se věnuje všem stejně, což znamená, že na postižené dítě je mnohem míň času, než potřebuje, nebo se rozhodne "to zvládnout" a další děti jsou po velkou část hodiny pracovat samostatně. Nadané děti v tomto případě standardní učivo zvládnou. Ale co ty nadané míň, a co šedý průměr?

+2/0
21.7.2016 11:59
Foto

H78a85n98a 74M25a35l77i36c49h25o79v31a 9420787173383

Proč jejich úspěch zpochybňujete?

0/−4
21.7.2016 11:53

I49v22a67n30a 12K39u67l34h62á95n31k94o78v92á 5906888703712

O jakém úspěchu hovoříte? Vzdělání je běh na dlouhou trať a o úspěchu se může mluvit až v cíli. Ten je v tomto případě hodně daleko.

+5/0
21.7.2016 12:01

B14o86h17u84s83l69a77v 96K98r58á20l89í78k 2741740459786

Cíl máme všichni až v hrobě. Ale třeba u některých aut je hlavním bodem úspěchu právě to, že se vám je podaří nastartovat.

+2/−2
21.7.2016 12:06

I92v92a 76K20r48i28s74t21o28f14o81v57á 7555343902602

Hm, auto, které má problém se nastartovat, tomu většinou i dříve "chcípne" motor. ;-)

0/0
21.7.2016 12:08

I69v74a29n30a 64K37u96l51h15á40n18k23o71v27á 5566308423232

Paní učitelka je asi velmi empatická a prostě si spolu porozuměli. Velmi dobře. Start. Ale co bude dál. Start není cíl.

+1/0
21.7.2016 12:12

I96v94a 92K61r64i68s42t72o64f65o95v49á 7525343292392

Státní správa. ;-)

0/0
21.7.2016 12:13

D19a10n55a 24S24m64é95k35a15l18o20v61á 5487116563612

Nebo neziskovka ;-D ;-)

+1/0
21.7.2016 13:05

I24v42a36n94a 66K17u19l60h87á90n71k40o55v64á 5866828923422

A ještě dodávám: já jsem na straně toho hocha.

+1/0
21.7.2016 12:14

I18v56a 73K28r98i41s97t67o55f55o57v80á 7345633192432

Přece nebudeme diskriminovat. Inkluze do gymnázia a pak i na VŠ. Takový chirurg s IQ 70 je sen našeho zdravotnictví. :-P

+2/−1
21.7.2016 12:07

M34a20g97d34a 72K11a89t93z36o32v91á 9656791499308

Však ze Západu se sem přivalí spousta takových gynekologů. ;-(

+2/0
21.7.2016 12:11

B36o67h16u92s10l86a95v 42K93r95á97l61í62k 2121170669186

Řekl bych, že v oborech, kde je třeba úzce zaměřená inteligence a vysoká specializace, rutina, šikovnost a vysoce kapacitní paměť, mají autisté už dnes vysoké zastoupení.

+1/−1
21.7.2016 12:14

I31v21a 39K76r84i68s69t16o66f79o90v76á 7485423872162

To není možné, nebot systém je "diskriminoval" a nedosáhli na kvalitní vzdělání. ;-)

+2/0
21.7.2016 12:28

R35o31s22t27i70s18l55a38v 77C13a37h73a 6483367917281

Dosahli casto velkou oklikou

0/−1
21.7.2016 12:46

J64a83n 43F67r19o53l51í98k 6456850435174

Je to jeden případ, z kterého nelze vyvozovat závěry jak to činí idnes a matka hocha. Především zde vidím rozdíl v tom, že zatím co ve speciální škole neměli asistenty v poměru 1:1 na žáka na té obyčejné ano. To je ten základní rozdíl. Pokud se ale všichni žáci ze speciálky přesunou do základních tak tento komfort zanikne. A snad každý rodič i zdravého dítěte ví jaké úsilí musel v předškolním a ranně školním věku vyvinout, aby svoji ratolest naučil všem dovednostem. Nemluvím o rozdílu mezi dítětem zdravotně postiženém a gaunerům, kteří se učit nechtějí a rodinné prostředí je vychovává směrem k životu za cizí peníze. Ti budou hlavním problémem ve třídách. Ne zdravotně postižení.

+5/0
21.7.2016 11:56







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.