Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Brod touží po autobusech na CNG. Plyn však ve městě není kde tankovat

Havlíčkův Brod zvažuje o razantní obměně vozového parku pro městskou hromadnou dopravu. Až polovinu z osmi vozidel s naftovými motory by mohly nahradit autobusy na stlačený zemní plyn CNG. Má to ovšem háček. Ve městě dosud neexistuje plnící stanice, která by tento plyn prodávala.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P95e22t27r 11B62á22č15a 8735656885465

K nicemu !!

0/0
31.5.2016 14:36

J47i49ř94í 86J77o38z83a 3248453140481

Spis by Brod mel uvazovat o posileni spoju, zejmena vecer a celodenne o vikendech...

Na co je MHD, kdyz se s ni skoro nikam nedostanete...

0/0
31.5.2016 14:26

I85r67m70a 24H48e88g54a83r24o16v73á 6777242158704

At ty autobusy jezdi na co chteji. Klidne i na naftu. Ale at to nejsou ty 25 let stare karosy - jezdici rakovina. Dnes jsem sla Horni ulici za jednim takovym "ekologickym hromadnym dopravnim prostredkem" a to se nedalo vydychat. Ty rachotiny jezdi snad na uhli.

0/0
31.5.2016 13:51

J74i85n78d21ř21i65c97h 53Š91k25o26p67e51k 4215881730685

že autobus nekouří, neznamená, že není zdravíškodlivý

0/0
31.5.2016 17:06

P48a59v17e77l 25Ř94a50p90e34k 7762446629325

Utratíme desítky milionů a vyhodíme funkční autobusy, abychom dostali dotace na nové. Celkový efekt záporný. Ti lidé zjevně ztratili veškerou soudnost. Opojení dotacemi by mělo být zaneseno do učebnic lékařství jako diagnóza. Kdyby radši brodskou MHD překopali do moderní a důstojné podoby, aby konečně přestala být socialistickým pomníkem. Na náměstí a na největší nádraží v kraji se z některých městských částí nedá dostat, zatímco z každé malé vesničky okolo jezdí deset párů busů denně. To je vizitka.

0/0
31.5.2016 12:19

J43a30n 19V63a32l23o48u58c35h 6372747118710

Přesně tak. A místo koupě jednoho busu za dva roky (tedy při 8 vozech životnost 16 let, což dnešní vozy dají bez nějaké větší opravy), se vybuduje plnička, k ní koupí busy (přičemž se musí zničit, prodat nejde, i ty, které by ještě mohly sloužit) a až této podstatné části vozového parku skončí najednou (nikoli postupně jako při postupném nakupování) životnost a bude potřeba velký nákup, dotace na to už nebudou a bude se muset škrtat v jiných investicích či nechat jezdit šroty. Ale co, to už přece bude další volební období, tam už to přece bude pálit jiné...

+1/0
31.5.2016 14:24

J69o56s73e38f 25D72o93h84n14a54l 6663207672181

Ta elektřina je sice ekologická s velkým?, ale nabíjení by bylo jednoduché. Kdyby vybudovali veřejnou čerpačku na CNG tak něco udělají pro celé město !! A teď babo raď, co s tím!

0/0
31.5.2016 12:01

I63r26m69a 74H72e75g56a61r92o34v31á 6127342508554

Elektrina je dost nesmysl i v autech, natoz v autobusech. Dovedete si predstavit to mnozstvi akumulatoru, jejich hmotnost, dobu nabijeni, zivotnost ...

Naprosty ekonomicky i ekologicky nesmysl. To by mohlo fungovat jedine prostrednictvim dotaci. Aneb nekdo jiny to draze zaplati.

Elektromobilita = kouri to nekde jinde.

+3/0
31.5.2016 13:54

M10a10r81t49i49n 92Č77a30p77e13k 6150461597484

Elektrobusy jsou ideální jako menší vozy, tedy maximálně do 10 metrů délky. Výhodou elektřiny oproti spalovacímu motoru je vyšší účinnost a možnost rekuperace energie. Navíc elektřina se nemusí vyrábět spalováním něčeho, kdežto ten spalovací motor bez toho fungovat nemůže.

0/0
31.5.2016 16:46

I44r15m18a 65H12e80g50a70r21o15v36á 6987932988214

Elektromobilita je pri soucasne technice a moznostech ukladani energie proste nesmysl. Na velikosti nezalezi, resp. zalezi ve smyslu - cim vetsi, tim hure.

Vyhody ktere popisujete - vyssi ucinnost a rekuperace. A coz tahle nevyhody? Zname? Ztraty v prenosove soustave od elektrarny, v trafostanici, pri dobijeni, samovolne vybijeni akumulatoru, omezena zivotnost a pocet cyklu akumulatoru, nebezpecnost naplne (kyselina, tezke kovy). Fyzika se proste oklamat neda. Finance se oklamat daji. Pokud nejaky zeleny mozek vymysli stedre dotace, tak ano. Pokud to bude bez dotaci/ulev, tak si to nikdo neporidi.

Vyroba elektriny. Zkuste se zamyslet a zkusit spocitat dobu navratnosti a ekologicnost fotovoltaiky nebo vetrniku. Kolik energie stoji vyroba a vystavba toho zarizeni a kolik je to zarizeni nasledne pri sve zivotnosti schopne vyprodukovat energie. Ono uz to tak vesele na konci pocitani nebude. A kazdopadne tyto zdroje jsou znacne nestabilni a je nutne provozovat paralelne ty klasicke spalovaci nebo jaderne. Staci se podivat na pomer te klasicke a pseudozelene, kterou se ten "elektroekozazrak" bude nabijet. Stale tak plati, ze elektromobil kouri, jen jinde nez jezdi.

+1/0
1.6.2016 7:41
Foto

B45á90r50a 91T59u62č98k66o20v84á 2674235326902

Dost se divim, ze se na nemoznost tankovani prislo uz ted a ne az potom, co byly autobusy na CNG nakoupeny.

+4/0
31.5.2016 11:15

J53o94s72e50f 25D42o84h86n96a26l 6843527292591

To by bylo dobrý. Museli by postavit tu čerpačku!!!

0/0
31.5.2016 14:24







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.