Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Brod touží po autobusech na CNG. Plyn však ve městě není kde tankovat

Havlíčkův Brod zvažuje o razantní obměně vozového parku pro městskou hromadnou dopravu. Až polovinu z osmi vozidel s naftovými motory by mohly nahradit autobusy na stlačený zemní plyn CNG. Má to ovšem háček. Ve městě dosud neexistuje plnící stanice, která by tento plyn prodávala.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P78e85t30r 33B54á23č97a 8755556305735

K nicemu !!

0/0
31.5.2016 14:36

J67i53ř35í 55J34o40z60a 3478263760141

Spis by Brod mel uvazovat o posileni spoju, zejmena vecer a celodenne o vikendech...

Na co je MHD, kdyz se s ni skoro nikam nedostanete...

0/0
31.5.2016 14:26

I43r66m63a 27H75e56g67a19r61o53v39á 6237432488864

At ty autobusy jezdi na co chteji. Klidne i na naftu. Ale at to nejsou ty 25 let stare karosy - jezdici rakovina. Dnes jsem sla Horni ulici za jednim takovym "ekologickym hromadnym dopravnim prostredkem" a to se nedalo vydychat. Ty rachotiny jezdi snad na uhli.

0/0
31.5.2016 13:51

J50i32n63d44ř93i62c35h 35Š58k68o78p48e57k 4125241350855

že autobus nekouří, neznamená, že není zdravíškodlivý

0/0
31.5.2016 17:06

P53a74v52e62l 68Ř37a46p50e17k 7462686299385

Utratíme desítky milionů a vyhodíme funkční autobusy, abychom dostali dotace na nové. Celkový efekt záporný. Ti lidé zjevně ztratili veškerou soudnost. Opojení dotacemi by mělo být zaneseno do učebnic lékařství jako diagnóza. Kdyby radši brodskou MHD překopali do moderní a důstojné podoby, aby konečně přestala být socialistickým pomníkem. Na náměstí a na největší nádraží v kraji se z některých městských částí nedá dostat, zatímco z každé malé vesničky okolo jezdí deset párů busů denně. To je vizitka.

0/0
31.5.2016 12:19

J40a90n 17V46a89l37o83u81c81h 6512177418150

Přesně tak. A místo koupě jednoho busu za dva roky (tedy při 8 vozech životnost 16 let, což dnešní vozy dají bez nějaké větší opravy), se vybuduje plnička, k ní koupí busy (přičemž se musí zničit, prodat nejde, i ty, které by ještě mohly sloužit) a až této podstatné části vozového parku skončí najednou (nikoli postupně jako při postupném nakupování) životnost a bude potřeba velký nákup, dotace na to už nebudou a bude se muset škrtat v jiných investicích či nechat jezdit šroty. Ale co, to už přece bude další volební období, tam už to přece bude pálit jiné...

+1/0
31.5.2016 14:24

J57o96s18e20f 16D46o27h52n68a68l 6943337802941

Ta elektřina je sice ekologická s velkým?, ale nabíjení by bylo jednoduché. Kdyby vybudovali veřejnou čerpačku na CNG tak něco udělají pro celé město !! A teď babo raď, co s tím!

0/0
31.5.2016 12:01

I26r93m86a 25H66e15g29a37r86o41v21á 6217862518144

Elektrina je dost nesmysl i v autech, natoz v autobusech. Dovedete si predstavit to mnozstvi akumulatoru, jejich hmotnost, dobu nabijeni, zivotnost ...

Naprosty ekonomicky i ekologicky nesmysl. To by mohlo fungovat jedine prostrednictvim dotaci. Aneb nekdo jiny to draze zaplati.

Elektromobilita = kouri to nekde jinde.

+3/0
31.5.2016 13:54

M71a33r44t31i63n 78Č49a41p96e39k 6310111847714

Elektrobusy jsou ideální jako menší vozy, tedy maximálně do 10 metrů délky. Výhodou elektřiny oproti spalovacímu motoru je vyšší účinnost a možnost rekuperace energie. Navíc elektřina se nemusí vyrábět spalováním něčeho, kdežto ten spalovací motor bez toho fungovat nemůže.

0/0
31.5.2016 16:46

I31r21m23a 19H42e66g86a94r35o50v35á 6847302198764

Elektromobilita je pri soucasne technice a moznostech ukladani energie proste nesmysl. Na velikosti nezalezi, resp. zalezi ve smyslu - cim vetsi, tim hure.

Vyhody ktere popisujete - vyssi ucinnost a rekuperace. A coz tahle nevyhody? Zname? Ztraty v prenosove soustave od elektrarny, v trafostanici, pri dobijeni, samovolne vybijeni akumulatoru, omezena zivotnost a pocet cyklu akumulatoru, nebezpecnost naplne (kyselina, tezke kovy). Fyzika se proste oklamat neda. Finance se oklamat daji. Pokud nejaky zeleny mozek vymysli stedre dotace, tak ano. Pokud to bude bez dotaci/ulev, tak si to nikdo neporidi.

Vyroba elektriny. Zkuste se zamyslet a zkusit spocitat dobu navratnosti a ekologicnost fotovoltaiky nebo vetrniku. Kolik energie stoji vyroba a vystavba toho zarizeni a kolik je to zarizeni nasledne pri sve zivotnosti schopne vyprodukovat energie. Ono uz to tak vesele na konci pocitani nebude. A kazdopadne tyto zdroje jsou znacne nestabilni a je nutne provozovat paralelne ty klasicke spalovaci nebo jaderne. Staci se podivat na pomer te klasicke a pseudozelene, kterou se ten "elektroekozazrak" bude nabijet. Stale tak plati, ze elektromobil kouri, jen jinde nez jezdi.

+1/0
1.6.2016 7:41
Foto

B97á94r59a 75T48u96č45k60o11v26á 2254755616882

Dost se divim, ze se na nemoznost tankovani prislo uz ted a ne az potom, co byly autobusy na CNG nakoupeny.

+4/0
31.5.2016 11:15

J85o44s13e43f 65D64o29h96n11a53l 6833267762961

To by bylo dobrý. Museli by postavit tu čerpačku!!!

0/0
31.5.2016 14:24







Najdete na iDNES.cz