Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Hlavní tah na Vídeň zpomalila řada oprav. Nebyly nutné, namítají místní

Stát zahájil velkou opravu silnice mezi Jihlavou a Želetavou. Nachází se na důležité mezinárodní tepně z Vysočiny na Vídeň, kudy k moři míří tisíce dovolenkářů. Letos si však postojí v kolonách na několika semaforech. Místní tvrdí, že tak velká oprava silnice nebyla po pouhých 16 letech potřeba.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P33e59t76r 10B88á59č40a 8135796185185

O "opravach" co jsou treba by se dalo kazdym rokem mluvit u dalnice u Brna, kdyz uz nebylo co na Videnske a D1 sjezdu u Avionu, tak si vzali na paskal D2. Komedie.

0/0
3.5.2016 20:01

A56l46e44š 25K36r22a61t61i13n77a 1386631920878

To jsou takové hloupé řeči. Úsek mezi Vladislaví a Náměští byl víc jak 30 let neopravovaný. Nyní se udělalo vše kompletně a pořádně včetně např. propustků. Ta oprava byla rozhodně potřeba.

+1/0
3.5.2016 13:12

P34e15t30r 11O15t27r92u73b75a 6866168472885

On snad někdo zpochybňuje že se to neudělalo pořádně? Jak moc bylo potřeba zrovna nyní ta oprava, když svršek po více jak 30 letech nevykazoval žádné problémy? Nenašlo by se mnoho jiných úseků které to potřebují více? A to že to je více jak 30 let od poslední opravy taky něco ukazuje v porovnání s tím, co přebíráte od dodavatelů v současné době, nemyslíte?

+2/0
3.5.2016 13:20

A65l76e23š 43K18r12a97t32i70n20a 1966941970488

Promiňte, ale nevím, kde berete tu jistotu napsat, že "nevykazoval žádné problémy". Při alokaci jednotlivých oprav se přece musí hledět mj. na vytíženost a význam jednotlivých úseků. Silnice I/23 mezi Třebíčí a Náměští vykazuje intenzity (alespoň dle sčítání z roku 2010) nad 5 tis. vozidel/24 hodin. Jde o páteřní komunikaci celého okresu. Povrch samozřejmě nebyl ještě tak špatný, ale již tak vykazoval řadu poruch ve formě příčných a podélných trhlin. Já Vám to nezazlívám, ale nikdo bez diagnostiky přece nevidí do spodní stavby! Ve zmiňovaném úseku došlo minulý rok mj. k lokální sanaci narušeného podloží, kompletní opravě odvodnění, doplnění svodidel, obnovu dopravního značení. Paní ředitelka Tesařová je jednou z nejšikovnějších regionálních manažerů ŘSD a když dokáže připravovat stavby, získat peníze a prostavět je, tak je pro některé lidi vlastně špatná. Pak se ptám, co vlastně chceme? A nezapomeňte, že řadoví pracovníci správcovských organizací legislativu nevymýšlí, ale musí se jí přizpůsobit.

0/0
3.5.2016 14:11

P20e63t10r 93O94t83r22u64b54a 6206128742895

Já samozřejmě akceptuji a chápu, že stav komunikace není jen o povrchu který vnímám jako řidič. Navíc ani nezpochybňuji, že tento úsek se tím velmi vylepšil. Poukazuji spíš na globální problém jak tečou finance a do jakých staveb. Určitě nezpochybníte, že by bylo pro všechny daleko výhodnější nalít peníze přednostně do obchvatů a ty pak využít v pozdějších letech jako součást dálnic a nebo jen rekonstruovaných hlavních silnic. Právě třeba Vámi zmiňovaná silnice 23 je toho důkazem. A nebo i ta silnice Jihlava-Znojmo by ty obchvaty potřebovala jako koza drbání. Nebo máte na tyto dvě silnice jiný názor?

"dokáže připravovat stavby, získat peníze a prostavět je, tak je pro některé lidi vlastně špatná" - toto nikde netvrdím, ale pokud není v moci lokálních manažerů použít peníze na nové stavby a musí je proinvestovat na opravy, tak je něco v systému asi špatně.

+1/0
3.5.2016 15:04

A25l82e70š 57K18r87a32t95i84n89a 1436291610948

Díky za reakci. O silnici I/23 se zajímám dlouhodobě, byl jsem jedním z iniciátorů oprav a jsem rád, že se konečně dějí a to pořádně, nikoliv "-5 cm dolů a +5 cm nahoru a jdeme od toho". Investice souvisí s aktuálním stavem legislativy. Pokud zde existuje systém, že ke každé liniové stavbě se může vyjádřit úplně každý, pak považuji každou novou dopravní stavbu téměř za zázrak. Dalším problémem je ekonomické hodnocení staveb. Zde se možná ale blýská na lepší časy, ŘSD na centrální úrovni již pochopilo, že u obchvatů se musí snižovat návrhové parametry, aby se tyto stavby daly ekonomicky prosadit. Aktuálně se přepočítává záměr výstavby obchvatu Vladislavi a i záměr výstavby obchvatu Třebíče. Obchvaty např. Rosic a Zastávky stojí na neexistenci Zásad územního rozvoje Jihomoravského kraje a také na tom, že tamnější Krajský úřad prosazuje odtažené varianty s rozsáhlým průchodem přes blízké lesy, což těžko projde následným posuzováním vlivu na životní prostředí a hlavně budou tyto stavby nákladově nereálné. V odtržení projednávání územních plánů a propočtu ekonomických parametrů staveb vidím největší současný limit pro přípravu.

0/0
3.5.2016 15:25

P64e63t94r 32O15t16r78u81b19a 6756918212625

Taky díky za Vaši reakci i předchozí diskuzi.

+1/0
3.5.2016 16:04

P76e10t32r 13O41t43r21u81b49a 6986618872165

Ani bych se nedivil, kdyby obyvatelé měli pravdu. To samé nedáno silnice mezi Vladislaví a Naměští nad Oslavou. Taky neměla žádný zásadní problém a komlet se opravovala. Kdyby raději tyto peníze vložili do obchvatů kde to je nejvíce potřeba.

+2/0
3.5.2016 12:40

P52e35t73r 65N73i42v88n56i11c58k86ý 3952674215427

Státní organizace prostě musí utratit peníze.

+2/0
3.5.2016 12:46

P72e94t64r 96O35t54r94u62b86a 6126858502225

Ok, ale měl by být systém, že to nemusí být nutně ten balík peněz použit na opravy. Tak to dnes funguje, je balík peněz na opravy, jiné peníze na novou výstavbu, .... a to je špatně.

+2/0
3.5.2016 12:55







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.