- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Ta dalnice je neuveritelne pretizena....v patek odpoledne vjet do praveho znamena, ze do leveho pruhu uz se nedostanete a 4 z 5 kamionu jsou zahranicni z jihovychodu evropy, protoze cesta na zapad pres Cesko je pro ne levnejsi nez treba pres Rakousko.
Nejhoší je, že se s tím nic neděje a není naděje na zlepšení. Na Ostravu se postavila luxusní tříproudá dálnice zející prázdnotou a na D1 jsou uzavírky jen proto, aby okopávali záhonky v dělícím pásu, zvýšili protihlukové stěny, nebo stále dokola opravovali ty samé přetížené úseky. Což je zcela marná práce, protože po dobu oprav je provoz kamionů takový, že vždy dojde k úplnému zničení náhradních jízdních pruhů, takže to opravují stále dokola a dokola..
Jezdím po D1 denně víc jak 20 let. To,že za těch 20 let provoz narostl násobně je pochopitelné, děsivé ale je, že nyní lze pozorovat nárůst prakticky každým měsícem.
Tak fakt je, že kamiony jezdí často za sebou tak natěsno, že je někdy problém se mezi nima protáhnout na exit. Já bych na místě těch řidičů byl podělaný strachy mít 5 m před sebou konec návěsu jiného kamionu a vůbec tak ani nevidět, co se děje vepředu.
Na druhou stranu, kdyby ty rozestupy měly být opravdu bezpečné, tak se ve špičce na D1 ani všichni nevlezeme.
Mimochodem, když jsme u těch kamionů, tady je můj dnešní "úlovek" z D1 o pár km dál:
https://www.youtube.com/watch?v=K9hhZU6ULfk&feature=youtu.be
8. sekunda, odstavný pruh.
A koukam v kavarii slovenskej kamion.
Dnes rano a nejen dnes cesta Jihlava-Brno a minimalne 4x bratr cobolak pekne bez blinkru do leveho pruhu a z toho tak 2x v zakazu pro kamiony......
Co k tomu dodat.....
Rozdíl vzálenosti v čase minimálně dvou vteřin jízdy jim asi nic neříká. Spíše mě překvapuje, že většina diskutujících o problému "lepení se" ví, ale v reálu to vypadá úplně jinak. Normálně nesmím před sebou nechat mezeru delší než vteřinu, jinak mě začnou ostatní předjíždět zprava.
Právě že odstup počítaný v čase nikdo nebere vážně, každý se řídí vzdálenostním odstupem, ale nedochází jim, že ve 130 by měl být jiný než v 50 Dodal bych pak ještě totální neschopnost předvídání. Zatímco vy si třeba danou situaci vyřešíte tím, že jen pustíte plyn a postupně zpomalíte, většina do toho pořád pere, asi myslí, že ten kamion vepředu vzlétne, a pak jdou tvrdě na brzdy. Průšvih by to nebyl, kdyby jezdily rychle jen podobně vysoké automobily, ale v okamžiku, kdy pak jde na brzdy jako ten první idiot někdo v dodávce nebo SUV, ti za ním, kteří jsou nižší, jsou pak rádi, že jsou rádi...
jojo... klucí pospíchali a čučeli na TV nebo do dodacích listů nebo telefonovali. A jestli bude někdo předem protestovat, že se tak neděje, tak já říkám, že se tak děje. A často!
jasně až ti to bude jezdit okolo baráku, tak budeš volat sláva. Ad . b ignorace kamionů, mě oprav du štve, neboť předjíždět se na státovce v kopci, kde je plná čára, tomu říkám ignorace jakýchkoliv předpisů!!
Chudák co to způsobil, nedokoukal film, a navíc si možná rozbil mobil.
V tom prostředním autě bych teda sedět nechtěl. Až mi mráz přeběhl po zádech. Brr. O možném řešení bych ale věděl. Zákaz jízdy aut nad 12 tun v krajním levém pruhu a vyšší aktivita policie při kontrole bezpečného odstupu. Pak by se nikdo nemohl vymlouvat, že jede nalepený na autě před ním proto, že se chystá předjíždět. Na Slovensku to celkem funguje.
A jste si jistý , že to funguje?
On je celkem problém to , že když je pak jeden jediný kamion pomalý, třeba v kopci , tak ostatní se budou řadit za ním. Takže ve finále by třeba na D1 , byla v pravém pruhu dvouset kilometrová kolona kamionů a pro osobáky by zbyl levý pruh. Což si myslím, že není zrovna ideální.
Na slovensku to funguje jen proto , že s e to nedodržuje. Snad jen tam kde jsou policisté.
Během týdne druhá nehoda na D1 na Vysočině Za bílého dne, bez mlhy a deště, to se snad ani bourat nedá.
Ze středu Jihlavy do Velkého Meziříčí jsem to jel 2 hodiny.
Holt to chce pouzivat Waze nebo google a verim, ze pres Polnou byste to dal ani ne za hodku.