Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Opilého strojvedoucího čeká policejní stíhání, do vazby však nepůjde

Policie zahájila úkony trestního řízení se strojvedoucím vlaku, který se na železničním přejezdu v Golčově Jeníkově střetl s autem. Strojvedoucí nadýchal téměř dvě promile alkoholu. Obvinění dosud vzneseno nebylo, muž je vyšetřován na svobodě a u dopravce dál pracuje. Při nehodě zemřeli dva lidé.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T89o62m83á79š 79V71a98l35d37e25r 7673220529

Mě se líbí, že konečně začnou přemýšlet jakých skutků se dopustil a pak jej obviní. A ne že to ihned budou střílet od boku, jako to dělají v jiných případech. Na druhou stranu opět vidím, že nikdo nereflektuje na práva obětí a jejich pozůstalým rodinným příslušníkům. Ono než se to vyšetří uplyne dost dlouhá doba a oni se tímto mohou dostat do finanční tísně. A to nemluvím o psychické újmě, když někoho takto náhle ztratíte. Tragédie by se měla řešit komplexně.

0/0
24.3.2016 6:16

M32a56r80e28k 88H24r82u72b96y 6707292241778

Vazba samozrejme nema smysl, daleko neujede a nejspis to ani nezopakuje ;-)

+3/0
21.3.2016 23:41

T84o13m97á14š 96Z63e51m95a35n 3175768464315

Neznám tento konkrétní přejezd, ale je spousta přejezdů chráněných i nechráněných kde je rozhled špatný ikdyž máte už čumák na kolejích.

Pokud tam pojede ožralý (obvykle se zastávám těch co mají do 0,5 promile, ale ne 2 promile) mašinfíra 4x rychleji a ani nezatroubí, tak nemáte moc šancí jak tomuu zabránit.

+5/0
21.3.2016 20:08

P30e30t47r 88Ž88á26k 1498312285429

No to je sice pravda,ale tenhle konkretni prejezd na prehlidnuti vlaku ve 40 neni.

0/0
23.3.2016 18:44

M52i32c34h98a53e75l16a 89L85h19o59t56s30k49á 2349266638257

Muzu se zeptat, jestli lokomotiva pres den svítí? Ja totiz vzdycky brylim na jednom nechranenem prejezdu do dali vecnost, v krajine mezi keri se mi tmave cerveny motorak neskutecne zle rozeznava, stejne jako zeleny ve meste, kde je vlaku nekolik a ktery a kam jede se mi rozeznava mizerne.Mam to tak vazne jen ja? A dioptrie nemam.Zrak bez vad... (Navaznost na pripad volna...)

+3/0
21.3.2016 19:34

M87a79r60t54i21n 21K76a60d51l75e32c 5401355613454

svítí, ale né moc. Hlavně tyhle nákladní starý.

+1/0
21.3.2016 20:02

M81a79r70t53i41n 26K96a81d41l70e55c 5441205693894

taky by měl před nechráněnym přejezdem troubit, což třeba neudělal když byl na mol.

+2/0
21.3.2016 20:02

L68u48b91o33š 66H13a53r71a71s78t87e41j 5974548481203

Samosoudci v diskuzích jsou krásně spravedlivý. Řidiče kamionu co vjede na přejezd by zavřeli na doživotí, ale strojvůdce co jede ctyrnasobnou rychlosti ožrali jak hovado obhajují.

U spousty přejezdu je minimální rozhled. Povolena rychlost vlaku před přejezdem se stanoví zejména podle rozhledovych poměru. Pokud auto pojede přes vesnici 200 km/h a srazí auto vyjíždějících ze zahrady, kdo bude mít vinu?

Mimoto, to ozraly hovado mohlo vykolejil a způsobit nehodu osobního vlaku.

Alkoholik co nevydrží bez chlastu alespoň pracovní dobu by měl maximální uklízet a to ještě v bezpečném prostředí.

To že dal řídí nákladní vlaky mě děsí.

Člověk co je pod vlivem na pracovišti by měl podstoupit povinně ústavní léčbu.

+13/0
21.3.2016 19:34

P86e29t30r 67N14o52v46o91t70n56y 1621620721

No ne ze bych ho chtěl obhajovat, snad si pěkně posedi. Ale kolik tech ozralejch strojvedoucích jezdí? Narozdil od řidičů po silnici.

+2/0
21.3.2016 20:05

T78o50m31á26š 40Z15e41m70a86n 3695228244755

No co jsem se bavil s lidmi od železnice, tak je to dost zavedená praxe - ostatně strojvedoucí nemá kam špatně odbočit a v kabině je nuda. Navíc žádná železniční policie nečíhá v křoví.

+2/−4
21.3.2016 20:09

P26e80t68r 46N19o49v42o25t17n34y 1331500691

Tak to pochybuju.

+4/0
21.3.2016 20:12

I10v43a48n 85H74o41l96a18s 5187167188897

To si z tebe akorát dělali prču a tys jim to sežral i s navijákem. Kontroly i postihy jsou na dráze mnohem přísnější. Železniční policie sice nečíhá v křoví, ale při každém maléru třeba na přejezdu (a těch je tolik, že žádný fíra si nemůže být jistý, že ho to ten den nepotká), fíra samozřejmě dýchá, i kdyby skutečně nenesl žádnou vinu. A když nafouká, tak to pro něj znamená takové problémy, že žádný myslící fíra to nebude riskovat.

+1/0
21.3.2016 20:28

M76í38l17a 14P54i57š43t97ě91l37á70k 7743897863

On ale nevezl osobní vlak a ani ho vézt nemohl..

0/0
23.3.2016 22:04

A26l53e32š 46J35e23t90m16a64r 1719705523304

Byl takový problém dát tam bílou informační tabuli - zabezpečení přejezdu mimo provoz a před přejezd stopku?

+5/0
21.3.2016 19:24

F35i48l43i29p 71V59a40l10d58e65r 1868988304784

Pokud se ovšem nejednalo o náhlou poruchu PZZ.

Jinak by mě také zajímalo, jaké časové/finanční/jiné nákaldy by s tímto byly spojené a při řádném vyšetřování by se i tato otázka měla položit: Udělal správce trati v daném úseku opatření pro zajištění bezpečnosti provozu, pokud takovéto opatření bylo snadno proveditelné?

+1/0
21.3.2016 19:30

P91e35t12r 51Č21e24r10v50e20n91ý 3646831702645

Ono zabezpečení přejezdu klidně mohlo být v provozu - na té druhé koleji, po které normálně jezdí pravidelné spoje.

+2/−1
21.3.2016 19:59

P62e46t11r 49N81o86v90o76t65n88y 1361550281

To asi bylo. Ale i tak tam takové opatření mohli udělat.

+1/0
21.3.2016 20:06
Foto

P36e84t52r 72P80r47o24c70h37á71z46k67a 3102196202484

Psali, že zařízení bylo vypnuto. To znamená, že tam tam je umístěná tabule s nápisem-přejezdové zařízení mimo provoz a osazena dopravní značka, stůj, dej přednost v jízdě-STOP. Fíra musí jet rychlostí ne větší jak 10km/hod a houkat a být připravený okamžitě zastavit. Nevím, jaké byly rozhledové podmínky, ale vina je jednoznačně na strojvedoucím.Jel rychle, nehoukal a a nezastavil, K tomu opilost. Na mašinu se už nevrátí a navíc si nejspíš i něco odsedí-možná podmíněně, ale i tak.

+1/−1
21.3.2016 20:44

L91i18b78o94r 55V39e93s12e49l97ý 2799956142432

Vypnuto bylo jen v jedné koleji.

0/0
21.3.2016 20:47
Foto

P34e84t31r 87P54r32o82c16h22á21z89k26a 3482756722764

Upřímně se přiznám, že stoprocentně to nevím, ale ještě jsem neslyšel o případu, kdy byl přejezd vypnutý jen pro jednu kolej.Moc to nemá logiku a také myslím, že to zařízení jako takové ani neumožňuje.Mohu se však mýlit, musel bych se zeptat lidí, co to mají na starost.

+1/−1
21.3.2016 20:54

L45i28b89o67r 54V50e43s46e48l41ý 2399236772782

Zařízení to umožňuje, to se nebojte a hojně se toho používá. Navíc výluková opatření v rozkazech to nařizují.

+1/0
21.3.2016 20:57
Foto

P97e26t89r 40P67r12o43c25h86á32z92k69a 3352716812444

Tedy abychom si rozuměli. Vy pravíte, že lze na silnic umístit s jedné strany ceduli"zabezpečovací zařízení mimo provoz" a stopku a s druhé strany budou auta normálně jezdit a budou fungovat závory?Pohybuji se kolem kolejí docela dlouho, vlastně celý život, ale takový stav jsem nikde nezažil.Možná jsem jen neměl štěstí.

0/0
22.3.2016 17:06

L48i76b62o73r 34V13e60s85e53l66ý 2399806532182

O cedulích se vůbec nebavím. Bavím se o možnosti vypnout závislost přejezdu na kolejových úsecích i jedné z kolejí, která přes přejezd vede, aniž by bylo narušeno ovládání přejezdu v ostatních provozovaných kolejích. A protože tento postup vylučuje dané závislosti, má to za následek trvalé zhasnutí bílého světla, dokud není zařízení uvedeno zpět do základního stavu.

0/0
22.3.2016 18:45
Foto

P83e50t76r 97P42r21o28c32h84á42z18k42a 3842746792324

To není ale tento případ. Tam psali, že byly osazeny cedule upozorňující na vyplé zabezpečovací zařízení. Tedy nemohlo fungovat pro jednu kolej a pro druhou ne.Technicky to jde, ale v praxi se většinou vypne úplně.Ne každý přejezd navíc je vybavený bílým(správně lunobílým) světlem. Jsou stále v provozu přejezdy, které ho vůbec nemají.

0/0
22.3.2016 20:12

L56i73b20o76r 58V94e73s11e25l34ý 2919856792812

Pokud by byl přejezd vypnutý, nebyl by na konci videa slyšet zvuk zvonců.

+1/0
22.3.2016 20:50
Foto

P58e75t84r 16P77r84o85c84h94á83z11k37a 3582406872914

Přejezd může zvonit, i když je vypnuté zabezpečovací zařízení. Není prostě závislost mezi jízdou vlaku a přejezdem.Nebo se na přejezdu pracuje a podobně.

0/0
23.3.2016 18:10

L93i27b10o77r 85V17e33s79e96l16ý 2909816342402

Prosím Vás, alespoň si ověřte fakta, než tu začnete psát domněnky. Jste z drážního prostředí, stáhněte si rozkaz o výluce, abyste alespoň měl představu o tom, co tam bylo.

+1/0
23.3.2016 18:24

P94e92t39r 98N61o36v83o19t88n73y 1531710871

U většiny zařízení to jde a logiku to má, když je jedna kolej vyloucena a treba tam vubec neni a po druhé jezdi vlaky.

+2/0
21.3.2016 20:58

I35v81a74n 92H46o52l83a45s 5107907628807

Pokud je jedna kolej zcela vyloučena a snesena ,pak je to OK. Ovšem jiná věc je, pokud při jízdě po jedné z nich reaguje PZZ standardně a po druhé nikoliv, i když je taky pojížděna (byť třeba jen pomalými baucuky).

Pro řidiče dívajícího se na ten přejezd "zvenčí" je to docela matoucí a může to zvýšit riziko, že se některý z nich zachová jinak, než by měl (i když by samozřejmě neměl). To spíš jen jako připomínku, že záleží i na tom, jak ten provoz konkrétně probíhá.

0/0
21.3.2016 21:29
Foto

P79e88t77r 81P97r87o78c92h23á58z69k41a 3642106882394

I v případech které uvádíte jde vždy o vypnutí přejezdu jako celku.To zařízení je komplikované a bylo by značně složité nechat ho fungovat jen pro jednu kolej a další věc je ta, že by to nešlo dát do souladu se silničním zákonem. Nelze na jednu stranu dát ceduli zabezpečovací zařízení vypnuté a druhé ho nechat fungovat. Takový případ neexistuje.

0/0
22.3.2016 17:03

P67e42t90r 88N22o63v61o90t71n34y 1261870861

Tak za tohle asi podmínka nehrozí.

0/0
21.3.2016 20:48

M87a21r56t39i17n 97S55m13a29h21a 4906557823191

Se vší úctou k mrtvým se ale dívím, že zde nenaznělo to, že řidič je povinen přesvědčit se, zda může vjet na železniční přejezd.

0/0
22.3.2016 11:48

M41a68r25t33i15n 86S82m56a69h33a 4296897903761

Teď jsem se tedy seknul - vidím, že hned pode mnou o tom píše pan Štěpán Rybář. Omlouvám se.

0/0
22.3.2016 11:49

I23v30a16n 26H53o76l34a71s 5807307178707

Zaznělo - ovšem jaxi pořád chybí důkaz toho, že se nerozhlédl (zatím pouze to, že tak učinil a v dané situaci mu to bylo stejně houby platné).

0/0
22.3.2016 12:27

Š81t41ě22p39á70n 76R31y18b77á81ř 9395655102648

Povinnost ridice v zakone: ridic je povinen se presvedcit, ze muze prejezd bezpecne prejet, ne ze nejede vlak.

Zkusme pocitat. Na nechranenem prejezdu (dle zpravy Drazni inspekce, diskuse tady...) muze jet vlak rychlosti nejvyse 10 km/h, to jest nejvyse 2,78 m/s (dvojnasobna rychlost chuze cloveka). Na nechranenem prejezdu muze jet auto rychlosti nejvyse 30 km/h, to jest nejvyse 8,33 m/s. Skoda Fabia II Combi meri 4,24 m. Rozchod koleji v CR je 1.44 m, krat dve na dvoukolejnou trat plus neco navic 6 metru. To znamena, ze Fabia musi pres prejezd ujet zhruba (4,24 + 6) 11 metru. To pri rychlosti 8,33 m/s je, s rezervou, 2 vteriny. Porad 2 vteriny by stacily na prejezd siroky 10 metru.

Znamena to tedy, ze pokud by strojvudce dodrzoval predpis o sve rychlosti, mohl by ridic duvodne predpokladat, ze je pri rychlosti auta 8.33 m/s a rychlosti vlaku 2,78 m/s mozne zacit prejizdet prejezd nejdele v situaci, kdy je vlak od prejedu vzdalen alspon 6 metru? Mozna jsem se nekde seknul ve vypoctu ci v uvaze, kdyztak me opravte.

A ted - myslite, ze ridic auta se nerozhledl tak, aby videl z kazde strany od zacatku prejezdu na vice jak 6 metru? Jasne, nikdo umyslne nevjede tricitkou pod vlak 6 metru od prejezdu...

Pokud ovsem strojvedouci jel rychlosti 40 km/h, to jest 11,11 m/s, musel by ridic auta obhlednout vzdalenost 22,22 metru. Jasne, tady musime vzdit v uvahu to, ze ridic nestoji tesne pred prejezdem a pak nema behem 0 sec rychlost z 0 na 30 km/h, ale ja tim celym chci jenom rict, ze podle meho vina strojvudce na cele nehode muze byt zasadni a to tak, ze strojvudce nedodrzenim rychlosti znesnadnil ci zmenoznil ridici auta bezpecne prejeti prejezdu.

Cely ten vypocet je znacne slozitejsi a je to veci soudniho znalce to vypocitat, ale myslim, ze neni mozne rict, ze vina je jednoznacne na ridici auta, protoze kazdy ma svoji povinnost, jejiz poruseni muze zpusobit dopravni nehodu. Kdyby tomu tak nebylo, tak by nebyla v predpisech uvedena rychlost vlaku na nechranenem prejezdu.

+8/−1
21.3.2016 19:19

M81i11r37e10k 69T82u77r64e21č51e96k 4703482660642

Sice souhlas, ale kvuli alkoholu by mel byt OKAMZITE vyhozen z prace a souzen i bez nehody. Ktery hlupak muze pozivat alkohol na pracovsti, kdyz (zejmena dneska) ztrata zamestnani je krok k bezdomovectvi...

+4/0
21.3.2016 19:34

T64o43m53á51š 83V79a22l74d37e21r 7893280249

neberete vůbec potaz zpomalení a přesvědčení situace, zda je kolejiště volné a bezpečné. Takže žádná rychlost 8,33m/s. Při této rychlosti by to prolítl, ale ani by se nemohl řádně přesvědčit zda tam něco jede.A další nepopsatelný rozměr , je jak se řidič OA rozhlédl a co viděl.. Reakce na rozjetí atd, atd Jelikož jsem tam nebyl tak do toho nekecám. Ale ve vašem rozboru vidím díry. Jinak dobrý :-)

0/0
24.3.2016 6:25

M71i98c44h93a46e40l16a 22K64o30p56e90c58k77á 5810670366744

Na jiném webu, byl zmíněn svědek, který potvrdil, že řidič automobilu zastavil, rozhlédl se a pak přejížděl. Takový přejezd přes koleje není nijak rychlý a pokud vlak jel rychleji než měl, na přejezdu, kde rozhled není žádný zázrak...

+7/0
21.3.2016 19:12

F21i29l32i87p 41V53a40l49d85e58r 1908518154584

Pokud je to skutečně tak, odhaduji míru spoluzavinění strojvůdcem na 80 až 85 procent (vizte níže v diskuzi).

0/0
21.3.2016 19:34

I12v57a67n 17H25o46l62a12s 5547877188677

V tomto případě není fíra spoluviníkem, ale hlavním viníkem (a může to být klidně až 100%). Pokud rozhledové poměry byly skutečně takové, (a pohled na trať z místa, kde musí řidič před přejezdem zastavit to potvrzuje), že řidič neměl šanci správě zareagovat na vlak 4x překračující povolenou rychlost (a je jedno, že obě ty rychlosti jsou relativně malé, stejně to znamená 4x zkrácenou dobu na rozhodování a konání), tak z toho může klidně vyjít, že řidič nemá vinu vůbec žádnou.

+3/−1
21.3.2016 20:33

M21i66c25h72a21l 23R89e53j50z97e52k 5526767565621

No vinikem je i ten co pri vedomi ze zabezpeceni nefunguje nezabezpecil prejezd jinak.

+1/0
21.3.2016 20:38

F91i10l65i36p 16V38a15l84d10e74r 1338108284594

Tam je zásadní rozlišit, co byla povinnost a co je např. nepovinné opatření, které by však bylo snadno proveditelné. Jinak souhlas.

0/0
21.3.2016 21:01

I74v66a30n 42H53o45l71a38s 5287427288397

Jenže přejezd BYL zabezpečen jinak - právě tou povinností dávat houkačkou varování už ve vzdálenosti půl kilometru od přejezdu a rychlostí max. 10 km/hod. (s povinností zastavit před překážkou na přejezdu).

+2/0
21.3.2016 21:07

L91i67b57o17r 68V64e71s68e16l48ý 2619866522412

S tím půl kilometrem jste jak rybáři. Předpis nařizuje houkat od vzdálenosti jen 250 m a rychlostí 10 km/h jet minimálně 60 m před přejezdem.

+2/0
21.3.2016 21:27

I15v37a20n 86H21o47l65a53s 5317477778857

OK, nemám přepisy po ruce a navíc tohle nijak situaci neovlivňuje (i čtvrtkilometr je dostatečně dlouhá vzdálenost).

0/0
21.3.2016 21:32

F56i23l19i56p 37V37a17l72d20e74r 1928418264264

Tak si přečtěte, co píšu níže a nehádejte se za každou cenu s každým zde...

0/0
21.3.2016 20:44

I40v63a86n 15H59o80l80a65s 5927407328897

Nehádám se s každým, dokonce s nikým - jen opravuji zjevné nepřesnosti, případně úplné nesmysly.

0/0
21.3.2016 21:04

O31l40d28ř53i12c14h 84Š30t85ě85p22á92n39e15k 7592246336414

Nevím jak vy , ale pokud řidič skutečně zastavil a rozhlédl se , tak to byl debil. protože vlak jedoucí 40km/h , nemohl být tak daleko , aby to mohl stihnout přejet. A pokud ho viděl a myslel si , že jede 10km/h a vjel na přejezd , tak to byl opravdu debil.

Nic nemění na tom, že strojvedoucí , je také debil a za dvě promile , ho měli hned vyrazit a stíhat za obecné ohrožení.

+2/−1
22.3.2016 3:33

I26v45a92n 78H30o48l23a67s 5607717358747

A co třeba, že když se rozhlédl, tak ten vlak sice nebyl tak daleko, ale v oblouku ještě nebyl vidět (mimo jiné právě proto je tam přejezd se signalizací, a pokud signalizace nefunguje, pak musí jet vlaky max. 10 a houkat)??

+1/0
22.3.2016 12:26

F96r14a26n50t79i56š49e39k 22M40a19t76ě10j92č66e50k 7743152773161

Firma Lokotrans Servis, pro níž strojvedoucí jezdil se domnívá, že „Za svůj stav, ve kterém vstupuje do kabiny lokomotivy, odpovídá stoprocentně on sám.

Takový názor může mít, ale teď se bude šetřit, jak často byla u zaměstnanců této mini firmy prováděna dechová zkouška na alkohol! Že by byl opilý poprvé se mi nechce věřit.

ještě chci dodat, že privátní firmy mají podstatně větší nehodovost než ČD!

Vím o několika případech, kdy strojvedoucí jenž byl odejit od ČD, byl obratem zaměstnán soukromníkem

+7/−1
21.3.2016 18:57







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.