Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Opilého strojvedoucího čeká policejní stíhání, do vazby však nepůjde

Policie zahájila úkony trestního řízení se strojvedoucím vlaku, který se na železničním přejezdu v Golčově Jeníkově střetl s autem. Strojvedoucí nadýchal téměř dvě promile alkoholu. Obvinění dosud vzneseno nebylo, muž je vyšetřován na svobodě a u dopravce dál pracuje. Při nehodě zemřeli dva lidé.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T71o12m74á16š 38V94a14l31d42e50r 7683310789

Mě se líbí, že konečně začnou přemýšlet jakých skutků se dopustil a pak jej obviní. A ne že to ihned budou střílet od boku, jako to dělají v jiných případech. Na druhou stranu opět vidím, že nikdo nereflektuje na práva obětí a jejich pozůstalým rodinným příslušníkům. Ono než se to vyšetří uplyne dost dlouhá doba a oni se tímto mohou dostat do finanční tísně. A to nemluvím o psychické újmě, když někoho takto náhle ztratíte. Tragédie by se měla řešit komplexně.

0/0
24.3.2016 6:16

M58a15r30e82k 85H91r32u92b68y 6617732741298

Vazba samozrejme nema smysl, daleko neujede a nejspis to ani nezopakuje ;-)

+3/0
21.3.2016 23:41

T55o57m46á77š 61Z54e55m61a88n 3985118774155

Neznám tento konkrétní přejezd, ale je spousta přejezdů chráněných i nechráněných kde je rozhled špatný ikdyž máte už čumák na kolejích.

Pokud tam pojede ožralý (obvykle se zastávám těch co mají do 0,5 promile, ale ne 2 promile) mašinfíra 4x rychleji a ani nezatroubí, tak nemáte moc šancí jak tomuu zabránit.

+5/0
21.3.2016 20:08

P85e28t23r 89Ž10á34k 1428932215799

No to je sice pravda,ale tenhle konkretni prejezd na prehlidnuti vlaku ve 40 neni.

0/0
23.3.2016 18:44

M71i53c73h92a46e48l77a 43L23h42o62t74s58k73á 2959716168757

Muzu se zeptat, jestli lokomotiva pres den svítí? Ja totiz vzdycky brylim na jednom nechranenem prejezdu do dali vecnost, v krajine mezi keri se mi tmave cerveny motorak neskutecne zle rozeznava, stejne jako zeleny ve meste, kde je vlaku nekolik a ktery a kam jede se mi rozeznava mizerne.Mam to tak vazne jen ja? A dioptrie nemam.Zrak bez vad... (Navaznost na pripad volna...)

+3/0
21.3.2016 19:34

M33a96r26t30i80n 17K85a45d74l54e71c 5731495863604

svítí, ale né moc. Hlavně tyhle nákladní starý.

+1/0
21.3.2016 20:02

M46a65r16t18i80n 61K24a49d31l67e64c 5721325523644

taky by měl před nechráněnym přejezdem troubit, což třeba neudělal když byl na mol.

+2/0
21.3.2016 20:02

L25u13b62o36š 27H86a82r55a32s91t85e60j 5134128881513

Samosoudci v diskuzích jsou krásně spravedlivý. Řidiče kamionu co vjede na přejezd by zavřeli na doživotí, ale strojvůdce co jede ctyrnasobnou rychlosti ožrali jak hovado obhajují.

U spousty přejezdu je minimální rozhled. Povolena rychlost vlaku před přejezdem se stanoví zejména podle rozhledovych poměru. Pokud auto pojede přes vesnici 200 km/h a srazí auto vyjíždějících ze zahrady, kdo bude mít vinu?

Mimoto, to ozraly hovado mohlo vykolejil a způsobit nehodu osobního vlaku.

Alkoholik co nevydrží bez chlastu alespoň pracovní dobu by měl maximální uklízet a to ještě v bezpečném prostředí.

To že dal řídí nákladní vlaky mě děsí.

Člověk co je pod vlivem na pracovišti by měl podstoupit povinně ústavní léčbu.

+13/0
21.3.2016 19:34

P67e23t87r 96N36o39v65o96t94n71y 1811760971

No ne ze bych ho chtěl obhajovat, snad si pěkně posedi. Ale kolik tech ozralejch strojvedoucích jezdí? Narozdil od řidičů po silnici.

+2/0
21.3.2016 20:05

T22o52m23á22š 31Z88e55m69a86n 3605438594825

No co jsem se bavil s lidmi od železnice, tak je to dost zavedená praxe - ostatně strojvedoucí nemá kam špatně odbočit a v kabině je nuda. Navíc žádná železniční policie nečíhá v křoví.

+2/−4
21.3.2016 20:09

P60e84t87r 75N63o45v28o78t23n14y 1191640671

Tak to pochybuju.

+4/0
21.3.2016 20:12

I88v72a96n 38H32o24l10a78s 5347797428467

To si z tebe akorát dělali prču a tys jim to sežral i s navijákem. Kontroly i postihy jsou na dráze mnohem přísnější. Železniční policie sice nečíhá v křoví, ale při každém maléru třeba na přejezdu (a těch je tolik, že žádný fíra si nemůže být jistý, že ho to ten den nepotká), fíra samozřejmě dýchá, i kdyby skutečně nenesl žádnou vinu. A když nafouká, tak to pro něj znamená takové problémy, že žádný myslící fíra to nebude riskovat.

+1/0
21.3.2016 20:28

M90í80l98a 94P97i35š37t63ě76l56á15k 7223167953

On ale nevezl osobní vlak a ani ho vézt nemohl..

0/0
23.3.2016 22:04

A28l40e78š 43J38e18t12m65a31r 1669955893314

Byl takový problém dát tam bílou informační tabuli - zabezpečení přejezdu mimo provoz a před přejezd stopku?

+5/0
21.3.2016 19:24

F20i44l82i81p 60V18a42l26d54e47r 1788278164824

Pokud se ovšem nejednalo o náhlou poruchu PZZ.

Jinak by mě také zajímalo, jaké časové/finanční/jiné nákaldy by s tímto byly spojené a při řádném vyšetřování by se i tato otázka měla položit: Udělal správce trati v daném úseku opatření pro zajištění bezpečnosti provozu, pokud takovéto opatření bylo snadno proveditelné?

+1/0
21.3.2016 19:30

P37e13t21r 26Č90e25r25v27e80n47ý 3546451132375

Ono zabezpečení přejezdu klidně mohlo být v provozu - na té druhé koleji, po které normálně jezdí pravidelné spoje.

+2/−1
21.3.2016 19:59

P87e24t76r 38N11o45v15o52t42n72y 1331610971

To asi bylo. Ale i tak tam takové opatření mohli udělat.

+1/0
21.3.2016 20:06
Foto

P63e11t84r 41P63r21o12c28h38á27z54k79a 3972166932274

Psali, že zařízení bylo vypnuto. To znamená, že tam tam je umístěná tabule s nápisem-přejezdové zařízení mimo provoz a osazena dopravní značka, stůj, dej přednost v jízdě-STOP. Fíra musí jet rychlostí ne větší jak 10km/hod a houkat a být připravený okamžitě zastavit. Nevím, jaké byly rozhledové podmínky, ale vina je jednoznačně na strojvedoucím.Jel rychle, nehoukal a a nezastavil, K tomu opilost. Na mašinu se už nevrátí a navíc si nejspíš i něco odsedí-možná podmíněně, ale i tak.

+1/−1
21.3.2016 20:44

L12i43b15o72r 38V87e65s32e11l87ý 2149466322602

Vypnuto bylo jen v jedné koleji.

0/0
21.3.2016 20:47
Foto

P78e53t67r 63P27r63o78c61h22á80z91k35a 3692856592834

Upřímně se přiznám, že stoprocentně to nevím, ale ještě jsem neslyšel o případu, kdy byl přejezd vypnutý jen pro jednu kolej.Moc to nemá logiku a také myslím, že to zařízení jako takové ani neumožňuje.Mohu se však mýlit, musel bych se zeptat lidí, co to mají na starost.

+1/−1
21.3.2016 20:54

L30i47b97o57r 24V70e88s55e34l34ý 2239296182622

Zařízení to umožňuje, to se nebojte a hojně se toho používá. Navíc výluková opatření v rozkazech to nařizují.

+1/0
21.3.2016 20:57
Foto

P32e96t80r 15P66r75o36c39h51á76z63k32a 3802926912464

Tedy abychom si rozuměli. Vy pravíte, že lze na silnic umístit s jedné strany ceduli"zabezpečovací zařízení mimo provoz" a stopku a s druhé strany budou auta normálně jezdit a budou fungovat závory?Pohybuji se kolem kolejí docela dlouho, vlastně celý život, ale takový stav jsem nikde nezažil.Možná jsem jen neměl štěstí.

0/0
22.3.2016 17:06

L62i95b46o51r 14V82e98s33e12l63ý 2819776182922

O cedulích se vůbec nebavím. Bavím se o možnosti vypnout závislost přejezdu na kolejových úsecích i jedné z kolejí, která přes přejezd vede, aniž by bylo narušeno ovládání přejezdu v ostatních provozovaných kolejích. A protože tento postup vylučuje dané závislosti, má to za následek trvalé zhasnutí bílého světla, dokud není zařízení uvedeno zpět do základního stavu.

0/0
22.3.2016 18:45
Foto

P38e65t42r 13P28r68o37c87h79á92z18k93a 3172566802604

To není ale tento případ. Tam psali, že byly osazeny cedule upozorňující na vyplé zabezpečovací zařízení. Tedy nemohlo fungovat pro jednu kolej a pro druhou ne.Technicky to jde, ale v praxi se většinou vypne úplně.Ne každý přejezd navíc je vybavený bílým(správně lunobílým) světlem. Jsou stále v provozu přejezdy, které ho vůbec nemají.

0/0
22.3.2016 20:12

L48i18b62o42r 87V59e33s71e20l28ý 2239816802632

Pokud by byl přejezd vypnutý, nebyl by na konci videa slyšet zvuk zvonců.

+1/0
22.3.2016 20:50
Foto

P21e53t61r 42P83r34o65c48h88á72z76k35a 3182656582954

Přejezd může zvonit, i když je vypnuté zabezpečovací zařízení. Není prostě závislost mezi jízdou vlaku a přejezdem.Nebo se na přejezdu pracuje a podobně.

0/0
23.3.2016 18:10

L88i90b76o30r 12V43e69s55e59l49ý 2169186412172

Prosím Vás, alespoň si ověřte fakta, než tu začnete psát domněnky. Jste z drážního prostředí, stáhněte si rozkaz o výluce, abyste alespoň měl představu o tom, co tam bylo.

+1/0
23.3.2016 18:24

P50e23t15r 98N38o95v50o55t23n96y 1351810681

U většiny zařízení to jde a logiku to má, když je jedna kolej vyloucena a treba tam vubec neni a po druhé jezdi vlaky.

+2/0
21.3.2016 20:58

I72v68a21n 34H25o16l61a32s 5347897148427

Pokud je jedna kolej zcela vyloučena a snesena ,pak je to OK. Ovšem jiná věc je, pokud při jízdě po jedné z nich reaguje PZZ standardně a po druhé nikoliv, i když je taky pojížděna (byť třeba jen pomalými baucuky).

Pro řidiče dívajícího se na ten přejezd "zvenčí" je to docela matoucí a může to zvýšit riziko, že se některý z nich zachová jinak, než by měl (i když by samozřejmě neměl). To spíš jen jako připomínku, že záleží i na tom, jak ten provoz konkrétně probíhá.

0/0
21.3.2016 21:29
Foto

P18e19t91r 86P33r84o59c39h56á65z36k21a 3122666292984

I v případech které uvádíte jde vždy o vypnutí přejezdu jako celku.To zařízení je komplikované a bylo by značně složité nechat ho fungovat jen pro jednu kolej a další věc je ta, že by to nešlo dát do souladu se silničním zákonem. Nelze na jednu stranu dát ceduli zabezpečovací zařízení vypnuté a druhé ho nechat fungovat. Takový případ neexistuje.

0/0
22.3.2016 17:03

P48e45t62r 33N75o60v10o81t89n38y 1801920341

Tak za tohle asi podmínka nehrozí.

0/0
21.3.2016 20:48

M55a28r88t25i93n 94S86m40a63h36a 4726507323391

Se vší úctou k mrtvým se ale dívím, že zde nenaznělo to, že řidič je povinen přesvědčit se, zda může vjet na železniční přejezd.

0/0
22.3.2016 11:48

M25a13r83t23i22n 49S41m32a85h54a 4516197423581

Teď jsem se tedy seknul - vidím, že hned pode mnou o tom píše pan Štěpán Rybář. Omlouvám se.

0/0
22.3.2016 11:49

I90v14a42n 55H77o46l31a19s 5177327868727

Zaznělo - ovšem jaxi pořád chybí důkaz toho, že se nerozhlédl (zatím pouze to, že tak učinil a v dané situaci mu to bylo stejně houby platné).

0/0
22.3.2016 12:27

Š33t21ě17p81á36n 59R35y38b70á65ř 9865535672798

Povinnost ridice v zakone: ridic je povinen se presvedcit, ze muze prejezd bezpecne prejet, ne ze nejede vlak.

Zkusme pocitat. Na nechranenem prejezdu (dle zpravy Drazni inspekce, diskuse tady...) muze jet vlak rychlosti nejvyse 10 km/h, to jest nejvyse 2,78 m/s (dvojnasobna rychlost chuze cloveka). Na nechranenem prejezdu muze jet auto rychlosti nejvyse 30 km/h, to jest nejvyse 8,33 m/s. Skoda Fabia II Combi meri 4,24 m. Rozchod koleji v CR je 1.44 m, krat dve na dvoukolejnou trat plus neco navic 6 metru. To znamena, ze Fabia musi pres prejezd ujet zhruba (4,24 + 6) 11 metru. To pri rychlosti 8,33 m/s je, s rezervou, 2 vteriny. Porad 2 vteriny by stacily na prejezd siroky 10 metru.

Znamena to tedy, ze pokud by strojvudce dodrzoval predpis o sve rychlosti, mohl by ridic duvodne predpokladat, ze je pri rychlosti auta 8.33 m/s a rychlosti vlaku 2,78 m/s mozne zacit prejizdet prejezd nejdele v situaci, kdy je vlak od prejedu vzdalen alspon 6 metru? Mozna jsem se nekde seknul ve vypoctu ci v uvaze, kdyztak me opravte.

A ted - myslite, ze ridic auta se nerozhledl tak, aby videl z kazde strany od zacatku prejezdu na vice jak 6 metru? Jasne, nikdo umyslne nevjede tricitkou pod vlak 6 metru od prejezdu...

Pokud ovsem strojvedouci jel rychlosti 40 km/h, to jest 11,11 m/s, musel by ridic auta obhlednout vzdalenost 22,22 metru. Jasne, tady musime vzdit v uvahu to, ze ridic nestoji tesne pred prejezdem a pak nema behem 0 sec rychlost z 0 na 30 km/h, ale ja tim celym chci jenom rict, ze podle meho vina strojvudce na cele nehode muze byt zasadni a to tak, ze strojvudce nedodrzenim rychlosti znesnadnil ci zmenoznil ridici auta bezpecne prejeti prejezdu.

Cely ten vypocet je znacne slozitejsi a je to veci soudniho znalce to vypocitat, ale myslim, ze neni mozne rict, ze vina je jednoznacne na ridici auta, protoze kazdy ma svoji povinnost, jejiz poruseni muze zpusobit dopravni nehodu. Kdyby tomu tak nebylo, tak by nebyla v predpisech uvedena rychlost vlaku na nechranenem prejezdu.

+8/−1
21.3.2016 19:19

M84i23r94e12k 69T51u85r54e81č71e31k 4403932540922

Sice souhlas, ale kvuli alkoholu by mel byt OKAMZITE vyhozen z prace a souzen i bez nehody. Ktery hlupak muze pozivat alkohol na pracovsti, kdyz (zejmena dneska) ztrata zamestnani je krok k bezdomovectvi...

+4/0
21.3.2016 19:34

T92o92m76á89š 35V76a18l20d77e71r 7253580179

neberete vůbec potaz zpomalení a přesvědčení situace, zda je kolejiště volné a bezpečné. Takže žádná rychlost 8,33m/s. Při této rychlosti by to prolítl, ale ani by se nemohl řádně přesvědčit zda tam něco jede.A další nepopsatelný rozměr , je jak se řidič OA rozhlédl a co viděl.. Reakce na rozjetí atd, atd Jelikož jsem tam nebyl tak do toho nekecám. Ale ve vašem rozboru vidím díry. Jinak dobrý :-)

0/0
24.3.2016 6:25

M29i30c48h55a12e19l65a 46K94o21p29e26c30k46á 5660350196154

Na jiném webu, byl zmíněn svědek, který potvrdil, že řidič automobilu zastavil, rozhlédl se a pak přejížděl. Takový přejezd přes koleje není nijak rychlý a pokud vlak jel rychleji než měl, na přejezdu, kde rozhled není žádný zázrak...

+7/0
21.3.2016 19:12

F29i40l82i76p 71V92a76l77d54e18r 1158848334964

Pokud je to skutečně tak, odhaduji míru spoluzavinění strojvůdcem na 80 až 85 procent (vizte níže v diskuzi).

0/0
21.3.2016 19:34

I36v36a47n 61H50o81l83a91s 5457367568967

V tomto případě není fíra spoluviníkem, ale hlavním viníkem (a může to být klidně až 100%). Pokud rozhledové poměry byly skutečně takové, (a pohled na trať z místa, kde musí řidič před přejezdem zastavit to potvrzuje), že řidič neměl šanci správě zareagovat na vlak 4x překračující povolenou rychlost (a je jedno, že obě ty rychlosti jsou relativně malé, stejně to znamená 4x zkrácenou dobu na rozhodování a konání), tak z toho může klidně vyjít, že řidič nemá vinu vůbec žádnou.

+3/−1
21.3.2016 20:33

M64i69c19h55a70l 52R52e62j20z39e76k 5466527755621

No vinikem je i ten co pri vedomi ze zabezpeceni nefunguje nezabezpecil prejezd jinak.

+1/0
21.3.2016 20:38

F34i40l21i37p 89V36a95l28d93e19r 1298738674324

Tam je zásadní rozlišit, co byla povinnost a co je např. nepovinné opatření, které by však bylo snadno proveditelné. Jinak souhlas.

0/0
21.3.2016 21:01

I45v47a47n 50H25o94l22a17s 5457617448417

Jenže přejezd BYL zabezpečen jinak - právě tou povinností dávat houkačkou varování už ve vzdálenosti půl kilometru od přejezdu a rychlostí max. 10 km/hod. (s povinností zastavit před překážkou na přejezdu).

+2/0
21.3.2016 21:07

L80i44b26o96r 70V25e97s16e30l66ý 2149256282172

S tím půl kilometrem jste jak rybáři. Předpis nařizuje houkat od vzdálenosti jen 250 m a rychlostí 10 km/h jet minimálně 60 m před přejezdem.

+2/0
21.3.2016 21:27

I38v73a89n 61H60o33l77a93s 5867937388987

OK, nemám přepisy po ruce a navíc tohle nijak situaci neovlivňuje (i čtvrtkilometr je dostatečně dlouhá vzdálenost).

0/0
21.3.2016 21:32

F12i60l66i22p 33V75a74l54d93e24r 1828768224574

Tak si přečtěte, co píšu níže a nehádejte se za každou cenu s každým zde...

0/0
21.3.2016 20:44

I58v69a25n 24H79o42l35a95s 5867827428547

Nehádám se s každým, dokonce s nikým - jen opravuji zjevné nepřesnosti, případně úplné nesmysly.

0/0
21.3.2016 21:04

O10l83d18ř12i49c38h 13Š41t25ě95p55á63n54e80k 7492536626434

Nevím jak vy , ale pokud řidič skutečně zastavil a rozhlédl se , tak to byl debil. protože vlak jedoucí 40km/h , nemohl být tak daleko , aby to mohl stihnout přejet. A pokud ho viděl a myslel si , že jede 10km/h a vjel na přejezd , tak to byl opravdu debil.

Nic nemění na tom, že strojvedoucí , je také debil a za dvě promile , ho měli hned vyrazit a stíhat za obecné ohrožení.

+2/−1
22.3.2016 3:33

I59v16a83n 47H74o29l34a70s 5787587658767

A co třeba, že když se rozhlédl, tak ten vlak sice nebyl tak daleko, ale v oblouku ještě nebyl vidět (mimo jiné právě proto je tam přejezd se signalizací, a pokud signalizace nefunguje, pak musí jet vlaky max. 10 a houkat)??

+1/0
22.3.2016 12:26

F64r79a38n89t30i74š69e85k 21M43a48t18ě26j42č73e69k 7603352613841

Firma Lokotrans Servis, pro níž strojvedoucí jezdil se domnívá, že „Za svůj stav, ve kterém vstupuje do kabiny lokomotivy, odpovídá stoprocentně on sám.

Takový názor může mít, ale teď se bude šetřit, jak často byla u zaměstnanců této mini firmy prováděna dechová zkouška na alkohol! Že by byl opilý poprvé se mi nechce věřit.

ještě chci dodat, že privátní firmy mají podstatně větší nehodovost než ČD!

Vím o několika případech, kdy strojvedoucí jenž byl odejit od ČD, byl obratem zaměstnán soukromníkem

+7/−1
21.3.2016 18:57







Najdete na iDNES.cz