Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Na přejezdu smetl vlak auto, dva lidé zemřeli. Strojvedoucí byl opilý

Na železničním přejezdu v Golčově Jeníkově na Havlíčkobrodsku se v pondělí ráno střetl nákladní vlak s osobním autem. Dva lidé při nehodě zemřeli. Strojvedoucí nákladního vlaku po nehodě nadýchal téměř dvě promile. Přes přejezd s vypnutým zabezpečením jel čtyřnásobnou rychlostí, než měl.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A22r63n21o79š77t 50K79o44b98y37k80a 9659429838320

Pokud svítí bílé světlo, tak je řidič oprávněn vjet na přejezd, i když se blíží vlak. Par 29. odst 1. písm. d) druhá část věty zák. 361/2000 Sb. o provozu na pozemních komunikacích:

(1) Řidič nesmí vjíždět na železniční přejezd, ...

d) je-li již vidět nebo slyšet přijíždějící vlak nebo jiné drážní vozidlo nebo je-li slyšet jeho houkání nebo pískání; toto neplatí, svítí-li přerušované bílé světlo signálu přejezdového zabezpečovacího zařízení,

čili prostě nesmí dojít ke stavu, kdy je signalizace na koleji vypnutá a je zde drážní provoz, s výjimkou, že na přejezdu stojí pracovníci dráhy, kteří přejezd řídí praporky.

0/−2
22.3.2016 10:12

I76v52a87n 82H21o62l84a62s 5507867228187

> čili prostě nesmí dojít ke stavu

A proč by nesmělo? Při vypnuté signalizaci se řidič podle zákona musí chovat, jako by žádná nebyla (což musí i tehdy, pokud sice je funkční, ale nenízrovna ve výstraze (a nebliká bílé světlo, které na řaděpřejezdů ani není), pracovníka dráhy s praporky dostatečněnahrazuje výrazně snížená rychlost vlaku a jeho houkání.

l

0/0
22.3.2016 12:34

P47a41v89e86l 79S54e73v29e71r78a 2241230407823

nehezké, neštěstí v neštěstí a tu káru už nedají dohromady ani v esa...

0/0
21.3.2016 21:25

R38i69c51h53a38r28d 47M67i94c68h81a72l56o19w58s22k34i 1661699125486

Do čtrnácti dnů z toho bude nejeté, garážované, zánovní auto. Nekup to, když má najeto jenom 30k km.

+3/0
21.3.2016 22:49

J54i22n57d35ř91i22š22k52a 62S38á56b10l82í91k43o18v22á 8683733499520

Jestli jezdil řidič tudy do práce, věděl, že je výluka a vlaky zde jezdí 10 km rychlostí. Vzhledem k tomu, že byl s autem skoro na druhé straně všech kolejí a kdyby jel vlak tou 10km, tak by řidič v pohodě přejel. Mě zaujala jiná věc - když jsem pracovala na dráze, co by výhybkářka, měl výpravčí i náčelník povinnost dávat namátkově dýchat všem účastníkům dráhy, nacházející se ve stanici. Posunovačům, strojvedoucím, vlakvedoucím, nám. Náčelník výpravčím. Vlakvedoucí v dopravní kanceláři musel převzít rozkaz k jízdě a dát ho strojvedoucímu. Pokud tam vlakvedoucí nebyl, někdo fírovi ten papír dát musel, a také musel zjistit, že je fíra namol. Může být, že se předpisy změnily ale nějak se ten fíra dozvědět musel, co má dělat a tady vidím zakopaného psa. Někdo ho kryl - to mohlo zachránit ty dva - upřímnou soustrast rodině.....;-(

+1/0
21.3.2016 20:20

E72d17a 23D33r44á25b17e46k 7219532203907

kolik měl času řidič na přejetí přejzdu se řešilo, ale to by mělo smysl řešit, pokud by před přejezdem zastavil.. ale podle toho svěděctví to vypadá že jen zpomalil, ne? takže spíš by stálo za zjišťení kolik měl řidič času vyhodnotit situaci, tedy poté co se rozhlédl informaci o vlaku zpracovat a zabrzdit jetě před přejezdem... kdyby nestihl zastavit před přejezdem tak na přejezdu už by naopak spíš šlápnul na plyn... toho času tam moc není, je tam barák který stojí těsně u trati, čili logika velí před takovým přejezdem v každém případě bez výjimky zastavit... pokud nezastavil, byla to asi ta chyba která v kombinaci s rychle jedoucím vlakem řízeným opilým strojvůdcem dokonala skázu

+1/−1
21.3.2016 16:33

E37d26a 21D25r61á25b15e94k 7159652213807

přijde mi že dostatečný rozhled je tam až nejdřív tak 3m od první koleje, čili na rozhodnutí zastavit, pokud jel třeba 5km-h měl tak dvě vteřiny? Jako neni to vyloženě málo, ale pokud to rozhodování opravdu nechal až podle toho jestli jede nebo nejede vlak, a lidi spíš ještě řeší jestli to stihnou nebo nestihnout, tak na vyhodnocení jestli to stihne by musel znát rychlost vlaku a to podle mne za ty 2 vteřiny neměl šanci odhadnout správně, čili tady podle mne nerozhodnout se zastavit a nechat to až podle toho jestli uvidim neuvidim vlak je v podstatě první chyba

0/0
21.3.2016 16:41

K88a63r75e49l 98N65o92v30á59č75e46k 5971335899756

Pořád je hlavní vina na straně řidiče. Morálně bych nejvíc vinil správce přejezdu - nevím, jestli by mě na přejezdu se zvedlými závorami napadlo, že může jet vlak. Po téhle události, už to vědět budu.

Stejně si myslím, že za mnoho těchto nehod můžou nějaké chyby signalizací a závor, ale nedá se to dokázat. Nechce se mi věřit, že je tolik blbců, kteří vjíždí na koleje na červenou nebo okolo závor.

+3/−7
21.3.2016 15:58

P15e75t40r 19Ž28á65k 1717663808283

Dle dostupných informací udělal řidič všechno správně, bohužel v momentě, kdy vlak jel čtyřnásobnou rychlostí, než by měl, prostě i přesto zareagovat nestihl. Pokud by vás na přejezdu se zvednutými závorami bez rozblikané modré nenapadlo, že může jet vlak, hoďte řidičák do kanálu. Správce přejezdu bych rozhodně nevinil morálně ani jinak.

Pokud nevěříte, že je tolik blbců, co vjíždí na koleje přes červenou nebo i závory, najděte si na těch internetech nějaké to video z kamer...

+4/−3
21.3.2016 16:01

J56i95r62i 78R44u86s60n35o33k 4695682747173

Ctyrnasobnou rychlosti... Kdyz to reknete takhle, tak to zni strasne. Jenze ona to byla slaba ctyricitka. Ne stoctyricitka. Fira tomu pomohl, o tom zadna, ale ridic tomu taky sel naproti.

+2/−3
21.3.2016 16:47

I79v28a33n 60H25o90l27a86s 5347847198397

> Jenze ona to byla slaba ctyricitka. Ne stoctyricitka.

Řidičův čas k posouzení situace (a především k samotnému zaregistrování blížícího se vlaku) to tak jako tak zkrátilo čtyřnásobně.

+3/−1
21.3.2016 16:55

J63i95r46i 55R19u32s82n56o92k 4135132247853

Lide bezne prechazeji silnice, kde jezdi auta jeste rychleji. A taky to zvladaji. 40 neni zadna dabelska rychlost.

0/0
21.3.2016 18:10

I71v24a20n 74H63o31l11a97s 5947227858667

Taky jsem neměl úmysl to popřít, jen upozornit, že ta doba na rozhodnutí se prostě čtyřikrát zkrátila bez ohledu na to, jaké byly absolutní rychlosti (rozhodující je jejich poměr).

+1/0
21.3.2016 18:39

I49v80a49n 92H93o70l86a33s 5247477498157

> že za mnoho těchto nehod můžou nějaké chyby signalizací a závor

Není pravda.

> ale nedá se to dokázat

Právě že dá. Každý přejezd (resp.) PZZ má svoji "černou skříňku", porucha se navíc okamžitě zobrazí na pultě výpravčího(/dispečera, který je (krom jiních úkonů) povinen tuto poruchu zapsat (pokud se teak neděje automaticky).

> Nechce se mi věřit, že je tolik blbců

Není jich tolik - ve skutečnosti je jich ještě mnohem víc, většina má ale štěstí (ale pokud se ně spoléhají příliš často ... ).

+3/0
21.3.2016 16:05

J26a11n 85S22o80u14k76u13p 1464874116795

Není jich ve skutečnosti ještě mnohem víc. Ve skutečnosti je jich podstatně ještě mnohem mnohem víc, včera na přejezdu u obce Bystřička střelec projel pět metrů před mašinou. Ten vlak tam těch 10km/h jel (podobná situace, je tam přejezd, ale skrz rekonstrukci je vypnutý), takže on před ten vlak regulérně vjel, když ho viděl na dvacet metrů. Tož tak už to chodí.

+3/0
21.3.2016 16:15

E51d33a 13D83r21á43b51e20k 7799152373817

asi tak, podobně asi došlo k této nehodě, prostě nereagoval, vjel tam a kdyby vlak nejel násobně rychleji než smí tak by to i stihl

0/−2
21.3.2016 16:27

P89e62t32r 25Ž78á10k 1477323188933

Vy jste to viděl?

+1/0
21.3.2016 16:30

E72d76a 18D30r93á27b18e48k 7779482103967

říkám že asi podle dostupných informací, a dostupné informace jsou, že tma je dostatečný výhled z místa před kolejí, že jel řidič pomalu... pak víme že nereagoval na přítomnost vlaku a i přes jeho přítomnost vjel na koleje... takže buď ho neviděl, nebo viděl a myslel že to stihne, nebo chtěl úmyslně spáchat sebevraždu, je nějaká další možnost?

0/0
21.3.2016 16:43

J68i89ř85í 75V88a72c37e69k 9988878286955

Bohužel i kdyby blikalo bílé světlo, tak jste stejně povinen se rozhlédnout, jestli nejede vlak. To ale jistě víte už z autoškoly. Takže vina je jednoznačně především na straně řidiče auta.

+2/−3
21.3.2016 16:19

I58v57a87n 96H13o98l65a91s 5857787558937

Po stopadesáté- kde je psáno, že se řidič nerozhlédl? A vina je (při čtyřnásobném překročení maximální povolené rychlosti, a především strojvedoucím zcela nezpůsobilým k výkonu službu) především na straně dráhy. Ono to rozhlížení (a další povinnosti ze strany řidiče) jsou funkční především tehdy, když i na druhé straně jsou dodržována stanovená pravidla (viz už zmiňované případy ze silničního provozu, kdy řidič na vedlejší nedal přednost prostě proto, že mu k tomu řidič na hlavní nedal možnost).

+2/−2
21.3.2016 16:23

J49i22ř56í 24V28a23c95e32k 9588728396665

Bohužel neznám tenhle přejezd, takže nevím jak daleko je na něm vidět, takže nemohu situaci objektivně posoudit. Z praxe mohu jen konstatovat, že 90% řidičů se nerozhlédne ani na nezabezpečeném přejezdu. Zeptejte se ve svém okolí a uvidíte kolik řidičů Vám řekne, že na přejezdu bez signalizace vlaky přece nejezdí. Kdyby tam jezdily tak by tam přeci musely být závory....

0/−2
21.3.2016 16:28

P67e43t61r 44Ž75á86k 1217473178753

Dopouštíte se logického faulu v podobě unáhleného zobecnění.

+1/0
21.3.2016 16:30

E88d13a 82D80r34á73b44e90k 7199952373317

prý je to tento

https://www.google.cz/maps/@49.8217353,15.4741181,3a,75y,335.16h,69.99t/data=!3m6!1e1!3m4!1se0bwmlNwL5iq5S4Pjc-qHg!2e0!7i13312!8i6656

0/0
21.3.2016 16:44

I88v19a22n 65H16o75l23a89s 5277967528937

> uvidíte kolik řidičů Vám řekne, že na přejezdu bez signalizace vlaky přece nejezdí

Tak nevím, jaké "okolí" máte vy, ale v mém okolí jsem nikdy nic podobného neslyšel. Holt, asi jinej oddíl :-).

+2/0
21.3.2016 17:24

J74i52r19i 14R72u59s68n22o38k 4595182737433

Ctyrnasobna rychlost zni hrozive. Ale uvedomte si, ze jde jen o ctyricitku. To neni zadna dabelska rychlost, aby se na to nedalo zareagovat. Lidi prechazeji silnice, kde auta jezdi rychleji...

+1/0
21.3.2016 16:49

K93a48r61e40l 49V75e12č45e78ř33a 8493776697216

Na straně dopravce Lokotrans.Nezobecňujte prosím.

0/0
21.3.2016 17:30

E97d56a 89D78r46á19b17e37k 7249692713417

tak vina z pohledu zákona je u strojvedoucího, lidská chyba je u řidiče, zřejmě se rohlédl, ale bohužel z výsledků svého vizuálního šetření nevyvodil potřebný důsledek (dupnutí na brzdu aby dostál dikci zákona a ujištění se druhým pohledem, jakou rychlostí ten vlak vlastně jede), zřejmě se choval podle situace "obvyklé", kdy by na přejetí byl čas, protože vlak by jel mnohem pomaleji

+1/−2
21.3.2016 16:30

P50e83t97r 70Ž79á44k 1777703668233

Ještě, že je vám to všechno tak zřejmé.

0/0
21.3.2016 16:30

E82d50a 50D93r17á24b50e13k 7419442613617

máte pravdu, není to zřejmé, takže to není správné slovo, jen to tvrdí ten bagrista a kdo ví kam koukal :) měl jsem napsal spíš "asi, možná" to by bylo přesnější

0/0
21.3.2016 16:47

E21d32a 58D23r97á66b16e79k 7789892983977

na druhou stranu, v autě jsem toho už najezdil dost a vím, jak se lidi za volantem chovají a co je a co není obvyklé chování... a bohužel zrovna rozhodování "nebudu zastavovat, pokud něco nepojede... něco jede, nebudu zastavovoat, pokud to ještě stihnu projet... hm nestihl jem to" není tak neobvyklé, jak bychom si přáli

0/0
21.3.2016 16:49

I91v13a73n 97H88o70l16a12s 5967257158487

> zřejmě se choval podle situace "obvyklé", kdy by na přejetí byl čas

Za situace "obvyklé" tam ty vlaky jezdí spíš mnohem rychleji (výluka ana tomto místě myslím zase není tak dlouho, aby si řidiči zvykli na vlak jedoucí dvojnásobkem chůze).

0/0
21.3.2016 16:58

E83d39a 94D65r33á82b34e19k 7799382613487

situace obvyklá je že jsou buď dole závory nebo jede vlak krokem, že se vlak vřítí na přejezd rychlostí takovou že v momentě srážky je 40kmh je situace neobvyklá

+2/0
21.3.2016 19:00

D57a81n 77S71v90o86b33o82d52a 9580890425256

Problem je jasny, ridic videl CHRANENY prejezd , kde svetla nesvitila a zavory byli nahore , tudiz automaticky ocekaval ze zadne nebezpeci nehrozi.

Podle me by chraneny prejezd, u ktereho je docasne vyrazena signalizace , mel byt oznacen

+1/−2
21.3.2016 15:56

P61e42t34r 42Ž63á46k 1167833738833

Problém není ani náhodou jasný, dle dostupných informací to přesně takhle nebylo, řidič k přejezdu správně přistupoval jakožto k nechráněnému, bohužel ožralý strojvůdce nikoli a řidič tudíž přesto nedokázal včas zareagovat. V případě, že na přejezdu nebliká modrá, musí k němu řidič přistupovat jakožto k nechráněnému a rozhodně nesmí nic automaticky očekávat. Ono se ta signalizace totiž taky může porouchat a může chvíli trvat, než to někdo zjistí a stihne s tím něco udělat...

+3/0
21.3.2016 15:59

J13i10r82i 95R54u79s28n68o39k 4635262267203

No sam sobe odporujete. Vjel na chraneny prwjezd, kdyz svetla nesvitila. Kdyz svetla nesviti, tak to zadny chraneny prejezd neni.

0/0
21.3.2016 16:50

J98a24n 24J73e41m62e88l92k95a 1785130

Toto sice není ten případ, ale těmto situacím taky moc nepřidá, že nově, vedle signalizace přejezdu se staví žlutá budka, která často není zrovna výhledově friendly.

0/0
21.3.2016 15:14

E89d58a 91D55r43á32b77e73k 7739782763877

jo to jo, slušně to kontrastuje s tím, že se jinde staví autobusový terminál bez střech, aby krz ně viděli policajti kamerama na ochmelky a u přejezdu pak postaví takovouhle boudu...

0/0
21.3.2016 15:49

S94t42a52n64i82s28l36a26v 98S51r43b19a 4275894148524

Chráněný přejezd s vypnutým zabezpečovacím zařízením, který při průjezdu vlaku nebliká červeně a nemá stažené závory. To je nějaký nový pojem do silničního zákonu, ne? Ti lidé nezemželi, ti byli zavražděni tím, kdo rozhodl o tom, že na tom přejezdu nebude obsluha.

+1/−7
21.3.2016 15:13

J93a80n 86S33o96u91k47u61p 1344844466615

A obsluha by tam měla být proč? Nefungovala signalizace, takže to byl nechráněný železniční přejezd.

+8/−1
21.3.2016 15:22

S88t51a46n42i20s29l80a30v 76S78r69b66a 4785784618564

proč obsluha? aby lidé neumírali. to, co tu píšete je teorie. jestli tam ten vlak jede takto jednou za týden, nikomu nic neudělá se na 5 minut postavit na přejezd.

0/−2
21.3.2016 16:31

J48a73n 64S38o78u82k92u85p 1544794956565

To co píšu je teorie a obsluhu u nechráněného přejezdu jsem v životě neviděl ani jednou. Ok. ;-D

+1/0
21.3.2016 16:34

J80a28k78u45b 66Š46a73f62a18n32d88a 7455697371721

Říká vám něco blikající bílé světlo?

0/0
21.3.2016 15:38

I34v23a17n 54H45o44l97a86s 5687567668787

které na většině přejezdů stejně není?

+1/0
21.3.2016 15:44

P94e65t91r 62Ž24á71k 1107113978423

Pak je ale potřeba k přejezdu přistupovat tak, jako kdyby tam zabezpečovačka nebyla vůbec. A bohužel doufat, že za předpokladu, že zabezpečovačka nefunguje, k tomu bude stejně přistupovat i strojvůdce a pojede pomalu a bude houkat, aby člověk stihl zareagovat...

+1/0
21.3.2016 15:49

E12d30a 15D26r52á34b58e38k 7949102153577

a o to víc by měli být řidiči zvyklí považovat přejezd za nechráněný

+2/0
21.3.2016 15:50

P79e78t10r 44S60l57a92b58y31h78o86u50d 1182705540187

To právě že ne. Tím, že většinou ono bílé světlo nefunguje, si člověk zvykne, že je to normální a nic o nefunkčnosti zařízení to nevypovídá.

0/0
21.3.2016 15:52

P26e44t67r 39Ž40á31k 1917123378913

Pokud na přejezdu bílé světlo je, tak většinou funguje. Spíš jde o to, že na spoustě přejezdů prostě není, ale pokud k takovému přejezdu řidič nepřistupuje tak, jak by měl, je to jeho blbost.

+3/0
21.3.2016 16:03

E20d49a 58D73r55á61b30e24k 7869902283627

ano mezi tím co by řidič měl předpokládat a tím co předpokládá je rozpor často

+2/0
21.3.2016 16:04

I24v17a52n 75H63o25l78a95s 5557967258417

Proč by nefungovalo??? Tam kde je, funguje, ale na řadě přejezdů (z různých důvodů - především dvou už zmíněných) tam není vůbec, pak logicky "nemůže fungovat".

+1/0
21.3.2016 16:46

J92i36r70i 74R36u86s75n71o51k 4495182447833

S vami bych jezdit nechtel. Neblikajoci bile svetlo znamena, jako by tam nebylo a podle toho k prejezdu pristupuju. Pokud se chovate tak, ze si myalite, ze je rozbite, tak jednou skoncite stejne jako ten v clanku.

+1/0
21.3.2016 16:52







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.