- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Se podívejte do mapy a je vidět, že ta zastávka tam je uplná ptákovina. Navíc kousek od této vysvěné zastávky je zastávka Třebíč Borovina. Stavět zastávku 1,5 km od obce, do které jezdí busy každou chvilku je nesmysl.
Pro tuto lokalitu je jediné smysluplné řešení kvalitní MHD zajišťovaná městem Třebíč, s rychlým spojením na nádraží v Třebíči, odkud jezdí osobáky i rychlíky.
6. pád je "Starči", ne "Stařči" (přinejmenším místní občané to takto bez výjimky říkají).
Zastavování osobních vlaků jim nic moc nepřinese, protože podle všeho zanedlouho dojde k roztržení osobních vlaků Jihlava - Brno tak, že se bude muset v Třebíči mezi osobními vlaky přestupovat, navíc na sebe nemají tyto vlaky ani vzájemně navazovat.
Je úsměvné, že žst. Stařeč je označena jako "nádraží na vedlejší trati", ale zřízení zastávky Lesůňky (na téže "vedlejší trati") je vyzdvihováno jako přínos.
1500 metrů od železniční zastávky v Červené Hospodě do centra Starče, to není nic moc. Nedivím se, že se nikdo (kromě městyse) do zřízení této zastávky moc nehrne.
Proč? K nádraží v Třebíči je to necelé 3km (a předpokládám, že město Třebíč je cílem hodně častým), pokud by vznikla zastávka na hlavní trati, bude stejně kus od vesnice (a cestující ve vlaku jistě potěší zdržení kvůli zastávce s minimálním obratem kilometr a půl od nádraží v Třebíči). Stejně daleko jako do Boroviny na několik linek třebíčské MHD (když i do Stařeče jedna linka MHD - byť ne často - zajíždí), o linkové bus dopravě nemluvě.
Čili než si připlatit za více spojů MHD přímo do spádového města (ne moc dražší, ne-li spíš levnější než platba za vlak do ři*i, o ceně pro cestujícího nemluvě) léta řeší jakousi vlakovou zastávku v poli, protože VŽDYCKY (z pohledu historie zanedbatelných 150 let) se přece jezdilo vlakem...