Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Městys roky bojuje za zastávku na hlavní trati. Má ji na trati vedlejší

Stařeč na Třebíčsku je unikát. Leží poblíž hlavní železniční trati, zastávku však má na trati vedlejší. Od roku 2010 zde usilují o zřízení zastávky na trati Brno - Jihlava. Ani po šesti letech ale úředníci ze správy železnic nereagují. Zastávka není součástí plánované miliardové revitalizace trati.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z86d83e43n33ě76k 47J98o38n36á41š 9871739356530

Se podívejte do mapy a je vidět, že ta zastávka tam je uplná ptákovina. Navíc kousek od této vysvěné zastávky je zastávka Třebíč Borovina. Stavět zastávku 1,5 km od obce, do které jezdí busy každou chvilku je nesmysl.

+1/0
1.3.2016 18:02

P93a94v44e31l 46Ř85a75p49e53k 7942656989335

Pro tuto lokalitu je jediné smysluplné řešení kvalitní MHD zajišťovaná městem Třebíč, s rychlým spojením na nádraží v Třebíči, odkud jezdí osobáky i rychlíky.

+4/0
29.2.2016 23:37

H88o61n11z31a 37K90a19r54á36s95e67k 1265651332608

6. pád je "Starči", ne "Stařči" (přinejmenším místní občané to takto bez výjimky říkají).

Zastavování osobních vlaků jim nic moc nepřinese, protože podle všeho zanedlouho dojde k roztržení osobních vlaků Jihlava - Brno tak, že se bude muset v Třebíči mezi osobními vlaky přestupovat, navíc na sebe nemají tyto vlaky ani vzájemně navazovat.

Je úsměvné, že žst. Stařeč je označena jako "nádraží na vedlejší trati", ale zřízení zastávky Lesůňky (na téže "vedlejší trati") je vyzdvihováno jako přínos.

1500 metrů od železniční zastávky v Červené Hospodě do centra Starče, to není nic moc. Nedivím se, že se nikdo (kromě městyse) do zřízení této zastávky moc nehrne.

+1/−1
29.2.2016 22:45

J57a17n 77V63a75l57o66u54c72h 6722117508590

Proč? K nádraží v Třebíči je to necelé 3km (a předpokládám, že město Třebíč je cílem hodně častým), pokud by vznikla zastávka na hlavní trati, bude stejně kus od vesnice (a cestující ve vlaku jistě potěší zdržení kvůli zastávce s minimálním obratem kilometr a půl od nádraží v Třebíči). Stejně daleko jako do Boroviny na několik linek třebíčské MHD (když i do Stařeče jedna linka MHD - byť ne často - zajíždí), o linkové bus dopravě nemluvě.

Čili než si připlatit za více spojů MHD přímo do spádového města (ne moc dražší, ne-li spíš levnější než platba za vlak do ři*i, o ceně pro cestujícího nemluvě) léta řeší jakousi vlakovou zastávku v poli, protože VŽDYCKY (z pohledu historie zanedbatelných 150 let) se přece jezdilo vlakem...

+6/0
29.2.2016 17:54







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.