- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Neuvěřitelné, že se radní po letech ignorování probrali, no spíše už ten tlak byl ze všech stran. MHD v Brodě je něco tak tragického, co jsem nikde jinde ve srovnatelných městech neviděl, a to se z titulu své práce pohybuji po velké části ČR.
V popisu, co je třeba změnit, ani nevím, kde začít. Změnit se musí vše. Zcela zapomenout na to, co je dnes, protože z toho se téměř nedá vycházet.
Rovněž pro MHD chybí některé klíčové zastávky, například Masarykova u Billy, oba směry, zastávka Poliklinika je nepochopitelně jen jednosměrná, přitom tam jsou blízko i dvě školky a Pleas atd. Někdo by si měl konečně uvědomit, že nestačí jen, aby to nějak jezdilo, odškrtnout si to a tím mít hotovo. Musí to jezdit tam, kam lidi míří, a musí to jezdit tak, aby se také měli čím vrátit. Já se potom nedivím, že Brod je ucpaný auty, když MHD se na polovině města nedá používat.
Konkrétně pro spojení SZ části města a Ledečské by pomohlo i zbudování železniční zastávky podél Lipnické ulice, ale je mi jasné, že to je v dnešní době nad možnosti všech úředníků. Autobusy by odsud měly jezdit po Humpolecké k Bille, dále přes náměstí, kde by byl hlavní přestupní uzel (nikoli na "Dopravním terminálu", který leží mimo), dále k nádraží, s návazností na rychlíky a osobní vlaky v celé sudé hodiny.
Dnes nejsou schopni včas upravit časy linek dle úprav jízdního řádu a když má vlak pár minut zpoždění, MHD stejně nepočká ačkoli řidič přímo kouká na nástupiště.
MHD je v HB naprosto tragicka. Takova parodie pro par vyvolenych ve spravnych lokalitach. Jak je ve clanku spravne zmineno, tak na casti smerem na jih od reky mesto zapomina zcela.
MHD tam jezdi minimalne, jedna mizerna linka s casem vyhovujicim maximalne seniorum. Sice mame na namesti lavicky, kose, zrezle necitelne panely, dreveny stanek (nyni uklizeny kdesi) a dalsi veci za stovky tisic Kc, ale Lidicka a dalsi lokality nemaji chodniky a lide jsou odkazani maximalne na vlastni nohy a ne MHD.
Já si ani nemyslím, že po úpravě by MHD bylo potřeba dotovat výrazně více než je tomu teď. Spousta dnešních spojů jezdí neoptimálně využita a spoustu platících pasažérů by úpravy mohly přilákat.
Jedním z paradoxů dnešního stavu je, že z kdejaké malé vesničky za Brodem je spojení autobusem do centra a na nádraží i několikrát za hodinu, zatímco přímo v Brodě jsou čtvrti s několika tisíci obyvateli, které nemají spojení prakticky žádné nebo udělané nepoužitelným způsobem.