Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

V Brodě mají cestující jasno. Chtějí úpravu linek MHD i časů odjezdů

Kdy přesně začala v Havlíčkově Brodě jezdit městská hromadná doprava, není snadné dohledat. Jisté však je, že to bylo za dob socialismu. A jisté také je, že od té doby se vedení linek ve své podstatě nezměnilo. Letos to možná bude jinak.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P78a32v88e94l 39Ř83a84p14e32k 7862426749525

Neuvěřitelné, že se radní po letech ignorování probrali, no spíše už ten tlak byl ze všech stran. MHD v Brodě je něco tak tragického, co jsem nikde jinde ve srovnatelných městech neviděl, a to se z titulu své práce pohybuji po velké části ČR.

V popisu, co je třeba změnit, ani nevím, kde začít. Změnit se musí vše. Zcela zapomenout na to, co je dnes, protože z toho se téměř nedá vycházet.

Rovněž pro MHD chybí některé klíčové zastávky, například Masarykova u Billy, oba směry, zastávka Poliklinika je nepochopitelně jen jednosměrná, přitom tam jsou blízko i dvě školky a Pleas atd. Někdo by si měl konečně uvědomit, že nestačí jen, aby to nějak jezdilo, odškrtnout si to a tím mít hotovo. Musí to jezdit tam, kam lidi míří, a musí to jezdit tak, aby se také měli čím vrátit. Já se potom nedivím, že Brod je ucpaný auty, když MHD se na polovině města nedá používat.

Konkrétně pro spojení SZ části města a Ledečské by pomohlo i zbudování železniční zastávky podél Lipnické ulice, ale je mi jasné, že to je v dnešní době nad možnosti všech úředníků. Autobusy by odsud měly jezdit po Humpolecké k Bille, dále přes náměstí, kde by byl hlavní přestupní uzel (nikoli na "Dopravním terminálu", který leží mimo), dále k nádraží, s návazností na rychlíky a osobní vlaky v celé sudé hodiny.

Dnes nejsou schopni včas upravit časy linek dle úprav jízdního řádu a když má vlak pár minut zpoždění, MHD stejně nepočká ačkoli řidič přímo kouká na nástupiště.

0/0
17.2.2016 10:15

P55a93v81e90l 71Ř65a73p83e85k 7322276899675

Oprava: "pro spojení JZ části města"

0/0
17.2.2016 10:16

D98a28n15a 23N21a66i70m57a68n35o44v18á 1551900786926

Cela myslenka dopravniho terminalu, tak jak to predvedlo mesto Brod je zcela chybna. Na vysledku je videt tlak predevsim na vlastni penezenku v uplatcich od firmy Skanska a spol. Panove Kruntorad, Benes a dalsi by mohli vypravet.

Dopravni uzel vzdaleny vice nez kilometr od centra a tragicka MHD, to je vrazedna kombinace.

Rozmisteni zastavek ruzne po ulicich a chodnicich na jednotlivych smerech ven z mesta, to je pocin hodny genia. Na miste byvaleho autobusoveho nadrazi zeje prazdnotou parkoviste a lide se mackaji bez strechy nad hlavou na ulici Humpolecka, Masarykova (minizastavka), u Pleasu, atd..

Divim se, ze jeste ti co tam kazdy den vidim stat na ulici bez pristresi a motajici se po silnicich bez prechodu (OMV-Humpolecka), si nepockaji nekde na radni a nenakopou je s rozbehem do zadku z predni strany.

+1/0
17.2.2016 11:49

D74a47n28a 98N46a47i31m36a69n37o33v72á 1981920986706

MHD je v HB naprosto tragicka. Takova parodie pro par vyvolenych ve spravnych lokalitach. Jak je ve clanku spravne zmineno, tak na casti smerem na jih od reky mesto zapomina zcela.

MHD tam jezdi minimalne, jedna mizerna linka s casem vyhovujicim maximalne seniorum. Sice mame na namesti lavicky, kose, zrezle necitelne panely, dreveny stanek (nyni uklizeny kdesi) a dalsi veci za stovky tisic Kc, ale Lidicka a dalsi lokality nemaji chodniky a lide jsou odkazani maximalne na vlastni nohy a ne MHD.

+1/0
17.2.2016 9:42

P15a70v84e65l 97Ř18a74p75e14k 7932866679465

Já si ani nemyslím, že po úpravě by MHD bylo potřeba dotovat výrazně více než je tomu teď. Spousta dnešních spojů jezdí neoptimálně využita a spoustu platících pasažérů by úpravy mohly přilákat.

Jedním z paradoxů dnešního stavu je, že z kdejaké malé vesničky za Brodem je spojení autobusem do centra a na nádraží i několikrát za hodinu, zatímco přímo v Brodě jsou čtvrti s několika tisíci obyvateli, které nemají spojení prakticky žádné nebo udělané nepoužitelným způsobem.

0/0
17.2.2016 10:23







Najdete na iDNES.cz