Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Plastař si vydělá čtyřicet tisíc, přesto je firma marně hledá půl roku

Šéf novoveské firmy Mann + Hummel Jiří Paroulek říká, že letos nabere desítky zaměstnanců. Firmě se daří, navyšuje výrobu. Dvě věci jí však trápí. Do průmyslové zóny je tragické dopravní spojení. A na trhu práce je obtížné sehnat řadu specializovaných technických profesí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J14a90r97o94m20í41r 40S90u39c85h54ý 6436892426521

Nějak se v článku pan ředitel M+H zapomněl pochlubit jak "skvěle" tam zacházejí se zaměstnanci a šikanují je tak rafinovaně, že se jich nezastanou ani nižší soudy, ale až ten ústavní:

http://jihlava.idnes.cz/ustavni-soud-se-zastal-zamestnance-z-trebice-mann-hummel-ho-zamestnat-nechce-1s7-/jihlava-zpravy.aspx?c=A160127_120902_jihlava-zpravy_mv

V takové firmě fakt musí být radost pracovat....

0/0
8.2.2016 15:16

J96a76r58o90s67l71a13v 41M24o50u90č88k89a 3317297598509

Já sice vím, jaké jsou na Vysočině cesty, ale konkrétně Jihlava a Velké Meziříčí leží na D1, tak jaképak špatné spojení.

0/0
7.2.2016 18:02

M58i11r55o21s97l32a58v 11M56e81d 3514666

Nemá hledat, nýbrž vychovávat. Prostě vzít nějakého cucáka, nabídnout mu odpovídající vzdělání, profesní růst a perspektivu. Bývalo naprosto běžné, že podniky měly své učně (učňovská střediska, dílny atd.). jenže "udělat si" schopného, znalého a loajálního pracovníka stojí peníze a chvíli to trvá (takže je jednodušší skuhrat, že nejsou lidi).

+1/0
7.2.2016 13:17
Foto

P70e47t55r 76N14o73v30o31t33ň95á79k 1105591823538

přečtěte si článek, když o něm píšete, oni vychovávají, spolupracují se školami poskytují praxe...

0/0
7.2.2016 21:17

M29i52r50o69s20l35a13v 84M87e85d 3404976

Tak je to málo a musí přidat (když chci víc získat, musím zpravidla i víc investovat).

+2/0
8.2.2016 9:14

P53a10v89e20l 89Ř60a73p52e13k 7442216859565

"Státe, postarej se o náš soukromý byznys"

Stát zdaňuje jak šílený, ale stejně se nepostará. Řešení není v tom, aby se stát začal starat, ale aby byly nižší ty daně a mohli jsme se postarat sami.

+3/0
7.2.2016 8:27

R97a38d27i61m 31P55o60l24á77š38e58k 9166223419409

NO, stát by se měl postarat o infrastukturu.

Třeba kde není dobrá infrastruktura jako v tomto případě, musí řadoví zaměstnanci dostávat o pár tisícovek vyšší plat, aby mohli dojíždět vlastním autem nebo jiným přibližovadlem. Navíc se zhoršuje výběr zaměstnanců, protože po dobré kvalitní silnici či dálnici se dá dojíždět až ze 4x větší vzdálenosti než po nekvalitních místních silničkách.

0/0
7.2.2016 9:50

M67i62r66o90s72l74a75v 31M43e85d 3884486

No ale to je pořád problém té firmy - když si budu chtít založit nějakou firmičku s pár zaměstnanci, tak to moc řešit nemusím (stačí plácek na parkování a pokud v místě nefunguje hromadná doprava, tak si třeba nasmlouvat někoho s mikrobusem). Pokud se ale bude jednat o velký podnik, tak je mimo jiné potřeba brát do úvahy i dopravu (je poměrně běžné, že firma si postaví továrnu na zelené louce, ke které vede nějaká místní komunikace a pak nastane divení, že jsou problémy s dopravou).

0/0
7.2.2016 13:31

R84a40d50i84m 40P64o22l21á96š85e32k 9666403789839

Souhlasím.

0/0
9.2.2016 9:15

R75a71d41i14m 76P29o42l84á49š76e30k 9226803329169

Ale co se týká zaměstnanců, tam firmy stát v současné době vydírají.

Kde jsou ty časy, kdy většina nástupních míst byly juniorské pozice, na kterých si podnik svého zaměstnance vyučil a potom umístil na takové místo, které bylo pro něho optimální.

Dneska akorát firmy koukají, kde by ukradli hotového odborníka, do kterého investoval a vychoval ho někdo jiný. Stát , nebo konkurence..... Kdo hotový odborník není, ať už absolvent nebo delší dobu nezaměstnaný, ten firmu nezajímá, ten ať si klidně hnije na dávkách na pracáku.

A ještě se diví, když takový ukradený odborník po roce odejde jinam, protože mu nabídli o 2 - 4 tisíce vyšší plat.;-D;-D

+1/0
7.2.2016 9:55
Foto

J82a75n 41Č16e75r83m36á52k 4279508985297

to povídejte socialistickým loupežníkům8-o;-€!!

0/0
7.2.2016 13:00

P43e80t39r 10D60o92l90e98ž58e12l 7813220296513

A to jsem viděl ve světě firmy, kde super důležití lidé vydělávali víc než majitelé. To se ovšem v ČR stát asi nemůže.

+1/−2
6.2.2016 23:59

J54a10n 18P20a51v41e88l 8893122568346

Klasický, ale hodně hloupý povzdech. To se v Čechách, bla, bla, bla ...

Jestliže důležití lidé vydělávají více než majitel, je něco špatně. Teoreticky může superdůležitý člověk vydělávat více než ředitel, ale i to by měla být dobře odůvodněná vyjímka.

+3/−1
7.2.2016 0:14

R33a13d98i49m 28P23o62l76á98š98e14k 9206753689299

No ono se občas stane. Že majitel firmy je jen proto majitel, že měl peníze na založení firmy a na vstupní investici. A vlastní jádro činnosti té firmy pak zajišťuje nějaký klíčový zaměstnanec.

Podstatné je, že pokud to má být dlouhodobé uspořádání, tak ten majitel si toho musí být vědom, že ten příslušný zaměstnanec dělá klíčovou práci.

Stává se totiž taky, že majitel, který nějak přišel k penězům, založil firmu a náhodou zaměstnal schopného zaměstnance, který svou prací generuje většinu zisku firmy. A majitel to nezjistí, dokud ten zaměstnanec neodejde.

0/0
7.2.2016 10:02
Foto

J88a32n 57Č80e92r29m85á33k 4399358445177

majitel, který NÁHODOU nějak přišel k penězům a založil NĚJAKOU firmu a NÁHODOU zaměstnal dobrého člověka zkončí brzy o žebrácké holi, neboť stále platí ůrychle nabyl rychle pozbyl" a ten, kdo neumí peníze vydělat s nimi neumí dobře zacházet... A to je důvod, proč všichni ti výherci a dědici obrovských sum a majetků o ně velmi brzy zase přijdou...!!8-o

0/0
7.2.2016 13:05

R67a40d52i77m 82P74o36l88á91š59e40k 9876283449299

To zas myslíte extrémy.

Je ale spousta provozovatelů firem, co zvládnou vést tým třeba do několika lidí, ale ani náhodou nezvládnou vést 10 - 20 - 50 lidí ve firmě.

Pak se často stává, že firma přijme nějakého schopného, majitel firmy se k němu náhodou dostane a ten potom krátkodobě zařídí, že firma má úspěch. Firma se zvětší nad onu mez, kterou majitel zvládne ukočírovat.

Potom má majitel dvě možnosti. Pokud to pochopí, tak toho člověka pořádně zaplatí a nechá ho firmu managerovat , takže firma poroste. Nebo to nepochopí a začne dělat chyby, schopní lidi mu odejdou nebo je i sám propustí a potom pár dalších roků bude mít plno práce, aby pád firmy zachytil a udržel firmu v rozsahu těch několika zaměstnanců.

0/0
9.2.2016 9:23

T51o50m89á41š 50M31o51r65a42v31č62í15k 3477786693235

Tak to tedy musí být malinké a hodně specifické firmičky.

0/0
7.2.2016 1:37

J82a16n 62S19t68e56h35l37i11k 9425397966721

Problém je stěhování . Takže zrušit dan z převodu nemovitostí a upravit daně tak , aby nebyla investicí , ale spotřebním zbožím - Snížit DPH na stavebniny a zvyšit majetkovou obecní dan(odstřihnout obce od statního cecíku) . Tím nemovitosti ztratí na ceně , když z nich budete každoročně platit pár tisíc . Duležité je aby daňová kvota zustala stejná (v kapse vám zustane stejně) a obce měli možnost měnit výši této daně . To znamená že občané si určí zda chcou chodník a taky si odsouhlasí zda si ho zaplatí.

+1/0
6.2.2016 23:27

M26a92r73t83i66n 80S87e45d13o66n76a 2255746196569

Typicky problem ceskych firem, business je zalozeny na nizkych mzdach zamestnancu a pak se divi ze nejsou lidi. Pokud by si ze mzdy mohl delnik dovolit jezdit do prace autem tak dopravni obsluha neni problem, A za 40 tis odmitaji nastoupit kvalitni absolventi, natoz aby cestovali do Kotehulek kde odborne uhniji. Hledat kvalitni lidi v ramci okresu je dnes nesmysl, v nasi spolecnosti hledame v cele EU a je to take trabl (mzda 60-120 tis.).

+6/0
6.2.2016 22:52

P68e88t19r 31H46o56m81o64l35k59a 2945243624405

Hmmm... další ekonom s botami plnými slámy...

0/0
6.2.2016 23:00

M90a54r91t26i38n 87S31e80d97o80n77a 2795496856929

Az budete ridit firmu kde potrebujete zajistit kvalitu a rozvoj, zjistite ze s lidmi co jim date par korun to dlouhodobe fungovat nebude. Dobri jednoduse znaji svoji cenu a pokud jsou bez zavazku je jejim trhem prace cely svet - nebudou pracovat za byt a stravu.

+4/0
6.2.2016 23:07

R93a46d77i17m 41P52o30l75á36š69e20k 9186573169859

Ono záleží v jakém byznysu ta firma funguje.

Pokud budete pro někoho vyrábět komponenty, hlavně ty jednodušší a pokud budete třeba v automotive pod normami jakosti ISO/TS, tak naopak budete shánět lidi, kteří jsou schopni dělat za pár korun. Protože Váš odběratel díky normám jakosti může měnit dodavatele té komponenty doslova jako člověk ponožky bez jakéhokoliv zakolísání kvality, takže prakticky jediné kritérium, jak získat tu zakázku je co nejnižší cena komponenty. To znamená výrobní cena, náklady plus minimální zisk nutný k přežití firmy. Při takové výrobě prostě musíte srážet všechny výrobní náklady včetně mezd co nejníž, kde to ještě jde dodržet stanovenou kvalitu.

Naopak pokud budete vyrábět finální brandový výrobek a Vaši markeťáci ho dokáží prodat za marketingovou cenu o hodně vyšší než výrobní, potřebujete naopak ty dobře zaplacené kvalitní lidi.

0/0
7.2.2016 9:46

I72v81o 71B57a84r70t81e92č28e40k 7475183214498

To Vám poradili v jiných komentářích na Vaše nesmysly. Učíte se rychle :-)

+1/0
6.2.2016 23:31

I67v75o 42B78a42r65t58e45č54e98k 7645703774658

Plastař si vydělá čtyřicet tisíc, přesto je firma marně hledá půl roku; to je jako plat za půl roku nebo za jiné období? Chemická průmyslovka, 30 let praxe v organické chemii, z toho 20 let u pryže a plastů na všech úrovních, včetně tvrdé chemie epoxidů nebo PUR... Chápu, jsem starý. Zase na druhou stranu, obsluhovat nástřikové lisy může i opice.

0/0
6.2.2016 22:41

P55e27t78r 72H74o22m18o94l17k90a 2105313214525

Máte problém z čtením textu...? V článku je popsáno, co se za tu mzdu očekává. Nejste asi starý, ale očividně na to nemáte...

0/0
6.2.2016 22:49

P59e75t92r 44H18o35m67o93l77k39a 2255493364365

A litovat se ovšem umíte dopředu... aniž jste se o cokoliv pokusil.

0/0
6.2.2016 22:51

I37v72o 91B24a92r26t47e11č61e74k 7435983414728

Stříkání plastů do forem se studeným nebo teplým kanálem je jen základ, plněné plasty mastkem nebo sklem a pancéřované nástřikové jednotky jsou o kousek dál. Fyzikální vlastnosti různých materiálů, povolené retardéry hoření (když už jsme v tom automotivu); ISO 16949, ISO 14001, OHSAS 18001; myslíte, že si to tahám z rukávu? V lakomých údolích na Valašsku za to berou lidi 13000 hrubého v nepřetržitém provozu.

0/0
6.2.2016 23:23

P67e50t77r 20H53o15m85o78l15k29a 2615513964615

Krásné komentáře... desítky "chytrých" debilů, co nikdy nic nedokázali, přesně vědí co a jak...

+10/−2
6.2.2016 21:43

O48n49d56r34a 84H80u67p43t97y85c38h 8949156588

Zato vy tady vynikáte odbornými poznatky. K problematice nikde nic, jen osobní výpady vůči jiným komentátorům.

0/0
14.2.2016 9:13

V24l28a11d19i93m94i35r 36K60r14a95u31s 6501588674720

no jestli nemuzou sehnat plastare za 40 klacku, tak to znamena, ze trzni cena plastare je vyssi nez tech 40. na to clovek nepotrebuje ani CVUT, ale staci ekonomka. stredni.

+3/−2
6.2.2016 21:09

V61l50a28d84i61m21i27r 18K24r60a15u33s 6521908814570

mysleno jako ze na pochopeni toho principu trzni ceny to staci. ne ze plastare muze delat absolvent stredni ekonomky. :)

+1/0
6.2.2016 21:10

K98a37r63e85l 28S52t57o12j36k21a 1873513383624

nečetl jsem to, ale možná bude problém v tom, že u dvacetiletýho chcete dvacet let praxe ;-) a ne, ani ti výkonní němci se takhle nerodí, i když berou desetinásobek

+4/−2
6.2.2016 20:21

M39i19c75h35a34e87l 76K29o95u12t11e92c94k43ý 3885110836

Takže třetina německé mzdy. Tak jim dejte alespoň 100 tisíc a uvidíte, jak se lidé pohrnou. :-)

+1/0
6.2.2016 19:59

F68r32a47n31k 23G93r81i53m19e91s 6258587490328

40 K hrubé je tak 65 K superhrube, což je to co srovnáváte s Německem. Tam jim tu mzdu totiz ještě 50% zdani. Takže ani ne polovina, a nájmy tam jsou tak trojnásobné, ceny sluzeb taky.

0/0
9.2.2016 11:12
Foto

P74a79v60e30l 95P57o26k66o93r80n78ý 2406604840352

Firma marně hledá půl roku 40 tisíc? Jako pro ty plastaře? Když jsem četl titulek, tak jsem si říkal, co to má znamenat. A již vidím, někdo se neumí vyjadřovat, zrovna o tom říkali v televizi, a ukazovali děti, co to neumí. ;

+4/−1
6.2.2016 19:46

P56a24v22e34l 37D29e29n89k 9408253249936

Nastoupím ihned, práci za čtyřicítku se naučím , potrebuju ovšem ubytování, jezdit 120 km denně bych nedal, budu hakovat jako das. Email sladka39@seznam.cz prijimam i dalsi nabídky práce od 28000 s ubytováním , práce se nestitim a mám do ní chuť

+3/−4
6.2.2016 19:34

P80e24t94r 60H70o56m79o35l22k43a 2225923534675

Práce za 40000, neumíte jí a ještě si kladete podmínky? To si neumíte pronajmout bydlení? Jste neschopný a proto takovou a takto oceněnou práci neděláte...

+2/0
6.2.2016 22:18
Foto

B11r38o65n51i82s42l95a28v 61G77a13b34r22y13š 2552889291

To je takový problém ty zaměstnance svážet vlastním autobusem? Tipuju, že jej nemají, ale co jim brání si jej koupit?

Pokud nepůjde ani to, proč nepožádají kraj o spoje k firmě? Jízdní řád jedné linky navíc by se přizpůsobil směnám.

+4/0
6.2.2016 19:32

J14a80k63u44b 51H97e30g18e83n80b58a22r22t 9115294809694

Nestačil by carpooling? Nebo mikrobus.

0/0
6.2.2016 20:43
Foto

B27r90o34n88i42s80l96a62v 62G27a57b46r43y75š 2792329241

Možná ano. Nevíme, kolik lidí odkud přesně dojíždí.

0/0
6.2.2016 21:46

P17e21t89r 32H59o39m45o43l98k60a 2465153484755

Podle komentáře asi vedete větší úspěšnou firmu... protože přesně víte, jak na to...

0/0
6.2.2016 22:19
Foto

B82r53o52n85i63s64l40a71v 98G65a81b88r80y72š 2712499151

Ne, v jedné úspěšné pracuju. Dívám se na to, jak to dělají ostatní. Navíc rozumím dopravní obslužnosti a jsem schopen vytvořit alternativy.

Jak byste situaci řešil Vy?

0/0
6.2.2016 22:23

P78e88t97r 92H18o89m46o66l60k87a 2545433304595

Proč já? Nemám o možnostech informace, vy ano??? Myslíte, že by úspěšná a kreativní firma nepřišla na jednoduché řešení, pokud by bylo možné? Myslíte, že jsou dobří na výrobu, ale jinak úplně blbí? Asi ne, že? Ale plácat moudra je tak jednoduché...

0/0
6.2.2016 22:47
Foto

B56r23o50n73i92s90l88a25v 67G83a45b21r33y49š 2692589711

Já ano!

Snažím se hledat nějaké řešení. Vy jste tady zatím nic nepředvedl a ostatní osočujete.

+4/0
6.2.2016 22:53
Foto

R70o58m55a67n 26K50o81z74e62l 4157286133754

V mém kraji jedna firma přijala mnoho lidí a hned se objevily nové autobusové spoje.....stejně tak jistá potravinářská firma sváží zaměstnance autobusem, když nemají spoj.

0/0
6.2.2016 22:43
Foto

B84r38o78n15i35s75l39a97v 78G58a25b62r31y24š 2572959651

No..., všechno má nějaké řešení. :-)

0/0
6.2.2016 22:51

R95o96b12e26r82t 83S73v90o39b71o67d98a 6393841706225

Když jsem přijel do Dobrovíze, kde sídlí firma Amazon, tak jsem nemohl projet, co tam najíždělo autobusů! Když to jde tam, šlo by to i v té průmyslové zóně,

0/0
7.2.2016 9:25

J91a97n 17S41m28e24j93k28a73l 6914108402

Mamm + Hummel si svoje zaměstnance autobusem sváží...

+1/0
7.2.2016 0:00

Z15d94e36n34ě77k 95S18t31r10n59a11d 1535150236949

Klasické dilema. Firma potřebuje jak odborně vzdělané zaměstnance, tak infrastrukturu ve svém okolí. Pokud bude působit v místech se zavedenou infrastrukturou, bude se potýkat s tím, že jí konkurence bude neustále přetahovat kvalifikované zaměstnance. Jsou tam sice školy, ale také spousta firem hladových po jejich absolventech. Jít do relativně chudšího regionu může být zajímavou alternativou, obzvlášť, pokud firma spolupracuje s místními středními školami, které mají problém najít pro své absolventy uplatnění. Pokud však firma vyroste příliš rychle, narazí na nedostatečnou infrastrukturu.

Jinak firmu M+H mohu hodnotit z pozice jejich dodavatele a patří rozhodně mezi ty lepší. Pokud se nějaký problém objeví, skutečně s dodavatelem spolupracuje na jeho řešení, místo, aby se po něm jenom vozila.

+5/0
6.2.2016 19:16

M13a70r97t48i73n 54S49e39d25o50n63a 2475816126839

Kazda normalni firma ma snahu pomoci dodavateli, pokud to ovlivnuji jeji business. Jehom hlupak se po dodavateli vozi a vyhrozuje.

0/0
6.2.2016 22:58







Najdete na iDNES.cz