Diskuze

Miliarda na přestavbu trati je na cestě. Zmizí drncání, přibude podchod

Letos odstartuje miliardová rekonstrukce úseku železniční trati od Zastávky u Brna po Okříšky, která přinese vyšší rychlost cestování. V budoucnu má být trasa přípojkou na vysokorychlostní trať Praha–Brno.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Zrovna Pendolino s konstrukční rychlostí 230 km/h nejspíš do provozu na VRT stavěné na 300-350 km/h příliš nezasáhne - nota bene když soupravy budou v té době už dávno ve šrotu :-)

1 0
možnosti

M20i30l62a70n 73K24o90i44š

14. 1. 2016 15:50

Je to žalostně málo, zrychlení moc velké nebude. Na druhou stranu jsem rád, že se konečně aspoň něco udělá. Tahle trať je dlouhodobě ze strany státu a SŽDC zanedbávaná a díky tomu ubývá nejen cestujících, ale i nákladní dopravy, která je tady poslední roky vcelku malá.

1 0
možnosti

Dobrý den, bohužel kvůli problémům s přípravou v minulých letech a kvůli tomu, že pro stát nebyla tato trať prioritní se nyní musí postupovat "salámovou" metodou. Je lepší to brát než nechat být. Uvědomte si, kde jsme byli před 10 lety. Vše bylo, včetně rekonstrukce žst. Třebíč, pouze ve fázi studií a "zbožných" představ. V současné revitalizaci do ní není zahrnutý poměrně dlouhý mezistaniční úsek mezi Vladislaví a Studencem. Tam je reálná rychlost 80-90 km/h. 50 minut na Třebíč - Brno je reálných po dokončení všech úprav. Jak se do článku dostal rok 2018 netuším. V konečném důsledku je jízdní doba samozřejmě závislá na schválení provozního konceptu mezi JMK a VYS.

1 1
možnosti

- Jako cílový stav této revitalizace se vždy uváděla cestovní doba Třebíč - Brno = 60 minut. Proč je to najednou minut padesát (a to prý již v roce 2018)?

- Z hlediska zkrácení jízdních dob je zdvoukolejnění úseku Zastávka - Střelice téměř bezvýznamné, protože drobný čas, který se tam ušetří, naopak padne za oběť zastavení v Brně-Starém Lískovci. I studie proveditelnosti stavby mezi Brnem a Zastávkou uvádí, že rychlíkům se jízdní doba v úseku Brno - Zastávka nijak nezkrátí.

- K čemu bude elektrizace, která končí v Okříškách? Rychlíky budou v Třebíči/Okříškách přepřahat? Nebo nadále pojedou z Brna s dieselovou lokomotivou?

- Pokud jde o úsek Zastávka - Okříšky, tak zvýšení rychlosti na 100 km/h se týká v součtu asi čtyř kilometrů tratě (část úseku mezi Třebíčí a Vladislaví a navíc tento úsek není souvislý) a budou jej moci využít jen soupravy jedoucí tzv. na horní rychlostníky.

0 0
možnosti

Nezelektrifikování je holý nesmysl. Na dané trati by se využilo - jak rychlíky, kde by byly nahrazeny tzv. Brejlovci, tak i u osobních vlaků, které by mohly nahradit např. Panteři. Potom bude k ničemu i krátká elektrifikace před Brnem. A jedno se to bude muset zelektrifikovat určitě, když se s tím počítá jako přípojná trať k VRT.

0 0
možnosti