Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Miliarda na přestavbu trati je na cestě. Zmizí drncání, přibude podchod

Letos odstartuje miliardová rekonstrukce úseku železniční trati od Zastávky u Brna po Okříšky, která přinese vyšší rychlost cestování. V budoucnu má být trasa přípojkou na vysokorychlostní trať Praha–Brno.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

D23a14v23i14d 53K79r27á25s27e82n28s82k25ý 7957250727

Zrovna Pendolino s konstrukční rychlostí 230 km/h nejspíš do provozu na VRT stavěné na 300-350 km/h příliš nezasáhne - nota bene když soupravy budou v té době už dávno ve šrotu :-)

+1/0
18.1.2016 22:01

M94i53l48a84n 62K16o51i97š 4817952791940

Je to žalostně málo, zrychlení moc velké nebude. Na druhou stranu jsem rád, že se konečně aspoň něco udělá. Tahle trať je dlouhodobě ze strany státu a SŽDC zanedbávaná a díky tomu ubývá nejen cestujících, ale i nákladní dopravy, která je tady poslední roky vcelku malá.

+1/0
14.1.2016 15:50

A86l47e70š 58K53r68a68t65i32n29a 1316961960828

Dobrý den, bohužel kvůli problémům s přípravou v minulých letech a kvůli tomu, že pro stát nebyla tato trať prioritní se nyní musí postupovat "salámovou" metodou. Je lepší to brát než nechat být. Uvědomte si, kde jsme byli před 10 lety. Vše bylo, včetně rekonstrukce žst. Třebíč, pouze ve fázi studií a "zbožných" představ. V současné revitalizaci do ní není zahrnutý poměrně dlouhý mezistaniční úsek mezi Vladislaví a Studencem. Tam je reálná rychlost 80-90 km/h. 50 minut na Třebíč - Brno je reálných po dokončení všech úprav. Jak se do článku dostal rok 2018 netuším. V konečném důsledku je jízdní doba samozřejmě závislá na schválení provozního konceptu mezi JMK a VYS.

+1/−1
14.1.2016 8:25

H57o13n53z48a 53K26a97r54á69s50e21k 1445121172628

- Jako cílový stav této revitalizace se vždy uváděla cestovní doba Třebíč - Brno = 60 minut. Proč je to najednou minut padesát (a to prý již v roce 2018)?

- Z hlediska zkrácení jízdních dob je zdvoukolejnění úseku Zastávka - Střelice téměř bezvýznamné, protože drobný čas, který se tam ušetří, naopak padne za oběť zastavení v Brně-Starém Lískovci. I studie proveditelnosti stavby mezi Brnem a Zastávkou uvádí, že rychlíkům se jízdní doba v úseku Brno - Zastávka nijak nezkrátí.

- K čemu bude elektrizace, která končí v Okříškách? Rychlíky budou v Třebíči/Okříškách přepřahat? Nebo nadále pojedou z Brna s dieselovou lokomotivou?

- Pokud jde o úsek Zastávka - Okříšky, tak zvýšení rychlosti na 100 km/h se týká v součtu asi čtyř kilometrů tratě (část úseku mezi Třebíčí a Vladislaví a navíc tento úsek není souvislý) a budou jej moci využít jen soupravy jedoucí tzv. na horní rychlostníky.

0/0
13.1.2016 18:26

M25a32t57ě98j 32V37o78n22d69ř38i56č36k59a 4504750328506

Nezelektrifikování je holý nesmysl. Na dané trati by se využilo - jak rychlíky, kde by byly nahrazeny tzv. Brejlovci, tak i u osobních vlaků, které by mohly nahradit např. Panteři. Potom bude k ničemu i krátká elektrifikace před Brnem. A jedno se to bude muset zelektrifikovat určitě, když se s tím počítá jako přípojná trať k VRT.

0/0
13.1.2016 19:51



Najdete na iDNES.cz