Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Miliarda na přestavbu trati je na cestě. Zmizí drncání, přibude podchod

Letos odstartuje miliardová rekonstrukce úseku železniční trati od Zastávky u Brna po Okříšky, která přinese vyšší rychlost cestování. V budoucnu má být trasa přípojkou na vysokorychlostní trať Praha–Brno.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

D32a25v34i47d 64K14r67á37s40e95n18s27k44ý 7317350547

Zrovna Pendolino s konstrukční rychlostí 230 km/h nejspíš do provozu na VRT stavěné na 300-350 km/h příliš nezasáhne - nota bene když soupravy budou v té době už dávno ve šrotu :-)

+1/0
18.1.2016 22:01

M41i83l93a86n 55K67o21i13š 4237102411420

Je to žalostně málo, zrychlení moc velké nebude. Na druhou stranu jsem rád, že se konečně aspoň něco udělá. Tahle trať je dlouhodobě ze strany státu a SŽDC zanedbávaná a díky tomu ubývá nejen cestujících, ale i nákladní dopravy, která je tady poslední roky vcelku malá.

+1/0
14.1.2016 15:50

A60l18e49š 55K92r83a86t84i76n32a 1496121430418

Dobrý den, bohužel kvůli problémům s přípravou v minulých letech a kvůli tomu, že pro stát nebyla tato trať prioritní se nyní musí postupovat "salámovou" metodou. Je lepší to brát než nechat být. Uvědomte si, kde jsme byli před 10 lety. Vše bylo, včetně rekonstrukce žst. Třebíč, pouze ve fázi studií a "zbožných" představ. V současné revitalizaci do ní není zahrnutý poměrně dlouhý mezistaniční úsek mezi Vladislaví a Studencem. Tam je reálná rychlost 80-90 km/h. 50 minut na Třebíč - Brno je reálných po dokončení všech úprav. Jak se do článku dostal rok 2018 netuším. V konečném důsledku je jízdní doba samozřejmě závislá na schválení provozního konceptu mezi JMK a VYS.

+1/−1
14.1.2016 8:25

H23o92n64z98a 88K93a39r65á13s17e36k 1625481642148

- Jako cílový stav této revitalizace se vždy uváděla cestovní doba Třebíč - Brno = 60 minut. Proč je to najednou minut padesát (a to prý již v roce 2018)?

- Z hlediska zkrácení jízdních dob je zdvoukolejnění úseku Zastávka - Střelice téměř bezvýznamné, protože drobný čas, který se tam ušetří, naopak padne za oběť zastavení v Brně-Starém Lískovci. I studie proveditelnosti stavby mezi Brnem a Zastávkou uvádí, že rychlíkům se jízdní doba v úseku Brno - Zastávka nijak nezkrátí.

- K čemu bude elektrizace, která končí v Okříškách? Rychlíky budou v Třebíči/Okříškách přepřahat? Nebo nadále pojedou z Brna s dieselovou lokomotivou?

- Pokud jde o úsek Zastávka - Okříšky, tak zvýšení rychlosti na 100 km/h se týká v součtu asi čtyř kilometrů tratě (část úseku mezi Třebíčí a Vladislaví a navíc tento úsek není souvislý) a budou jej moci využít jen soupravy jedoucí tzv. na horní rychlostníky.

0/0
13.1.2016 18:26

M30a33t64ě72j 34V76o31n56d61ř33i59č44k50a 4764190448906

Nezelektrifikování je holý nesmysl. Na dané trati by se využilo - jak rychlíky, kde by byly nahrazeny tzv. Brejlovci, tak i u osobních vlaků, které by mohly nahradit např. Panteři. Potom bude k ničemu i krátká elektrifikace před Brnem. A jedno se to bude muset zelektrifikovat určitě, když se s tím počítá jako přípojná trať k VRT.

0/0
13.1.2016 19:51







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.