- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
On je taky problém,zkostnatělý myšlení projektantů.Jak všichni lpí na kolmém parkování.Jak velký musí být prostor a kolikrát se musí opakovaně najíždět aby se tam člověk vešel.Kdyby se najíždělo na šikmo a udělali by se jednosměrky,ušetřilo by se místo a nervy.
V malých městech se ještě parkovat dá i když stále hůře. V Praze, sídliště Butovice je ale chuťovka. Parkuje se i na kruháčích a vedle chodníků i v druhé řadě. Jen musíte dát lístek s č. mobilu za sklo. Když chce parkující u chodníku vyjet, zavolá těm, co mu brání ve výjezdu. Jo, a ono to funguje, žádní policajti neodtahují. Tam prostě už jinak vůbec nezaparkujete. A bude hůř. Aut stále přibývá...
A jaké se tedy nabízí řešení?
Ještě že nemám auto . Nemusím řešit blbiny a mám čas na důležitější věci.
... například spamovat diskuze o autech a informovat ostatní, že vy auto nemáte a proto máte čas na důležitější věci.
Proč mi to jen připomíná militantní vegany a vegetariány.
Jsem pro znovuzavedení trestu smrti. Hlavně za parkování přes čáru!
Pánové sice pěkně mluví o "kynoucích autech", ale ignorují fakt, že šířka parkovacího stání je stanovena v ČSN 73 6056. Tato norma sice skutečně kalkuluje s šířkou vozidla 1,75 m nicméně rozměr parkovacího stání pro osobní vozidla stanovuje na 2,50 m.
Jenže na většině parkovišť je šířka parkovacího stání kolem 2,2-2,3 metru což v kombinaci s tím, že sem tam má někdo SUV, vozidlo typu VW Sharan/Ford Galaxy (cca 1,9 m), alternativně rovnou dodávku (cca 2 m) znamená problém.
Druhá věc samozřejmě je, že když někdo udělá parkoviště před panelákem a načárá tam 2,5 metru a lidi na tom začnou parkovat, logicky se tam vejde výrazně méně vozidel, jenže tam je problém primárně v nedostatku míst, nikoli v šířce.
Auta kynou daleko pomalejším tempem, než jakým se ztrácí soudnost některých řidičů. Zvláště těch, kteří mají pocit, že je v autoškole naučili řídit a dále není třeba se zdokonalovat a u řízení přemýšlet. Spousta z nich si pořídí větší auto, než jaké mají řidičské schopnosti a kupodivu to nejsou jen ženy co jezdí nakupovat s SUVčkem a pak stojí u tesca přes dvě stání a ještě na šikmo, ale jsou to i muži co si léčí nízké sebevědomí velkým autem a pak parkují "na dobytka" na šrafech těsně u vchodu. Přece nepůjdou padesát metrů k autu, když jsou tak důležití. Nedavno mě pobavil jeden pracovník (asi důležitý a vysoce postavený podle toho BMV) v jedné bance v Uherském Hradišti, když se snažil vyjet s parkovacího místa a vůbec netušil, jak daleko je svým autem od zdi, nebo ostatních aut. A tak namísto aby na jedno najetí a couvnutí vyjel, se tam cukal, než přišel jeho kolega a odjel z vedlejšího stání. Je pravda že v rámci bezpečnosti, je z novějších aut obvykle daleko hůř vidět, než ze starších modelů, ale kdo si co koupí, s tím pak holt musí jezdit. Takže velké auto se špatným výhledem fakt jen pro velké kluky a ne pro ty, co si na ně hrají.
vždycky když vidím někoho psát o komplexech a velkém autu, tak se vždycky ukáže maník v autě s HTP, který tvrdí,že vůbec auto neřeší a přesto jenom ostatním závidí
jinak trochu z opačného soudku....v Itálii v Milánu díky silné smogové situaci dokonce zakázali jezdit auty...vyjma MHD, záchranných složek a dalších služeb. Tak mají na ulicích prázdno...tomu říkám efektivní boj...a toho koho policajti chytnu tak čeká dost tučná pokuta...:-) to by měli také u nás zavést ve větších městech..:-) zde je odkaz: http://www.autoforum.cz/zajimavosti/mesto-duchu-takto-vypada-milan-pote-co-zakazal-provoz-aut/
Především by měli zakázat velká města. Velké město totiž na vlastní režii a řešení vlastních problémů spotřebuje tolik prostředků na jednoho obyvatele, že na malém městě, nebo vesnici se za tu částku dá postarat o obyvatel několik. Argumenty typu "velká města poskytují služby lidem ze širokého okolí a proto musí dostávat víc peněz na obyvatele" jsou pravdou jen z malé části. Hromada peněz jde na řešení takových problémů, které v malých městech vůbec neznají, protože nepřekročili nějaký kritické množství ignorantů, vandalů, anonymity, vychcanců, smogu, hluku, automobilů, pejskařů, ....
Pokud to jde, parkuju tak, aby kolem mě bylo aslepsoň jedno volné místo na každé straně. Jestli je to o 50 metrů dál je mi jedno, nevadí mi to ujít/ujet s vozíkem. Přijde mi to pohodlnější, než se proplejtat dveřma a trnout jestli nebudu mít zas zářez na dveřích..I kdyby mi tam někdo něchal vizitku, je potřeba to řešit, což stojí čas a někdy i peníze..
kde žiješ? často je problém najít aspoň nějaké místo.
Pokud to jde, parkuju tak, aby kolem mě bylo aslepsoň jedno volné místo na každé straně. Jestli je to o 50 metrů dál je mi jedno, nevadí mi to ujít/ujet s vozíkem. Přijde mi to pohodlnější, než se proplejtat dveřma a trnout jestli nebudu mít zas zářez na dveřích..I kdyby mi tam někdo něchal vyzitku, je potřeba to řešit, což stojí čas a někdy i peníze..
Parkovat couvanim a vyjizdet popredu je super, ale a) driv se to tak snad ani nesmelo, naftaky po nastartovani smrdely a cudely primo na chodnik... b) kdyz je to auto takhle zaparkovane a nekdo ho z ulice nabori (naledi, neprizpusobeni rychlosti, ozrala) tak je vzdycky levnejsi opravit kufr auta nez predek auta s motorem...
oprava se platí z POV viníka tak mě její cena nezajímá. Ovšem pokud způsobím nehodu tím, že vycouvám naslepo tak si to platím já a to je horší.