Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Jen dva týdny a první mrtvý. Starosta před „křižovatkou smrti“ varoval

„Je to křižovatka smrti,“ volal před otevřením nového obchvatu Žďáru nad Sázavou starosta sousedních Jam Jiří Šikl. Na mysli měl odbočku do jeho obce. Jen po dvou týdnech od otevření se jeho obavy naplnily. Na nebezpečné křižovatce zahynul pod koly auta sedmasedmdesátiletý cyklista.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L34u44b51o65m58í48r 46V27r17t69a44l 6310917341521

Tak snad se teď dotyční úředníci už cítí lépe, když mají na svých rukou krev.

0/0
14.12.2015 15:06

J28a48n 87S78v98e28t14l54i39k 8787619849529

Dotyčným je to jedno. Oni postupovali v souladu s legislativou. A legislativu navrhoval a prosazoval někdo v Praze. A Žďár je z Prahy tak daleko ...

0/0
14.12.2015 15:39
Foto

L60a31d91i35s86l23a59v 68H89a17r10v35á60n76e82k 9815918653973

Křižovatka se stavěla prakticky na zelené louce.A o tom,že poblíž je průmyslová zóna i chatová a zahrádková kolonie se ví už dávno něž se začal dělat projekt.Navíc měla být v blízkosti i vlaková zastávka a proto se mělo se zvýšeným pohybem pěších osob počítat.Takže tady někdo pořádně zaspal vidíte důsledky.

0/0
13.12.2015 12:35

L62e73o72š 35S51t73a79n53ě78k 4154721145

Dát semafory na silnici I. třídy mimo město samozřejmě lze (když se chce) - viz semafory na silnici I/37 mezi Chrudimí a Pardubicemi......

+3/0
12.12.2015 9:19

L72u95b85o94m24í44r 57V18r41t65a62l 6210477611281

Všechno jde když se chce. Jak se říká: Kdo chce, hledá řešení, kdo nechce, hledá důvody.

+1/0
14.12.2015 15:09

J32o45s31e61f 72M80i98k20u78l34í79k 8274557436

Většina důchodců se rozhlíží při přecházení vozovky tak v době, když jedu tak 300 m od přechodů, protože já vyloženě vidím, že oni vůbec nesledují, jestli auto jede če ne. Prostě jdou a jdou, ale do strany se nepodívají. On je přeci nikdo nepřejede. JInak nejen , že bych tam dal semafor, dokonce bych tam zavedl úsekové měření rychlosti. Však když to má zachránit jeden život, tak ať se všichni ostatní pokálí, aspoň takhle to je na nejdebilnějším semaforu v Česku při příjezdu na Ruzyň. A lávku tam nepostaví, protože je drahá a bude se tam stavět obchvat. Za 40 let podle mě, až natáhnou brka všichni v Suchdole.

+5/−1
11.12.2015 21:50

E44d54u95a85r43d 13B49l64a61z48e34k 1833340415985

Není nebezpečných křižovatek nebo zatáček, ale jen nebezpečných řidičů!!!...

+7/−3
11.12.2015 21:34

J62o34s73e32f 51M44i31k27u42l90í15k 8624277606

a chodců.

+8/0
11.12.2015 21:56

O25n95d87r24a 73Z86d69r75a76h44a21l 4635690955961

a fyziky

+1/0
11.12.2015 23:50

J76a48n 48S98v56e53t60l56i75k 8207229269219

Jenže udělat změnu fyzikálního zákona je složitější (ne že by to nešlo, muselo by se změnit okolní prostředí (teplota, tlak, ...)). Takže je jednodušší změnit to ostatní a fyziku nechat tak jak je.

0/0
14.12.2015 15:38
Foto

P14a80v80e85l 88Č48e64r59n20í20k 1468715330840

Nektere zatacky i krizovatky jsou navrzene tak ze zvysuji riziko kolize (napriklad omezeny vyhled, nahla zmena podminek atd)

+1/−1
12.12.2015 9:22

V89a61c68l80a47v 33V49a92v52r16a 3157724985677

Jízda na českých silnicích i dálnicích je mnohem nebezpečnější než jízda po dálnicích a silnicích zde v USA. Mám bohaté zkušenosti už desítky let z obou zemí..

Například zužování pruhů do jednoho je doslova hazard. Nehodovost v USA a ČR na hlavu bude doslova propastná. A vidět 3  4 kruhové objezdy za sebou to je doslova zážitek. K zasmání.

+3/−7
11.12.2015 20:30

J30a77r12o56s74l65a94v 95Č57e32r24n14ý 6468864669118

vsude je neco, tady zase tolik nestrilime ve skolach

+3/−2
11.12.2015 20:43

A76l75o70i63s 97P86e93t71r87z76e27l 7605736755231

To nema co delat se skolamy. Mluvime o dalnicich a cestách.

+3/−1
11.12.2015 21:15

V88á80c44l80a18v 63K71a15r37a88s 1427381546751

Je videt, ze s nimi skutecne nemas nic spolecneho ... :-)

0/0
12.12.2015 7:26

E11d46u82a91r75d 40B43l18a11z79e36k 1153230785565

nebezpečná není jízda le někteří! řidiči!!! ;-€

0/0
11.12.2015 21:35

F14r31a30n44t43i43š69e64k 78N12o38v70á47k 6811315696421

I "odborníci" na dopravu, kteří krizové místo "zklidní" zúžením a postavením zátaras.

0/0
11.12.2015 21:40

Ř27e70h50o93ř 35V84l43a42s14á87k 2104174741936

To má celou řadu důvodů, z nichž některé jsou neovlivnitelné. Třeba že SSA jsou velká země, kde zkrátka bylo v době budování silniční sítě daleko víc místa navrhnout ji velkoryse s velkou kapacitou.

0/0
11.12.2015 21:46

T84o25m11á16š 68Z96e94m21a16n 3455668794625

V USA je daleko více mrtvých při nehodách na obyvatele..

0/0
11.12.2015 22:30

V14i91k60t86o40r 47Š18e44d71i83v30ý 8296861870396

Jo, zase se někdo plaší. 

Pokud se po roce, dvou, ukáže, že je tam výrazně víc nehod, než na jiných obdobných křižovatkách, je to důvod k úpravám. Jeden případ nic neznamená.

+6/0
11.12.2015 20:08
Foto

P61a88v84e27l 23Č69e41r23n33í73k 1318215340830

Samozřejmě se může stát že v prvním měsíci tam zemře deset lidí a následujících deset let nic. Ale přiznejte si, měl byste ty nervy čekat na druhý měsíc, kdyby v tom prvním takhle umřelo tolik lidí? Věřil byste tomu že to je prostě jen náhoda a nerovnoměrné rozložení?

0/−2
11.12.2015 20:17

T24o71m79á51š 80Z27e56m62a98n 3405318104935

Zemřel jeden jedinec který k tomu měl největší předpoklady - starý muž - tedy malá ochota měnit návyky, žádné reflexní prvky ani světla, malá opatrnost a žádný postřeh.

Dělat z takové nehody závěry by bylo špatné.

Je to jako když u nás snížili 70 na 50 kvůli jedné fetce, která se vysekala asi ve 120...

+9/−1
11.12.2015 20:31

P80e28t79r 67N49o77v53á56k 3814615498440

Dneska se na chodce a cyklisty se.e auta drží celou ekonomiku a to je podstatné. Lidí je dost a důchodců obzvlášť. ( jsem řidič a za pár let i důchodce)

+5/−2
11.12.2015 19:51

T59o47m63á66š 25Z96e20m87a69n 3585498444165

Zase chodci a cyklisti dělají vše proto, aby se jim něco stalo.

Řešit to protežování chodců a cyklsitů by vedlo jen k jejich větší cikanizaci (my vám můžeme všechno a vy nám nesmíte nic, móre"). Naopak je potřeba ve "slabších" článcích dopravy udržovat přirozený respekt k autům.

+3/−1
11.12.2015 20:33

J22o97s79e62f 58M62i26k29u87l22í42k 8644347536

To jde vidět, že nejste z Prahy, protože tam byste viděl, že v Praze se se.e právě na auta. Ze dvou pruhů je jeden právě kvůli přechodům, ale co, hlavně aby chodci přišli, ale že se tam tvoří štau nikomu nevadí.

+3/0
11.12.2015 21:59

P67e77t11r 61N32o44v90á43k 3634895468120

Že nejsem z Prahy jsem opravdu rád, půl života jsem tam pracoval ,ale to tam ještě byla pohoda. Musíte přesednout občas na kolo nebo hromadnou dopravu a ono těch kolon aut možná ubude. Město má sloužit hlavně lidem a né autům, vím je to utopie.

+2/0
12.12.2015 9:43

J29o42s39e44f 41Š82á72t55a50v96a 2894961286459

Je to všechno o ohleduplnosti a inteligenci řidičů.V Rakousku řidič zpomalí a dokonce i zastaví když vidí chodce nebo cyklistu na kraji silnice.A nemusí tam ani být přechod.Jezdíme tam pravidelně už pět let třikrát nebo čtyřikrát ročně na týden na kola.Takže to vím z vlastní zkušenosti.U nás řidiš ještě přidá.

0/0
12.12.2015 20:39

O30l56d47ř14i97c41h 71B39a42u86e18r 5363141539725

Kruháč,který podporuji, bude, ale až po více prů.erech, aby měly firmy zase co dělat.

0/−2
11.12.2015 19:43

M57o18j43m60í39r 30M85o83t55y38č68k19a 3832555764790

A co mají firmy společného s tím, jestli se někde postaví nebo nepostaví kruháč ??? 

Pokud uvažujete o tom, že z toho mají kšeft, tak ano, mají. Ale měli by ho i kdyby se stavěl rovnou s novou silnicí a budou ho mít i když se postaví za pár let. Prostě, ono to tam samo nevyroste.

+1/0
11.12.2015 20:53

J81a26n 12F87i53a38l64a 7574737725869

A bude hůř. Aut přibývá rychleji, než silnic. Auta už pomalu nemají kde jezdit a kde parkovat. V budoucnosti to nutně povede ke kolapsu.

0/0
11.12.2015 19:31

J54a31r18o37s39l98a96v 41K62a39d67l97e58c 5451109182441

Tak v Helsinkách se bude chodit povinně pěšky a MHDéčkem....

0/0
11.12.2015 20:18

P88e56t25r 61J61a15r90o34š 2254981445927

A kolik procent rozlohy sveta zabiraji Helsinky?

0/0
12.12.2015 8:32

E60d68u87a51r74d 64B74l28a98z68e21k 1523910465225

auta za smrtelné nehody nemohou, ale mohou za ně někteří! řidič!!!

0/0
11.12.2015 21:36

T82o67m65á87š 45P92o75b11o57r20s34k49ý 3390835218395

Prostě se musí obětovat víc lidí, než se s tím začne někdo zabývat.

+1/−4
11.12.2015 19:26

J64a14n 80F93i51a25l33a 7924697805199

Stejně svět nikdy nebude dokonalý na 100% a proto je třeba být stále pozorný.

+3/0
11.12.2015 19:42

M75i76c14h33a25l 48K31r33e67j37č63a 5518266586213

JJ. Jak budou ubyvat lidi, zacnou nakonec ubyvat i auta ...

+1/0
11.12.2015 19:42

E77d27u34a34r90d 17B68l14a17z71e97k 1943960595735

čím??? Bezohlednými řidiči!!!?...

0/0
11.12.2015 21:39

T94o16m36á27š 98Z95e34m94a84n 3275168254825

Hlavně prosím ne kruháč.

Ten odvede totálně zazdít každou hlavní (a to nemluvím to cyklistovi/pěším na kruháči).

+4/−3
11.12.2015 19:25

K75a23r87e31l 82K73r96p97a68t78a 5724496708695

Ach ty TITULKY ....

"Jen dva týdny a první mrtvý Starosta" ... jsem četl.

+2/−1
11.12.2015 19:22

T42o34m29a51s 71N59o72v30o36t33n26y 1621854816415

O křižovatce u Kojetína, kde po dokončení dálnice změnili přednost, taky ŘSD a úředníci tvrdili, že je vše v pořádku a správně. Teprve několik mrtvých je donutilo tam ten kruháč nakonec udělat a to tomu předcházelo několikero úprav křižovatky a značení. Přitom taky je každý upozorňoval, že měnit přednost je nesmysl.

+2/−2
11.12.2015 18:53

Z17b27y75n33ě91k 90K28o49ř25í31n98e60k 9144253429852

A ŘSD může za to, že spousta "řidičů" jezdí po paměti?

+3/−1
11.12.2015 19:21

J55a39r63o10s74l43a55v 56L51e61b48e88d70a 3686959907650

Když někde změní přednost - a navíc na silnici, která je na 30 km trasy jinak všude hlavní - měli by to zvýraznit _hned_ a ne až po prvních mrtvých.

+1/−1
11.12.2015 19:25

Z90b50y13n49ě57k 79K50o91ř18í96n52e20k 9544563869502

Tak u nás je značka "pozor změna přednosti" pak následuje "STOP za 150m" pak značka STOP jak svislá tak vodorovná, všechny na žlutém podkladu a stejně se najde blb, který tam tu přednost nedá jelikož se 60 let jezdilo rovně. To už opravdu není chyba ŘSD.

+12/0
11.12.2015 19:31

J77a86r97o85s17l97a61v 70L33e70b52e11d56a 3806299407420

Ale jo, neříkám, že se blb nenajde. Ten se najde i tam kde přednost neměnili.

Ale na té zmíněné křižovatce původně jen osadili značky jinak a tím to zhaslo - do prvních smrťáků.

+1/0
11.12.2015 19:36

E69d63u22a92r37d 74B87l71a90z76e89k 1443110935735

v Německu mění schválně! značky i tejdně!!!!!! A to všechny! To aby jste se naučil dávat pozor i na vyhežděné trase a nejezdit po paměti ;-)R^

+1/0
11.12.2015 21:38

E97d20u83a70r20d 83B67l39a78z78e77k 1153780925205

vyježděné :-P

0/0
11.12.2015 21:39

P88e66t19r 49R89u44m93p22l13i97k 4359947399173

Jsme v EU, v turecku mají semafory mimo město a ještě s odpočtem kdy končí zelená a červená. Vy si myslíte, že poslanec bude mimo město čekat na zelenou?!!

+3/−2
11.12.2015 18:48

V26á68c38l96a54v 89Č72e20r18m56á74k 4403830427254

Chce to nadchod nebo podchod. Semafory jsou na silnici první třídy krávovina, stejně tak kruháč nebo ta 70.

+11/−1
11.12.2015 18:47

T32o95m94a60s 11N20o80v94o21t59n79y 1841174856445

Semafory jsou ptákovina, jenže když tam uděláte nadchod nebo podchod, tak stejně ti lidi budou lozit přes cestu přímo. Stačí se podívat do měst, kde je každý líný těch pár kroků udělat a raději riskuje přebíháním 4 proudovek nebo mezi auta mimo přechod. A o cyklistech ani nemluvě, ti jsou úplně mimo.

+7/0
11.12.2015 18:54

V25l53a59d22i19m50í80r 59F87i30b10i80g20e43r 5184161111774

Semafor není blbost pokud by byl na přechod a jen na zmáčknutí, tolik lidí tam snad nepřechází aby to nějak výrazně omezilo dopravu.

+2/−1
11.12.2015 18:58







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.