Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

V dešti dostal řidič smyk a přelétl zastávku. Nebyl připoután a zemřel

Osmadvacetiletý řidič ve středu večer zemřel na Havlíčkobrodsku. Na mokru nezvládl Škodu Octavia, dostal smyk a přes autobusovou zastávku se překulil do příkopu. Nebyl připoután. Na Vysočině už je to letošní osmadvacátá oběť dopravní nehody.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J94a40r89o25s88l27a95v 54K21a36d60l35e37c 5521399502101

Jedeš rychle... nejedu... jedeš rychle... nejedu...

+1/0
15.10.2015 14:05

M70i38r52o55s28l98a61v 59B44u83d97a 9282362747982

?

0/0
15.10.2015 14:06

P83e98t39r 35J25a88r24o14š 2914661765297

Nepochopim co je to za frajerinu, jezdit bez pasu. To zapnuti pasu tak strasne obtezuje?

0/0
15.10.2015 10:52

A89l70e33š 78L42e88w78i30c70k19i 5845759411378

Zároveň se znalostí dopravních předpisů,by měli budoucí řidiči podstupovat test na IQ...

+1/−1
15.10.2015 10:58

J65a54n 43B97u36g83d60o60l 7514389237130

A co když měl úlevu od pásu?

0/0
15.10.2015 11:31

J34a20r56o33m60i88r 51C78h71a87l20o14u64p38k56a 4549377745237

Vsadím 10 milionů, že neměl.

+1/0
15.10.2015 11:43

J62i93n87d33ř68i70c92h 39Š91k67o38p29e93k 4655381630675

kolik úlev je ? A kolik řidičů z celkového počtu je má ? tisícina, nebo ještě o řád, dva méně ??

0/0
15.10.2015 11:51

V72l47a58d95i33s61l64a76v 43D39u43b97a 3360168328758

Včera jsem potkal ještě 3 podobné nehody na vysočině. Holt po mesicich sucha kaplo... Davejte bacha

0/0
15.10.2015 9:48

Z25b59y19n46ě86k 86H62o66l58í58k 1207437685260

kucíííí nejezděte jak blázni

0/0
15.10.2015 9:34

P47e35t73r 88K80l89e25i27n 4380410338555

https://youtu.be/9HD54INDOq8

+2/0
15.10.2015 9:07

P34e40t59r 41M64i60c15h52a78l 2150294271802

Tohle je nejhorší způsob jak zjistit, že se s těmi pásy mýlil.

+9/0
15.10.2015 9:07
Foto

Z84b84y90n46ě74k 51M30e18l27i90c18h33a47r 9355427605969

v tom úseku je nařízená 70 i při "normálních" podmínkách, pokud si to dobře pamatuju... ty 2 zatáčky nejsou moc prudké, ale při vyšší rychlosti dokážou rozhodit, kór za deště... // a je fakt, že lidi si přes léto odvykli jezdit v mokru - co nehod bylo před týdnem ve čtvrtek, kdy po dlouhé době lilo... a spousta řidičů prostě nohu z plynu nesundá...

+11/0
15.10.2015 8:40

J30i76n22d41ř62i31c17h 27Š92k58o38p25e47k 4415161550185

tak jsou lidi, kteří věří, že značky jen šikanují a bezdůvodně omezují, protože oni přece ví, jaká je ta optimální rychlost pro jízdu

+9/0
15.10.2015 9:21

J94a15r33o80s63l89a12v 47L17e49b50e17d27a 3356719917800

A není to tak?

+4/−3
15.10.2015 9:34

J83i51r14k48a 32N62o83v28á80k 6912915915789

zrovna v tomto případě to tak je. ta 70 je tam za normálních podmínek úplně zbytečná, měla by být doplněna dodatkovou tabulkou že platí za deště nebo sněhu.

předtím je delší rovinka, docela slušná silnice, ty zatáčky nejsou nějak prudké, za sucha tam běžně jezdím 100, není to žádný problém.

0/−1
15.10.2015 9:43

J58a12r76o39s40l37a36v 26L66e86b20e92d54a 3816659197750

Je to tak vždycky, nejenom v tomto případě.

Platí zde ta 70 jako bezpečná pro všechna vozidla se všemi pneu a všemi řidiči? Pochybuju.

Vyměňte omezení za doporučenou - když už to řidiči nepoznají sami - a bude to v cajku. V nebezpečných místech, kde by mohla číhat nějaká nečekaná zrada, dejte místo omezení rychlosti _informaci_ o tom problému.

+2/−6
15.10.2015 9:54

M33i65r33o65s57l63a50v 68B71u51d49a 9622822977192

Tak tady tu nálož mínusů opravu nechápu8-o Sakra lidi, copak si to neumíte v reálu představit nebo vám působí rozkoš dodržovat v drtivé většině nesmyslná omezení?

Tohle zrovna považuji za velice rozumný návrh.

0/0
15.10.2015 14:00
Foto

Z54b37y89n48ě40k 86M94e44l64i64c27h63a93r 9555777805279

ona tam není zbytečná - je tam autobusová zastávka a je tam výjezd z obce a od myčky nákladních aut... předpokládám, že právě kvůli téhle kombinaci je tam snížená rychlost, stejně jako je 70 třeba těsně před Humpolcem přes křižovatku u Komorovic - taky se tam dá jet stovkou (i víc), je to rovné a přehledné, ale pro řidiče aut vyjíždějících z vedlejší je těžké se dostat na hlavní, když si to tam každý valí, jak se mu chce...

+2/0
15.10.2015 11:25

P14e67t36r 67N22o11v47á35k 3704685848860

ta 70 tam není z důvodu zatáčky ,ale ze směru od Humpolce z důvodů rodinného domu a firmy.

0/0
15.10.2015 11:59

J63i83n88d11ř47i26c90h 26Š78k87o38p30e68k 4115391980565

ano, je to přesně tak, jako v tomto případě.

Těch myslitelů jsou každoročně plné příkopy, nemocnice i hřbitovy

+6/0
15.10.2015 9:50

J23a92r70o31s53l77a39v 82L86e24b88e11d14a 3266359597770

A myslitelů, kteří přesně znají vlastnosti mého auta, stupeň opotřebení pneumatik, momentální meteorologické podmínky a další spoustu podrobností, jsou plné kanceláře.

+2/−1
15.10.2015 10:01

J10i43n74d91ř17i60c88h 10Š38k25o39p15e98k 4205701470775

podmínky provozu se dělají na nějaký průměr, standard.

Argumentovat, že např.  v zatáčce je 70 km/h zbytečná, protože např. speciál jí řízne v pohodě stovkou, je asi trochu mimo z hlediska běžného provozu

Stejně tak by šlo argumentovat u alkoholu - jak může  policajt vědět, že pro mě 0,05% je nebezpečná hladina, když bych měl vyzkoušeno, že toto množství na mě žádný vliv při řízení nemá ?

0/0
15.10.2015 10:29

J57a74r23o64s19l15a59v 28L60e11b12e25d74a 3706129707900

A proč se dělají na nějaký (pod)standard? Proč je tam omezení místo doporučení?

Znám například několik omezení rychlosti na 50 či 60 v zatáčce (není tam jiný důvod jako křižovatka apod.), kde se svým sériovým autem projedu za sucha 80 a ještě s rezervou. Za mokra 60, v zimě i 30-40. Sice tam nikdo neměří (i když možná proto, že nemají kde), ale jde o princip.

Totéž platí o 90 mimo obec na rovném, relativně kvalitním asfaltu v místě, kde v létě jedu kvůli zvěři 70 a v noci 50-60 (z obou stran kukuřice) a na podzim v naprosté pohodě 130.

Prostě ty rychlostní standardy jsou na dvě věci. Jejich vymáhání je nesmyslné, což je vidět i na výsledcích policejních 'bezpečnostních' měření.

+1/−2
15.10.2015 11:10

J11i95n34d64ř15i41c80h 31Š25k61o98p76e86k 4145271620355

když se cokoli projektu, řeší, vždy se to musí vztáhnout na nějaký standard. Musí se definovat nějak podmínky, aby to bylo uchopitelné, srovnatelné

0/0
15.10.2015 11:41

J68a60r45o22m90i37r 25C73h55a59l85o84u63p53k36a 4439187195737

Ta rychlost je standardizovaná krom jiného kvůli tomu, že na silnici nejezdíte sám.

+1/0
15.10.2015 11:47

J23a23r51o42s42l43a93v 53L59e50b72e96d84a 3616489127500

Opravdu? 1) je spousta lidí, kteří jezdí výrazně pod limit 2) dokážu svoji rychlost přizpůsobit situaci (blížící se křižovatka, kolona přede mnou atd.)

+1/−1
15.10.2015 12:39

J35a77r19o68m19i89r 58C81h93a45l60o17u71p43k78a 4939527495227

Budeme tedy předpokládat, že jste dokonale předvídavý a rychlostní limity nepotřebujete. Jenže drtivá většina řidičů není a kvůli nim musíte respektovat nějaké obecně dané zásady. Že v krámě nekradete rohlíky taky není kvůli tomu, že to zákon zakazuje, ale protože máte nějaké vychování a respekt k ostatním. Proč se tak nechováte i na silnici?

+2/0
15.10.2015 12:50

J27a28r13o78s96l82a64v 33L82e61b11e32d24a 3516859187390

Nejsem dokonalý a rychlostní limity nepotřebuju. Abych svou nedokonalost (i chyby ostatních) eliminoval, jezdím defensivně = zpomalím, když cítím jakoukoliv nejistotu, a snažím se předvídat.

Jsme zase u téže otázky: Proč _musím_ respektovat nějaké obecně zásady jen proto, že existují řidiči, jejichž mrtvoly by bez rychlostních limitů lemovaly silnice?

[Opravdu věříte tomu, že bez limitů a omezení by nastala jatka? Vždyť spousta lidí je nedodržuje, o nich jsou pak ty policejní PR články.)

Proč teda _musím_, místo toho, abych se řídil svými zkušenostmi a znalostmi a v případě, že na to nemám, se řídil doporučením?

Není mi jasné, jak mám projevovat vychování a respekt k ostatním ploužením se v místě, kde je bezpečné jet rychleji. A navíc ty limity překračuju téměř jen tam, kde žádní ostatní nejsou(!).

+1/0
15.10.2015 13:09

J10a14r14o32m91i59r 47C96h42a46l86o17u93p13k41a 4219367835327

Zjednodušeně řečeno: Stát má se spoustu nákladů s viníky a obětmi dopravních nehod a stanovil nějaký limit (v rychlosti atd.), jehož překročením se neúnosně zvyšuje pravděpodobnost, že řidič vstoupí do statistik. Pokud chcete od státu zajistit patřičnou péči (vrtulník, hasiči...) po nehodě způsobené vaší nebo cizí vinou, stát chce, abyste respektoval jeho pravidla.

0/0
15.10.2015 13:38

J32a97r22o85s53l66a75v 29L91e22b46e64d85a 3346489937470

"...limit (v rychlosti atd.), jehož překročením se neúnosně zvyšuje pravděpodobnost, že řidič vstoupí do statistik." Opravdu neúnosně?

Takže máme víc možností: a) policejní statistiky jsou k ničemu, neboť překročení obecného limitu či omezení značkou se týká naprosto zanedbatelného počtu nehod; b) ty limity téměř nikdo nepřekračuje, což sice odpovídá statistice nehod, ale nikoliv statistice výběru pokut či přidělování bodů za rychlost.

A potom za c) limity jsou dobré jen k buzeraci a jejich zrušení by prakticky neovlivnilo počet nehod, ovšem o to hůř rozpočty.

(Ten závěr se vám moc nepovedl - při nerespektování pravidel nikdo k nehodě nepřijede?)

+1/−1
15.10.2015 13:51

J45a89r34o67m64i80r 63C46h77a25l88o58u69p20k87a 4669637855417

Jasně že přijede, není možné nejdřív zkoumat, jestli oběť dodržovala pravidla nebo ne. Ale to už záleží opět na té morální integritě, se kterou máte evidentně problém, když to nechápete...

Limity nikdo nepřekračuje??? Podívejte se na příčiny dopravních nehod, na kolikátém místě je "jel podle pravidel a vyboural se"?

0/0
15.10.2015 14:01

J86a28r59o64s26l39a54v 83L95e80b11e81d54a 3196929757460

Bavíme se o rychlosti a jejím omezení, nikoliv o porušení další spousty pravidel.

Já se do policejních statistik dívám, vámi kolonka tam samozřejmě není, ale dost zajímavá je kupříkladu strana P78 s tabulkou 24B a řádkem 'překročení předepsané rychlosti stanovené pravidly' http://www.policie.cz/soubor/prehled-nehodovosti-za-rok-2014-pdf.aspx

Kdyby se vám v tom nechtělo hledat, pak na tom řádku je 5 mrtvých z 582 (zaviněno řidičem motorového vozidla). A ujišťuju vás, že tento rok není výjimkou.

0/−1
15.10.2015 14:17

J59a63r66o26s58l48a75v 50L86e70b32e11d57a 3966329487170

* vámi uvedená kolonka

0/0
15.10.2015 14:20

J16i29n85d34ř18i37c20h 96Š67k65o76p43e43k 4485761440515

jinak jsi se naprosto vyhnul druhé části mého příspěvku - kdy jsem se pokusil tvé myšlení rozšířit i na další věci v provozu, než je rychlost.

0/0
15.10.2015 11:50

J17a98r29o24s38l78a83v 23L38e68b32e81d47a 3826779437470

Alkohol jsem vynechal schválně, protože si myslím, že absolutní 0 je naprostá pitomost, navíc ve spojení s policií používanými informativními("screening") měřidly. Taky už jsem ve zdejších diskusích psal i s odkazy, že více testů ukázalo, že hladina alkoholu do 0.4 promile má dokonce kladný vliv na chybovost a dobu reakce řidiče.

Vy jste zase opominul můj dotaz, proč  - když teda nějaká standardizace - se tato řeší omezením místo doporučením.

+1/0
15.10.2015 12:01

J12i73n89d21ř51i35c56h 29Š89k82o98p17e52k 4315551660165

hranici 0,05% jsem uvedl jako příklad, klidně někdo může tvrdit že řídí v pohodě i s promilí...

ke standardům: protože obecně doporučení není vynutitelné, což může nést s sebou problémy.

Pokud bude rychlost doporučená, pojedeš více než je doporučená a vběhne ti do dráhy chodec, budeš viník ? Ano - protože při dodržení doporučené rychlosti by jsi stihnul zastavit včas, NEBO  Ne - protože jsi zákon neporušil ??

0/0
15.10.2015 12:11

J89a32r28o92s77l49a11v 20L78e68b86e24d29a 3816979987950

Já píšu o omezení zejména mimo obec. A vběhnutí chodce mimo obec není zrovna moc pravděpodobné.

O obci nějaké omezení, ačkoliv 50 je často taky na budku, celkem strpím. Ony jsou také 'obce', kde jsou chalupy přes 100 metrů od sebe a nikde ani noha. Tam mírně překračuju (do 20+) a v případě jakéhokoliv výskytu zpomaluju.

Zrovna tak můžu jet povolených 50 na sídlišti s auty hustě z obou stran vozovky. Ano, znám ono 'řidič je povinen přizpůsobit a předvídat'. Porušil jsem tou 50 zákon?

Ano, můžu být (spolu)viník - za předpokladu, že pojedu nad doporučenou a chodec mi nevběhne přímo před auto = nehoda bude zaviněna (byť třeba částečně) přílišnou rychlostí. I proto používám kameru.

0/−3
15.10.2015 12:49

J46i12ř53í 39N65o72v72o93t47n95ý 7838152

Jak může dneska někdo jezdit nepřipoutaný? Inu, zde šlo nejspíš o mladíka s laxním přístupem k pravidlům. Škoda, že dostal od života fatální lekci.

+27/−1
15.10.2015 8:36

P46a76v25e41l 92N54o24v54á34k 7341876109713

Tak ono nedivte se je dost lidí co vám řeknou že nějakýmu jejich známému nebo známému známého to zachránilo život když jel nepripoutanej a tak se taky nepoutaj. Já vždycky říkám že škoda že ti co nebyli připoutány a zabilo je to už vám to neřeknou

0/0
15.10.2015 11:34

P66e68t14r 70S10p11a18t56z84i52e22r75e33r 7594552975394

k té fotce...je snad každému jasné, že se jedná o ilustrační foto..ne foto z té nehody...jak vidíte je tam psáno HZS Jihočeského kraje...a víte kde je Havlíčkův Brod? To je hluboko na Vysočině...takže HZS by tam byla jiná kdyby to bylo autentické foto....

+2/0
15.10.2015 8:34

R52o27m15a92n 32P20o98l86á88č52e83k 5516219775

Už je pokrok, že tam je to auto. Běžně ve zprávách z Ovy máte pražské sanitky ;-D

+3/0
15.10.2015 8:38

J65a39r92o16m14i88r 76C94h82a96l38o60u34p12k65a 4689947675557

Vždyť je to pod tím napsáno, tos fakt objevil ameriku...

+1/0
15.10.2015 8:41

J93i80ř70í 94P78a43u57l 3156825217572

Možná to tam doplnili dodatečněm. Navíc je ve fotce časové razítko 22.9.2014.

0/0
15.10.2015 8:46

P33e15t73r 73S56p46a40t52z51i18e62r57e43r 7174642705854

já jen reaguju na ty reakce zde, kde se vyjadřují k oné fotce jako k fotce z nehody...takže Chaloupko trochu klidu

0/0
15.10.2015 9:17

J96a31r29o57m25i94r 26C96h94a43l24o71u55p83k92a 4829357735327

Kdo přesně se k té fotce vyjadřuje jako o fotce z nehody?

0/0
15.10.2015 9:20

B86l59a55ž29e38j 51M26o47t41y32č36k87a 8247717715180

nebuďte typysti a nediskriminujte jednotlivé druhy aut. Celý rok nepršelo, tak je jasné, že polovina řidičů zapomněla jak se za deště jezdí. Je to tak běžné. Jestli letos napadne sníh tak první dva dny to bude také samá nehoda a pak to bude jako prázdninový provozR^

+3/0
15.10.2015 8:31

M61i90l98o17š 20P56l76a61š12i25l 5794957339695

kdyby byl ukurtovaný, tak to večer zapil v hospodě, autu nic není

+4/−1
15.10.2015 8:30

R73a18d43e41k 83V35o51n12d90r15u98š56k84a 1731674559988

Vy jste to auto po nehodě viděl?

+4/0
15.10.2015 8:32

M10i83l75o41š 91P35l66a21š39i82l 5934267229715

ano, bohužel jsem jel zrovna okolo

0/0
15.10.2015 10:04

J30a23r71o57m28i54r 81C87h45a66l59o10u93p17k63a 4719127925567

Starý oktávky neřvou, když člověk není připoutaný?

0/0
15.10.2015 8:26







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.