Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Poslední ryze český trolejbus už to má spočítané, brzy ho vyřadí

Vůz číslo 61 v jihlavském dopravním podniku má jeden velký český primát. Je posledním trolejbusem kompletně vyrobeným v tuzemsku. Stalo se tak v roce 2004. Každý další trolejbus z plzeňské Škody už má i díly z ciziny.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z45d51e50n60ě15k 90S42ý85k64o16r77a 1156754428648

Tak 48 šla z Jihlavy jako šrot, takže jen v Brně proběhla fyzická likvidace, papírovou prováděla DP Jihlava. Tudíž můžeme zůstat u toho, že 3 vozy byly Jihlavou zlikvidovány.

Vozy byly povedené, měly např. jeden z nejlepších interiérů. Chtělo by se to trochu seznámit s konstrukcí vozu, než budete něco zatracovat.

Vozy trpěly na to, že výroba prakticky probíhala ve "stodole", metodou 70. let, ale u vozidla 21. století. Brněnské vozy před 1. GO byly ve stejném stavu jako jinde, prostě šrot. A že nevydrží jako ty starší? Srovnávat vyskopodlažní vozidlo s rámem z "traverz" s np. vozidlem, které díky výšce podlahy může použít jen jeklíčky, mně nepřijde moc moudré.

Jízda na sněhu nevadí, vadí jízda v soli a ta je jak v Jihlavě, tak v Brně...

350 tis. je málo, když to mají odjeto vozidla i za 6-7 let. V Jihlavě nebyl problém najet i milion s trolejbusem (za 20 let) a trolejbus byl BEZ GO s původním interiérem z továrny. Jen možná plechy byly vyměněny.

Vibrující interiér je o tom, jestli si ho daná osádka (je-li přidělen) vychytá, případně řidiči zapíší do výkazu a na dílně s ním něco provedou. Jinak vibrují i nové vozy...

0/0
8.10.2015 0:20

M18a10r72t28i35n 53K78u71ř94í72t43k68a 6387246648735

V popisku fotky je drobná chyba. DP města Jihlavy nechal sešrotovat pouze dva vozy (e.č. 50,51). Třetí (e.č. 48) koupilo v roce 2011 Brno. Protože karoserie byla velmi narušena korozí a trolejbus byl navíc bez papírů, byl po vytěžení všech použitelných náhradních dílů sešrotován, až v Brně.

+1/0
5.10.2015 21:31

P80a60v58e74l 70Ř78a76p92e72k 7142246189105

Autobusy a trolejbusy z této série, využívající de facto stejnou kastli, se vůbec nepovedly, jsou to rozpadající se křápy, které vydržely jen zlomek svých předchůdců. Do šrotu s tou ostudou. Rv

0/−5
5.10.2015 11:39

M45a38r98t43i61n 17K61u56ř70í27t20k66a 6797546878715

Ono to chce i trochu lepší péče. Běžte se podívat do Brna. Trolejbusy po GO provedené ve vozovně Komín jsou jako nové. Ale abych Jihlavě nekřivdil, na Vysočině jsou poněkud drsnější podmínky, zvláště v zimě. Proti tomu v Brně je i v zimě celkem teplo.

+3/0
5.10.2015 13:12

D31a14v71i98d 42Z95e54m27a66n 3921381329792

Mně tedy 350 tis. městských kilometrů nepřijde úplně málo. Pro některá auta už by to dávno znamenalo smrt. :-)

0/0
5.10.2015 13:45

P54a30v38e69l 71Ř58a44p43e35k 7752166139265

Myslím, že trolejbus by měl vydržet alespoň dvojnásobek. Spousta těch starších to bez problémů dávala, akorát se časem vyměnily sedačky, tyče a podlaha.

0/−2
5.10.2015 13:48

P20a42v48e18l 90Ř33a88p31e50k 7102516199665

Jasně, ale těm starším vozidlům se věnovala podobná péče, přesto jejich celková životnost byla zhruba trojnásobná. Tím myslím reálnou životnost, tedy ne že se do životnosti počítá, že vozidlo někde stojí v depu, ale že denně jezdí. Znám to z Plzně. Tyhle autobusy a trolejbusy ze škodovky se s velkou slávou pořídily, ale za pár let už se nasazovaly spíše jen z nouze, když nebylo zbytí. Jejich stav byl mnohdy žalostný a jízdní vlastnosti (tlumení nárazů atd.) dost hrozné. Všechno se uvnitř klepalo a vibrovalo.

0/−2
5.10.2015 13:47

M49a82r81t75i67n 77K38u76ř25í96t80k95a 6177956528375

Běžte se podívat do Brna. Tamní 21Tr jsou ve stavu možná lepším, než z výroby. Ale je to jen díky tomu, že tamní mechanici sami postupně vychytali výrobní mouchy. Úroveň péče v jiných městech byla vidět, když v Brně začali při GO rozebírat koupené ojetiny z Jihlavy, Hradce Králové a Českých Budějovic. Proti původním brněnským vozům přistaveným do GO katastrofa.

+3/0
5.10.2015 14:06

I94g37o65r 95P25u85k22l 6772583125152

Podmínky bych zrovna moc neporovnával, protože brněnské linky patří taky opravdu k těm drsnějším, viz výšlapy na Kohoutovický kopec (převýšení 150m),Vinohradský kopec (také převýšení), zimy tu sicee bývají o něco teplejší než v Jihlavě, ale za to tu bývají častější námrazy a tím trpí ty vozidla víc než v jízdě na sněhu.Ale i přesto to tu zvládají díky skvělým pracovníkům v komínské vozovně u nás.:-)R^

+3/0
5.10.2015 18:37







Najdete na iDNES.cz