Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Poslední ryze český trolejbus už to má spočítané, brzy ho vyřadí

Vůz číslo 61 v jihlavském dopravním podniku má jeden velký český primát. Je posledním trolejbusem kompletně vyrobeným v tuzemsku. Stalo se tak v roce 2004. Každý další trolejbus z plzeňské Škody už má i díly z ciziny.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z54d48e12n58ě74k 55S69ý32k51o35r42a 1136634418118

Tak 48 šla z Jihlavy jako šrot, takže jen v Brně proběhla fyzická likvidace, papírovou prováděla DP Jihlava. Tudíž můžeme zůstat u toho, že 3 vozy byly Jihlavou zlikvidovány.

Vozy byly povedené, měly např. jeden z nejlepších interiérů. Chtělo by se to trochu seznámit s konstrukcí vozu, než budete něco zatracovat.

Vozy trpěly na to, že výroba prakticky probíhala ve "stodole", metodou 70. let, ale u vozidla 21. století. Brněnské vozy před 1. GO byly ve stejném stavu jako jinde, prostě šrot. A že nevydrží jako ty starší? Srovnávat vyskopodlažní vozidlo s rámem z "traverz" s np. vozidlem, které díky výšce podlahy může použít jen jeklíčky, mně nepřijde moc moudré.

Jízda na sněhu nevadí, vadí jízda v soli a ta je jak v Jihlavě, tak v Brně...

350 tis. je málo, když to mají odjeto vozidla i za 6-7 let. V Jihlavě nebyl problém najet i milion s trolejbusem (za 20 let) a trolejbus byl BEZ GO s původním interiérem z továrny. Jen možná plechy byly vyměněny.

Vibrující interiér je o tom, jestli si ho daná osádka (je-li přidělen) vychytá, případně řidiči zapíší do výkazu a na dílně s ním něco provedou. Jinak vibrují i nové vozy...

0/0
8.10.2015 0:20

M90a32r62t25i18n 57K19u75ř26í84t19k85a 6477656778335

V popisku fotky je drobná chyba. DP města Jihlavy nechal sešrotovat pouze dva vozy (e.č. 50,51). Třetí (e.č. 48) koupilo v roce 2011 Brno. Protože karoserie byla velmi narušena korozí a trolejbus byl navíc bez papírů, byl po vytěžení všech použitelných náhradních dílů sešrotován, až v Brně.

+1/0
5.10.2015 21:31

P25a93v10e49l 77Ř19a91p44e57k 7242776329415

Autobusy a trolejbusy z této série, využívající de facto stejnou kastli, se vůbec nepovedly, jsou to rozpadající se křápy, které vydržely jen zlomek svých předchůdců. Do šrotu s tou ostudou. Rv

0/−5
5.10.2015 11:39

M48a94r12t95i20n 31K96u98ř62í30t11k44a 6717856738655

Ono to chce i trochu lepší péče. Běžte se podívat do Brna. Trolejbusy po GO provedené ve vozovně Komín jsou jako nové. Ale abych Jihlavě nekřivdil, na Vysočině jsou poněkud drsnější podmínky, zvláště v zimě. Proti tomu v Brně je i v zimě celkem teplo.

+3/0
5.10.2015 13:12

D68a31v66i72d 12Z26e18m63a90n 3331811409272

Mně tedy 350 tis. městských kilometrů nepřijde úplně málo. Pro některá auta už by to dávno znamenalo smrt. :-)

0/0
5.10.2015 13:45

P67a92v78e85l 44Ř76a88p16e89k 7362436809345

Myslím, že trolejbus by měl vydržet alespoň dvojnásobek. Spousta těch starších to bez problémů dávala, akorát se časem vyměnily sedačky, tyče a podlaha.

0/−2
5.10.2015 13:48

P62a73v98e14l 15Ř33a27p78e87k 7912216599385

Jasně, ale těm starším vozidlům se věnovala podobná péče, přesto jejich celková životnost byla zhruba trojnásobná. Tím myslím reálnou životnost, tedy ne že se do životnosti počítá, že vozidlo někde stojí v depu, ale že denně jezdí. Znám to z Plzně. Tyhle autobusy a trolejbusy ze škodovky se s velkou slávou pořídily, ale za pár let už se nasazovaly spíše jen z nouze, když nebylo zbytí. Jejich stav byl mnohdy žalostný a jízdní vlastnosti (tlumení nárazů atd.) dost hrozné. Všechno se uvnitř klepalo a vibrovalo.

0/−2
5.10.2015 13:47

M32a85r48t14i86n 49K65u80ř94í36t31k57a 6367186838585

Běžte se podívat do Brna. Tamní 21Tr jsou ve stavu možná lepším, než z výroby. Ale je to jen díky tomu, že tamní mechanici sami postupně vychytali výrobní mouchy. Úroveň péče v jiných městech byla vidět, když v Brně začali při GO rozebírat koupené ojetiny z Jihlavy, Hradce Králové a Českých Budějovic. Proti původním brněnským vozům přistaveným do GO katastrofa.

+3/0
5.10.2015 14:06

I78g94o32r 90P77u63k44l 6642853275572

Podmínky bych zrovna moc neporovnával, protože brněnské linky patří taky opravdu k těm drsnějším, viz výšlapy na Kohoutovický kopec (převýšení 150m),Vinohradský kopec (také převýšení), zimy tu sicee bývají o něco teplejší než v Jihlavě, ale za to tu bývají častější námrazy a tím trpí ty vozidla víc než v jízdě na sněhu.Ale i přesto to tu zvládají díky skvělým pracovníkům v komínské vozovně u nás.:-)R^

+3/0
5.10.2015 18:37







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.