Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Cyklista nedal přednost a vjel pod kola mercedesu. Střet nepřežil

Třiašedesátiletý muž ve čtvrtek odpoledne tragicky zahynul na silnici na Třebíčsku. Na kole nedal na křižovatce přednost a vjel přímo pod kola mercedesu. Přes veškerou snahu zdravotníků cyklista na místě zemřel.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J22a59r88o73s43l66a85v 16L58e40b86e70d29a 3726859117470

Další, co si myslel, že se vejde?

0/0
20.9.2015 15:02

T26o58m82á39š 27Z50e97m78á37n40e96k 5920318976836

Dobří jsou také ti, kteří z ničeho nic začnou odbočovat vlevo a začne náhle křižovat přes celou šíři vozovky. Dokažte mu potom, že svůj úmysl nedával dost jasně najevo. On to v některých situacích ani udělat nemůže.

+1/0
18.9.2015 13:59

M73a48r16t77i70n 97P59r78á88š14e47k 8175181770293

jistě také, když tu nehodu způsobil, bude majiteli auta zaplacena škoda na vozidle. Alespoń z pozůstalosti...

+4/0
18.9.2015 11:19

J49i33n88d85ř51i10c89h 31Š84k29o90p80e21k 4685111420205

pokud se přihlásí do dědického řízení, tak ano

+2/0
18.9.2015 11:36

M34i18r10o30s23l17a21v 43B77u51d74a 9602972117732

To je to co léta nechápu. Jak je možné, že se po pozemní komunikaci může pohybovat dopravní prostředek jako je kolo bez povinného ručení a jak je možné, že ho v mnoha případech řídí člověk bez znalosti zákona o PNPK?

+4/0
18.9.2015 11:53

M89i50c87h96a12l 10P22a63v81l66á93t 9193683654499

Nejdriv zkuste pochopit, ze totez muze chodec. Pricemz rizika pro ostatni ucastniky provozu jsou v podstate stejna..

+2/−1
18.9.2015 12:35

M54i79r14o27s93l11a65v 84B70u81d24a 9342532977252

Chodec jako takový není dopravní prostředek! Rizika rozhodně nejsou stejná, chodec NEJEZDÍ společně s auty v provozu, nepoužívá jízdní pruhy (jen krajnice), neřídí se zákony které platí pro provoz vozidel a nedosahuje rychlosti kola!

Tak, a teď chápejte vy.

+2/0
18.9.2015 13:18

K41a44r40e92l 77C21h55a46r59v52á39t 3986407630

To byste mohl chtít povinné ručení i pro boty a kočárek. Oboje slouží k dopravě po pozemních komunikacích.

0/−1
18.9.2015 12:50

M73i62r41o39s60l56a72v 93B23u39d90a 9752252447982

Dobře, přeformuluji, po silnici, v silničním provozu.

+1/0
18.9.2015 13:14

M86i67r77o32s87l87a82v 62B31u15d95a 9242802727622

...navíc je dle zákona cyklista řidič nemotorového vozidla! Člověk který tlačí kočárek je chodec! Vyjasněte si nejdříve základní pojmy!

0/0
18.9.2015 13:20

K29a48r34e55l 20C34h50a40r40v68á33t 3656287950

To je celkem jedno, na kole je řidič, na kolečkovejch bruslích chodec, Tam kde není chodník, může se i bruslař i chodec pohybovat po silnici.

Pravidla musí respektvaat každý, i když pro řidiče a chodce paltí pochopitelně jiná.

Slučný bruslař může rychlostí překonat mnohé cyklisty. Rozdíl mezi škodama na autě při srážce s bruslařem nebo cyklistou obvyykle nebudou dramatické. Zkrátka nevidím důvod pro povinné ručení pro cyklisty.

+2/0
18.9.2015 13:42

M93i90r52o76s23l71a64v 56B45u18d57a 9772472597652

Já ano. Kdo v tomto případě uhradí škodu? A vidíte podle vaší teorie důvod povinného ručení například pro řidiče malého skutru (45km/h)?

0/0
18.9.2015 13:52

M96i37r34o69s66l28a65v 35B84u14d39a 9622122597362

...máte ponětí, kolik dopravních nehod a s jakou škodou způsobí cyklisté?

+1/0
18.9.2015 13:53

K92a95r40e85l 17C43h41a67r45v63á14t 3516107740

Problém není jen v rychlosti, i ten malý skůtr bude vážit pěkných pár desítek kilo, navíc má relativně pevnou konstrukci. Kolik váží kolo. Maximálně tak 15 kg, spíš méně.

Rozdíl je prostě v tom, že skůtr je motorové vozidlo a kolo vozidlo pohánění lidskou silou, u motorových vozidel se povinné ručení platí, u ostatních nikoliv. Dál asi není třeba řešit to.

+1/0
18.9.2015 14:02







Najdete na iDNES.cz