Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Cyklista nedal přednost a vjel pod kola mercedesu. Střet nepřežil

Třiašedesátiletý muž ve čtvrtek odpoledne tragicky zahynul na silnici na Třebíčsku. Na kole nedal na křižovatce přednost a vjel přímo pod kola mercedesu. Přes veškerou snahu zdravotníků cyklista na místě zemřel.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J59a42r61o66s60l87a66v 60L11e10b48e97d95a 3516779987310

Další, co si myslel, že se vejde?

0/0
20.9.2015 15:02

T55o28m55á44š 94Z18e89m94á73n63e17k 5790478516746

Dobří jsou také ti, kteří z ničeho nic začnou odbočovat vlevo a začne náhle křižovat přes celou šíři vozovky. Dokažte mu potom, že svůj úmysl nedával dost jasně najevo. On to v některých situacích ani udělat nemůže.

+1/0
18.9.2015 13:59

M89a36r75t16i14n 85P22r72á32š51e63k 8405651680523

jistě také, když tu nehodu způsobil, bude majiteli auta zaplacena škoda na vozidle. Alespoń z pozůstalosti...

+4/0
18.9.2015 11:19

J40i46n65d34ř95i11c30h 40Š24k47o52p75e65k 4245121530305

pokud se přihlásí do dědického řízení, tak ano

+2/0
18.9.2015 11:36

M61i96r32o15s25l11a92v 27B69u16d81a 9222532547582

To je to co léta nechápu. Jak je možné, že se po pozemní komunikaci může pohybovat dopravní prostředek jako je kolo bez povinného ručení a jak je možné, že ho v mnoha případech řídí člověk bez znalosti zákona o PNPK?

+4/0
18.9.2015 11:53

M38i14c20h75a42l 80P26a78v88l16á45t 9913663424459

Nejdriv zkuste pochopit, ze totez muze chodec. Pricemz rizika pro ostatni ucastniky provozu jsou v podstate stejna..

+2/−1
18.9.2015 12:35

M17i18r48o19s19l13a71v 29B34u31d64a 9412782417242

Chodec jako takový není dopravní prostředek! Rizika rozhodně nejsou stejná, chodec NEJEZDÍ společně s auty v provozu, nepoužívá jízdní pruhy (jen krajnice), neřídí se zákony které platí pro provoz vozidel a nedosahuje rychlosti kola!

Tak, a teď chápejte vy.

+2/0
18.9.2015 13:18

K57a11r92e97l 27C36h20a91r76v86á79t 3796537260

To byste mohl chtít povinné ručení i pro boty a kočárek. Oboje slouží k dopravě po pozemních komunikacích.

0/−1
18.9.2015 12:50

M18i64r11o60s36l69a74v 14B14u44d49a 9342412897512

Dobře, přeformuluji, po silnici, v silničním provozu.

+1/0
18.9.2015 13:14

M21i26r83o98s57l91a86v 89B72u43d28a 9802962567422

...navíc je dle zákona cyklista řidič nemotorového vozidla! Člověk který tlačí kočárek je chodec! Vyjasněte si nejdříve základní pojmy!

0/0
18.9.2015 13:20

K31a33r90e75l 18C22h98a40r28v14á54t 3826967880

To je celkem jedno, na kole je řidič, na kolečkovejch bruslích chodec, Tam kde není chodník, může se i bruslař i chodec pohybovat po silnici.

Pravidla musí respektvaat každý, i když pro řidiče a chodce paltí pochopitelně jiná.

Slučný bruslař může rychlostí překonat mnohé cyklisty. Rozdíl mezi škodama na autě při srážce s bruslařem nebo cyklistou obvyykle nebudou dramatické. Zkrátka nevidím důvod pro povinné ručení pro cyklisty.

+2/0
18.9.2015 13:42

M63i77r11o78s11l35a75v 63B95u54d68a 9262772207872

Já ano. Kdo v tomto případě uhradí škodu? A vidíte podle vaší teorie důvod povinného ručení například pro řidiče malého skutru (45km/h)?

0/0
18.9.2015 13:52

M92i50r93o16s57l11a27v 11B49u24d42a 9982262537802

...máte ponětí, kolik dopravních nehod a s jakou škodou způsobí cyklisté?

+1/0
18.9.2015 13:53

K52a46r14e91l 82C78h50a78r28v54á17t 3556697940

Problém není jen v rychlosti, i ten malý skůtr bude vážit pěkných pár desítek kilo, navíc má relativně pevnou konstrukci. Kolik váží kolo. Maximálně tak 15 kg, spíš méně.

Rozdíl je prostě v tom, že skůtr je motorové vozidlo a kolo vozidlo pohánění lidskou silou, u motorových vozidel se povinné ručení platí, u ostatních nikoliv. Dál asi není třeba řešit to.

+1/0
18.9.2015 14:02







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.