Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Náklad kolejí ujel, na osmikilometrové cestě po trati zabil dělníka

Na rekonstruované trati mezi Golčovým Jeníkovem a Vlkančí na Havlíčkobrodsku dopoledne ujel náklad kolejí a smetl dva dělníky. Jeden z mužů střet nepřežil, druhého s těžkými zraněními odvezli vrtulníkem do nemocnice. Vagon jel skoro osm kilometrů přes přejezdy i město.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J92i82ř32í 98K40a92l68l55a 9167317735383

Zabezpečovačka fungovala tak jak fungovat měla, je tam jediný silniční železniční přejezd. Podvaly jely po vyloučené koleji, byla snaha je zastavit jenomže čuba se na totálně sjeté hlavě kolejnice neudrží. Všichni byli okamžitě informováni, i výpravčí. GJ město - (zastávka) to projelo, zastavilo se to skutečně na nádraží. A i při vstupu do vyloučené koleje je povinnost všech osob se nahlásit vedoucímu prací (no dobře, a případně výpravčímu). Jo a protijedoucí vlak jede na druhém koleji

0/0
10.9.2015 8:19

K51a52r61e60l 77V62e34č80e50ř24a 8853876667906

Technická:Zastavit ujeté ložené podvozky vz.53 je takřka nemožné,protože kolečka jsou malá,zarážka odskočí i na úplně rovné a nové koleji.Věřte mi,mám s tím dost zkušeností.Pomůže tak se šancí 50% před jazyk zarážky dát drobnější kámen a jemně posypat jazyk pískem.Když je na to tedy chvíle času...Když čas není,lehnout se zarážkou na pangejt,dát bacha na hlavu a rukou zarážku přidržet(Risk že přijdete o ruku,musí se to nacvičit a umět).Realizovatelné ale při nízké rychlosti 10 km/h.Chce to ale grif a přípravu.Nejdůležitější na všem je dělat tak,aby nedošlo k ujetí,což jistá nejmenovaná firma nejspíš neudělala.Ze všeho plyne,že když dojde k takovémuto ujetí,zastavit lze bez rizika jen tak,jak to pracovníci SŽDC zařídili.Postavením výhybek na kolej obsazenou de facto šrotem(minimalizace škod) a zastavením okolní dopravy(bezpečnost).

0/0
10.9.2015 9:06

J83i27ř56í 62K11a94l54l47a 9217747465843

Jasně, ale čas nebyl, takže byli informovaní všichni, kteří na vyloučené koleji pracovali. Mimo těch dvou, o kterých, bohužel, nikdo nevěděl. Mimo to jeden z nich měl údajně vykonávat funkci bezpečnostní hlídky :-(

0/0
10.9.2015 9:19

J85a84r14o74s82l30a89v 88N65o61v89á43k 9426434872637

Je jen zajímavé jak se novináři vyhnuli jmenovat firmu která to realizuje. SŽDC totiž nemá na tyto činnosti lidi. Je to jistě velká ohleduplnost. Jo a nic neříkající fotky také stojí za to R^

+1/0
9.9.2015 20:50

P69a36v91e47l 80Ř83a39p66e60k 7612826619625

Kolejnice měly strach, naříkají ach ach ach,

nebojte se přece tak, přeletím vás jako pták.

Už je noc, už je tma, na trať svítí světýlka,

to zelené jest pro vlak volný vjezd,

na červené pozor dát, ihned zastavit a stát!

+2/0
9.9.2015 20:00

T14o67m 74P74a72ř86i51l 9590598346293

A na železnici dějou se věci, jsou tam zaměstnáni švarní mládenci....

+1/−1
9.9.2015 17:27

J36a75n 56F51i83a67l97a 7414677615989

Projel stanicí a co na to výpravčí, vyslal varování? Nebo tam žádný z úsporných důvodů není?

0/0
9.9.2015 17:09

A40d90a16m 28K35ř33i30v23s29k25ý 1323244890873

Golčův Jeníkov - Město je v podstatě jenom zastávka, ne klasické nádraží, tam výpravčí nebývají.

+5/0
9.9.2015 17:21

J13a91n 81N83e62š43p42o60r 4446958966252

Nesmíte věřit všemu, co odborníci na iDnes napíší, je to zastávka, nádraží je úplně jinde...

+7/0
9.9.2015 17:44

T41o34m91á98š 83H31e71t97m48e48r 9510527732314

Ono kdyby tam nebyl výpravčí, tak by tam bylo elektronické stavědlo. A to by dnes už (ideálně) mělo projetí červené/nepovolené obsazení KÚ vyhodnotit a hodit varovnou hlášku. Otázka je, k čemu by to tady bylo (stejně to nejde zastavit).

Podle mapy SŽDC je to na koridoru a je tam 'tříznaký automatický blok obousměrný' (takže nejspíš elektronika), vzdálenost asi 6km.

Nevím, jestli by se stihlo zastavit protijedoucí vlak, ale návěstidlo na druhém konci to přehodí automaticky a to před ním dostane výstrahu. Měly by se správně uzavřít i přejezdy, i když by jel po špatné straně.

http://www.zelpage.cz/trate/ceska-republika/trat-230?lang=cs

http://provoz.szdc.cz/Portal/ViewArticle.aspx?oid=259681

0/0
9.9.2015 20:46

T44o36m20á38š 48H72e63t69m10e15r 9630977172264

Akorát tám ještě píšou, že zabezpečku taky rekonstruovali, tak otázka, jestli to typicky nedělali zaráz a neměli to odpojené. Tím pádem by tam ale aspoň nic nejelo.

0/0
9.9.2015 21:03

P13e43t74r 74H92o43r34v46á90t 1573276834747

jede jede vlak, rychle nasedat

0/0
9.9.2015 17:04

J48i45r39i 70Z46u56z52a15ň93á87k 4798360963206

Asi se něco nedodrželo.;-D

0/0
9.9.2015 16:06

T76o35m83á81š 79Š86t96e32c 4548150275157

Akurát to nie je vagón, ale podvozky vzor 53, na ktorých sú priamo položené koľajové polia. Spriahlo sa uchytí do dier vyvŕtaných priamo do stojiny koľajnice a s ďalším poľom spojí tuším reťazami.

Takže buď nevydržal úchyt spriahla, alebo ich spojenie, alebo to ušlo skôr, ako to stihli spojiť.

+12/0
9.9.2015 15:17

I81v73a27n 52M44a89r12e42k 6924328522

Je mi líto zmařeného života a těžce zraněného, ale nemám rád "vševědy" z DI Rv

+4/0
9.9.2015 13:53

O61n58d14ř29e45j 75S46e64m97e67c59k51ý 8651146608945

Co Vám provedli?

+1/0
9.9.2015 18:18

V38á69c30l39a56v 96J29o14n17á25š 8902543862143

"Jeden nehodu nepřežil, druhého s těžkým zraněním nesl do nemocnice vrtulník." Tak už i vrtulníci chodí pěšky.....

+1/−5
9.9.2015 13:50

P53e57t27r 31M63a45r13e50č41e33k 1863551759488

Jen prozrazujete jak omezenou slovní zásobu máte.

0/0
9.9.2015 17:27

J77a23n 31P24r74i68c72h85y95s12t47a53l 8431228743

V clanku pisete o vagonu nalozenem kolejemi! Nez k tomu davat "ilustracni foto" vykolejenych vagonu na uhli, tak to radsi zadne foto.

+5/−1
9.9.2015 13:36

M58a71r91t16i80n 46P94e15j62c62h28a71l 9506242547894

Ty budeš taky asi pěknej uhlák.

0/−2
9.9.2015 17:31

J78a82n 97H89o41r55s28k67ý 2896110167145

Ilustrační snímek naprosto přesně ilustruje, jak se z nabouraných vagónů sypou koleje.:-)

+4/0
9.9.2015 13:33







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.