Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pekelná práce. Na silnici pokládají koberec s teplotou 170 stupňů

Slunce stojí nad hlavou a nedaleko ve stínu naměřili 33 stupňů Celsia. Tady jsou ale podmínky o poznání tvrdší. Práce na finišeru za Třebíčí je teď pořádná řehole se vším všudy. Připomíná slévárnu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

B73o46h75u73s98l89a25v 71K97r54á16l40í25k 2281930849746

Asfalt je druh živice, takže označit onen povrch za asfaltový je přesnější než označit jej jen za živičný. Jiné živice než asfalt se snad na vozovky ani nepoužívají. A ty další vrstvy údajného asfaltu nám paní redaktorka jaksi zapomněla vyjmenovat - nebo snad ona jako laik říká asfalt i štěrkové vrstvě?

0/0
11.8.2015 13:14

Z25d67e86n46ě61k 28D52u70f58e71k 2684744198

Nevím jak dlouhá je jejich pracovní doba, ale skoro všude je cedule probíhá technologická přestávka. A když jsou tato vedra, tak přeci můžou dělat od 19:00-7:00, tedy v noci. Veškerá technika má stejně spoustu osvětlení, takže na práci je vidět a je chladněji.Přes den by dělníci mohli klidně odpočívat. A nebýt v tomhle šíleném hice na place a ve výhni.

+1/0
11.8.2015 11:24

M47i73l33a46n 36K62o83i94š 4207812151570

No jo, ale to by pak dělníci museli dostat příplatek za práci v noci a to jim přece zaměstnavatel dávat nebude.

+2/0
11.8.2015 13:42

M85a21r96t49i84n 97V15á54v84r91a 2960853989

Holt když dělnící žijou v banánové zemi, tak se nesmí divit, že je nějaký blázen pošle na rozvleklé opravy silnic v tropických vedrech.

V normálních civilizovaných zemích se opravy silnic dělají za normálního počasí a to na jeden zátah - vpředu fréza, uprostřed nahřívání, na konci finišer a válcování. Za pár hodin je hotovo: https://www.youtube.com/watch?v=Jx10Hm6Sky4

Když je silnice široká, tak jedou dvě soupravy vedle sebe: https://www.youtube.com/watch?v=LtexYktNSV0 nebo https://www.youtube.com/watch?v=sz9GHeHOGrI

Silnice nemusí být zavřená měsíce! V civilizovaných zemích si občanů váží. Připomíná mi to reportáž z KLDR, kde oslavují ruční práci sedřených dělníků a nikoho nepadne, že se to normálně dělá jinak, bez dřiny, potu a totálního na*rání ostatních spoluobčanů!

+4/−1
11.8.2015 11:12

P24a54v56e28l 66P10i39l79á95t 8921509935574

Díky za odkazy. To jsem ještě neviděl. To je jiná práce, k nám to ovšem dojde za sto let. :-D

0/0
11.8.2015 11:32

R58u21d66a 84S15l85a81v88í74k 5173558316721

A pak hezky každý rok opravovat, protože to popraská, jak si podloží bude sedat...

0/0
11.8.2015 11:45

M73a62r30t34i54n 76V46á46v22r18a 2370753539

Místo hledání, jak to udělat, budeme hledat, proč to nejde. Typické.

.

Ještě že jim poradíte, oni jsou v tom Švédsku, USA, Německu (odkud jsou videa) podobně úplně blbí. Přece silnice se musí zfrézovat a pak nechat měsíc hezky v klidu odpočívat! A řidiči ať volí objížďku, nebo čumí na semafor. Dobře jim tak, mají chodit pěšky.

0/0
11.8.2015 12:18

M81a74r77t88i27n 55F54i36a49l93a 7874986864217

Technicka poznamka - v clanku se pise ze se jedna o novou silnici, tedy zadna rekonstrukce. 

Mimoto jsem videl i rekonstrukci, kdy se udusavalo podlozi. Laicky receno, silnice se delala kompletne nova.

Mimochodem, u prvniho videa na ktere odkazujete, kde ze je ta freza? Na prvnich dvou je natocena pokladka, na tretim frezovani, bez pokladky...

Sorry ze tak rypu, ale mam dojem, ze takto se to v nekterych pripadech dela i u nas. 

Banany nebanany, i tady je obcas k videni zajimava technika a zajimave postupy. Mozna vyjimecne, mozna taky ne. 

Kazdy postup ma sve pro a proti, a rozhodovat o vhodnem postupu by meli odbornici. Jestli se tak deje, netusim...

PS: Ale videa jsou zajimava:-)

0/0
11.8.2015 18:14

O14n20d48ř47e10j 96Č92a36p75k58a 6711471733564

Podloží už by snad za tu dobu, co tam ta silnice je, mělo být stabilní, tohle je recyklace té vrchní vrstvy, kterou ničí provoz a počasí...¨

0/0
11.8.2015 13:06

A21l46e13š 38K19r61a14t16i20n85a 1886981750468

Házet to na lidi na stavbě, nebo na úředníky, kteří o uzavírkách musí rozhodovat je dost nefér. Na začátku všeho je dostupnost financí, podmínky jejich čerpání, projekční příprava. Věřte, že většina lidí od fochu, co se kolem těchto záležitostí motá se snaží o maximální výkon. Sám nyní jezdí na 20-ti minutové štrece o 15 minut déle a co mám dělat??? Opravy se snad nedělají z plezíru, ale proto proto, aby se komunikace průběžně obnovovaly. Vzpomínám si, že před dvaceti lety byl často křik, že se silnice jenom záplatují... :)

+2/0
11.8.2015 12:51

J33a68k42u34b 66M64e42n35š72í69k 4364787594551

vypadá to, že tomu opravdu rozumíte, škoda, že nejste ministr dopravy. poraďte ještě, jak to udělat za pár hodin, když se dělají nové podkladní vrstvy a násypy?

0/0
11.8.2015 14:44

J98a28k26u78b 81M97e25n13š90í58k 4894357174961

reagoval jsem na pana civilizovaného Vávru.

0/0
11.8.2015 14:47

M98i61r57o10s30l56a12v 17S26t46r79á18n23s84k72ý 5426112390117

Tato souprava  REMIX  opravuje pouze obrusnou vrstvu cca 5 cm  plocha se nahřeje  fréta odfrézuje povrch a přídává se dvacet procent nové směsi  smíchá se a ploží zpět  toto nemá nic společného s pokládkou nových vozovek

0/0
11.8.2015 18:04

M58i17r91o68s19l27a77v 30S30t76r82á44n41s57k45ý 5356212220367

Druhé video je klasická pokládka dva finišery vedle sebe to je proto aby se neudělala studená spára v prostřed vozovky  a hlavně aby silnice měla správné sklony pro odvd vody ,Na třetím videu je frézování povrchu

0/0
11.8.2015 18:13

M57i13l52a90n 12K79e97s72l 2846406393578

Kluci si to špatně vybrali.Musí bouchat i v horku.To v Praze na centrálních úřadek se chystají (nebo snad už provedli) kvůli horku zkrátit pracovní dobu.

+2/0
11.8.2015 11:09

O56n59d34ř58e88j 17S92t47a81r52o36c80h 5390423112484

Tak existují dělníci, kteří na uzavírkách pracují. Už jsem si myslel, že jsou to jen mýtické postavy. Minulý týden jsem jel z Prahy do Úpy, minul snad deset uzavírek, včetně dvou na dálnici, a nikde ani živáčka, nikdo nikde nepracoval. Jen na konci jedné stáli dva lidé, opření o svodidla a kouřili. Času je asi dost.

0/0
11.8.2015 11:02

M59a76r58e61k 30H74r81u96b15y 6257882871208

No, sloh jak ze zakladni skoly - spousta emoci, malo faktu.:-/ Ale je hezke, ze tihle lide vubec existuji, pri poskakovani v uzavirkach na nasich dalnicich uz jsem zacal pochybovat.:-P

+7/−1
11.8.2015 9:37

O54t92a 88S89u28k 5364848178984

Zrovna toto mne napadlo. Je to psané jazykem jako o těžké budovatelské práci, tak jak se psalo před 30ti a více lety. ;-)

+1/0
11.8.2015 10:45

A55n27d27r73e53j 15M76a70s61a68r77y59k 9220173806770

a skoda ze to nieje aspon trochu aj ilustrovane fotkami. alebo kratke video.

+4/0
11.8.2015 9:28

O37n81d77ř36e52j 72Č28a14p37k37a 6591461903204

Tady toho je hromada, lidí, co tu a tam vezmou na stavbu kameru nebo foťák, je docela dost...

http://www.truck-forum.cz/forum/viewtopic.php?t=1011&start=210

0/0
11.8.2015 10:54

M16i26c41h60a31l 40N43o55v31á75k 6302435638296

černá kaše, snad černá směs8-o je vidět, že to psala žena, která neví o čem píše;-€ chybí tam, že by se neměl finišer při pokládce vůbec zastavit;-)

+1/−2
11.8.2015 8:52

L20a60d41i85s17l21a90v 53K17v80a56s81n98i23č46k25a 1553407793505

No tak zvolila tenhle obrat jako charakteristiku pro laiky, ne odborníky.

+2/0
11.8.2015 9:33

J62i61ř28í 61P84a50u44l 3806595117162

Použila odborný výraz od plotny i na silnici. To bych ji zase tak moc nevyčítal. :-)

+4/0
11.8.2015 9:43

B18o19h97u92s75l94a72v 38K78r29á61l18í60k 2131480409296

Směsí je mnoho druhů: supspenze, emulze, pěna, roztok, aerosol... "Kaše" je poměrně výstižný výraz pro charakteristiku oné směsi. Vadit může snad jenom nafouknutým rádobyodborným snobům, kteří si myslí, že čím je výraz kostrbatější a méně srozumitelný, tím je techničtější a vědečtější.

0/0
11.8.2015 13:21







Najdete na iDNES.cz