Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pekelná práce. Na silnici pokládají koberec s teplotou 170 stupňů

Slunce stojí nad hlavou a nedaleko ve stínu naměřili 33 stupňů Celsia. Tady jsou ale podmínky o poznání tvrdší. Práce na finišeru za Třebíčí je teď pořádná řehole se vším všudy. Připomíná slévárnu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

B32o75h75u52s70l22a46v 67K94r90á46l54í41k 2581510819636

Asfalt je druh živice, takže označit onen povrch za asfaltový je přesnější než označit jej jen za živičný. Jiné živice než asfalt se snad na vozovky ani nepoužívají. A ty další vrstvy údajného asfaltu nám paní redaktorka jaksi zapomněla vyjmenovat - nebo snad ona jako laik říká asfalt i štěrkové vrstvě?

0/0
11.8.2015 13:14

Z63d51e98n64ě57k 46D65u11f47e45k 2634504498

Nevím jak dlouhá je jejich pracovní doba, ale skoro všude je cedule probíhá technologická přestávka. A když jsou tato vedra, tak přeci můžou dělat od 19:00-7:00, tedy v noci. Veškerá technika má stejně spoustu osvětlení, takže na práci je vidět a je chladněji.Přes den by dělníci mohli klidně odpočívat. A nebýt v tomhle šíleném hice na place a ve výhni.

+1/0
11.8.2015 11:24

M52i14l74a73n 67K78o98i45š 4387312451360

No jo, ale to by pak dělníci museli dostat příplatek za práci v noci a to jim přece zaměstnavatel dávat nebude.

+2/0
11.8.2015 13:42

M56a81r58t44i95n 57V98á17v10r24a 2630723229

Holt když dělnící žijou v banánové zemi, tak se nesmí divit, že je nějaký blázen pošle na rozvleklé opravy silnic v tropických vedrech.

V normálních civilizovaných zemích se opravy silnic dělají za normálního počasí a to na jeden zátah - vpředu fréza, uprostřed nahřívání, na konci finišer a válcování. Za pár hodin je hotovo: https://www.youtube.com/watch?v=Jx10Hm6Sky4

Když je silnice široká, tak jedou dvě soupravy vedle sebe: https://www.youtube.com/watch?v=LtexYktNSV0 nebo https://www.youtube.com/watch?v=sz9GHeHOGrI

Silnice nemusí být zavřená měsíce! V civilizovaných zemích si občanů váží. Připomíná mi to reportáž z KLDR, kde oslavují ruční práci sedřených dělníků a nikoho nepadne, že se to normálně dělá jinak, bez dřiny, potu a totálního na*rání ostatních spoluobčanů!

+4/−1
11.8.2015 11:12

P81a35v33e47l 95P48i78l88á94t 8541179335954

Díky za odkazy. To jsem ještě neviděl. To je jiná práce, k nám to ovšem dojde za sto let. :-D

0/0
11.8.2015 11:32

R31u93d10a 15S28l54a50v65í49k 5453518476731

A pak hezky každý rok opravovat, protože to popraská, jak si podloží bude sedat...

0/0
11.8.2015 11:45

M32a80r24t26i14n 18V36á94v77r82a 2530383159

Místo hledání, jak to udělat, budeme hledat, proč to nejde. Typické.

.

Ještě že jim poradíte, oni jsou v tom Švédsku, USA, Německu (odkud jsou videa) podobně úplně blbí. Přece silnice se musí zfrézovat a pak nechat měsíc hezky v klidu odpočívat! A řidiči ať volí objížďku, nebo čumí na semafor. Dobře jim tak, mají chodit pěšky.

0/0
11.8.2015 12:18

M35a24r42t56i75n 39F88i54a90l58a 7704576754897

Technicka poznamka - v clanku se pise ze se jedna o novou silnici, tedy zadna rekonstrukce. 

Mimoto jsem videl i rekonstrukci, kdy se udusavalo podlozi. Laicky receno, silnice se delala kompletne nova.

Mimochodem, u prvniho videa na ktere odkazujete, kde ze je ta freza? Na prvnich dvou je natocena pokladka, na tretim frezovani, bez pokladky...

Sorry ze tak rypu, ale mam dojem, ze takto se to v nekterych pripadech dela i u nas. 

Banany nebanany, i tady je obcas k videni zajimava technika a zajimave postupy. Mozna vyjimecne, mozna taky ne. 

Kazdy postup ma sve pro a proti, a rozhodovat o vhodnem postupu by meli odbornici. Jestli se tak deje, netusim...

PS: Ale videa jsou zajimava:-)

0/0
11.8.2015 18:14

O50n41d66ř18e28j 39Č69a52p10k16a 6511261123974

Podloží už by snad za tu dobu, co tam ta silnice je, mělo být stabilní, tohle je recyklace té vrchní vrstvy, kterou ničí provoz a počasí...¨

0/0
11.8.2015 13:06

A81l88e47š 33K74r39a10t58i16n77a 1876741560328

Házet to na lidi na stavbě, nebo na úředníky, kteří o uzavírkách musí rozhodovat je dost nefér. Na začátku všeho je dostupnost financí, podmínky jejich čerpání, projekční příprava. Věřte, že většina lidí od fochu, co se kolem těchto záležitostí motá se snaží o maximální výkon. Sám nyní jezdí na 20-ti minutové štrece o 15 minut déle a co mám dělat??? Opravy se snad nedělají z plezíru, ale proto proto, aby se komunikace průběžně obnovovaly. Vzpomínám si, že před dvaceti lety byl často křik, že se silnice jenom záplatují... :)

+2/0
11.8.2015 12:51

J89a23k16u96b 74M48e82n93š71í41k 4374367164531

vypadá to, že tomu opravdu rozumíte, škoda, že nejste ministr dopravy. poraďte ještě, jak to udělat za pár hodin, když se dělají nové podkladní vrstvy a násypy?

0/0
11.8.2015 14:44

J34a93k32u10b 10M88e94n84š79í82k 4824287664591

reagoval jsem na pana civilizovaného Vávru.

0/0
11.8.2015 14:47

M27i60r20o53s90l85a58v 38S73t23r88á94n54s56k93ý 5246322740497

Tato souprava  REMIX  opravuje pouze obrusnou vrstvu cca 5 cm  plocha se nahřeje  fréta odfrézuje povrch a přídává se dvacet procent nové směsi  smíchá se a ploží zpět  toto nemá nic společného s pokládkou nových vozovek

0/0
11.8.2015 18:04

M14i73r36o94s14l55a88v 71S72t62r94á53n83s61k33ý 5646962270477

Druhé video je klasická pokládka dva finišery vedle sebe to je proto aby se neudělala studená spára v prostřed vozovky  a hlavně aby silnice měla správné sklony pro odvd vody ,Na třetím videu je frézování povrchu

0/0
11.8.2015 18:13

M41i61l95a39n 79K10e35s59l 2836316573848

Kluci si to špatně vybrali.Musí bouchat i v horku.To v Praze na centrálních úřadek se chystají (nebo snad už provedli) kvůli horku zkrátit pracovní dobu.

+2/0
11.8.2015 11:09

O78n37d39ř94e86j 64S65t66a69r38o61c92h 5410563742574

Tak existují dělníci, kteří na uzavírkách pracují. Už jsem si myslel, že jsou to jen mýtické postavy. Minulý týden jsem jel z Prahy do Úpy, minul snad deset uzavírek, včetně dvou na dálnici, a nikde ani živáčka, nikdo nikde nepracoval. Jen na konci jedné stáli dva lidé, opření o svodidla a kouřili. Času je asi dost.

0/0
11.8.2015 11:02

M42a57r26e24k 24H96r24u65b82y 6257502261768

No, sloh jak ze zakladni skoly - spousta emoci, malo faktu.:-/ Ale je hezke, ze tihle lide vubec existuji, pri poskakovani v uzavirkach na nasich dalnicich uz jsem zacal pochybovat.:-P

+7/−1
11.8.2015 9:37

O26t93a 83S18u95k 5384838548984

Zrovna toto mne napadlo. Je to psané jazykem jako o těžké budovatelské práci, tak jak se psalo před 30ti a více lety. ;-)

+1/0
11.8.2015 10:45

A40n33d49r51e89j 97M13a78s25a64r12y20k 9930113156160

a skoda ze to nieje aspon trochu aj ilustrovane fotkami. alebo kratke video.

+4/0
11.8.2015 9:28

O68n11d20ř44e20j 78Č67a37p81k24a 6391311683904

Tady toho je hromada, lidí, co tu a tam vezmou na stavbu kameru nebo foťák, je docela dost...

http://www.truck-forum.cz/forum/viewtopic.php?t=1011&start=210

0/0
11.8.2015 10:54

M14i84c59h38a77l 11N58o21v85á30k 6642775198816

černá kaše, snad černá směs8-o je vidět, že to psala žena, která neví o čem píše;-€ chybí tam, že by se neměl finišer při pokládce vůbec zastavit;-)

+1/−2
11.8.2015 8:52

L24a65d80i82s15l50a68v 55K68v25a77s70n41i45č66k39a 1683357773655

No tak zvolila tenhle obrat jako charakteristiku pro laiky, ne odborníky.

+2/0
11.8.2015 9:33

J52i25ř89í 39P32a95u34l 3546455397612

Použila odborný výraz od plotny i na silnici. To bych ji zase tak moc nevyčítal. :-)

+4/0
11.8.2015 9:43

B15o37h97u80s22l98a60v 59K37r55á46l54í89k 2131100459166

Směsí je mnoho druhů: supspenze, emulze, pěna, roztok, aerosol... "Kaše" je poměrně výstižný výraz pro charakteristiku oné směsi. Vadit může snad jenom nafouknutým rádobyodborným snobům, kteří si myslí, že čím je výraz kostrbatější a méně srozumitelný, tím je techničtější a vědečtější.

0/0
11.8.2015 13:21







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.