- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Xenofobní a rasisticky laděný článek. Jsem pro okamžité zrušení pojmu černý a zavedení výrazu bezbarvý pasažer. Nebo duhový abychom pokryli i orientaci cestujícího.
bude hůř, jak se to zaplní imigranty, tak ti neplatí vůbec, i na kamion berou kameny a mají v hlavě jen to, že chudí češi jim to všechno zaplatí.
Správně by asi bylo napsat černý černý pasažér.
Víte, vážení, oni by ti nepřizpůsobiví nebyli bůhvijak jiní, nebo lepší - ale v jednom mi snad dáte za pravdu:
jakmile se kdokoli - viz tu diskuzi zde - jen pokusí problém nakousnout, hned se odněkud vynoří tzv. Rozumný Idiot (dále jen RI ), který vás klovne. Přeneseno do reálu v tom autobuse - kdyby řidič zastavil, zajistil dveře a přivolal hlídku, bude polovina cestujících remcat a nenejde se jediný svědek.
Pro RI dodávám: ony nejdou ty dveře zajistit, ...! Že?! Heč!
Snad ten dovětek stihnu dřív, než veleduši, kteří si sem chodí brousit rozoumek stylem: "... no jo, ale co když, ...". Dodávám proto, že spodina je všude. V Kapském městě mne šokovala solidní klec, ve které seděl šofér, který zároveň kasíroval. Naopak v Tokiu v autobuse průvodčí také nebyl, ale šofér vystoupil, složil staříkovi vozík, pomohl mu nastoupit. Načež si vyměnil bílé rukavičky a jelo se dál. Nikdo z cestujících ani nepípnul.. A lůzu tam mají také. Jde tedy o to, kam spějeme my.
Přesně tak, kam spějeme my. Reakci na Váš první příspěvěk jsem napsal níže.
300 jízd načerno měsíčně, to je deset jizd denně, v hodnotě řekněme dvacky, a 200 korun škody denně, to se jim ti revizori fakt vyplatí :-)
Jenze MHD a ve smes veskera verejna doprava odjednava mesty a kraji je dotovana. Takze cim mene vybere dopravni
podnik na jizdnem tim vice musi zadat mesto ci kraj o vyssi dotaci. Nakonec to tedy zaplatite vy, ja a ostatni obcane na danich. Dodavam, ze princip dotaci verejne dopravy funguje minimalne takto v cele Evrope.
Nepřizpůsobivý? Nebyl to jen figurant?
My totiž místo servisu volíme standardně buzeraci. Že oni ti revizoři nejsou žádná společenská elita, to je také pochopitelné. ONA UŽ TU ALE BYLA doba a v mnoha civilizovaných zemích je dodnes, kdy byl V KAŽDÉM VOZE průvodčí (muž - ženy si tento post "vydobyly" až později). Muž, který pomohl mamce s kočárkem, dědulovi vystoupit, napomenul omladinu, zařídil místo pro nastávající maminku, dal signál k odjezdu A PRODAL JÍZDENKU (ze které bylo mimochodem znát, odkud-kam). Ti muži jsou dnes na pracáku, s kočárkem je lépe nejezdit, zavře-li vám vynervovaný šofér nohu, můžete se léta soudit s jejich podnikovými právníky, které si v jízdném předplácíte. Ev. vymáhání pokuty prodá dopravní podnik "za vejvar" vymahačům.
Potud náš POKROK. Opakuji: jsou země zaostalé, kde průvodčí stále fungují.
No a na nepřizpůsobivé ta vaše meducína asi zabírat nebude, že ne?
Já nevim... Neměl by se začít používat nějaký jiný termín? "Černý pasažér" zní tak trochu nekorektně, dokonce možná až xenofobně (ještě by z toho mohl být nějaký průšvih).
To je pravda. Divím se, že to iDnes nekonzultovala s odborníky z havlistické kavárny, v jiných případech to běžně dělá, dává jim prostor i v celém jednom článku apod.
Nepřizpůsobivý se ještě po 30 letech svého života nestihl přizpůsobit
On za to nemůže, že je mnoho set let opožděný ve vývoji.
Civilizovaná Evropa mu ten rozdíl do hlavy nenatluče .
Jenže ty chybějící staletí by tito lidé měli prožít někde jinde, aby se dovyvinuli.
A neotravovat ty vyspělé !