Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Třebíč čeká éra bez železnice. Za rok přes ni neprojede ani jeden vlak

Správa železniční dopravní cesty připravuje rozsáhlou opravu tratě číslo 240 od Zastávky u Brna po Třebíč. Počítá s náklady jedné miliardy korun. V rekonstruovaném úseku firmy prakticky vybudují novou železnici. Za další čtyři miliardy by měla následovat elektrifikace trati.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J43i64ř84í 64K75r61a97t46o78c19h47v49í69l 5170392157315

S těmi rychlíky bych to viděl tak, že po dobu rekonstrukce trati 240 budou přetrasovány na trať 250 z Brna do Havlíčkova Brodu a dále po trati 225 přes Jihlavu dále na České Budějovice. A samozřejmě i opačně. Na třebíčské trati nejspíš budou místo nich jezdit náhradní spěšné vlaky Brno - Jihlava a zpět. V minulosti tomu tak už bylo, když se předělávaly mosty v Třebíči (přes Libušino údolí i Lorencovy sady), mezi Třebíčí a Vladislaví (přes řeku Jihlavu), přímo ve Vladislavi, v Náměsti nad Oslavou (přes řeku Oslavu) a u Kralic nad Oslavou (přes potok Chvojnici).

0/0
1.8.2015 13:04

H80o18n66z14a 55K84a70r87á82s30e98k 1635501432518

Výhrady k údajům v článku:

- Brno nemá půl milionu obyvatel ani náhodou.

- Ano, pouze některé úseky Zastávka - Třebíč budou rekonstruovány. Zbylé úseky ne a proto na nich zůstane traťová rychlost nezměněna.

- Terminál je architektonicky zdařilý, ale jaksi do něj skoro nic nejezdí.

- Výtah neslouží jen vozíčkářům, ale i lidem s kočárky, těžkými zavazadly apod. Mmch. podchod v Třebíči je naprosto zbytečný.

- Jaká ironie - stavba sice bude probíhat jen mezi Náměští a Borovinou, ale mnohaměsíční náhradní autobusová doprava stejně bude jezdit už z Okříšek...

- Do pomyslné sítě brněnské příměstské dopravy je Třebíč zahrnuta již dnes (= do Třebíče dojedou osobní vlaky, které vyjíždějí z Brna). Tady se někdo vlamuje do otevřených dveří.

- Elektrizace trati Zastávka - Třebíč znamená nejen vynucený přestup mezi osobními vlaky v Třebíči, ale také otázku, co s rychlíky. Pojedou s dieselovou lokomotivou už z Brna (= nevyužijí elektrizaci), anebo bude v Třebíči docházet ke zdlouhavému přepřahu?

0/0
23.7.2015 19:16

H67o48n83z11a 24K63a82r35á42s73e90k 1775401482778

To je zase článek...

Brno ani zdaleka nemá půl milionu obyvatel.

Ano, pouze vybrané úseky mezi Zastávkou a Třebíčí budou rekonstruovány, takže výsledek nic moc (na úsecích do nichž se nesáhne nelze zvýšit rychlost), tzn. žádné "Až trať do Brna celou opraví", jak říká cestující Jiří Beránek.

"Dojde k lokální výměně železničního spodku, to znamená štěrku". Ne, štěrk = svršek. Spodek = pláň ("hlína") pod tím štěrkem.

"Na třebíčském nádraží vybudují nový podchod s výtahem pro vozíčkáře a bezbariérové nástupiště". Proč výtah pouze pro vozíčkáře?

"Stavba bude zahájena první etapou v polovině příštího roku v úseku Náměšť nad Oslavou - Třebíč-Borovina. Součástí bude kompletní rekonstrukce třebíčské železniční stanice. V tomto termínu nepřijede do Třebíče na nádraží ani jeden vlak,“ doplnil Illiaš."

Docela ironie. Do úseku Borovina - Okříšky se vůbec nesáhne, přesto i v tomto úseku bude muset jezdit náhradní autobus.

"V dalším kroku má být trať zařazena do systému železničních linek brněnské příměstské dopravy. „Myšlenka je taková, že by elektrické příměstské vlaky, jak to známe například z Prahy, začínaly a končily v Třebíči a v Třebíči by se přestupovalo na osobní vlaky směr Jihlava,“ vysvětlil Kratina."

Aha, takže dráty končící v Třebíči = u rychlíků bude v Třebíči přepřah? Nebo rychlíky stejně pojedou s dieselovou lokomotivou už z Brna?

Ne, stejné soupravy jako v Praze nemohou v okolí Brna jezdit, neboť jiná napěťová soustava.

0/0
23.7.2015 19:10

R51i68c95h54a13r52d 59P10ů86ž79a 9230759910408

Normální člověk by to asi dělal obojí najednou. Přeci jen postavit nové nádraží a pak ho zavřít než se postaví koleje, to je fakt dílo génia

0/0
21.7.2015 8:14

M98i81l37a74n 95K80o31i33š 4387902661970

Tahat elektriku jen do Třebíče nemá smysl. To rychlík pojede elektrikou do Třebíče, tady přepřáhne na diesel a po cca 35 km v Jihlavě zas přepřáhne na elektriku? pěkný nesmysl. Ostatně, ta elektrifikace se tady plánuje už 30 let a dodnes se nic nedělo, tak té elektrifikaci moc ani nevěřím.

Ta revitalizace (zrychlení) je nutná, vlaky tady jezdí pomalu jak za císaře pána.

+3/0
20.7.2015 15:46

L81á34ď39a 64N17o40v48á15č77e40k 5671947402983

Nějak se s tou elektrifikací začít musí. Vše najednou asi nepůjde. Tak hold pár let bude elektrika jenom do Třebíče.

+1/−1
20.7.2015 16:58

M47i96l30a11n 87K89o93i43š 4917622121430

A na dokončení budeme čekat dalších 30 let...

+1/0
20.7.2015 21:01

V67á55c27l40a15v 86B15u69r34e69š 5329725816369

A co protihlukový betonový tunel? ten nebude?:-/:-)

0/0
20.7.2015 14:02

L85á62ď67a 24N41o44v96á71č82e36k 5171887782173

Tunel tam zcela jistě bude, však jsme v Čechách, i když na Moravě.

+3/0
20.7.2015 16:58







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.