Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Majitel pozemku přehradil mezinárodní cyklostezku u Jihlavy kameny

Problémy na cyklostezce z Jihlavy do rakouského Raabsu pokračují. Majitel úseku u Velkého Beranova tentokrát brání svůj pozemek kameny. Cestu už zablokoval několikrát v minulosti, zavalil ji kmeny nebo přes ni natáhl ocelové lano. Argumentuje bezpečností, protože v lese kácí stromy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D83a64v53i40d 63B97o70u98c89h48a27l 8879180629

Je dobré vidět, že někdo se nebojí úřednické zvůle a zejména cyklounské lobby, která by dnes pomalu chtěla řídit svět. Pane Prokeši, držte se... R^

+2/0
28.3.2015 11:57

J73á39n 69G16u12l78a 1119651977429

Pan Prokeš je v právu. Pozemek je jeho a stát mu tady vyvlastňuje jeho majetek jako komunisti při kolektivizaci.

+6/0
25.3.2015 14:30

R23o80s34t59i73s17l71a54v 86P92r36o19k13e72š 2790391177986

ono je to trošku jinak.před dvěma roky jsem podal žádost na obecní uřad ve Velkém beranově aby si sprujezdnily svojí obecní komunikaci a přesunuly na ní i cyklotrasu.a to kvuly chatařum a jejich přístupu k  chatám.mají to delší o 500 m.bez odezvy.Cyklisté by nejezdily pod skalou ale nahoře nad lesem.takže by viděly oni mně a naopak.dále jsem rok říkal aby si na obec zašly i oni.nebyl tam ani jeden.nejvíce se tet ozývají ti kteří jsou na jiném katastrálním uzemí.daně odvádí jinam a z mé louky si udělaly parkoviště.je to krásně vidět v kn .p.č 37-2 ku. bradlo.stačí si dát letecký snímek.za 24 let si nebyly schopni onen pozemek pronajmout ,ale na mostě mají cedulku soukromí majetek.pakliže je jiná alternativa tak nelze z lesní svážné cesty udělat učelovou komunikaci.těch cest je tam víc.viz třeba další 222-1 ku jeclov.opět jsem na ní poukazoval a dokonce jsem si podal žádost na odbor dopravy aby si posunuly značku o 200 m.u zmíněné cesty mám pozemky a nemám se k nim jak dostat.tato cesta je nejlacinější a nejrychlejší řešení situace.stačí tatra štěrku a je prujezdná.cyklotrasa je jiná kapitola.já ani moje rodina chybu neudělala.problém hledejte jinde a ně u mně.

+13/0
18.3.2015 12:39

R53o34b54e96r44t 60V62i82l30i77m66o29v82s27k65ý 1219265814728

Nerozumím článku. Někdo vlastní pozemek a jinej mu tam vyflákne cyklostezku a pak se diví, že jí tam nechce? V civilizované zemi používám to co e mé a nebo co mám pronajaté. Užívání cizího se nazývá krádeží.

+12/0
17.3.2015 15:18

J20a35n 82N75o71v11á24k 9355648364955

Ne.

Přes pozemek s lesem po okraji odnepaměti vedla veřejná cesta (říká se tomu účelová pozemní komunikace). Chodili po ní lidé, jezdily traktory, auta, cyklisté, byla tam i červená turistická stezka. Nedávno tam vyznačili i cyklotrasu.

V restituci to vrátili asi Prokešově matce, teď to asi připadlo jejímu synovi.

A ten asi po pár sporech s cyklisty se snaží cestu pro veřejnost zablokovat - zrušit asi ne, protože ji i sám používá.

+3/−2
17.3.2015 19:40

D35a71v71i12d 22B72o87u26c46h73a96l 8909860929

"Odnepaměti" asi myslíte, vzhledem k restituci, dobu, kdy to bylo komunisty ukradeno? Aha, tak to je argument. A i kdyby tam ještě předtím, byla nějaká cesta, kterou __MAJITEL__ dovolil uživat veřejnosti, bylo to jen a pouze jeho rozhodnutí, jeho dobrá vůle, kdykoli to mohl opět zrušit.

Takže právo je čistě na straně majitele, sami ocyklenci se mohou postarat o jiná řešení, jenže to by museli svou mozkovou buňku napřít pro jednou i na složitější věci, než je šlapání na bicyklu.

+2/0
28.3.2015 12:02

I86v66a19n18a 52N91o55v96á 2652952739698

podle zákona o místních komunikacích je cesta po soukromém pozemku místní komunikací pouze za předpokladu, že majitel nepožádal o omezení užívání svého pozemku jako cestu. tady majitel evidentně požádal, navíc tvrdí, že existují alternativní cesty. Není tedy co řešit, majitel je v právu.

+5/0
29.3.2015 19:40

P57a81v94e29l 34M96a55r33e51š 2933568801141

Ta cesta nikdy nebyla ani oficiální cestou, natož veřejnou.Ta cesta vznikla prohrnutím buldozerem někdy v šedesátých letech, když se bylo třeba dostat k trafostanici.

když budete místnímu farmáři deset let chodit přes pole až si tam vyšlapete pěšinku, taky to snad nebudete pokládat za veřejnou cestu...

+3/0
14.4.2015 10:55

J92a33n 10N45o98v22á43k 9955818844435

Nerozumíte.

Veřejná cesta tam byla odjakživa, jezdí po ní i p. Prokeš - cyklostezku nikdo nepostavil, jen je tam značená pěší turistická trasa a odnedávna i cyklotrasa.

+1/−3
17.3.2015 19:45

P14a26v22l43a 49K38u15č74e37r51o24v15á 5307261483

je celkem jedno,že jste tam byli zvyklí chodit či jezdit - pozemek není veřejný, ale soukromý a na něm si majitel může cestu přehradit

+5/0
18.3.2015 2:37

P98a44v62e51l 91O19b38d13r59ž67á54l61e66k 6836394738742

podle zákona ne

0/0
13.4.2015 9:55

D96a60v25i18d 84B22o82u23c88h81a52l 8629770279

Ale samozřejmě, že ano. To, že si někdo zvykne někudy chodit neznamená, že tím pro něj vzniká právo tak činit proti vůli majitele pozemku.

0/0
3.5.2015 22:56

I79v29a60n23a 98N42o40v91á 2342752229618

měl byste si nastudovat zákon....

0/0
29.3.2015 19:41
Foto

F75r93a75n48t90i96š76e48k 18K68š11í40r 2239326785

Buď se s majitelem dohodnou, nebo se tam nebude jezdit.  Co je na tom složitého.  Nakonec ty kameny se dají obejít, takže cyklistům to v ničem nebrání.

+3/0
16.3.2015 16:20

J37a13n 37N85o50v81á50k 9745428164695

Otázka je, kdo přesně se s ním má dohodnout, pokud jde o veřejnou cestu, kterou smí použít kdokoliv.

0/−2
17.3.2015 19:42

P40a41v44e14l 36M48a94r33e45š 2883468501901

Nic takového jako veřejná cesta tam neexistuje. Stačí se podívat do katastru. Že tam lidé desítky let chodili a jezdili, neznamená, že se jedná o veřejnou cestu.

Pokud by ta cesta patřila městu/kraji/ nenabízeli by p. Prokešovi odkup.

+3/0
23.3.2015 8:52

P54a84v38e18l 20O27b29d98r75ž62á12l88e95k 6886714798342

Nikoliv ... veřejná komunikace vznikne tím, že se po ní začne jezdit a dostatečně dlouho (co je "dostatečně" musí rozhodnout soud) to majiteli pozemku nevadí. Když se pak majitel změní, má už pozemek s veřejnou komunikací.

Jeslti je zakreslená v katastru nebo ne, to je zajímavé jen kvůli daním.

0/0
13.4.2015 9:57

P29a43v41e30l 66M45a14r14e42š 2613458891851

přečtěte si NOZ v části týkající se nemovitostí.

Od ledna platí, že směrodatný je  stav ZAPSANÝ V KATASTRU a zakreslený na pozemkových mapách.

Opravdu nelze někomu z pozemku udělat cestu tím, že tam desetiletí chodíte ( to je akorát dobrá vůle majitele, že to toleruje).

Pokud pánovi přes pozemek vede jediná přístupová cesta k chatám, je to problém těch chatařů. Je to pouze technická lesní komunikace, co jí prohrnul před lety buldozer, kvůli přístupu k trafostanici. To z ní nedělá veřejnou cestu.S lufťtáky majitel evidentně v minulosti problém neměl, on je rozdíl tři auta dvakrát týdně a desítky cyklistů na nelegálně postavené cyklostezce, co si myslí, že nemusí respektovat ani vyhlášku, ani soukromé vlastnictví.

+1/0
13.4.2015 10:48

M89a90r62t46i40n 65B52r41e64j24c85h70a 3634780412251

Tak to by mohl vyřešit náš nový ministr spravedlnosti cyklista Pelikán.;-D

+1/0
16.3.2015 16:16

T40o58m33á52š 21K68o13t18í69k 9866493333146

Snažil jsem se zjistit přesný stav věcí, tedy která parcela konkrétně způsobuje jaký problém, a článek a ani ostatní komentáře mi v tom moc nepomohly. To je takový problém napsat jedno číslo, aby ten kdo chce získat přesnější informace, než v omezeném čase sesmolí novinář, si je mohl dohledat sám? V článku je kromě toho zřejmě smícháno několik různých věcí, které spolu souvisejí jen osobou pana Prokeše, bez bližšího vysvětlení. Nejprve se píše o mezinárodní cyklostezce, pak je oslí můstek na jakousi přehrazenou cestu, kterou musejí chataři objíždět přes Jeclov. Pohledem do mapy zjistíme, že ať cyklostezku přehradíme v kterémkoli bodě, nutnost objížďky přes Jeclov nevznikne, neboť vzniklé úseky budou stále přístupné jedním koncem přes Bradlo a druhým přes Luka na Jihlavou. Jedná se tedy zřejmě o úplně jinou cestu, vedoucí k nějakým chatám. Pravděpodobně v HORNÍ části parcely 37/1 a na parcele 42/1. Což jsou lesní pozemky. Budiž, ale když se podíváme do fotomapy, uvidíme na cestě do Jeclova údajně jen pro traktory rodinný automobil chatařů. Ani když se podívám na celý list vlastnictví pana Prokeše, tak tam žádnou komunikaci nevidím. Jsou tam nějaké pozemky přímo pod chatami, pak nějaké louky přes které se nejezdí, a lesní pozemky. A to je právě kámen úrazu. V lese platí lesní zákon, který mimo jiné zakazuje vjezd motorových vozidel za jiným účelem, než je hospodaření v lese. Nechci hájit pana Prokeše, ale svým jednáním vlastně vynucuje dodržování tohoto zákona, když stát toho není schopen. Lze namítnout, že jsou tam cesty, po kterých se jezdí stovky let a tudíž pozemky spadají pod extenzivní výklad silničního zákona. Ano, ale jak je tedy možné, že katastr vedený státem v tomto místě eviduje les, a je zde tedy konflikt dvou různých zákonů? Pokud dojde k narušení tzv. pokojného stavu, kterým přehrazení cesty nepochybně je, má být podána žaloba k soudu, který následně vydá předběžné opatření, kterým pokojný stav obnoví do vyřešení sporu. V tomto případě pravděpodobně ces

+6/0
16.3.2015 16:07

T77o65m83á18š 89K71o21t35í59k 9586153373926

...tou jednoduché pozemkové úpravy nebo jiným rozdělením věci. Proč stát a samospráva nekoná? Toto upozorňování, že někdo přehradil něco mezinárodního a není s ním rozumná řeč, mi přijde jen jako alibismus a vyhýbání se plnění svých povinností. Na straně obce, soudů, policie, katastru... na co je všechny platíme. Ať stát plní svoje funkce a nemusíme v médiích svolávat lynč na vlastníka pozemku jako to dělají možná někde v Afghánistánu.

+6/0
16.3.2015 16:07

B64o29ř55i59v13o66j 71R87e11k12t21o47ř74í31k 7871537758529

S tou přístupností se pletete - něco jiného je vidět to na mapě a něco jiného je skutečnost. Pokud p. Prokeš cestu přehradí, tak se chataři NEMAJÍ jak dostat ke svým chatám. Z Luk nad Jihlavou ani omylem - to by museli jezdit po cyklostezce, což zakazuje zákon (tuším s vyjimkou povolení dopravní obslužnosti) Pochybuji, že by jim někdo takovou povolenku vydal. Od Jeclova se tam taky nikdo nedostane v momentě kdy naprší. To se totiž z té cesty stane bahnisko. Bez ohledu, jestli jste na té cestě viděl auto nebo ne, tak říkám, že ta cesta je téměř nesjízdná. A ty další dvě možnosti, které uvádím taky nepřicházejí v úvahu - pro auta jsou naprosto nesjízdné.

+1/−1
16.3.2015 17:21

T25o28m37á85š 57K12o61t72í16k 9306883793106

Děkuji, díky vašemu komentáři mám zase o něco více indicií, kde se ony kameny úrazu nacházejí. Nicméně stále nevím přesně a nemůžu si tudíž udělat vlastní úsudek. Tato informace aale hlavně měla být v článku, nejlépe i s mapkou. Toť můj názor...

+1/0
16.3.2015 17:39

P27a25v27e14l 82M62a20r83e82š 2613258751631

Což je ovšem problém těch chatařů.

Mimochodem, pokud jediná oficiální přístupová cesta k nemovitosti je po cyklostezce, neměl by být problém povolenku dostat, on majitel jaksi spadá do dopravní obsluhy. Ona tam ta cesta obvykle byla už dávno před tím, než z toho někdo udělal cyklostezku

0/0
13.4.2015 10:55

B71o70ř25i50v33o81j 82R15e88k18t65o77ř70í52k 7961397598519

To se ale pletete. Ta cesta tam nebyla - konkretně mluvím o úseku od Petrovického mlýna do Luk nad Jihlavou. V tomto úseku nebyla ani pěšina - a cyklistická stezka se zde musela vybudovat jako úplně nová cesta. Tímto pak došlo k propojení stávajícího přístupu a nové cesty do cyklistické trasy. Na tu novou cestu vám nikdo povolení ke vjezdu nedá s argumentem, že chatová osada je přístupná po staré cestě.

0/0
14.4.2015 9:11

P98a31v11e93l 32M56a26r14e90š 2653678421661

Vycházel jsem se zkušenosti od nás z Brna, kde k chatám podél Svitavy je z Obřan jediný přístup po cyklostezce - ta cesta byť jen prašná , tam byla už předtím, město ji akorát nechalo pro cyklisty  vyasfaltovat.

 Ono obecně platí, že každá nemovitost musí být přístupná po oficiální cestě - ty chataři si měli po revoluci onu lesní svážnou cestu buď zlegalizovat ( nechat zaměřit a zanést do katastrálních map) a nebo si nechat vybudovat cestu svoji pro přístup k svým nemovitostem.

ostatně mně plyne z článku, že majitel pozemku nemá problém s chataři a léta jejich ježdění přes svůj pozemek toleroval . Pánovi jde zjevně o to, že mu úřad nezákonně přes jeho pozemek zřídil cyklostezku

+1/0
14.4.2015 10:20

M21i20l93a39n 89K57o64i96š 4177962941370

Jen pár poznámek:

- komunikace nevede napříč jeho lesem, ale pouze při jeho okraji

- p. Prokeš vlastní pouze část pozemku, kde vede cyklostezka, nikoliv celý pozemek

- zbývající část této cyklostezky vede po pozemcích jiných vlastníků a ti by mohli právem namítnout, že jim p. Prokeš svým jednostranným krokem znemožnil přístup k vlastním pozemkům a nemovitostem

- dohodnout se na nějakém kompromisu pán rozhodně nechce

- za vším hledejme peníze

0/0
16.3.2015 15:56

V16l61a36d22i19m22í54r 32F19i26b54i61g76e48r 5674341291894

1,3 hektaru lesa a těží tam už minimálně 3 roky nebo kolik to je dost dlouho na tak malý kus lesa.

Pokud se s ním nejsou schopni dohodnout na odkupu nebo pronájmu že mu budou jezdit po lesní cestě tak je něco špatně, buď jsou ti co to vyjednávají neschopní se dohodnout, nebo je majitel lesní cesty potížista který se v tom vyžívá. A nešlo by třeba ten jeho les směnit za jiný, kde není cyklostezka a rozdíl mu doplatit nebo něco. To nevěděli že to povede přes pozemek a nezařídili to nějak aby na cestě bylo věcné břemeno nebo něco místo tohohle?

0/0
16.3.2015 15:48

J27i46ř56í 50V53o66t76o23u17p80a94l 6547919345154

Tedy majitel pozemku vedeného jako ostatní plocha si na něm uložil kameny a ostatní se diví? Proc?

0/0
16.3.2015 14:54

P66a25v94e88l 90O81b52d23r20ž57á94l65e41k 6616514898402

Způsob užití, uvedený v katastru, má vliv jen na určení daní. Jeslti je to cesta, a jestli je veřejná - to se z katastru nezjistí.

+2/0
16.3.2015 14:56

J76i26ř78í 58V80o64t17o69u45p95a15l 6737379645334

Cesty i silnice jsou v katastru uvedené. Podívejte se na katastrální mapy.

+1/0
16.3.2015 14:59

P29a56v20e32l 72O44b37d18r73ž33á45l92e57k 6106444608642

Některé ano, některé ne. Ale zákres v katastru není podmínkou toho, aby se jednalo o pozemní komunikaci. Samozřejmě je to pak jednodušší, ale zákon o pozemních komunikacích se vztahuje i na cesty v katastru nezakreslené, stačí že v terénu existují.

+4/0
16.3.2015 15:02

J90i63ř76í 74V54o56t84o59u86p29a55l 6847479485824

Zakono pozemních komunikacích se nevztahuje na soukromé pozemky na nichž neni rozhodnutím zřízena veřejná cesta, parkoviště a pod. Proto PČR nemůže požadovat aby např. řidič traktoru jezdícího na poli měl platné řidičské oprávnění.

+2/−2
16.3.2015 15:09

P92a70v45e84l 50O29b27d94r49ž18á14l35e44k 6716584688102

Možná si to pletete se zákonem o provozu na pozemních komunikacích?

0/−1
16.3.2015 15:13

B45o49h82u72s86l58a74v 10K35r71á84l25í80k 2321360839626

Ten také plně platí i na neveřejných účelových komunikacích. Jediné, co na nich neplatí, je právo obecného užívání.

0/0
16.3.2015 15:16

J10i86ř64í 59V19o45t72o68u36p66a50l 6307499875374

Zákon o pozemních komunikacích hovoří jasně. Pozemní komunikace jsou, dálnice, silnice, místní komunikace a účelové komunikace. Zde se patrně bude jednat o účelovou komunikaci. Účelová komunikace je pozemní komunikace, která slouží ke spojení jednotlivých nemovitostí pro potřeby vlastníků těchto nemovitostí nebo ke spojení těchto nemovitostí s ostatními pozemními komunikacemi nebo k obhospodařování zemědělských a lesních pozemků. Účelovou komunikací je i pozemní komunikace v uzavřeném prostoru nebo objektu, která slouží potřebě vlastníka nebo provozovatele uzavřeného prostoru nebo objektu. Tato účelová komunikace není přístupná veřejně, ale v rozsahu a způsobem, který stanoví vlastník nebo provozovatel uzavřeného prostoru nebo objektu.

+1/0
16.3.2015 15:21

B59o55h49u96s65l20a15v 22K70r84á25l56í41k 2791680849766

No vidíte. Takže jste pochopil, že v tomto případě jde o veřejně přístupnou účelovou komunikaci? To, že les (není-li oborou, vojenským prostorem atd.) nemůže být uzavřeným prostorem, je zase dáno lesním zákonem. Ovšem tato cesta podle všeho není ani součástí lesa, ani součástí uzavřeného prostoru nebo objektu.

0/0
16.3.2015 15:23

J51i81ř70í 71V14o50t35o14u19p14a59l 6907339785844

Ne, tato komunikace vede po jeho pozemku. V úseku, který vede k jeho pozemku je veřejná. Na jeho pozemku je jeho. Příklad. Dúm má dvůr z néjž vede vjezd na ulici A i ulici B.  Jen majitel dvora určuje kdo smí projizdét z ulice A do ulice B.

+4/−1
16.3.2015 15:28

B83o57h64u35s81l39a28v 51K94r73á92l73í92k 2871410889676

Každá komunikace vede po něčím pozemku. Účelová komunikace zpravidla po soukromém pozemku. což ovšem neznamená, že na ní neplatí zákony. Zkuste si nastudovat rozdíl mezi veřejně přístupnou a neveřejnou účelovou komunikací, způsob rozhodování o místní úpravě provozu na účelových komunikacích a způsob rozhodování o omezení jejich veřejné přístupnosti. Dozvíte se spoustu věcí.

0/0
16.3.2015 15:33

J80a72n 78N66o27v64á55k 9145248914555

Ale ona ta cesta vede samozřejmě po břehu řeky za jeho pozemkem k nemovitostem dalších majitelů, nekončí u něj.

Navíc je jako veřejná provozována už desítky let a takovou věc nemůže nový majitel změnit svým jednostranným rozhodnutím - poruší tím zákon.

0/0
16.3.2015 15:34

B16o54h30u46s15l40a72v 83K24r42á12l47í32k 2401750979206

Zákon o pozemních komunikacích se plně vztahuje i na neveřejné účelové komunikace. Pole není účelovou komunikací, "jediná přístupová cesta do lesa" ovšem účelovou komunikací samozřejmě je - v tomto případě navíc veřejně přístupnou účelovou komunikací.

0/0
16.3.2015 15:15

J75i42ř25í 77V24o91t19o60u10p27a65l 6917189305674

Pokud je na jeho pozemku, pak je on tím, kdo rozhoduje kdo na ni smí a kdo nesmí, za jakým účelem a kdy.  Podobné jako obchodní dům smí uzavřít parkovišté v době, kdy ma zavřeno, připadné vybírat poplatky za parkování.

0/−1
16.3.2015 15:24

B46o71h45u49s52l55a68v 62K25r57á73l34í78k 2351550369516

I na soukromém pozemku platí zákony. Režim na veřejně přístupných účelových komunikacích je ze zákona jiný než na neveřejných účelových komunikacích. Zkuste si přečíst aspoň ten úryvek zákona, který jste sem překopíroval.

0/0
16.3.2015 15:30

J66a45n 37N80o75v77á90k 9625218854155

Nemáte pravdu.

O přístupu na už existující veřejnou cestu nerozhoduje majitel pozemku pod ní.

Majitel pozemku může pouze zabránit, aby taková veřejná cesta na jeho pozemku vznikla - ale to není tenhle případ on pozemek s tou veřejnou cestou už získal.

0/0
16.3.2015 15:31

J22i16ř90í 15V21o43t10o59u93p35a54l 6637179785104

Jinak způsob užití v KN je zásadní. Nelze z orné půdy udělat les, z lesa nelze udélat pole, z louky nelze udělat stavební parcelu bez řádné provedené zmény.  Jak je vidét jedná se o černou stavbu a jako taková by měla byt odstraněna.

+1/0
16.3.2015 15:06

B29o50h66u40s34l54a90v 24K34r72á92l85í69k 2931540869416

Pozemní komunikace může vznikat i jinak než stavbou.

0/0
16.3.2015 15:08

J69i62ř50í 18V65o67t22o44u34p94a42l 6257219805304

Jinak nemůže vzniknout. Lze jenom vydržet právo užívání chůze, nebo jízdy po pozemku.

+1/0
16.3.2015 15:11

P12a75v57e49l 94O79b61d60r30ž90á65l41e28k 6576394658482

nemáte pravdu

0/0
16.3.2015 15:14

B48o23h93u53s38l90a63v 81K54r95á10l58í58k 2981220919716

Máte pravdu, že tzv. "právo cesty" není zcela ekvivalentní pojmu "pozemní komunikace", tj. "právo cesty" se může vztahovat i k pozemku, který pozemní komunikací není. Ovšem definice pozemní komunikace je čistě funkční a nezahrnuje podmínku, že by pozemní komunikace musela být stavbou. A nezpevněné cesty obvykle ani nevznikají stavbou a nejsou stavbou, ale integrální součástí pozemku.

0/0
16.3.2015 15:19

B83o93h46u14s90l60a18v 12K29r26á98l35í92k 2861930399926

Protože po tom pozemku vede účelová pozemní komunikace. Jak ostatně sám potvrdil svým tvrzením, že je to jediná přístupová cesta do jeho lesa.

+1/0
16.3.2015 14:56







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.