Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Sypače nemohou shrnovat sníh. Přezujte je a zpomalte, radí výrobce

Zima je už skoro v polovině. Právě teď je na Vysočině potřeba co nejvíce provozuschopných sypačů s radlicí a pořádným nákladem posypové směsi. Jenže Krajská správa a údržba silnic má problém s tatrami, který zjistila už loni v létě. Některá auta nemohou tahat radlici, aby nebyla přetížená.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M23a84r22t91i73n 18K48a15r95e42š 2706520588422

www.tatra.cz/o-spolecnosti/tisk-a-media/aktualne/stanovisko-spolecnosti-tatra-trucks-a-s-ke-kauze-sypace-na-vysocine-1/

tohle vysvětluje očekávané a uživatelům nákladních aut známé věci.

0/0
6.2.2015 7:47

J92a15r15m69i48l 87V71e68p27ř22e15k 39S43t63. 5876585654279

Jedno je ale pravda. Řidiči by měli jezdit pomaleji a odhrnovat pečlivěji. Někdy jen najíždějí kilometry. A úhel odhrnování (a ten by měl jít měnit);-) by měl být ostřejší, když ten sníh auto "neutlačí".

0/0
3.2.2015 5:10

P44e96t86r 86R11u36m42p12l58i98k 4309257419883

ještě jsem neviděl prasklou tatru, tatra snese všechno a vydrží věčnost. Tohle se nelíbí prodejcům aut.

+1/0
2.2.2015 16:05

J78i97n72d32ř61i94c42h 14Š12k51o26p94e79k 4675771140515

nejde o to, že by to tatra nevydržela, ale problém je papírový. Papírově je to problém

+2/0
2.2.2015 17:46

E82v14z34e23n 44S15o27u13k42u15p 1857224696958

Že by tatra táhla radlici, jak píší ve článku, jsem ještě neviděl....;-)

+2/0
2.2.2015 13:38

R95o73s50t64i64s25l36a13v 31C12a91h83a 6453847417621

třeba mela sypac ve predu. A ve skutecnosti couvala :D

+1/0
2.2.2015 13:40

R43o80s93t77i18s57l84a53v 83C37a26h44a 6913987987261

Zajimalo by mne, jak na zavadu prisli v lete, když o ni leta nevedeli. To jako tatrovku loni vlete naplnili soli, primontovali radlici a pak ji zvazili?

Cele mi to zavani vytvarenim umeleho problemu předchozího vedeni tak, aby prekryli problémy současného vedeni.

+3/0
2.2.2015 13:28
Foto

P38a55v97e82l 92V37e49s86e91l56ý 2108134214514

Zima není skoro v polovině, už vstupuje do své poslední třetiny. Pro počasí neplatí astronomická roční doba, nýbrž meteorologická, která se počítá od prvního dne měsíce, kdy nastává ta astronomická. Tedy v případě zimy už od 1. prosince.

+2/−1
2.2.2015 13:05

J30i81ř27í 11T52e51p41r 4747280875265

... tahat radlici....

ASI NÁS TADY NĚKDO "TLAČÍ" ZA NOS !

+9/0
2.2.2015 13:01

P64a20v79e86l 19K68r39o12n92i67k16a 7382435781

Tak si nějak vzpomínám na stojedenáctky valník, naložené kamením a vpředu šípový pluh. To byl rachot a fofr.

+4/0
2.2.2015 12:57

J50a52n 54K90o25v11á83č 7502729845947

No jo,ale tu vymysleli Němci.

0/−1
2.2.2015 13:14

J61o73s97e55f 74M95u80ž78á94t76k71o 5395163157473

No comment. Výběrko bylo stejně tajemný.

+2/0
2.2.2015 12:40

T41o72m18á58š 62K74u87c66h72a11ř 3877301378711

Koukám, že řidič sypače v Praze smí ve služebním vozidle kouřit, a to dokonce za jízdy..:-P

+1/−1
2.2.2015 12:30

P25a80v68e17l 11K23r17o64n14i47k92a 7202575631

A proč by nemohl ?

+2/0
2.2.2015 12:51

T82o73m80á25š 83K20u62c52h76a63ř 3367421858851

Očekával bych, že to bude samozřejmé jak z bezpečnostních důvodů, tak z toho důvodu, že vlézt jako nekuřácký zaměstnanec do auta po kuřákovi je na poblití.

0/0
3.2.2015 7:21

M41a82r72e17k 60H51r33u60b89y 6697982131338

chcete rict, ze jste v Praze potkal sypac?? 8-o;-)

+1/−1
2.2.2015 15:13

P33e17t14r 21R69u64m40p12l88i37k 4179147529603

autobusák a txikář nesmí kouřit.

+3/0
2.2.2015 16:02

L61u38b90o52š 73K80r30a78c71í63k 9292125961221

Nákupy se děly v letech 1992 až 2008. A loni v létě přišli na problém. To je rychlost blesku jak na to přišli ;-D

+18/0
2.2.2015 12:04

J58i22ř89í 54T84e17p38r 4287680585255

Nejspíš to bude souviset, že "nedávno" nakoupili náklaďáky IVECO.

...........nééééé, se zdůvodněním dalších nákupů od IVECO to vůůůbec nijak nesouvisí. Ta "rychlost blesku" je jen náhoda ;-€

+5/0
2.2.2015 12:58

J71i31ř54í 38B92r45u10t55o97v72s98k61ý 3786559399521

Někteří policajti uznají 3% někteří striktně jenom zatížení nápravy

0/0
2.2.2015 11:59

P13e38t41r 56N50ě62m42e88c 4390243270597

ta 3% jsou dána metrologickým předpisem. Další až 3% připouští zákon o provozu na pozemních komunikacích na znečištění vozidla. Vozidlo ale nemá znečištěné na pozemní komunikaci co dělat, tedy PČR tato další 3% nedává. Jinak v ČR používané švýcarské mobilní váhy Haenni mají vynikající přesnost v celém rozsahu, viděl jsem kalibrační protokol a spadla mi brada. Prakticky ukazují to, co mostové váhy. Takže ta 3%, dané metrologickým předpisem, můžete brát jako bonus. Ve skutečnosti ale vaše auto mělo o 3% vyšší hmotnost. A přetížené nápravy jsou to, co ničí naše cesty. Podle mého názoru není důvod nepovolit třeba 150t náklaďáky, když na těch 150t budou mít třeba 20 náprav.

+3/0
2.2.2015 12:06

J67a53n 32L19a31k92o57m18ý 7971335435704

Už vidím policajty jak váží a kontrolují sypač...

Když vidím co dokážou v Německu všechno narvat na Unimog udržující silnici, tak pochybuju o tom, že se vždycky vlezou a nikdo to nijak neřeší. Nosnost a maximální hmotnost stejně nejsou uváděny na skutečné hraně

+3/0
2.2.2015 12:12

T82o11m51á24š 85K22u37c75h38a76ř 3857241408261

Možné je vše. Před pár dny jsem jel po Brně a najednou mě začala poměrně agresivně stíhat blikající policejní octávie. Až to šlo bezpečně, tak jsem zastavil a přemýšlel jsem, jestli jsem někoho zabil, jel na červenou, nebo 150 po městě (Pro pražáky po vesnici ;-)). A nic, jen běžná kontrola, ani jim nevadilo, že nejsem připoutaný..

+3/0
2.2.2015 12:39

P68e31t68r 21N48ě62m30e82c 4950403290767

Tak ona ten pluh možná i uveze, jen té soli se musí dát méně. Klasická Tatra 815 má celkovou hmotnost 22300kg (auto, náplně, řidič, náklad), rozepsané na nápravy je to odpředu: 6300, 8000, 8000kg. Přední náprava by mohla mít problém s pluhem, podle toho, kolik pluh váží. Pak už je to jen o tom, kolik moc soli hodí na korbu. Novější Tatry mají celkovou hmotnost 26000kg, která je i zákonným limitem pro třínápravové vozidlo. Jinak platí to samé, co pro starší tatru, jen hmotnosti na nápravy jsou jiné-mírně vyšší.

+3/0
2.2.2015 11:50

M51a56r61t80i44n 15K14a97r84e66š 2606900748532

i starší provedení lze přetypovat legálním zoůsobem na 26t

0/0
6.2.2015 7:49

J12i88ř82í 38B75r46u94t89o76v87s85k39ý 3226939189611

Překročení povolenného zatížení náprav při provozu,kontrola policií,vjezd na váhy,překročení zatížení jedné nápravy o 20 kg-správní řízení,zažil jsem to

+3/0
2.2.2015 11:43

A28l55e82x66a45n85d29r 75K95o50s19t36k28a 8832638186304

20 kg je jen policejní buzerák, ale tady, pokud na tu přední nápravu navěsíte radlici a nějakou hydrauliku, tak klidně překročíte o 2 tuny. A vzadu korba upravená k sypání, šnek, rozmetací zařízení, opět nějaká hydraulika nebo hřídel na pohon. Nic z toho nelevituje, vše váží poctivé tuny.

+2/0
2.2.2015 11:51

P73e18t28r 92N22ě11m52e40c 4560653840917

20kg? Měl-li pán v papírech 20kg, tak po odečtu 3% na nepřesnost vážení, tedy před tolerancí mohl na té nápravě mít třeba i půl tuny. Takže se odečetly 3%, kolik procent je ještě potřeba, aby to už nebyla buzerace, ale prostě limit, který byl překročen?

0/0
2.2.2015 11:57

L57u75k91a13s 76N15e41m45e90c 7869660132634

Česká natura. Pokud by byla povolena vyšší odchylka tak i ta by byla prekracovana.

+1/−1
2.2.2015 12:02

P62e79t94r 84N63ě58m14e32c 4300903300987

Překročení technického limitu vozidla, bez překročení zákonného/vyhláškového limitu: řidič do 2 tisíc na místě, bez bodů. V případě posouzení jako ohrožení ostatních účastníků sil. provozu řidič 5-10 tisíc, ztráta ŘP na 6m-1r a 5b. Překročení zákonného/vyhláškového limitu: řidič pokuta do 15 tisíc, 3 body, provozovatel vozidla 7 tisíc za každou započatou tunu nad celkovou povolenou hmotnost + 7 tisíc na poplatcích (6 tisíc za zvážení+1 tisíc za správní řízení). To jen pro úplnost. ;-)

+1/0
2.2.2015 11:55

M43a34r42e81k 23H15r38u62b90y 6137922431448

Tenhle stret je nepravdepodobny - v pocasi, kdy policajti vylezaji buzerovat na silnice obvykle sypace nejsou potreba ;-)

+1/0
2.2.2015 15:16
Foto

P24a16v58e75l 83D81o31l61e89z58a48l 6723443701122

Máte to zalepený, to by se někdo musel ohnout, že?

0/0
2.2.2015 11:32

T36a86d35e54á10š 82V76y71s17k13o19č72i61l 4737107708751

to si ta Příroda, Zima dovolila tedy hodně v zimě sněžit - nehorázné !;-O

0/0
2.2.2015 11:26

V12l51a29d43i96m73í53r 17L47o76u80l43a 2838427492691

Takže když se to shrne. Specielní vozidla nakoupená k zimní udržbě silnic nemohou tuto údržbu plnohodnotně vykonávat, protože současně neuvezou radlici a náklad soli. Ale do prkýnka technologie udržby zasněžené silnice je taková, že vůz současně vepředu odhrnuje sníh a vzadu posypává solí.

Ale samozřejmě, jako obvykle nikdo za nic nemůže,

+3/0
2.2.2015 11:19

M67i60l63o25s66l88a44v 40K39n86o68p 9804716573983

To je právě omyl: současná legislativa umožňuje dodavateli-to je Správě a údržbě silnic a podobným firmám za tento úkon považovat dvojí platbu-jednu za odhrnování sněhu a druhou za posyp komunikace. Pokud řidič provádí o své vůli obě operace současně, vystavuje se přísnému postihu ze strany zaměstnavatele. Ono je přeci lepší sníh nechat ležet a pouze posolit, ona taková 15-20 cm vrstva rozbředlé hmoty je přeci nejlepší. Co na tom, že se v tom nedá jezdit, zatáčet, hlavně když žijeme v Kocourkově! Tak na co by nákladní vozidlo mělo unést současně radlici a na korbě sůl?

+2/0
2.2.2015 11:30

J26i57ř76í 96D42o29u82b91í89n61e10k 9917448106893

nějak nevím jak nákladní auta tahají radliciRv  novinář je vskutku znalý problému. ačkoli je to malá bota vůči tomu, že sou auta blbě koupená...

+3/0
2.2.2015 11:08

J72a28n76a 33B90u16r48j17á59n44k61o83v13á 9671860847360

A opět česká neschopnost, amatérismus a plno důležitých, ale neschopných úředníků (co dostanou přidáno). V USA jsem sledovala během dvoudenního velkého sněžení jednoduché řešení. Každý druhý člověk v USA má doma před garáží větší truck. Když má sněžit, připevní si většina z nich na předek pluh - kupodivu dodaný výrobcem a nemající nějaké problémy s nějakým přetěžováním. A milý pán jede ráno do práce a přitom z cesty odhrne sníh. Za půl hodiny po něm jede do práce další s pluhem a ten to odhrne také. Není pak problém, aby i ty nejzapadlejší silnice byly stále dobře upravené, nemusí tam těžká technika jako v Čechách jednou za den, což nestačí a ostatní nadávají a stojí. V USA si navíc někteří ještě vzadu přidají menší sypače a dle potřeby ještě cestou do práce nejen shrabují, ale i solí či sypou štěrkem. Někdy má menší pluh i lehký vozík pošťáka, který krouží ulicemi sem a tam a také odhrnuje během popojíždění. Jednoduché, laciné, americké. Ať žijou čeští chytrolíni

+7/−6
2.2.2015 11:04

M75a28r81e27k 35H65r52u37b47y 6777702351158

Tady vubec nejde o uklid snehu. Jde o to, ze urednici beztrestne utraci nase penize a jeste se chlubi tim ze nakoupili spatne 8-o Kdekoli mimo statni spravu by okamzite leteli :-/

+9/0
2.2.2015 11:15

J87a51n94a 38B95u95r61j94á34n18k20o19v69á 9461960667970

Tady jde o to , že Češi zase "vymysleli" složitý, těžkopádný a hlavně nefunkční systém postavený na pravomoci tupých, líných, zkorumpovaných  a neschopných úředníků.;-O;-O

+5/−1
2.2.2015 11:19

M88a31r74t25i65n 68K80a18r55e92š 2216790638682

otázkou je, co koupili špatně. to tady totiž není zcela jasné

0/0
6.2.2015 7:51

J70i45ř34í 38B73á42r17t38ů 7892884739793

Tak za fabii 1.2 htp pluh nedáte a před panelakem si ho neschováte,navíc tady se nejedná o dvoudenní kalamitu, ale o chybu v zadání/ vývoji. A vzhledem k daňové zátěži tu nikdo nic odhrnovat nebude,navíc by muhrozila pokuta.

+5/0
2.2.2015 11:19

V92l72a16d26i94m16í39r 79L79o81u14l40a 2728857362571

Vyloučené, jakmile byste u nás měl před garáží ocelový pluh, tak během jediné noci zmizí a octne se ve sběru, na to můžete vzít jed.

+5/0
2.2.2015 11:27

P87a49v67e83l 54R53i51e48d33l 4224677921649

No a jak ho potáhnou, tak to odhrnou ;-D

+2/0
2.2.2015 11:38

J81i91ř83í 36B90á87r86t44ů 7482764259733

Bude odhrnuto až do sběrny.

+3/0
2.2.2015 12:23

K33a87r89e62l 30M97a11r56e79k 5805112483152

Kraj měl dodat jasné zadání na co a pro co to bude stavěné. Tatra měla dodat řešení-návody co dělat když... o tomto se můžou dohadovat do nekonečna. Z mojeho pohledu, jestli kraj chtěl sypače s radlici, měl to přesně a konkrétně zadat. Potom už se jen může zhodnotit a prověřit jestli tatra dodala co měla...

Krom toho o problému se vědělo dlouho. Laxní přístup krajské správy vypovídá o celkovém přístupu. Uplně si tak lehce představím jak se plno věci na krajské správě dříve neřešilo, mávli nad tím rukou s tím že se to nějak vyřeší potom... a teď jediné co umí je obviňovat...

+5/0
2.2.2015 10:59

A95l48e29x64a77n71d92r 71K86o24s10t21k55a 8462938486694

Když na normální auto dodatečně přivěsíte nemálo železa, navíc přímo na předek, tak se pak nemůžete divit, že se jízdní vlastnosti dost změní. Není na to dělané.

+5/0
2.2.2015 11:16

P53e10t90r 68M79a29r62e57č69e91k 1693911189118

Přesně tak! Automobilka dodala to co si výrobce nástaveb objednal. Pokud tento slíbil dodat údržbě silnic funkční celek. Ale objednal si ty nelevnější podvozky. Potom padá vina na něj.

+5/0
2.2.2015 11:28

M20i82l86o84s91l47a24v 83K98n53o79p 9614116753623

Hlavně když o tom vědí od léta, jak stojí v článku.

+2/0
2.2.2015 11:33

A18l51e63x61a41n20d57r 47K24o37s68t10k11a 8292118116114

Předpokládám, že Tatrovákům jen poslali objednávku na XY podvozků a ani jim neřekli k čemu. A pak se diví.

+2/0
2.2.2015 11:46

M93a16r97t10i72n 58K18a55r32e38š 2266910258982

Podvozky pro nástavby si objednává nástavbář, který pak kompletní vozidlo nabízí a prodává. děje se tak u hasičů, popelářů, odtahovek....ale samozřejmně že třeba sklápěčky lze prodat i u prodejce, neb se jedná o větší sérii.

0/0
6.2.2015 7:54







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.