- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
A jinak, pokud by se u nás nešetřilo za pozemky a byly ta auta kam zaparkovat, tak se to nestane. On málo kterej šofér se dobrovolně zaplete do mnohahodinový zácpy, když může místo toho chrápat na pumpě po spršce a večeři. Jenže kapacita na D1 je zoufalství, v 9 večer nemáte šanci se nikam upíchnout. Takže jedete, projedete jednu pumpu, druhou, třetí... někdo vás vybliká že tam překážíte. Když vyjedete z dálnice, tak je úplně vymalováno, to už jednak nezaparkujete a ve sněhu ani moc není kam jet.
To je všecko špatně, jedna velká loterie, s tím že když to někde zapikujete a bude to na vyprošťování, tak zaplatíte aspoň ty 3 měsíční platy jako spoluúčast.
Na to mají jasně fungující metodu v Rakousku, Slovinsku atd. Prostě jakmile hrozí sněhová kalamita, tak ještě než se doprava zastaví se rozsvítí na dálnici cedule, otevřou se všechny nouzový plochy a kamiony se tam za policejní asistence navedou a odstaví dokud není dálnice vyčištěná. Bývá tam i nějaké to zázemí, nebo ho dovezou silničáři, protože mají systém a prostředky. Řidič je v klidu, může jít spát a je v bezpečí. Druhej den má po pauze, situace je ok, odjezd.... jak prosté.
Auta která přesto zůstala na dálnici musí povině najet do řetězového pruhu a nasadit řetězy, policisti je pak vypouštějí řízeně a odstíní od nich překážející osobáky, dokud se komplet všechna doprava z dálnice nezaparkuje mimo. Pak na to vlítnou silničáři s těžkejma MANama co mají pluhy na předku i na boku a valí to pryč. V tu dobu je dálnice zavřená.
Prostě profíci, řád a systém, výcvik a technika.
Jenže ten stát co vybírá poplatky musí taky myslet hlavou a místo boje o koryta se politici musí občas věnovat práci. Rakouská ekonomika dnes tabulkově je dost podobná té naší... Ale tohle je jedna z věcí, kde se stále liší ten východ od západu
No, abych to uvedl na pochopitelnou míru, když novináři píšou o něčem pokaždé jen půl pravdy:
Je to tak, že ten policajt nebo celník k tomu autu s tachografem musí, je potřeba, aby dal podpis nebo lépe razítko na kolečko nebo výtisk z tachografu, kam řidič vypíše důvod porušení předpisů. Pak je možné odjet aniž by řidič riskoval, že za 14 dní dostane při běžné kontrole 20 tisíc pokutu a skončil u správního řízení. Že totiž jezdil a dělal předepsané odpočinky musí doložit 28 dní zpátky, ale jestli zrovna byla na D1 zácpa a on v ní, to už bez předem potvrzené dokumentace bude dokládat jen těžko, ale doložit to musí, a to i v zahraničí ! Výstřižkem z novin to asi nebude a italskej nebo francouzskej policajt asi taky nebude pátrat po tom, jestli někde na vysočině tenkrát sněžilo. Pokud ale bude dokumentace s potvrzením, tak ji zajistí a prověří, což funguje, jsou schopní to z auta oskenovat a ověřit s čekou policií prakticky ihned.
Takže prosím chytráky co o tom nic neví, aby zjistili jak věci fungují, jinak pak vypadají jako hlupáci.
To vypovídá o schopnostech na místě konajících policistů. Odstavný pruh nebo dokonce pravý jízdní pruh přeci není místem pro konání bezpečnostní přestávky.
Pokud v takové kritické situaci odmítl řidič uposlechnout policii a nerozjel se, čekám že bude následovat správní řízení s nejvyšším možným postihem. Bohužel asi nebude.
odsuzují se tu řidiči kvůli 2 blbcům.... 10 % hlupáků a 90 % slušnejch... dle zdejších článků sem také chodí asi 10 % čtenářů ( a teď kterých) :-)
Řekl bych, že je nejvyšší čas příjmout do budoucna koncepční řešení celé technologie, racionalizace a organizace dopravy (logistiky) v zemi. Tomu je potřeba podřídit i nemalé investiční výdaje, které nemohou sloužit jen izolované představě o dotváření dopravní sítě (dálnic). Jinak hrozí kolapsové situace o ekologických dopadech nemluvě. Celý tento složitý organizmus a provoz bude muset být do budoucna řízen.
http://technet.idnes.cz/ces-2015-tegra-x1-0d7-/hardware.aspx?c=A150105_102019_hardware_nyv toto je ideální řešení - absolutní náhrada lidských řidíčů a zcela automatizovaná silniční doprava.
Základní chyba je povolit jízdu kamionů v levém pruhu.
I v případě objíždění nepojízdného vozu a překážky?
Řidič MKD může přerušit přestávku,na pokyn policie.Ale ta by mu měla na vytisknutý lístek s tachografu potvrdit proč přerušil a dát razítko a může přejet na nejbližší parkoviště.Takhle mi to připadá o totální neznalosti VB co může a nemůže a řidiči toho pouze využily.
Je tady jiný článek v kterém se jasně říká že v některých krajích ČR takový lístek prostě neuznávají s poznámkou že razítko mohl sfalšovat pro řidiče kdokoliv.
aby to bylo možné a funkční bylo by třeba vytviřit nějaký centrální digitální registr.
navíc řidiče má právo pokutovat za přerušení přestávky kterýkoli policajt v EU ať k němu došlo kdekoliv. obvykle je to mastná pokuta a pochybuju že Bulharskému celníkovi bude něco říkat nějaké potvrzení od policajta z česka.
v každém státu to mají právo zkontrolovat 28 dní zpátky.
No, myslím, že v tomhle případě by to řidiči kamionů u soudu vyhráli, pokud by jim chtěli dát pokutu za přestávku. A oni to dobře vědí. Tohle krásně ukazuje, jak jsou ty předpisy o přestávce uhozené, když se během ní, nesmí auto ani pohnout.
Ale houby, v tomto případě se k tomu napíše protokol, policie to potvrdí, proč došlo k pohybu vozidla během bezpečnostní přestávky... ..všechno jde. Když nám před dvěma lety spadla v Tyrolích na silnici lavina a náš autobus s kartou tam uvízl na dvě a půl hodiny, tak jste také dojeli na ubytování a nedělali s klienty povinnou devítku někde u Insbrucku, což už bylo dle tachografu, resp. karty povinné. Vše se napsalo, potvrdilo u nejbližší policie a tradá dále...Řidiči kamionů prostě toho využili, aby si dali pohov, už takhle je honí jak nadmuté kozy.
jsem zvědavéj jak se bude psát někdy třeba v září, že pokutovali řidiče, který v lednu nedodržel bezpečnostní přestávkyJoo karta řidiče je svinstvo.
řidič je povinen doložit záznamy o době řízení v den kontroly plus 28 dní zpět... karta si víc ani nepamatuje - tachograf ano. za starší provinění už řidič pokutu dostat nemůže....příjde mi že leden - říjen je více než 28 dní. řidič se může odchýlit od nařízení 561/2006, musí k tomu mít ale důvod a musí to mít zaznamenané v souladu s tímto nařízením. problém je, že né každý to zná a umí.
No ještě, že jsem po D1 v tu dobu nejel, protože to bych asi "vraždil". Co to je za IDIOTY ti řidiči kamionů?! Za první, jak můžou jet dva kamiony VEDLE SEBE u Větrného Jeníkova, kde snad všichni vědí, že je to v zimě nejnebezpečnější místo?! A že se pak nechtějí rozjet, tak to ať jdou do PRDELE! Ta dálnice není jenom jejich. Neskutečný. A všem slušným řidičům kamiónů se dopředu omlouvám, nejsou všichni stejní BLBCI, stejně tak jako ne všichni řidiči osobáků jsou svatí.