- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Nevím jestli informace o zastávce poblíž Prátru je od SA nebo od autora článku, ale už delší dobu se u Prátru nezastavuje kvůli vídeňským úředníkům, kteří místo aby upravili zastávku tak, aby byla vhodná na čekání na dálkové linky, tak ustoupili pár křiklounům z řad vídeňských cyklistů, kterým ta zastávka hodně ležela v žaludku a museli by se zdržet asi o 5 vteřin na své jízdě. Tak místo toho se jezdí od Stadionu, což je od Prátru dvě nebo tři zastávky metrem. Ale na druhou stranu, zázemí pro cestující je perfektní - obchodní centrum hned vedle zastávky s občerstveními, obchody, wc. Akorát do centra už to není na procházku, ale na metro.
Pan Jančura dobře vykryl mezeru na trhu. Za to mu patří dík. Český stát a kraje se vykašlaly na elektrifikaci dráhy Znojmo - Jihlava (slíbeno kdysi dávno, nyní zapomenuto), takže vlaky z Vídně končí ve Znojmě a na Jihlavu se nedostanete jinak než zdlouhavými osobáky. Přitom kdyby se modernizovala dráha, bylo by možné do Vídně cestovat vlakem z Jihlavy za 2,5 hodiny, možná i krapet rychleji! Ale koho to zajímá? Krajské úředníky v Jihlavě moc ne, ti jsou spokojení se svým tunel-ICOMem.
Tak ono je i dost paradoxní, že i z Brna je autobus rychlejší resp. stejně rychlý jako vlak, ačkoliv EC do Břeclavi může jet 160, po Rakousku myslím 120 a autobus se táhne kvůli ekoaktivistům po staré silnici od Pohořelic až k Mistelbachu a stejně to stíhá pod dvě hodiny (a jako bonus až na letiště bez přestupu).
Dělám to nerad, ale chválím SA za zřízení této link :)