Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Vlak táhl vykolejené vagony kilometry, poničily trať, nástupiště i mosty

Ve čtvrtek večer v Přibyslavi vykolejila část nákladního vlaku. Mimo koleje se dostaly dva vagony. Souprava je táhla skoro tři kilometry do Ronova nad Sázavou. Vznikly tak škody nejméně za šest milionů korun. Doprava na hlavní trati mezi Havlíčkovým Brodem a Žďárem nad Sázavou se zastavila.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

S19y76l19v44a 81T75y45m27e74š86o65v49á 6612333270104

Super záběry opravdového profika. honem honem trh trh.

0/0
16.11.2014 8:47

I63v74a54n 14M94a61r76e71k 6514898332

Vlak táhl  . . . . ? ! ? !  Pokud vím tažnou sílu vyvíjí jen lokomotiva ,anebo už bylo konečně vynalezeno perpetuum mobile  ! ! ! 8-o8-o8-o

+1/0
15.11.2014 16:35

V74í37t82ě64z28s77l62a78v 71K66l84o62z34í56k 3561429664797

No pokud vypadly tyhle vozy tak bych řekl že problém bude ve svršku. Nedávno se, dá se říci, kvůli těmto lehkým a na zkrut tuhým vozům dokonce zavedly nové rychlostníky....SŽDC místo řádného stavu svršku aby zvládl i tyto vozy raději stáhne rychlost. Ale nechci předvídat, uvidíme na co příjdou.[>-]

0/0
15.11.2014 11:19
Foto

J98a84n 51V22a64l88a45l81í90k 6506579980466

Mimo koleje se dostaly poslední dva vagony určené k přepravě automobilů. Byly prázdné, bez nákladu.

Zdroj: http://jihlava.idnes.cz/vykolejeni-nakladniho-vlaku-v-pribyslavi-fga-/jihlava-zpravy.aspx?c=A141114_092239_jihlava-zpravy_mv

No a ty co tu píší že jel bez nákladu jak vědí že ostatní vagony byli prázdné???

0/−1
14.11.2014 14:41

J91a91n 52M70a89k90o31v47i70č97k53a 3540439773220

Protože to byla ucelenka,ta je buďto prázdná,nebo ložená.

+3/0
14.11.2014 14:55

P30a57v48e29l 19Ř90a52p14e80k 7612716929295

Kvůli pitomým autům nejezdí ani vlaky. To je pořád popelnice tam, za chvíli podobné popelnice zase zpátky. Ťuky ťuk na hlavu, jaká žumpa se vinou státních subvencí automobilismu stala z našeho světa. Přijde mi, že po té trati se skoro nic jiného už ani nevozí. Asi už se v EU nic jiného ani nevyrábí. To jsme to dopracovali Rv

0/−9
14.11.2014 14:30

B46l86a22ž31e72j 29M91o69t80y84č65k50a 8447427375850

já mam přesně tento dvojvagon s trabanty a vubec ho nepoužívám protože je pořád mimo koleje.

+2/0
14.11.2014 13:32

K96a67r30e20l 33V60e42č12e38ř88a 8553496867716

Pokusím se shrnout pár faktů,které to laikům snad objasní.

Vlak táhla s nejvyšší pravděpodobností lokomotiva řady 230 o výkonu 3000 kW,trať vede do stoupání,takže jela ve výkonu.Podle webu Drážní inspekce ujel vykolejený vůz(soudím podle fotek,vypadá to na první pohled jako dva vozy,ale není tomu tak,je to dvojitý vůz o délce 31 metrů)vzdálenost 2,7 km.Někomu to může připadat strašně daleko,ale zapojíme-li nudnou matematiku,je jasné,že není.Tento vlak jezdí kolem 90 km/h,to jest 25 metrů za 1 sekundu.Při této rychlosti ujede 2,7 km za 108 sekund.Potud matyka,ve skutečnosti musíme vzít do úvahy,že tak 500 m mohl ujet,než si toho výpravčí všiml,resp. než se vrátil do kanceláře.Každé 4 sekundy přibývá 100 ujetých metrů!

Dále když vezmeme do úvahy reakční dobu zařízení TRS(generální stop,taky se nemusí povést na první pokus!),reakční dobu brzd a zábrzdnou vzdálenost,je to odpovídající...Je vidět,že na to výpravčí nekašlou,paradoxně kdyby vlak sledoval zpoza okna kanceláře a nevracel se zvenku,bylo by rozoráno minimálně o 150 metrů méně.

Strojvedoucí nemůže poznat nic,přes táhla se drobné rázy utlumí,ledaže se v oblouku ohlédne s hlavou vystrčenou z okna riskujíc ránu větví a uvidí jiskření 600 m daleko...Šance blížící se nule,musí sledovat trať před sebou,proboha!

Tohle je přesně případ,kdy je lidské oko nenahraditelné.Na trati s dálkovým řízením kde není ve stanicích ani noha by vlak v tomhle stavu mohl jet libovolně dlouho.Kdo tvrdí opak,je agent firem co na tom vydělávají(nejmenuji!)

ČD Cargo je v tomto případě jen dopravce,vozy vlastní firma BLG.Obdobný případ se stal v nepříliš dávné době u Halle,tam rozoral patrák přes 11 km trati.Němci jsou na tom s dálkovým řízením napřed....;-(

+37/0
14.11.2014 13:25

R19o27b96e12r10t 82A85k32a81i 6245855516488

Ten vlak tam jel 95 kmh, povolená rychlost v tom úseku je tuším sto. Vozy prázné, vlak lehký. Ta trať tam tam taky není v ideálním stavu, na řadě 230 to háže až to pěkné není. Fíra si toho nemohl všimnout.

0/0
14.11.2014 13:44

K71a81r77e74l 58V24e27č83e93ř51a 8813956847546

Však říkám,že téměř nulová šance,pane kolego.Jezdíval jsem před lety u žel.vojska na mašině,i když v tzv.líným koutě,mám tím pádem aspoň trochu pojem o co jde...Díky za info o rychlosti,opravuji na 105,5 m za 4 sekundy...

Zdraví 345751.:-)

0/0
14.11.2014 13:58

R20o91b82e72r51t 82A19k75a48i 6525425416548

Ano, to bylo jen na doplnění :) A zdraví 133033 :)

0/0
14.11.2014 14:06

M10i74l84o15s34l81a21v 69K29a60n24t96o35r68e86k 1259757241169

No trochu se divím, že si toho fira nevšimnul, vždyť se značně musel zvýšit odpor tažené soupravy a navíc vagonky musely poskakovat a tím nepravidelně měnit tažný odpor. Můj prastrýc, fíra ještě na páře, a moje babička, dlouholetá ajzbónka, oba shodně tvrdili, že pokud vlak někoho (jako člověka)  přejede, že to fíra musí poznat. Já dodávám, natož vykolejení8-o

+1/−20
14.11.2014 10:59

J24i38n75d39ř98i50c43h 67Š39k94o43p34e41k 4265691270185

to se mi nezdá, vlak i vagony "poskakují" po kolejích, není to tak jako auto s několika vleky jedoucí po rovné silnici

Lokomotiva má značnou rezervu výkonu, táhla prázdnou soupravu a nikdo nic nepoznal

+1/0
14.11.2014 11:01

P18e45t57r 24N72o83v89o41t67n75y 3269232319602

Nepravidelně měnit tažný odpor možná mohly, ale v 600 m dlouhé soupravě se to ztratí. A vy jako v autě poznáte, že jste přejel žábu nebo brouka? :-)

+12/0
14.11.2014 11:16

P71e38t35r 26P25r34u44s 7857635909232

Tak urcite...

0/−1
14.11.2014 12:46

O81l74d85ř35i81c80h 65J51a78n16e39č66e91k 8519546843971

kdybyste si býval přečetl příspěvky tady hned níže, které půl hodiny před Vámi napsali strojvedoucí, kteří přesně takové vlaky vozí, nemusel jste tady ze sebe dělat blbce.

když něco přejíždíte, ať už je to člověk, srna nebo vyvrácený strom, tak na to najíždíte předkem, tedy lokomotivou, kde sedíte. ale ty vykolejené vagony vlály 600 metrů za lokomotivou.

dnes na elektrice je to dost jiné kafe než za Vašeho prastrýce na páře - to přeci musí být jasné i laikovi (já o moc víc nejsem)

+11/0
14.11.2014 13:13

R40o74b27e54r17t 44A70k95a16i 6985535926738

A věřte, že spousta případům kdy ani střet s člověkem strojvedoucí nepostřehne. Ono to není jen o tom, že hledím před sebe. Taky je tam spousta jiných věcí, kterým se musíme věnovat. Stačí telefonovat s dispečerem, do toho nad ránem mlha, déšt a je vystaráno. V takových podmínkách..

+2/0
14.11.2014 13:47

P31e80t66r 11F90r19a13n16c 9847941608718

Jo, jo. Prastrýc a bába robili u ajzbony, tož z fleku mužu jit robiť ministra dopravy. Jdu se přihlasiť Sobotkovi na ten volný flek. Miroslav Kantorek (od pionyra mně řikaju brouk Pytlík)

0/0
14.11.2014 18:29
Foto

K52a53r42e70l 43M74á69d48l46e 6544881734673

Pane Kantorku, dávám plus jako maličkou náplast na tu spoustu mínusů. Jakožto naprostého laika mne při čtení článku napadlo to samé. Já osobně dávám mínusy jen při nějaké větší až velké názorové rozepři. Rozhodně bych nedal mínus, kdyby někdo slušně vznesl laický dotaz či projevil laické podivení v nějaké oblasti, ve které se náhodou vyznám.

0/0
14.11.2014 21:42

D74a39v24i39d 75P80e21c58a 1145844571106

Dobrý den, vlak je dlouhý 600m a dokud jsou vozy spojeny brzdovým potrubím, strojvedoucí jede. Vlak rachotí normálně, lokomotiva lehko překoná odpor vykolejených vozů. Vlak zastaví sám až po rozržení soupravy a úniku vzduchu z brzdového potrubí. Díkybohu nepotkal jiný vlak na druhé koleji.

+21/0
14.11.2014 10:16

R90o59m45a80n 90P55o79l65á82č63e89k 5386349715

Vzhledem k tomu, že se jezdí vpravo a vagony vyčnívaly doprava, tak pro protijedoucí vlak nehrozilo žádné nebezpečí.

+1/−5
14.11.2014 10:43

D33a83v53i37d 75P91e92c42a 1255784881756

To byste koukal, co dokážou vykolejené vozy....když třeba dostanou ránu o betonový fundament. Obzvlášť lehké vozy.

+5/0
14.11.2014 10:45

O18l23d49ř22i48c68h 83J70a51n25e33č66e54k 8989186173841

no nevím, některé fotky vypadají, jakoby předek posledního vagonu byl vychýlený 'ven' (doprava), ale zadek 'dovnitř' (doleva). navíc netuším, nakolik je nereálné, aby takový hopsající vagon přeskočil na druhou stranu - v levé zatáčce by to možná i bylo možné. každopádně bych si netroufnul tvrdit že "nehrozilo žádné nebezpečí"

+3/0
14.11.2014 10:48

P20e49t85r 15N14o57v36o14t75n18y 3649162579432

To mohlo lítat ze strany na stranu.

+1/0
14.11.2014 11:04

M66a91r25t46i66n 26V69e25j30m53o62l29a 1183591863828

Taky by mě zajímalo, kdo si toho všiml.

+1/0
14.11.2014 9:56
Foto

Z76b83y84n57ě15k 39M12e70l14i64c22h17a71r 9605297635929

jak to tady tak čtu, vychází mi z toho, že si toho všiml výpravčí v Přibyslavi (v tom okamžiku byla lokomotiva už o půl km dál a než se výpravčí vrátil do kanclu a zavolal, kam volat má, a zpráva se dostala strojvedoucímu a než vlak zabrzdil...)

+3/0
14.11.2014 16:10

S80v66a73t38o61p51l89u24k 94S28i42l51n83ý 4482766279928

Nechápu, jak si toho nemohl strojvůdce všimnout. Určitě ty vagóny začaly vydávat velký rachot, protože kola jela přímo po pražcích. To jako spal? 8-o

0/−34
14.11.2014 9:53

H40o80n30z10a 38B37o89b53u42l11a 9146619533699

Záleží asi na tom, kolik měl celkem vagónů. Byly to poslední dva, pokud měl 20 vagónů, jak daleko je to od lokomotivy? Hlavně je štěstí, že na tom nástupišti asi nikdo nestál.

+19/0
14.11.2014 9:56

J34i97n35d37ř91i22c53h 25H41a94n42z20a20l68í29k 9303266456896

a jak to vis? ses nakej masinfira?

+4/0
14.11.2014 9:58

J77i29ř47í 42Š92v51e39c 6823842285496

jednou jsem jel jako host v mašině a nevím, podle mne není slyšet nic. Uvnitř je docela rámus a jestli to byl delší vlak, tak si toho ani nejde nevšimnout. Díky hluku určitě ne.

+8/0
14.11.2014 10:06

R85o61m50a57n 18P52o57l21á83č15e49k 5246489355

Přesně. Navíc nebyl naložený, tak lokomotiva táhla celkem snadno...

0/0
14.11.2014 10:44

J67a28n 26K31a34r22l84í67č71e74k 5508851649428

Vlak vypadá, že byl poměrně dlouhý, takže slyšet rozhodně nemohl nic. Rozhodně samotná lokomotiva i vagóny za ní normální jízdou vydávaly hluk podstatně větší, než co k němu dolehlo z těch posledních dvou vykolejených. A při výkonu dnešních lokomotiv to fakt nemusel poznat ani podle změny tahu (zvýšení zatížení), ty vagóny byly prázdné. Neházejte to na strojvedoucího, není to autobusák, aby měl neustále dokonalý přehled o celém vlaku. Na vině bude pravděpodobně technický stav kolejového svršku nebo těch vagónů (což je samozřejmě pouze můj odhad).

+20/0
14.11.2014 10:13

R84o62b38e67r96t 90A18k79a68i 6615605756728

Zrovna tady tento vlak mívá okolo 579 metrů. Vozím je.

+8/0
14.11.2014 10:30

D14a61v83i37d 14P97e17c34a 1335224611596

Kolega, že? Štěstí, že to nešlo nikomu do profilu.....už se bude zas jezdit...

+1/0
14.11.2014 10:33

R16o64b27e89r75t 17A31k86a24i 6355305756808

Ano, kolega. Štěsti, že to dopadlo takto. Prostě i toto k provozu patří.

+4/0
14.11.2014 10:36

O27l56d27ř86i58c63h 69J58a48n79e16č86e46k 8459876573171

vlak není osobní auto s přívěsem, kde máte o všem dokonalý přehled (resp. aspoň byste měl mít)

toho si strojvedoucí všimnout prostě nemohl, obzvláště když se to stalo za tmy (ve článku se píše "večer", sice bez upřesnění času, ale vzhledem k tomu, že se teď stmívá kolem 17:00, ještě to za tmy bylo)

taky by mě zajímalo, jaktože vlastně zastavil dříve, než na příštím obsazeném nádraží

+5/0
14.11.2014 10:44

J61i49r75i 18J89a36v89u89r92e54k 7386872572776

Asi když začal porcovat nástupiště té zastávky, tak už to poznat bylo.

0/0
14.11.2014 11:07

O40l18d56ř86i50c89h 47J73a58n91e11č66e83k 8219126383711

to celkem pochybuju. nástupiště zastávek mívají hádám tak 200 metrů, vlak měl 600, takže když ho začal porcovat, byla mašina už dávno za zastávkou. a pochybuju, že se tím porcováním zvýšil odpor natolik, že by si toho fíra všimnul. výrazně poškozené jsou jen první panely (foto 1), ty další, kde vlak zastavil, už jsou jen odřené. vidět to nemohl - opakuju, zcela určitě to bylo ve tmě.

takže jako nejrealističtější mi přijde - s ohledem na příspěvek p. Pecy - že se při tom poskakování po nástupišti přetrhlo brzdové potrubí. foto 4 a 8 by tomu i napovídalo.

0/0
14.11.2014 13:24

P43e38t16r 72N80o98v72o37t30n36y 3959652199402

Po tmě to mohlo dělat poměrně zajímavé světelné efekty. :-)

0/0
14.11.2014 23:57

T69o89m12á74š 78T89u58l46a67c69h 2870908831163

J

0/0
15.11.2014 6:49

D32a51v78i87d 63K81r94u58p51i14č59k18a 2821587290626

Teď je otázka jestli si toho po 3km všiml fíra nebo výpravčí. Až bude za 3-5let všechno řízeno z Napájení a,tak to potáhne třeba 20km

+8/−1
14.11.2014 9:44

D50a17v48i60d 41K75r81u45p32i47č23k95a 2701467840896

Oprava : řízeno z Balabenky

0/0
14.11.2014 9:45

D25a66v14i78d 56P18e11c36a 1445204481966

jednoduchá odpověď, vykolejil v Přibyslavi na výhybce (domněnka) a do stanice obsazené výpravčím ještě nedojel (Sázava u Ž.).

+2/0
14.11.2014 10:17

R25o70b17e98r26t 14A28k79a51i 6335745556698

Tak prý si toho všiml výpravčí.

0/0
14.11.2014 12:05







Najdete na iDNES.cz