Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Vlak táhl vykolejené vagony kilometry, poničily trať, nástupiště i mosty

Ve čtvrtek večer v Přibyslavi vykolejila část nákladního vlaku. Mimo koleje se dostaly dva vagony. Souprava je táhla skoro tři kilometry do Ronova nad Sázavou. Vznikly tak škody nejméně za šest milionů korun. Doprava na hlavní trati mezi Havlíčkovým Brodem a Žďárem nad Sázavou se zastavila.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

S74y65l60v93a 69T15y51m94e51š92o26v88á 6982243640864

Super záběry opravdového profika. honem honem trh trh.

0/0
16.11.2014 8:47

I69v80a89n 62M77a30r34e71k 6944168182

Vlak táhl  . . . . ? ! ? !  Pokud vím tažnou sílu vyvíjí jen lokomotiva ,anebo už bylo konečně vynalezeno perpetuum mobile  ! ! ! 8-o8-o8-o

+1/0
15.11.2014 16:35

V24í63t44ě87z37s12l67a98v 93K58l10o14z84í89k 3751569454427

No pokud vypadly tyhle vozy tak bych řekl že problém bude ve svršku. Nedávno se, dá se říci, kvůli těmto lehkým a na zkrut tuhým vozům dokonce zavedly nové rychlostníky....SŽDC místo řádného stavu svršku aby zvládl i tyto vozy raději stáhne rychlost. Ale nechci předvídat, uvidíme na co příjdou.[>-]

0/0
15.11.2014 11:19
Foto

J91a61n 87V58a60l55a37l35í86k 6706499930646

Mimo koleje se dostaly poslední dva vagony určené k přepravě automobilů. Byly prázdné, bez nákladu.

Zdroj: http://jihlava.idnes.cz/vykolejeni-nakladniho-vlaku-v-pribyslavi-fga-/jihlava-zpravy.aspx?c=A141114_092239_jihlava-zpravy_mv

No a ty co tu píší že jel bez nákladu jak vědí že ostatní vagony byli prázdné???

0/−1
14.11.2014 14:41

J86a60n 90M87a59k63o65v24i31č10k29a 3160869643950

Protože to byla ucelenka,ta je buďto prázdná,nebo ložená.

+3/0
14.11.2014 14:55

P98a85v30e83l 91Ř79a43p28e59k 7622176179615

Kvůli pitomým autům nejezdí ani vlaky. To je pořád popelnice tam, za chvíli podobné popelnice zase zpátky. Ťuky ťuk na hlavu, jaká žumpa se vinou státních subvencí automobilismu stala z našeho světa. Přijde mi, že po té trati se skoro nic jiného už ani nevozí. Asi už se v EU nic jiného ani nevyrábí. To jsme to dopracovali Rv

0/−9
14.11.2014 14:30

B49l40a27ž15e38j 70M48o23t95y39č21k90a 8317207905410

já mam přesně tento dvojvagon s trabanty a vubec ho nepoužívám protože je pořád mimo koleje.

+2/0
14.11.2014 13:32

K80a70r95e58l 37V48e65č86e57ř23a 8313676117376

Pokusím se shrnout pár faktů,které to laikům snad objasní.

Vlak táhla s nejvyšší pravděpodobností lokomotiva řady 230 o výkonu 3000 kW,trať vede do stoupání,takže jela ve výkonu.Podle webu Drážní inspekce ujel vykolejený vůz(soudím podle fotek,vypadá to na první pohled jako dva vozy,ale není tomu tak,je to dvojitý vůz o délce 31 metrů)vzdálenost 2,7 km.Někomu to může připadat strašně daleko,ale zapojíme-li nudnou matematiku,je jasné,že není.Tento vlak jezdí kolem 90 km/h,to jest 25 metrů za 1 sekundu.Při této rychlosti ujede 2,7 km za 108 sekund.Potud matyka,ve skutečnosti musíme vzít do úvahy,že tak 500 m mohl ujet,než si toho výpravčí všiml,resp. než se vrátil do kanceláře.Každé 4 sekundy přibývá 100 ujetých metrů!

Dále když vezmeme do úvahy reakční dobu zařízení TRS(generální stop,taky se nemusí povést na první pokus!),reakční dobu brzd a zábrzdnou vzdálenost,je to odpovídající...Je vidět,že na to výpravčí nekašlou,paradoxně kdyby vlak sledoval zpoza okna kanceláře a nevracel se zvenku,bylo by rozoráno minimálně o 150 metrů méně.

Strojvedoucí nemůže poznat nic,přes táhla se drobné rázy utlumí,ledaže se v oblouku ohlédne s hlavou vystrčenou z okna riskujíc ránu větví a uvidí jiskření 600 m daleko...Šance blížící se nule,musí sledovat trať před sebou,proboha!

Tohle je přesně případ,kdy je lidské oko nenahraditelné.Na trati s dálkovým řízením kde není ve stanicích ani noha by vlak v tomhle stavu mohl jet libovolně dlouho.Kdo tvrdí opak,je agent firem co na tom vydělávají(nejmenuji!)

ČD Cargo je v tomto případě jen dopravce,vozy vlastní firma BLG.Obdobný případ se stal v nepříliš dávné době u Halle,tam rozoral patrák přes 11 km trati.Němci jsou na tom s dálkovým řízením napřed....;-(

+37/0
14.11.2014 13:25

R79o51b11e25r82t 14A93k89a44i 6485505986688

Ten vlak tam jel 95 kmh, povolená rychlost v tom úseku je tuším sto. Vozy prázné, vlak lehký. Ta trať tam tam taky není v ideálním stavu, na řadě 230 to háže až to pěkné není. Fíra si toho nemohl všimnout.

0/0
14.11.2014 13:44

K74a39r61e80l 87V11e47č87e66ř57a 8793236827526

Však říkám,že téměř nulová šance,pane kolego.Jezdíval jsem před lety u žel.vojska na mašině,i když v tzv.líným koutě,mám tím pádem aspoň trochu pojem o co jde...Díky za info o rychlosti,opravuji na 105,5 m za 4 sekundy...

Zdraví 345751.:-)

0/0
14.11.2014 13:58

R68o91b17e13r46t 84A25k87a20i 6745485166968

Ano, to bylo jen na doplnění :) A zdraví 133033 :)

0/0
14.11.2014 14:06

M50i45l32o54s59l67a73v 36K34a75n34t29o30r23e70k 1329717871419

No trochu se divím, že si toho fira nevšimnul, vždyť se značně musel zvýšit odpor tažené soupravy a navíc vagonky musely poskakovat a tím nepravidelně měnit tažný odpor. Můj prastrýc, fíra ještě na páře, a moje babička, dlouholetá ajzbónka, oba shodně tvrdili, že pokud vlak někoho (jako člověka)  přejede, že to fíra musí poznat. Já dodávám, natož vykolejení8-o

+1/−20
14.11.2014 10:59

J39i44n12d82ř41i11c65h 82Š80k63o63p23e74k 4905591110645

to se mi nezdá, vlak i vagony "poskakují" po kolejích, není to tak jako auto s několika vleky jedoucí po rovné silnici

Lokomotiva má značnou rezervu výkonu, táhla prázdnou soupravu a nikdo nic nepoznal

+1/0
14.11.2014 11:01

P21e97t22r 48N56o27v91o66t86n82y 3339232929252

Nepravidelně měnit tažný odpor možná mohly, ale v 600 m dlouhé soupravě se to ztratí. A vy jako v autě poznáte, že jste přejel žábu nebo brouka? :-)

+12/0
14.11.2014 11:16

P32e42t18r 70P94r67u14s 7317885759852

Tak urcite...

0/−1
14.11.2014 12:46

O19l71d21ř11i43c69h 29J57a58n33e58č48e84k 8219516443951

kdybyste si býval přečetl příspěvky tady hned níže, které půl hodiny před Vámi napsali strojvedoucí, kteří přesně takové vlaky vozí, nemusel jste tady ze sebe dělat blbce.

když něco přejíždíte, ať už je to člověk, srna nebo vyvrácený strom, tak na to najíždíte předkem, tedy lokomotivou, kde sedíte. ale ty vykolejené vagony vlály 600 metrů za lokomotivou.

dnes na elektrice je to dost jiné kafe než za Vašeho prastrýce na páře - to přeci musí být jasné i laikovi (já o moc víc nejsem)

+11/0
14.11.2014 13:13

R58o77b51e89r64t 41A30k15a13i 6955915956438

A věřte, že spousta případům kdy ani střet s člověkem strojvedoucí nepostřehne. Ono to není jen o tom, že hledím před sebe. Taky je tam spousta jiných věcí, kterým se musíme věnovat. Stačí telefonovat s dispečerem, do toho nad ránem mlha, déšt a je vystaráno. V takových podmínkách..

+2/0
14.11.2014 13:47

P32e32t35r 38F83r16a90n33c 9277621748648

Jo, jo. Prastrýc a bába robili u ajzbony, tož z fleku mužu jit robiť ministra dopravy. Jdu se přihlasiť Sobotkovi na ten volný flek. Miroslav Kantorek (od pionyra mně řikaju brouk Pytlík)

0/0
14.11.2014 18:29
Foto

K69a66r82e57l 95M29á59d70l55e 6534461844303

Pane Kantorku, dávám plus jako maličkou náplast na tu spoustu mínusů. Jakožto naprostého laika mne při čtení článku napadlo to samé. Já osobně dávám mínusy jen při nějaké větší až velké názorové rozepři. Rozhodně bych nedal mínus, kdyby někdo slušně vznesl laický dotaz či projevil laické podivení v nějaké oblasti, ve které se náhodou vyznám.

0/0
14.11.2014 21:42

D77a51v16i97d 47P76e32c24a 1365114331196

Dobrý den, vlak je dlouhý 600m a dokud jsou vozy spojeny brzdovým potrubím, strojvedoucí jede. Vlak rachotí normálně, lokomotiva lehko překoná odpor vykolejených vozů. Vlak zastaví sám až po rozržení soupravy a úniku vzduchu z brzdového potrubí. Díkybohu nepotkal jiný vlak na druhé koleji.

+21/0
14.11.2014 10:16

R10o15m60a21n 78P94o12l86á29č97e58k 5726199835

Vzhledem k tomu, že se jezdí vpravo a vagony vyčnívaly doprava, tak pro protijedoucí vlak nehrozilo žádné nebezpečí.

+1/−5
14.11.2014 10:43

D45a30v49i89d 84P46e15c60a 1425104911856

To byste koukal, co dokážou vykolejené vozy....když třeba dostanou ránu o betonový fundament. Obzvlášť lehké vozy.

+5/0
14.11.2014 10:45

O49l40d60ř37i68c42h 72J56a89n67e48č91e60k 8509596653311

no nevím, některé fotky vypadají, jakoby předek posledního vagonu byl vychýlený 'ven' (doprava), ale zadek 'dovnitř' (doleva). navíc netuším, nakolik je nereálné, aby takový hopsající vagon přeskočil na druhou stranu - v levé zatáčce by to možná i bylo možné. každopádně bych si netroufnul tvrdit že "nehrozilo žádné nebezpečí"

+3/0
14.11.2014 10:48

P29e77t96r 23N12o56v81o33t50n63y 3279582679142

To mohlo lítat ze strany na stranu.

+1/0
14.11.2014 11:04

M67a34r39t63i50n 58V60e64j84m25o28l25a 1953381883488

Taky by mě zajímalo, kdo si toho všiml.

+1/0
14.11.2014 9:56
Foto

Z34b80y82n41ě63k 13M78e83l92i57c36h86a14r 9245247875849

jak to tady tak čtu, vychází mi z toho, že si toho všiml výpravčí v Přibyslavi (v tom okamžiku byla lokomotiva už o půl km dál a než se výpravčí vrátil do kanclu a zavolal, kam volat má, a zpráva se dostala strojvedoucímu a než vlak zabrzdil...)

+3/0
14.11.2014 16:10

S98v23a62t95o98p11l14u65k 43S62i77l97n15ý 4272916839258

Nechápu, jak si toho nemohl strojvůdce všimnout. Určitě ty vagóny začaly vydávat velký rachot, protože kola jela přímo po pražcích. To jako spal? 8-o

0/−34
14.11.2014 9:53

H82o44n26z14a 11B88o50b45u16l23a 9716559493709

Záleží asi na tom, kolik měl celkem vagónů. Byly to poslední dva, pokud měl 20 vagónů, jak daleko je to od lokomotivy? Hlavně je štěstí, že na tom nástupišti asi nikdo nestál.

+19/0
14.11.2014 9:56

J36i42n25d81ř74i92c48h 33H75a26n96z11a34l80í77k 9743646526706

a jak to vis? ses nakej masinfira?

+4/0
14.11.2014 9:58

J31i79ř96í 83Š83v20e71c 6263892845386

jednou jsem jel jako host v mašině a nevím, podle mne není slyšet nic. Uvnitř je docela rámus a jestli to byl delší vlak, tak si toho ani nejde nevšimnout. Díky hluku určitě ne.

+8/0
14.11.2014 10:06

R57o25m72a35n 45P81o32l52á98č44e90k 5166279295

Přesně. Navíc nebyl naložený, tak lokomotiva táhla celkem snadno...

0/0
14.11.2014 10:44

J12a76n 18K72a70r50l70í11č34e69k 5728521579158

Vlak vypadá, že byl poměrně dlouhý, takže slyšet rozhodně nemohl nic. Rozhodně samotná lokomotiva i vagóny za ní normální jízdou vydávaly hluk podstatně větší, než co k němu dolehlo z těch posledních dvou vykolejených. A při výkonu dnešních lokomotiv to fakt nemusel poznat ani podle změny tahu (zvýšení zatížení), ty vagóny byly prázdné. Neházejte to na strojvedoucího, není to autobusák, aby měl neustále dokonalý přehled o celém vlaku. Na vině bude pravděpodobně technický stav kolejového svršku nebo těch vagónů (což je samozřejmě pouze můj odhad).

+20/0
14.11.2014 10:13

R58o13b63e94r27t 10A34k75a87i 6975555326658

Zrovna tady tento vlak mívá okolo 579 metrů. Vozím je.

+8/0
14.11.2014 10:30

D17a78v24i61d 77P80e17c12a 1985544491246

Kolega, že? Štěstí, že to nešlo nikomu do profilu.....už se bude zas jezdit...

+1/0
14.11.2014 10:33

R37o33b55e10r81t 87A76k22a92i 6955805956888

Ano, kolega. Štěsti, že to dopadlo takto. Prostě i toto k provozu patří.

+4/0
14.11.2014 10:36

O27l94d36ř87i19c26h 48J83a63n32e19č17e93k 8709506133201

vlak není osobní auto s přívěsem, kde máte o všem dokonalý přehled (resp. aspoň byste měl mít)

toho si strojvedoucí všimnout prostě nemohl, obzvláště když se to stalo za tmy (ve článku se píše "večer", sice bez upřesnění času, ale vzhledem k tomu, že se teď stmívá kolem 17:00, ještě to za tmy bylo)

taky by mě zajímalo, jaktože vlastně zastavil dříve, než na příštím obsazeném nádraží

+5/0
14.11.2014 10:44

J13i63r48i 66J92a54v33u92r10e31k 7436382692356

Asi když začal porcovat nástupiště té zastávky, tak už to poznat bylo.

0/0
14.11.2014 11:07

O81l35d44ř82i54c28h 91J81a15n64e59č15e24k 8479156213461

to celkem pochybuju. nástupiště zastávek mívají hádám tak 200 metrů, vlak měl 600, takže když ho začal porcovat, byla mašina už dávno za zastávkou. a pochybuju, že se tím porcováním zvýšil odpor natolik, že by si toho fíra všimnul. výrazně poškozené jsou jen první panely (foto 1), ty další, kde vlak zastavil, už jsou jen odřené. vidět to nemohl - opakuju, zcela určitě to bylo ve tmě.

takže jako nejrealističtější mi přijde - s ohledem na příspěvek p. Pecy - že se při tom poskakování po nástupišti přetrhlo brzdové potrubí. foto 4 a 8 by tomu i napovídalo.

0/0
14.11.2014 13:24

P73e11t88r 42N41o38v94o71t70n43y 3879872829202

Po tmě to mohlo dělat poměrně zajímavé světelné efekty. :-)

0/0
14.11.2014 23:57

T24o38m49á83š 72T21u26l32a20c37h 2970978881613

J

0/0
15.11.2014 6:49

D78a16v28i81d 62K57r41u48p36i92č52k40a 2711227210396

Teď je otázka jestli si toho po 3km všiml fíra nebo výpravčí. Až bude za 3-5let všechno řízeno z Napájení a,tak to potáhne třeba 20km

+8/−1
14.11.2014 9:44

D13a97v94i49d 30K64r39u74p93i94č24k62a 2721907430526

Oprava : řízeno z Balabenky

0/0
14.11.2014 9:45

D76a25v65i52d 60P34e39c51a 1705874451956

jednoduchá odpověď, vykolejil v Přibyslavi na výhybce (domněnka) a do stanice obsazené výpravčím ještě nedojel (Sázava u Ž.).

+2/0
14.11.2014 10:17

R53o10b98e15r91t 16A39k12a58i 6685955486418

Tak prý si toho všiml výpravčí.

0/0
14.11.2014 12:05







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.