Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Podnikatel nerespektoval zákaz řízení, má jít na 14 měsíců do vězení

Tak dlouho jezdil autem i přes uložený zákaz řízení, až si vykoledoval vězení. Tak by se dal shrnout příběh podnikatele, který řešil Okresní soud v Jihlavě. Za opakované nerespektování zákazu soud jednašedesátiletého muže poslal na 14 měsíců za mříže, řídit nesmí 15 let.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J81i26ř83í 21N89e10v25i45c38k27ý 3131728909

"Když nepojedu, jako podnikatel jsem skončil, tvrdí" ... "Okolnosti mě nutí ho porušovat. Jakmile nepojedu ke klientovi, který si mě zavolá, tak jsem skončil" ... NO A CO JAKO??? Koho to jako zajímá??? Co je toto za dřisty???

+1/0
14.11.2014 14:30

M57i35r76o89s68l39a17v 34K34a13š88p63a27r 3682307221631

Koukám jak puk jak mnozí uvažují. Každá společnost aby fungovala potřebuje nějaká pravidla, a tedy i v dopravě. Můžeme polemizovat o povinnosti se připoutávat ale to pravidlo tam prostě JE! Že pán toto ignoroval je jeho blbost a za blbost se platí. Na námitku že přišel chudák o papíry  a přitom nikoho neohrožoval asi tolik, ať tedy bodový systém zruší a rovnou i dopravní předpisy, každej si dopředu přivaří traverzu a silnější zvítězí. Teda ti rozumní se těm silnějším obzvlášť kamionům  raději vyhnouRv

+5/−2
13.11.2014 20:06

P43a68v47e35l 62P23o13p88e50l66k24a 2851964950488

Až bude s Janouškem na cele tak se můžou vsadit o to kdo bude dřív venku.

+1/−1
13.11.2014 14:24

L92u91k71á58š 66H47a78v66l94í24č57e23k 6948562723408

Vlastní blbostí přišel o řidičák, vlastní blbostí opakovaně mařil rozhodnutí společnosti. Možná banální důvod, ale správné rozhodnutí. Možnost jak se zařídit měl spoustu.

+9/−2
13.11.2014 14:01

D94a32v73i83d 44M35a65t94ě21j72ů 2115272727918

Je az neuveritelne, kolik lidi je schopno tenhle statni hyenismus ospravedlnovat :-(

+4/−7
13.11.2014 14:04

P47a37v17e49l 70Ř34a96p71e55k 7252646119515

Člověk má právo na to být "blbej". Pokud nikomu nic neprovede, není důvod ho za to posílat do báně. To by se totiž mohlo lehce stát, milý pane Havlíčku, že tam brzy skončíte také.

+2/−6
13.11.2014 14:17

J20i14ř10í 18K42ü77h35r 2290636320226

Nesplnil jako řidič své povinnosti, porušoval opakovaně soudní rozhodnutí, tak šel natvrdo sedět.

+2/−1
13.11.2014 15:12

D13a67v36i76d 46M92a46t60ě93j12ů 2765292157548

Takze az budete mit ze zakona povinnost kazdych 100 metru zatroubit, budete to take delat? Nebo budete tu pitomost logicky ignorovat a tim se vystavovat postihu? A ano, jak pasy tak telefonovani, jidlo, a jine veci behem rizeni jsou v rezii ridice a na jeho zodpovednost.

+2/−3
13.11.2014 15:18

J85i47ř43í 33K76ü58h28r 2430836550896

Pásy, telefonování, jídlo, kouření to vše řeší zákon. Pokud poruší zákon může následovat trest.

+4/−1
13.11.2014 15:26

D21a63v67i48d 46M72a83t15ě94j45ů 2135972297348

Ano, vse resi zakon tim, ze se mate venovat rizeni. Takze dalsi zakon na bagetu, telefon, cigaro a cokoliv dalsiho je bezpredmetny.

+2/0
13.11.2014 17:06

J61i77ř13í 16K48ü43h83r 2940636550396

Však jo.

 § 5 (1) Řidič je kromě povinností uvedených v § 4 dále povinen

b) věnovat se plně řízení vozidla nebo jízdě na zvířeti a sledovat situaci v provozu na pozemních komunikacích,

Sice netuším, jak může řidič splnit výše nadepsané a u toho provádět dechovou zkoušku na alkohol...ale to není můj problém

0/0
13.11.2014 17:38

J91o95s85e72f 92J69ů82z79a 1868358383777

Ano, takže na postih za to, že někdo místo aby se věnoval řízení, telefonuje, by ani nemuselo být to telefonování výslovně vyjmenováno. Na příběhu v článku, kdy lidé opakovaně a přes předešlé mírnější postihy ohrožující své okolí tím, že se plně nevěnují řízení, jsou nakonec odsouzeni k tvrdšímu trestu, by to nic nezměnilo.

0/0
14.11.2014 7:46

M22i57c39h92a24l 19C19h82a49l23u97p24a 6808250369453

Co je na používání pásů nebo zákazu telefonování místo řízení pitomého? Je to pro bezpečí řidiče i jeho okolí. I ty pásy.

+1/0
13.11.2014 20:31

M22i15c26h10a22l 19C53h76a96l41u12p74a 6298270429983

Když bude někdo chodit po městě s granátem, tak se to lidem asi taky nebude líbit, i když nikomu nic neudělá.

+2/0
13.11.2014 20:29

P32a98v90e58l 18Ř50a69p84e53k 7722896789975

Řidiči MHD, kteří mají zodpovědnost za desítky lidí, když volají vysílačkou na dispečink, také nepoužívají handsfree (které by navíc bylo technicky obtížně realizovatelné).

Stát zničil člověka za něco, co obecně není zakázáno ani vnímáno jako nebezpečné.

+4/−4
13.11.2014 13:38

J71i91ř76í 43K47ü67h80r 2190376650126

Však řidič může, dle zákona, používat mobil, vysílačku ....jen to nesmí být za jízdy.

+4/0
13.11.2014 15:15

Z13d62e94n82e17k 43B63e31d79n97a90r 7807346767369

Nechápu co omlouváte. Naprosto debilně se vybodoval a pak opakovaně nerespektoval zákaz řízení. Trest naprosto spravedlivý. Osobně jsem přesvědčený, že za nerespektování zákazu řízení by měl být trest taxativní.

+8/−4
13.11.2014 12:59

M71i45l41o55š 48B28é74m 6774349482353

Osobně jsem přesvědčený, že lidi, kteří nikomu neublížili a nikoho neohrozili bychom do basy prostě posílat neměli.

+6/−2
13.11.2014 13:05

Z41d80e59n60e89k 94B43e87d55n55a54r 7857766207199

Pak můžeme zrušit zákaz řízení. je evidentně zbytečný. Osobně bych také rád viděl v zákonech větší možnosti pro alternativní tresty, ale pokud zákaz řízení daný soudem není respektován, musí přijít citelnější sankce.  V tuto chvíli to je bohužel vězení. Ano byl bych radši kdyby při prvním nerespektování dostal veřejné práce nebo domácí vězení, ale to je u nás zatím prakticky nemožné. Tudíž s odnětím svobody souhlasím.

+4/−1
13.11.2014 13:09

M68i97l98o79š 21B51é65m 6214959452773

Není nutné ho rušit. Stačí, když se bude ukládat jen za opravdu nebezpečné a provoz ohrožující prohřešky.

+4/−1
13.11.2014 13:11

J80i27ř83í 38N83o69v43o81t11n81y 2718291183959

A měl by být také naplněn materiální aspekt, ne vždy je i jinak vážný přestupek nebezpečný.

+1/0
13.11.2014 14:37

J47i46ř31í 80K26ü58h63r 2450386580756

Materiální aspekt je ten, že v případě nehody, jsou následky horší u nepřipoutaného řidiče, než u připoutaného.

Jaký je materiální aspekt, když projedete křižovatku na červenou a nikoho neohrozíte, neomezíte?

0/0
13.11.2014 17:41

M78i54c37h82a75l 68C62h25a22l23u25p13a 6268700839523

Domácí vězení se u nás snad dávají. A co jsem pochopil, tak tenhle člověk dostal jenom podmínku a dokonce několikrát, i tak mu to nevadilo, tak co s ním.

0/0
13.11.2014 20:34

M94i19c36h96a78l 90C82h72a15l43u40p78a 6858230459873

Takže když někdo pojede po měste 150 a náhodou nikoho nesrazí, tak je to taky v pořádku? Nezapnutými pásy může někoho ohrozit v případě, že se s někým srazí.

+1/0
13.11.2014 20:33

P34a62v14e25l 15Ř97a34p23e18k 7132946829315

Já jenom nechápu, co to musí být za lidi, kteří mají žaludek na to, aby bezúhonného člověka, který nikomu nic neprovedl a sám se živil, poslali do báně a zničili mu život. Jaký lidský odpad tohle musí být, který slouží tak shnilému systému, od fízlů až po soudce Rv

+7/−9
13.11.2014 12:34

J42o15n19á42š 15N68o35v12á61k 3968879705637

až to do tebe nakouří maník co telefonoval za jízdy, tak budeš říkat co?

+5/−2
13.11.2014 12:57

J76i42ř38í 83N38o97v76o37t77n63y 2668671463959

Budu říkat to samé, kdyby netelefonoval, takže méně povyku, paralen a hadr na hlavu.

+2/−1
13.11.2014 13:06

P83a23v87e74l 94Ř10a51p71e37k 7312456799545

Nakouřit to do mě může každý, neboť každý může udělat chybu. I vy. Máme vás tedy preventivně zavřít?

+2/−1
13.11.2014 13:19

D19a85v72i64d 26M54a51t31ě90j84ů 2335732957168

Az to do vas napali nekdo, kdo u rizeni jedl bagetu, budete volat po zakonu zakazujicim jist behem rizeni bagety?

+3/−2
13.11.2014 14:20

D93a64v51i52d 73M68a71t50ě88j73ů 2315922697228

PS: Ten pan v clanku to do nikoho nenapalil. A kdyby jo, ma zrejme mensi trest, nez za neakceptaci statni zvule. To jsme to dopracovali :-(

+3/−4
13.11.2014 14:22

J14i14ř16í 47K57ü53h66r 2510156970496

Trest má za nerespektování zákazu jízdy. Ignoroval to asi často, když ho několikrát chytli.

+3/0
13.11.2014 15:29

D23a94v74i91d 37M64a10t97ě93j57ů 2175852787708

Ano, ignoroval ptakoviny a dostal absolutne neodpovidajici flastr. A o tom je cela tato diskuse.

+1/−4
13.11.2014 17:17

J21i82ř68í 95K98ü43h33r 2830386260866

Kasíroval body,stále se nepoutal, telefonoval a nedošlo mu, kam to povede?Sorry, ale nic jiného si nezaslouží.

+3/−1
13.11.2014 17:49

Z77d84e26n52e48k 51B58e52d12n60a73r 7967586607189

Život si zníčil zcela sám. Navíc naprostou debilitou. Nepoutání se je debilita. Nerespektovat  zákaz řízení a dál se nepoutat je debilita na druhou.

+6/−2
13.11.2014 13:00

J30o93s75e63f 96L28a37n76z 8465701974548

Bezva rozhodnutí , jen co je pravda. Za banality 1. zákaz a pak už jen generovat další. A s pánem se fakt neprděli-jo za"závažný" přestupek samozřejmě exemplární trest. Že se nám proháněj po silnicích fetky se zákazem, frajeři nacamraný jak cepelíni a namachrovaný piráti v silných autech pro který předpisy skoro neplatí vem čert, ale na důchodci co se živí sám si zgustne každej bambula. Když už autor nazval obyčejnýho živnostníka podnikatelem -kde jsou ti podnikatelé co by fakt měli být potrestáni za horší přestupky( jeden dostal tuším flastr,kam chudáček pro chabé zdraví nemůže nastoupit a pár let zákazu, a to vědomě srazil člověka ,ujížděl cajtům , měl promile a fet tam taky byl,jen se "nepodařilo"prokázat). Pásy a telefonování-fakt nebezpečné delikty - pásy bych ještě bral, i když může nastat i situace ,kdy je možná lepší být nepřpoutanej, a telefonování je podle mě blbost- nebezpečný tak asi jako když za jízdy svačím krajíc,piju nebo kouřím.

+2/−2
13.11.2014 12:32

P16a64v26e39l 65Š58e15s59t78á83k 2543549159583

es lebe !!! silniční fašismus !!! to člověk zírá co to je za werbeš, co tohle vymyslela Rv

+3/−3
13.11.2014 12:15

M43i75l20o47s 85Z20a45k 6896228387175

Pro všechny co ho tady hájí. Jak dlouhý asi byl první zákaz řízení? Maximálně rok. Za půl roku si mohl zažádat o vrácení a mohl vesele dál řídit. Další věc je, že si měl koupit handsfree a řídit připoutaný. Může si za to sám.

+1/−2
13.11.2014 12:08

M74i28l67o49s 18Z79a81k 6506968517875

Pro všechny co ho tady hájí. Jak dlouhý asi byl první zákaz řízení? Maximálně rok. Za půl roku si mohl zažádat o vrácení a mohl vesele dál řídit. Další věc je, že si měl koupit handsfree a řídit připoutaný. Může si za to sám.

+10/−5
13.11.2014 12:08

P85a30v17e47l 52P11o39p45e49l31k58a 2471844610658

nemohl o nic žádat rok je 12 měsíců ,( při vybodování) + nějaký měsíc navíc na možnost udělat znova autoškolu.

+1/−1
13.11.2014 13:37

M97i83c87h19a26l 51C86h31a90l39u47p19a 6698140719133

Ty body mu snad nesebrali najednou, pokud mu sebrali půlku bodů, tak mu mělo dojít, že tohle nebude ideální způsob řízení. Pásy ma mít každé auto a s handsfree se dá telefonovat taky, když už to nemůže vydržet.

+3/0
13.11.2014 20:39

J18i16ř55í 89N88o39v47o66t43n59y 2758881853259

Měl ty policajty co ho zastavili zastřelit, vyšlo by ho to nastejno. Má čučet do zdi doma nebo v cele.

+2/−5
13.11.2014 12:06

D80a82v87i52d 80M96a62t86ě35j45ů 2975982267188

Naprosto nazorna ukazka statem rizene likvidace cloveka! Za "prohresky" (pasy, telefonovani), ktere v podstate ani zadnymi opravdovymi prohresky (natoz prestupky) nejsou (pasy rozhodne ne, telefonovani jen v pripade, ze svoji nepozornosti nekoho omezi ci ohrozi, coz se zrejme nestalo), mu stat zabavi zakladni vyrobni prostredek (ridicak). A kdyz se obcan nepodvoli a stejne se snazi sam pracovat a uzivit, tak ho za to zavrou. Zijeme v naprosto zvracene spolecnosti, pratele, jen ti obcane chovajici se jako "ovce" si to jeste pochvaluji. A tem preju, aby se na nich stat take vyradil, prilezitosti mu k tomu diky nesmyslnym zakonum a regulacim nevedomky davaji vsichni dost a dost.

+8/−8
13.11.2014 11:46

J15a90r68o41s76l27a49v 40L39e71b75e68d46a 3306749657740

Napůl v Vámi souhlasím, protože telefonování (bez ohledu na použití HF) považuju obecně při řízení za nebezpečnou věc - samozřejmě je rozdíl telefonovat na poklidné dálnici a nebo při jízdě přes město s velkým provozem vozidel i chodců...

Jinak si myslím, že třeba i jen pár týdnů (případného i domácího) vězení nebo nějaký jiný lehčí trest (veřejné práce) by měli za mařenku dávat hned, bez ohledu za důvod zákazu. Druh trestu by se taky měl odvíjet právě od příčiny, je značný rozdíl mezi řidičem telefonujícím a ochlastou / feťákem.

+3/0
13.11.2014 12:01

P97a45v74e57l 63Ř31a27p33e73k 7502306809195

On je dost rozdíl mezi telefonováním za jízdy a jízdou pod vlivem alkoholu. U toho druhého jde o objektivní nebezpečí, zatímco zákaz telefonování je čistě politickým rozhodnutím. Neříkám, že to také za jistých okolností nemůže být nebezpečné, ale ten zákaz a ty sankce tady nebyly odjakživa, přestože mobily už existovaly. Je podle mě nepřípustné, aby dnes hrozil takový flastr za něco, co bylo předtím legální.

+4/−3
13.11.2014 12:08

J90a89r23o38s61l51a90v 44L22e67b74e49d53a 3256759227600

"Závěry dokonce uvádějí, že pokud řidič telefonuje za jízdy, dá se to srovnat s jízdou pod vlivem alkoholu." http://www.ibesip.cz/cz/profesionalni-ridic/bezpecne-rizeni-vozidla/telefonovani-za-jizdy-je-nebezpecne

To je jen první vyguglený článek... Podobných studií, ať už písemně nebo jako videopořadů se dá najít spousta. Člověk je totiž schopen se opravdu soustředit jen na jednu věc, respektive při řešení více problémů jede v 'multitaskingu'. Plkání ho samozřejmě příliš nezatěžuje, ale stačí jen trochu složitější problém a je to znát (v těch pokusech například řešení relativně jednoduchých matematických příkladů a nebo hádanek).

+6/0
13.11.2014 12:45

P41a21v68e69l 10Ř62a51p59e50k 7692506179125

Uvést jako argument citaci z policejních stránek není zrovna dobrá nápad. BESIP není žádná nezávislá ani odborná instituce.

+2/−1
13.11.2014 13:18

J75a28r59o29s79l84a54v 17L67e32b74e39d84a 3766989187190

"se dá najít spousta", ale dělat to pro vás nebudu, viděl jsem i zahraniční pořady na toto téma... prostě telefonování za jízdy považuju za často riskantní.

Pokud nejezdíte sám, zkuste si někdy zahrát třeba takovou hru: vyprávějte postupně příběh/pohádku, každý musí zopakovat vše předchozí a přidat kousek navíc. To je podobné závažnějšímu telefonátu.

0/0
13.11.2014 13:28

P15a51v21e23l 18Ř19a22p48e89k 7372716789205

Dobře, ale telefonování přece zakázáno není. Zakázáno je držet v ruce telefon, takže vámi nastíněný problém, ať už existuje či nikoli, s tím případem nesouvisí.

+2/−1
13.11.2014 13:34

J81a49r37o19s90l56a89v 33L45e89b66e52d72a 3886929407240

Já jsem taky v první reakci nepsal o zákazu, ale o tom, že považuju telefonování za jízdy často za nebezpečné. To je věc, ve které jsem s prvním postem nesouhlasil.

Že je 'zakázáno držet' je jen neschopnost bandy poslanců definovat, co je vlastně nebezpečné (hodně: řešit SMS, obecně méně: telefonovat - to jak kdy); a HF to případné nebezpečí řeší jen částečně. Když budu místo telefonu držet bagetu, mám úplně shodně málo použitelnou ruku, ale to zákonu už nevadí

Prostě se rozhodli zakazovat a stíhat (osobně jsem proti, ale sám telefon za volantem nepoužívám) a vyřešili to stejně jen napůl a blbě. A to hlavně pro neschopnost definice, která by opravdu vystihovala, ale zároveň pro zjednodušení  cajtům (ponechme stranou, že stejně bez přiznání jsou málokdy schopni prokázat). Takže takový nepovedený mišmaš...

+1/0
13.11.2014 14:52

J84i51n50d40ř64i98c95h 87M67i19t46t80e88r 6571820383563

Pokud telefonuji za jízdy, jede se mi o hodně hůř. Soustředit se na dvě věci najednou mi nejde. A je zcela jedno jestli držím telefon v ruce nebo mám hands free. Problém je samotný hovor. Navíc mám automat a nemusím řadit, tak je jízda s telefonem v ruce v pohodě po technické stránce. Není mi jasné, proč není zakázáno veškeré telefonování, když už to chtějí zakázat.Jinak je mi pána líto nikoho neohrozil podle mě naprosto zbytečná buzerace. Systém vyrobil zločince.

+1/0
13.11.2014 15:19







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.