- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Kdoví, jestli tenkrát piloti taky platili na Shellce u 15,- za toaletu???
Na slovenské D1 (ex D63) je stejný úsek https://www.google.cz/maps/@48.6886905,17.8724882,515m/data=!3m1!1e3?hl=en
Něco v principu podobného jsem zažil v Izraeli, ale "za provozu". Dálnici přehradila napříč policejní auta, přes hlavu nám přifrčely čtyři F-16 a jen se dotkly plochy dálnice, zase to zvedly a odletěly. Policajti odjeli a kolona se rozjela. Dohromady akce na slabých deset minut. Docela jsem zíral. Prý si cvičili navigaci a přistání na dálnici...
A bydlet kousek od místa na D1 kde přistávají asi 14. dní letadla ve dne i v noci ?
Hezký přechod silnice v ranvej je v severním Finsku:
https://ssl.panoramio.com/photo/67375341
To si človek jede po skoro prázdné silnici, kromě lesů a komárů nikde nic a najednou... jede po přistávací dráze! Silnice s malým provozem se změní na šestiproudou dálnici / ranvej. Zajímavé, že tam nebyly vidět připravené zátarasy na uzavření silnice v případě přistávání. Ale při nízké frekvenci místního silničního provozu možná není ani třeba silnici zavírat, riziko střetu je zanedbatelné.
Něco podobného mají na letišti v Gibraltaru. Tam runway přetíná silnice.
http://www.amusingplanet.com/2011/11/gibraltar-airport-worlds-only-airport.html
Jako, že by přistáli u Vyškova a do Prahy by jely po D1 a pak dál do Drážďan....
a, ono je to letiště.. a zbytek dálnice je tankodrom
Aspoň, že tak. Já už myslel, že celá D1 bude náhradní železniční koridor.
Je naprosto v pořádku,že takové úseky jsou.Jeden nikdy neví,kdy by se to mohlo hodit.Díky za zajímavý článek.
Moc pěkný video k tématu (ze Švédska): http://www.youtube.com/watch?v=pLPrnc8GNPU
Ještě drobný postřeh k fotografiím 3 a 4:
Kromě lidí a letounů MiG-23BM je na nich protizemní řízená raketa Ch-23M, kterou měly MiG-23BN ve výzbroji.
Ta raketa měla délku 3,591 m, rozpětí křídel 0,785 m, průměr trupu 0,275 m, vzletovou hmotnost 289 kg, kumulativní tříštivo-trhavá bojová nálož mměla hmotnost 111, dosah 10 km a rychlost 750-800 m/s (= 2700 až 2880 km/h).
Není bez zajímavosti, že útok proti pozemnímu cíli trval od okamžiku vyhledání po jeho zničení 6 až 10 sekund!
Omlouvám se za překlep - je to samozřejmě MiG-23BN, BMka jsme ve výzbroji neměli