Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Žalobci navrhli viníkům srážky autobusu s drezínou podmíněné tresty

V případu největšího železničního neštěstí na Jihlavsku za posledních deset let padly návrhy trestů. Jihlavský soud ve středu opět řešil srážku autobusu s drezínou, která se odehrála v květnu 2012 na železničním přejezdu v Třešti. Na následky nehody tehdy zemřela Číňanka a dvacet cestujících se zranilo. Obžalovaným státní zástupce navrhuje podmínečné tresty.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J23o35s93e72f 39J70ů28z29a 1488888783837

Doporučil bych zprávu o výsledcích šetření Drážní inspekce:

http://www.dicr.cz/uploads/Zpravy/MU/DI_Trest_120525.pdf

Jsou tam mimo jiné dvě zajímavé informace:

1. Z místa před přejezdem je vidět horní . část vlaku, když jede. Z nízké drezíny nebylo vidět nic.

2. Řidič autobus překročil maximální povolenou rychlost, což mu před soudem jistě nepomohlo.

Ze zprávy DI bych tady ocitoval konec zhodnocení události:

"Pokud by byl připuštěn extrémní výklad § 28 odst. 1 zákona č. 361/2000 Sb. tak, že příčina a odpovědnost za vznik MU, která se odehraje na ŽP, je za všech okolností na straně řidiče, protože si nepočínal dost opatrně a dostatečně se nepřesvědčil, zda může ŽP bezpečně přejet, nutně vyvstává otázka nutnosti vysokých investic do úprav a stále lepšího a modernějšího zabezpečení ŽP. Jestliže by byla veškerá povinnost zajistit bezpečnost při jízdě přes ŽP ponechána jen na řidičích silničních vozidel, teoreticky by postačovalo pouze odpovídající dopravní značení pro příslušné ŽP a vše ostatní v zajištění veškeré bezpečnosti by si museli zařídit řidiči silničních vozidel sami.

Řidiči silničních vozidel by tak byli v podstatě vždy při nehodě na ŽP předem nepřímo kriminalizováni a jejich chování je vždy považováno za příčinu vzniku MU. Ve většině případů tomu tak je, ale je třeba zohlednit, že mohou nastat případy (jako např. tento), kdy provozovatel dráhy ani zdaleka nedodržel podmínky, které mu stanovuje legislativa a předpisy k zajištění bezpečného přejetí ŽP pro uživatele pozemní komunikace, a případy fatálního selhání techniky nebo zaměstnanců provozovatele dráhy či dopravce. Selhání zaměstnance provozovatele dráhy v tomto případě zcela zásadně přispělo ke vzniku předmětné MU a bylo tak jednou z jejích příčin."

+2/−1
3.9.2014 19:08







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.