Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Těsně před zapnutím semaforů bouraly v nebezpečné křižovatce náklaďáky

Zhruba o hodinu se posunulo rozsvěcení nových semaforů na křižovatce v lokalitě Tři věžičky na okraji Jihlavy. Důvod odkladu jen potvrdil nebezpečnost tohoto křížení hlavní silnice mezi Jihlavou, dálnicí D1 a Havlíčkovým Brodem s odbočkami do Stříteže a průmyslových zón. Srazila se dvě nákladní auta.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J73o89s59e89f 39N77o77v96á23k 1240323345

Příčina nehody - rozrušení řidičů, kteří se těšili na semafory.

0/0
14.8.2014 1:31

J61a22n 14P50r68o27c60h38á74z83k18a 8859276985414

Když se začal stavět obchvat Červeného Kříže a Antonínova Dolu a měla vzniknout tato křižovatka, tak Ředitelství silnic a dálnic zde prověřovalo dopravu. Největší dopravní zatížení bylo pouze na tahu Jihlava - Havlíčkův Brod. Z kolmých směrů jezdilo zanedbatelné množství aut. Kolem této křižovatky skoro nic nebylo. Nikdo z města ani kraje neřekl, že je zde naplánovaná průmyslová zóna a tak byla postavena křižovatka tak jak je. Až po dokončení obchvatu se rozprodaly pozemky až k silnici a začalo budování. Dokud zde Jipocar nepostavil logistické centrum, tak to ještě celkem šlo. Ale to již bylo na nějaké přestavby pozdě. Na kruháč zde není místo, ani na tak malý, jak je zvykem stavět v Jihlavě.

Spuštěním semaforů se okamžitě začaly tvořit kolony na přivaděči od Jihlavy (pod dálnicí je kvůli opravám průjezdný jen jeden pruh) a to hodně dlouhé.

Je to asi nejlepší řešení ze všech možných špatných :-(

+1/0
12.8.2014 6:37
Foto

M49a19r71t61i67n 28O43c64h 7539544885906

To je zase blbost. Semafor muze resit plynulost dopravy ale nezodpovida bezpecnost. Za tu zodpovida kazdy ridic.

0/−1
11.8.2014 21:43

J81i97ř11í 48N66e95u70m86e98i71s98t45e36r 2112335733891

Čistě technická - ten tranbus z textu má být trambus? Což je dnes tak převažující a běžný typ kabiny, že se jako označení přestává používat. Navíc v našich krajích to bylo označení liazky...

+4/0
11.8.2014 20:50

P80e73t72r 40B45á37č86a 8515626645155

Krizovatka je uplne normalni a dokonce i celkem prehledna, akorat ridi za nic nestoji.

Semafor udela akorat jen dalsi kolony na hlavnim tahu.

+6/−1
11.8.2014 19:23

P27e56t59r 95B78á35č77a 8395736445515

*ridici

+1/0
11.8.2014 19:24

D89a56n22i42e76l 20S35o35b65o94t69a 9749724796260

Křižovatka je přehledná, problém je hustý provoz na hlavní. Ono totiž najet z vedlejší na hlavní trvá dost dlouho, a když tam stojí pár kamionů, na vedlejších se vytvoří dost dlouhé kolony. Semafory jsou dobré řešení, jen škoda, že to trvalo tak dlouho.

+3/−1
11.8.2014 22:50

F60r46a69n23t95i14s41e65k 68M51r22z12e66n10a 3335925108549

Me zarazi jedna vec. Stavi se nova krizovatka kde experti doporuci bud kruhac nebo mimourovnove krizeni, protoze se dopredu vi ze tam budou skarede nehody. Na experty se neda a udela se to podle pokladny ( nejlevnejsi reseni - padesatka v kombinaci se stopkou). A pak uz se jen jezdi pro raneny a odklizet trosky, klidne i nekolikrat tydne. Az budou prvni mrtvi, zacne se teprve premyslet co dal... Ze by konecne ten kruhac? ;-€

0/0
11.8.2014 19:01

D39a83n26i27e12l 60S76o25b36o97t19a 9579814866260

Nevím, jestli jste teda ten článek četl, ale kruháč tam nebude. Uvažovalo se o něm i proto, že ho chtěl zaplatit Jipocar, kterému tudy jezdí dost kamionů, ale jak je v článku uvedeno, právě kvůli kamionům by se tam kruháč nevešel.

0/0
11.8.2014 19:06

R62a74d41o69v59a48n 46D57l89u53g90o64s17z 3686341428126

Kruhové objezdy lze proporcionálně připravit i pro kaminony.

0/0
11.8.2014 19:17

J69i29n42d95ř10i42c43h 19Š46k79o76p42e56k 4205691350855

ano, ale potřebuješ větší prostor,což může být problém z hlediska pozemků

0/0
11.8.2014 19:26

M13a35r91t32i49n 16P91o35s35p73í21š94i68l 8565111646167

když si tak promítnu kruháče co znám, Holice, Turnov, Semice (ten obzvlášť) tak moc nerozumím tomu, že by se tam nevešel kruháč pro kamiony. Ovšem pravda je, že kruháče se moc nedoporučují pokud převládá jako tady doprava v jednom směru.

0/0
11.8.2014 21:02

T87o61m53á30š 62V41a96l59d23e67r 7693240439

Znám podobné kruhové objezdy, které jsou dost rozbité právě nákladní dopravou. Zvláště kostky na vnitřním prstenci. Pokud kamion musí objíždět více než polovinu kruhu. Dále by se upřednostnil provoz do zóny a ze zóny do Jihlavy a ostatní by měly v době špičky smůlu. To taky znám u některých průmyslových zón. Takže semafor může být rozumné řešení. Ovšem jak dlouho denně bude svítit a jestli jej budou řidiči respektovat. A jestli je svícení nastaveno inteligentně. Těch faktorů tam je mnoho.

0/0
11.8.2014 22:50

V42á31c39l31a64v 98R50o78d 7293230500695

Největší překážkou pro realizaci kruháče je pumpa v bezprostřední blízkosti křižovatky. Musela by se posunout dál a to by znamenalo další obrovské náklady!

0/0
12.8.2014 7:10

J73i68ř31í 23E76r33b75e77n 1493314176807

Jenže na to potřebujete trochu dost místa okolo té křižovatky ;-)

0/0
11.8.2014 19:26

B65l50a92ž93e71j 36M47o32t20y90č40k89a 8657477905110

jdi s kruháčem do řiti.

0/0
11.8.2014 21:10

D24a36n68i47e13l 59S87o72b74o46t45a 9449924466920

Toto teda trvalo, už se o tom jedná x let. Jako vždy se to zbrzdilo na penězích. Město chtělo příspěvek od státu, ten ale řekl, že je to problém města - průmyslová zóna tam byla naplánovaná už hodně dávno, takže měli počítat s nějakým řízením provozu. Stát tedy nechtěl dotovat chybu jihlavských úředníků, což schvaluju.

0/0
11.8.2014 18:41







Najdete na iDNES.cz