Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Těsně před zapnutím semaforů bouraly v nebezpečné křižovatce náklaďáky

Zhruba o hodinu se posunulo rozsvěcení nových semaforů na křižovatce v lokalitě Tři věžičky na okraji Jihlavy. Důvod odkladu jen potvrdil nebezpečnost tohoto křížení hlavní silnice mezi Jihlavou, dálnicí D1 a Havlíčkovým Brodem s odbočkami do Stříteže a průmyslových zón. Srazila se dvě nákladní auta.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J55o80s37e28f 10N81o40v68á45k 1470133545

Příčina nehody - rozrušení řidičů, kteří se těšili na semafory.

0/0
14.8.2014 1:31

J27a78n 11P36r37o90c17h48á86z96k81a 8449266525644

Když se začal stavět obchvat Červeného Kříže a Antonínova Dolu a měla vzniknout tato křižovatka, tak Ředitelství silnic a dálnic zde prověřovalo dopravu. Největší dopravní zatížení bylo pouze na tahu Jihlava - Havlíčkův Brod. Z kolmých směrů jezdilo zanedbatelné množství aut. Kolem této křižovatky skoro nic nebylo. Nikdo z města ani kraje neřekl, že je zde naplánovaná průmyslová zóna a tak byla postavena křižovatka tak jak je. Až po dokončení obchvatu se rozprodaly pozemky až k silnici a začalo budování. Dokud zde Jipocar nepostavil logistické centrum, tak to ještě celkem šlo. Ale to již bylo na nějaké přestavby pozdě. Na kruháč zde není místo, ani na tak malý, jak je zvykem stavět v Jihlavě.

Spuštěním semaforů se okamžitě začaly tvořit kolony na přivaděči od Jihlavy (pod dálnicí je kvůli opravám průjezdný jen jeden pruh) a to hodně dlouhé.

Je to asi nejlepší řešení ze všech možných špatných :-(

+1/0
12.8.2014 6:37
Foto

M68a44r70t45i63n 19O37c15h 7219524625786

To je zase blbost. Semafor muze resit plynulost dopravy ale nezodpovida bezpecnost. Za tu zodpovida kazdy ridic.

0/−1
11.8.2014 21:43

J29i32ř42í 89N72e16u82m96e29i59s64t30e69r 2512855433571

Čistě technická - ten tranbus z textu má být trambus? Což je dnes tak převažující a běžný typ kabiny, že se jako označení přestává používat. Navíc v našich krajích to bylo označení liazky...

+4/0
11.8.2014 20:50

P98e92t11r 57B27á71č34a 8745116495445

Krizovatka je uplne normalni a dokonce i celkem prehledna, akorat ridi za nic nestoji.

Semafor udela akorat jen dalsi kolony na hlavnim tahu.

+6/−1
11.8.2014 19:23

P89e73t89r 83B74á22č87a 8255546175185

*ridici

+1/0
11.8.2014 19:24

D38a42n54i44e18l 78S50o75b21o33t92a 9569214596600

Křižovatka je přehledná, problém je hustý provoz na hlavní. Ono totiž najet z vedlejší na hlavní trvá dost dlouho, a když tam stojí pár kamionů, na vedlejších se vytvoří dost dlouhé kolony. Semafory jsou dobré řešení, jen škoda, že to trvalo tak dlouho.

+3/−1
11.8.2014 22:50

F30r11a60n17t24i70s65e47k 16M55r69z80e55n57a 3625695888509

Me zarazi jedna vec. Stavi se nova krizovatka kde experti doporuci bud kruhac nebo mimourovnove krizeni, protoze se dopredu vi ze tam budou skarede nehody. Na experty se neda a udela se to podle pokladny ( nejlevnejsi reseni - padesatka v kombinaci se stopkou). A pak uz se jen jezdi pro raneny a odklizet trosky, klidne i nekolikrat tydne. Az budou prvni mrtvi, zacne se teprve premyslet co dal... Ze by konecne ten kruhac? ;-€

0/0
11.8.2014 19:01

D90a64n67i12e81l 62S55o34b35o37t21a 9969264786340

Nevím, jestli jste teda ten článek četl, ale kruháč tam nebude. Uvažovalo se o něm i proto, že ho chtěl zaplatit Jipocar, kterému tudy jezdí dost kamionů, ale jak je v článku uvedeno, právě kvůli kamionům by se tam kruháč nevešel.

0/0
11.8.2014 19:06

R23a90d85o64v46a91n 46D71l93u47g88o48s96z 3936271588626

Kruhové objezdy lze proporcionálně připravit i pro kaminony.

0/0
11.8.2014 19:17

J14i16n29d93ř91i27c29h 96Š61k89o45p38e35k 4195381900565

ano, ale potřebuješ větší prostor,což může být problém z hlediska pozemků

0/0
11.8.2014 19:26

M42a65r75t15i51n 57P54o91s73p64í91š24i57l 8395171786587

když si tak promítnu kruháče co znám, Holice, Turnov, Semice (ten obzvlášť) tak moc nerozumím tomu, že by se tam nevešel kruháč pro kamiony. Ovšem pravda je, že kruháče se moc nedoporučují pokud převládá jako tady doprava v jednom směru.

0/0
11.8.2014 21:02

T92o20m58á39š 30V72a66l66d84e12r 7113420679

Znám podobné kruhové objezdy, které jsou dost rozbité právě nákladní dopravou. Zvláště kostky na vnitřním prstenci. Pokud kamion musí objíždět více než polovinu kruhu. Dále by se upřednostnil provoz do zóny a ze zóny do Jihlavy a ostatní by měly v době špičky smůlu. To taky znám u některých průmyslových zón. Takže semafor může být rozumné řešení. Ovšem jak dlouho denně bude svítit a jestli jej budou řidiči respektovat. A jestli je svícení nastaveno inteligentně. Těch faktorů tam je mnoho.

0/0
11.8.2014 22:50

V37á59c57l50a61v 61R81o57d 7613570740115

Největší překážkou pro realizaci kruháče je pumpa v bezprostřední blízkosti křižovatky. Musela by se posunout dál a to by znamenalo další obrovské náklady!

0/0
12.8.2014 7:10

J28i62ř36í 82E13r59b37e59n 1763264286417

Jenže na to potřebujete trochu dost místa okolo té křižovatky ;-)

0/0
11.8.2014 19:26

B27l22a92ž19e48j 66M55o53t59y15č36k42a 8667177775550

jdi s kruháčem do řiti.

0/0
11.8.2014 21:10

D96a11n40i62e83l 37S11o20b39o82t80a 9519724816900

Toto teda trvalo, už se o tom jedná x let. Jako vždy se to zbrzdilo na penězích. Město chtělo příspěvek od státu, ten ale řekl, že je to problém města - průmyslová zóna tam byla naplánovaná už hodně dávno, takže měli počítat s nějakým řízením provozu. Stát tedy nechtěl dotovat chybu jihlavských úředníků, což schvaluju.

0/0
11.8.2014 18:41







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.