- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Když je diskuze o pozdějším věku odchodu do penze, vždycky se najdou křiklouni, kteří blekotají o tom, jak mají sedmdesátiletí lidé vykonávat některé profese (třeba lékařské operace nebo řízení autobusu). Zatímco nikomu nevadí, že "čtyřiasedmdesátiletý důchodce" klidně létá v kluzáku a občas to zapíchne, kam nemá...
Pokud má odpovídající zdravotní stav, nevidím problém, aby starší člověk létal v malých letadlech.
To bych mohl klidně tvrdit, že lidé do třiceti let nemají nárok na pilotní průkaz, protože podceňují míru rizika.
Když se podíváte na příčiny leteckých nehod na našem území, tak v opravdu malé míře je to pouze technická závada, které nešlo předejít. Ve většině případů hraje roli buď přímo vědomá nekázeň ve vzduchu i na zemi (což s věkem nesouvisí), nebo podcenění situace, jako je tomu zde. To ale kupodivu také s věkem nesouvisí, spíše je to v neprospěch malých zkušeností a nedostatečných návyků. Specifickou kategorií je pak zemědělské letectví, kde se létá s permanentním rizikem, ale zde zas tak často k fatálním nehodám nedochází, protože piloti zde jsou zkušenější.